Det finnes helt sikkert bedre uorginale, men da blir det ikke riktig ............

Du e inne på noe der.mekkern skrev:Hvis du får vekk "den siste feilen" så dukker det opp en som er ennå værre å bli kvitt.
Har du en feil du kan leve med så behold den og sykkelen kommer til å virke til evig tid.
Man tar da ikke i mot ex-koner for å se på de? ..eller gjør man? ..nei, man gjør ikke det? .eller?mekkern skrev:.. tar en i mot bilen for å se på den oppfører den seg helt strøkent... akkurat stikk motsatt av ex-koner...
Det må du for all del ikke gjøre. "Alle" vet jo at kjøreklær som henger på en mørk plass krymper iløpetav vinteren.Jompa skrev:
Og i morra skal kjøredressen henges på mørkeloftet
Ja, det hadde vært kjempeartig om mange fra forumet kommer til Lofoten. Æ har ihvertfall tenkt meg dit.SheDevil skrev:Moro å følge bloggen din Jompa![]()
![]()
Du e flink t å ta bilder og ikke minst, dele med oss andre her inne på forumet...
Kan virke som vi (les forum-gjengen) kan bli mang på Norgestreffet i Lofoten...
Uansett, æ har også stalla inn og sitt noe å vente på en ny sesong...
Jeg fortsetter min surmuling med en øl....
Så skål!! Happy skvett
Tenker sykkelen får den pleien den fortjenerJompa skrev:Var en snartur i garasjen i kveld.
Sykkeln så ganske ensom og trist ut der den stod og hang på sidestøtta. Ikke hadde den fått skikkelig høststell heller.
Hverken vaska eller polert, og tanken er bare halvfull. Nei og nei............![]()
Nå er den ikke helt alene i garasjen. Det står både hagemøbler, gressklipper, motorsag og mye annet der.
Ikke passende selskap for en ekte 80-taller, men der det er husrom kan det vel være litt hjerterom også ? Eller var det motsatt ?
Vel, den har da i det minste snescootern å prate med, selv om æ har et bestemt inntrykk av at de to ikke helt forstår hverandre.
Og utover vintern skal den få skikkelig pleie. Først en skikkelig vask før frosten kommer for alvor, så ordentlig polering.
Utover vinteren skal bakstøtdemperen byttes, div småpusk skal ordnes og felgene lakkes røde. ( det siste er ikke 100% sikkert)
Så når våren kommer, er sykkeln "ny" igjen
Mobiltelfon i 1986 var en koffert med batteri (nesten type bilbatteri) på 7 - 8 kilo med håndtak og snurrekabel og i den tiden til den nette sum av kr 28 - 30 000,-. Synes jeg ser deg på MCen på rundtur med mobiltelefon ja.........Jompa skrev:Sommeren -86 va Æ på min første mc-ferie.
----------- Tidligere på dagen hadde ringt hjem.
Det siste må vel forklares for evt lesere født etter ca 1980.
På den tida va det bare de aller færreste (og rikeste) som hadde mobiltelefon. Så hvis man skulle ringe hjem fra ferie, måtte man først
skaffe seg en god neve med mynter. Aller helst 5-kroner. Så måtte man finne en telefonkiosk som fungerte.
Når man da endelig fikk ringt, va det bare å snakke fort, for pengene rydde ned i automaten.----------
Det blir omtrent som "mobilen" på politimotorsykkelen i "Aidensfield".Duville skrev:Mobiltelfon i 1986 var en koffert med batteri (nesten type bilbatteri) på 7 - 8 kilo med håndtak og snurrekabel og i den tiden til den nette sum av kr 28 - 30 000,-. Synes jeg ser deg på MCen på rundtur med mobiltelefon ja.........Jompa skrev:Sommeren -86 va Æ på min første mc-ferie.
----------- Tidligere på dagen hadde ringt hjem.
Det siste må vel forklares for evt lesere født etter ca 1980.
På den tida va det bare de aller færreste (og rikeste) som hadde mobiltelefon. Så hvis man skulle ringe hjem fra ferie, måtte man først
skaffe seg en god neve med mynter. Aller helst 5-kroner. Så måtte man finne en telefonkiosk som fungerte.
Når man da endelig fikk ringt, va det bare å snakke fort, for pengene rydde ned i automaten.----------
Ja, det er lov å drømme................