KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Prat, råd og tips for dere med lett-MC, crossere o.l.
stijen
Innlegg: 9
Registrert: 03 okt 2011, 00:47
Motorsykkelen din: ktm duke 125

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av stijen »

fikk min duke idag. er helt i ekstase over sykkelen. skjønner ikke hvorfor noen nøler engang med å kjøpe den. finnes ikke en ting å tvile på. jeg er en lykkelig 16 åring

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av Snikkeren »

Grattis. :thumleft
Og ut i fra andres erfaringer her inne, skjønner jeg godt at du er fornøyd.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

stijen skrev:fikk min duke idag. er helt i ekstase over sykkelen. skjønner ikke hvorfor noen nøler engang med å kjøpe den. finnes ikke en ting å tvile på. jeg er en lykkelig 16 åring
Grattis stijen :thumleft
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
Peet96
Innlegg: 40
Registrert: 07 aug 2011, 01:14
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av Peet96 »

på tide med en oppdatering nå, Fikse? ;e
KTM DUKE 125

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

Peet96 skrev:på tide med en oppdatering nå, Fikse? ;e
Har du helt rett i. Må skjerpe meg! Har litt smått, bla.a. noen bilder. Kommer snart ;-)
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

stijen
Innlegg: 9
Registrert: 03 okt 2011, 00:47
Motorsykkelen din: ktm duke 125

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av stijen »

lurte på om noen av dere har hatt problemer med å få sykkelen i fri ? det hender ganske ofte at den henger seg opp i første gir, i fart går det greit men sliter i stillestående modus

Brukeravatar
Duke 125
Innlegg: 65
Registrert: 08 jul 2011, 20:07
Motorsykkelen din: Ktm Duke 125 2011
Sted: Hordaland,Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av Duke 125 »

stijen skrev:lurte på om noen av dere har hatt problemer med å få sykkelen i fri ? det hender ganske ofte at den henger seg opp i første gir, i fart går det greit men sliter i stillestående modus
stijen skrev:lurte på om noen av dere har hatt problemer med å få sykkelen i fri ? det hender ganske ofte at den henger seg opp i første gir, i fart går det greit men sliter i stillestående modus

vi har det ikke ,men har hørt om flere som har problemer med girkassen.så du er ikke alene.
er det vedvarende må du bare kontakte forhandler å få orden på det.
Duke

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

Har opplevd noen få ganger at den lyser på nøytral-lampen, mens den egentlig står i gir. Dette er også noe som andre har opplevd, men noe stort problem har jeg ikke forståelse av at det er. Jeg har ikke opplevd det siden jeg holdt på med innkjøringen. Nå er min gått straks 4.000KM og opplever ikke dette lenger.
Mange MC-er "sliter" med nøytral-syken, at den er vond å få i nøytral, og/eller at den klunker/slår når du setter den i første gir (første gang man girer etter en kaldstart). I slike tilfeller er det greit å vite at god olje, evt også sammen med QMI metallbehandling, hjelper stort på denslags :-)
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

stijen
Innlegg: 9
Registrert: 03 okt 2011, 00:47
Motorsykkelen din: ktm duke 125

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av stijen »

ok. skal snart ta et oljeskift, tips til oljer og hvor man får tak i de ?

stijen
Innlegg: 9
Registrert: 03 okt 2011, 00:47
Motorsykkelen din: ktm duke 125

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av stijen »

min elskede
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

Se der ja! Stilig :thumleft Hvite håndbeskyttere visste jeg ikke at fantes. Det passer jo fint til de hvite dekalene på gaffelen :-)

Ang olje, hvor langt har sykkelen kjørt nå, og har du tatt oljeskift tidligere, og i så fall hvilken olje?

På min, som er ferdig med innkjøring, står det nå den originale oljen, men jeg kommer til å bytte til Royal Purple, i 10W-40 (mener det er den viskositeten som KTM anbefaler, enten den eller en som går helt opp til 50, men det er helst for sommerbruk). Som tidligere nevnt har jeg veldig gode erfaringer med det merket, og har brukt det på andre MC-er også, med utmerket resultat. Merker det spesielt på giringen, som blir mykere. Du får halv pris på oljen, første gang du handler hos de, så har du anledning så handler du 3 liter med det samme, så har du til neste skift også :thumleft
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

stijen
Innlegg: 9
Registrert: 03 okt 2011, 00:47
Motorsykkelen din: ktm duke 125

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av stijen »

ok. har bare kjørt to mil enda ( har ikke skilter så blir litt riski å begynne å farte) men nei, jeg har ikke tatt oljeskift enda. når sånn ca bør jeg ta det ?

stijen
Innlegg: 9
Registrert: 03 okt 2011, 00:47
Motorsykkelen din: ktm duke 125

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av stijen »

er nokså ny i motorverden. gidder du å sende en link til den oljen du annbefalte ?

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

Jeg har skrevet MYE om oljer og oljeskift tidligere i denne tråden, så se litt tilbake, så får du mye info. Men som standard skal oljen byttes ved 1000KM ifølge forhandler, 500KM ifølge service-loggen på sykkelen. Jeg byttet olje 2 ganger før jeg tok den på første service ved 1000KM. Forklaring på dette finner du tidligere i denne tråden. Royal Purple finner du på http://www.royalpurple.no" onclick="window.open(this.href);return false; Der finner du epostadresse du kan bestille i fra. De er enkle og greie å bestille hos. Du bestiller antall og type, de sender dette som pakke (2-3 dager fra bestilling til du har den hos deg, normalt), og faktura kommer som eget brev noen dager senere. Vil du bytte olje _før_ 1000KM bør du bruke innkjøringsolje. Som du ser tidligere i tråden er det den jeg brukte før 1000KM.
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
andersen
Innlegg: 49
Registrert: 16 jul 2011, 12:39
Motorsykkelen din: Yamaha MT-07 2015

Tail Tidy

Legg inn av andersen »

Jeg bestilte Tail Tidy fra http://www.rg-racing.com/browseBike/KTM ... 108BK.aspx" onclick="window.open(this.href);return false; for leeenge siden. Den kom først i går.

Monterte den i dag og tok noen bilder. Monteringen var svært enkel. Tok meg ca en time, og da stresset jeg ikke i det hele tatt. Hadde jeg gjort det igjen hadde det neppe tatt mer enn 10 minutter.

Skal også lage en avtagbar skvettlapp av plast som jeg kan skru av og på med vingemutter på samme bolter som holder skiltet. Jeg kjører ikke så mye i regnet, men dersom jeg først skal gjøre det vil jeg kunne sette på en skvettlapp slik at jeg ikke blir full av dritt på ryggen.

Ellers har jeg såpevasket hele sykkelen, gått over med tannbørste og polert den med CARLACK stoffet som Fikse foreslo. Så har jeg smurt inn deler her og der, og sprayet alle skruer med et lag teflon. Ut over vinteren skal jeg gjøre noen flere modder, poster da oppdateringer her.

Noen som vet om et bra sted å bestille miniskilt til sykkelen? Jeg kunne tenke meg ett som er hakket mindre enn standard (mer kompakt), men samtidig med norgesmerke og store tydelige bokstaver. Slik at man egentlig ikke reagerer på at det er et miniskilt.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
--
Livet er for kort til å bare prate om ting.

Svar