Jompa, en mann i begynnelsen av 60'årene.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Jompa
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050

Re: GYLLENE TIDER, fremdeles

Legg inn av Jompa »

Æ fikk originaldempern veldig rimelig, og KYB er vel ikke noen dårlig demper ? :thumleft
Det finnes helt sikkert bedre uorginale, men da blir det ikke riktig ............ :moi:
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Jompa

Re: GYLLENE TIDER, siste tur i høst ?

Legg inn av Jompa »

Alt har en ende, til og med sommeren i Finnmark. I år var den lengre enn på veldig mange år med fine dager langt ut i september.
Nå er det snart ikke løv igjen på trærne selv om vi enda ikke har hatt nattefrost. Det nærmer seg tida for å sette inn sykkelen for vintern.
I går kveld tok jeg meg en times kveldstur. Det var kaldt, like kaldt som når man tar første turen om våren. Og mørkt.
Jeg møtte ikke en eneste sykkel langs veien. Egentlig ble det en ganske kjedelig tur. Ikke mye å se, bare lysene fra møtende biler.
Konstant speiding mot grøftekantene etter elg, sauer og fotgjengere uten refleks.
Det er definitivt slutten på sesongen, men det kan nok bli en eller to turer til. Og da skal det være dagslys.

Brukeravatar
Jompa

Legg inn av Jompa »

Hadde egentlig tenkt at det her innlegget skulle handle om den siste turen i høst, og at det sku bli ei vakker skildring
av en søndagstur på tørre høstveia, ca 10 grader, lav sol og småfrøsne fingra.
Så på værmeldinga i kveld at det ventes 3 grader, kuling fra nordvest og sludd/sne til helga.
Derfor e mc-sesongen 2011 herved erklært avslutta for min del. Skal enda ta ut sykkelen fra garasjen for å vaske den skikkelig
før den parkeres for vintern.

Og da starte garasjesesongen.
Æ skal bytte bakdemper, få lakkert felgene ( kanskje) finne ut hvorfor motorn får " nyseanfall" i tillegg til alle småfeilan som
bare dukke opp når man aner fred og ingen fare, og trur at man e i ferd med å fikse den siste lille feilen på "helvetesmaskina"
Logo og div 019.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Legg inn av mekkern »

Hvis du får vekk "den siste feilen" så dukker det opp en som er ennå værre å bli kvitt.
Har du en feil du kan leve med så behold den og sykkelen kommer til å virke til evig tid. :thumleft
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Jompa

Legg inn av Jompa »

mekkern skrev:Hvis du får vekk "den siste feilen" så dukker det opp en som er ennå værre å bli kvitt.
Har du en feil du kan leve med så behold den og sykkelen kommer til å virke til evig tid. :thumleft
Du e inne på noe der.
Servicebilen min har ett display som gir melding om alt mellom himmel og jord. Ihvertfall alt mellom støtfangerne.
Og aldri positive meldinger.
Rett som det er, får jeg melding om at ei eller anna pære har takket for seg, og hvis jeg overser meldinga skjer det
ikke noe mer. Men, hvis jeg skifter ei pære går det bare en dag eller to, så er det feilmelding på ei annen pære.
Rart ?

mekkern

Legg inn av mekkern »

egentlig ikke...det er slik katt og mus lek mellom sjåfør og kjøretøy... etter noen år går det seg til..
helt til eierskifte DA blir det helvete og telefoner om at den nye eieren føler seg lurt.. tar en i mot bilen for å se på den oppfører den seg helt strøkent... akkurat stikk motsatt av ex-koner... :lol
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

Ex-koner er da et vanskelig tilfelle om en er sjalu,ikke greit da sexlivet er i ferd med å ligne hankattens
vide hjemmebane i det norske folk... :redface :roll
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
jhn
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str

Legg inn av jhn »

mekkern skrev:.. tar en i mot bilen for å se på den oppfører den seg helt strøkent... akkurat stikk motsatt av ex-koner... :lol
Man tar da ikke i mot ex-koner for å se på de? ..eller gjør man? ..nei, man gjør ikke det? .eller? :scratch

FJZZR
Motorsykkelen din: FJ11 og ZZR1200

Legg inn av FJZZR »

Nei og atter nei :[-X

Godt man ikke har noesomhelst garanti ansvar!!!

mekkern

Legg inn av mekkern »

Poenget var nok at X-ene IKKE oppfører seg bra mot tidligere "omsorgsperson" :lol ...
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Jompa

Re: GYLLENE TIDER, parkert.

Legg inn av Jompa »

Denne helga hadde Æ tenkt å ta årets siste tur, men sånn blei det ikke. Istedet fullbyrda Æ DØDSDOMMEN. :eh :oh =;
Først fossregna det både fredag og lørdag.
Idag søndag va været flott, klart og stille, men ikke mer enn 3 grader midt på dagen. Og siden blankisen som la seg på verandaen i natt
ikke smelta i løpet av dagen, tok Æ ganske enkelt ikke sjansen på å kjøre sykkel.
Istedefor blei det hagearbeid og rydding i garasjen ( for å få plass til hagemøblene) hele helga. Det kommer ikke noen før og etterbilder fra
garsjeryddinga. Ikke at det blei så jævlig bra, men det så ikke så galt ut i utgangspunktet. :knegg

Etter at verandaen va tømt, plenen klipt for siste gang i år, hekken klipt, grill og gressklipper satt inn va det tid for å fullbyrde
dødsdommen.
Foran huset stod ei bjørk. Den har brukt ca 20 år på å vokse seg stor og fin, Æ va ganske stolt over bjørka mi. Egentlig stod ei anna bjørk
på den samme rota, men da vi bygde huset blei den såpass mye skada av gravemaskina at den døde etter etpar år.
Opp fra den gamle rota kom to greina som etterhvert blei til ett tre med to stamma. ( egentlig 2 trær ?)
"Bjørka mi" blei etterhvert til et voksent tre, på høyde med hustaket. Men så kom parabolen.............
Det va ikke Æ som ville felle treet, men kjerringa. Æ får neppe noen fredspris, men som et fredsbevarende tiltak tok Æ motorsaga og
fullbyrda dødsdommen i dag.
Så no e det bare kjerringa sin mobiltelefon som kan forstyrre "Sjukehuset i Aidensfield".
Mobilen hennes kan Æ nok ikke forlange å få fjerna, men det går alltids an å arrangere et uhell........ Ka med å miste den i badekaret?
Eller kanskje i klosettet ?

Her e bilda fra før og etter at treet mitt blei til ved:
Høst 030.jpg
Høst 031.jpg
Og i morra skal kjøredressen henges på mørkeloftet :sorry
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
SheDevil
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F

Legg inn av SheDevil »

Moro å følge bloggen din Jompa :P :p

Du e flink t å ta bilder og ikke minst, dele med oss andre her inne på forumet...

Kan virke som vi (les forum-gjengen) kan bli mang på Norgestreffet i Lofoten...
Uansett, æ har også stalla inn og sitt noe å vente på en ny sesong...

Jeg fortsetter min surmuling med en øl....
Så skål!! Happy skvett :janikk
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Brukeravatar
Snikkeren
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015

Legg inn av Snikkeren »

Jompa skrev:
Og i morra skal kjøredressen henges på mørkeloftet :sorry
Det må du for all del ikke gjøre. "Alle" vet jo at kjøreklær som henger på en mørk plass krymper iløpetav vinteren. :lol
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
MaxTron
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650

Legg inn av MaxTron »

No vart æ litt skræmt ja!!

Såg at det sto "GYLLENE TIDER, parkert." og så trudd æ at det var loggen din som var parkert Jompa :oh
DET hadde vært litt trist, for æ syns den er arti å følge med på. Men så var det heldigvis bære sykkeln som er parkert for vinter'n, så da blir det nok flere garasjerelaterte innlegg å glede sæ til utover vintern :bananas

Vi som ikke gidde og kan å skriv gode blogger får glede sæ over de som både gidde og kan :thumleft

Trist med bjørka da, hadde jo kanskje vært et alternativ å flytte parabolen..?
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L

Brukeravatar
Jompa

Legg inn av Jompa »

SheDevil skrev:Moro å følge bloggen din Jompa :P :p

Du e flink t å ta bilder og ikke minst, dele med oss andre her inne på forumet...

Kan virke som vi (les forum-gjengen) kan bli mang på Norgestreffet i Lofoten...
Uansett, æ har også stalla inn og sitt noe å vente på en ny sesong...

Jeg fortsetter min surmuling med en øl....
Så skål!! Happy skvett :janikk
Ja, det hadde vært kjempeartig om mange fra forumet kommer til Lofoten. Æ har ihvertfall tenkt meg dit.
Sist sommer traff Æ både Arctic Tiger og Maxtron i Harstad. Nesten som å treffe gamle kjente.

Svar