Lasse`s logg: Kawasaki Z H2 2020

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
ejs
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell

Re: Lasse`s logg

Legg inn av ejs »

:thumleft
Når jeg mente å kjøre pent de første kilometerene,så mente jeg at jeg ikke akser til rødfeltet før motorolja er blitt +40 grader minimum. :vs :vs
If it ain't broke, I'll break it.

Brukeravatar
lasse_hansen
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020

Legg inn av lasse_hansen »

hehe, så man skal ikke dra på bakhjulet ut av garasjen, og ruse motoren kald? :eh Er ikke det normalt da? :-k

hehe :lol

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

Duville skrev:Trodde heller ikke at det betydde så mye å kjøre normalt ut på turen uten noe særlig oppvarming men ta det litt rolig til olja egynner å få en lunk. Er jo ikke nødvendig å dra ut 1. og 2. gearet ut fra garasjen hver gang man skal ut. For det første kan det fort bli en (u)vane og for det andre så er det vel en sånn oppstart som kan være uheldig.....
Jeg er av dem som bare "lunker olja" store deler av tida,hæhæ.. :mc2
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
lasse_hansen

Er nok i den gruppa jeg å... Oljelunke gruppa av mc førere

Brukeravatar
lasse_hansen

Hei folkens..

Jeg har uheldigvis begynt å se slutt på sessongen, sykkelen blir mindre brukt, pga ganske blåst og kaldt om dagene, regn og overskyet.. så det frister rett og slett ikke å kjøre!
Fikk tatt meg en liten tur idag da, bare for å få kjørt av litt støv, :knegg

Så nå vurderer jeg å vaske sykkelen til helga, om været tillater det, så blir det å kjøre ned sykkel på vinterlagring i førsten av neste uke.. Er dette en dum tanke? Ihvertfall, virker ikke som om det blir mange fine dager fremover, selv om solen titter frem en dag i ny og ne.

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

Tja,i morgen skal jeg pinadø prøve å få til en Mjøsa Rundttur,ihvertfall i løpet av
uka.... :thumleft
Kanskje flette inn en tur om Lygna og Minnesund samtidig...Artig å passere disse pengemaskinene gratis da... :lol :lol
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
lasse_hansen

Da har jeg og fruen nettopp kommet hjem., vært på harrytur med mcèn til sverige, handlet litt mat og diverse. Dette blir nok muligens den siste sverige turen med sykkel.. Har som sagt planer om å sette den inn til vinterlagring i førsten av neste uke :eh

En ting jeg lurte på, den ene veltebøyla har litt rust på seg, så tenkte å skru av disse to føre jeg leverer sykkelen til vinterlagring. Tenkte å få lakkert opp disse to bøylene i løpet av vinteren..

Men ang det, så lurte jeg på en ting. Sykkelen har motor veltebøyle beskytter, eller nå hva det heter.. To svarte rør som går ved siden av motoren på siden. Har lagt ved et bilde. Den svarte pilen viser selve bøyla, det sitter en på hver side naturligvis..

De gule pilene viser hvor den er skrudd, i underkant er den skrudd i en "braket", tenkte da å skru ut skruen som sitter mellom braket og bøyla, tenkte da å la braket sitte igjen. (Braketten ser fin ut uten noe rust så).

I topp så går det en skrue gjennom bøyla, og inn i ramma virker det som...

Spørsmålet mitt da er, kan jeg bare skru ut de skruene jeg har gul pil på? Å la braketten i underkant sitte igjen, bare fjerne bøyla. Og bare skru ut skruen i topp, eller er den med på å holde ett eller annet?

De med TDM skjønner nok hva jeg mener :-k
21_-1991580299.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Veltebøyla skal fint kunne fjernes, dvs. skrus løs fra de festene den er skrudd fast til.
Men disse festene er ikke laget spesielt for veltebøyla og skruene må derfor skrus tilbake med riktig moment. Hva riktig moment er kan jeg ikke si sånn uten videre, men det går det an å finne ut av.

Gi meg litt tid og jeg skal prøve å finne fram noen bilder fra verkstedhåndboka... :-)

Brukeravatar
lasse_hansen

Hadde vært toppers... Jeg kan kanskje be de på verkstedet der jeg skal levere den inn å skru de av for meg, om jeg ikke finner ut hvilket moment...
De skruene som må skrus inn igjen er vel skruene oppe det da vel? De nederste ser ut som de kun er for veltebøyla

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Her er i hvert fall en oversikt over tiltrekkingsmoment på skruer til ramma, motor osv.

Men er nok lurt å høre med verkstedet om hvilke av disse skruene veltebøyla er festet til.
Husker at velteklossene fra PUIG, som jeg hadde på min TDM var festet i de øverste festene på bildet du har vist, dvs. den fremre gule pila.
Satte ikke på disse selv siden verkstedet gjorde det i forb. med vinterlagringen.
TDMmoment.PNG
Har markert med gult de festene jeg tror er de mest aktuelle.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
lasse_hansen

hmm, tusen takk for nyttig info Aj! Alltid et godt svar ifra deg.. ;e Får se om jeg sjekker opp å skrur de av, ellers hører jeg muligens med verkstedet når jeg leverer den inn for vinteren.. Så kanskje de skrur de av for meg så lenge, eller noe lignende... :thumleft

Brukeravatar
lasse_hansen

Da var sykkelen min levert inn på vinterlagring.. Leverte den igår 14 Oktober, ltt leit å våkne nå som det er helg, sol og litt varme i været.. Men jeg får trøste meg med at møkkaværet kommer snart :lol

Ihvertfall, ser frem til en "varm" vinter her inne på mc-sidene, og så er det jo en fin tid å planlegge neste års mc-tur.. Jeg og dama lurte litt på å ta båten ifra oslo til tyskland, og kjøre nedover derifra.. Noen som har noen meninger om dette? Eller som har vært på en slik tur noen gang?? :prf

ArcticTiger
Motorsykkelen din: x

Legg inn av ArcticTiger »

Ja det er vel på tide å stalle jernet nå, kanskje. Selv kjørte jeg CB500 på jobben idag, 3 grader og tørre veier gjorde det til en fin liten tur :thumleft
Men nå har det begynt å snø, så jeg veit ikke riktig åssen jeg skal komme meg hjem i ettermiddag :knegg

Brukeravatar
Busa Trond
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Legg inn av Busa Trond »

ArcticTiger skrev:Ja det er vel på tide å stalle jernet nå, kanskje. Selv kjørte jeg CB500 på jobben idag, 3 grader og tørre veier gjorde det til en fin liten tur :thumleft
Men nå har det begynt å snø, så jeg veit ikke riktig åssen jeg skal komme meg hjem i ettermiddag :knegg
Har vært ute for å sitte værfast med mc selv. Håper det blir litt varmere så du får kjørt hjem i kveld. Eller så blir det bil og henger da.

Brukeravatar
lasse_hansen

Da var jeg tilbake igjen, og da skal vi prøve å få tittet innom her oftere.. Har nå ligget 1,5uke i senga, sykemeldt. Bare hostet og sysj og mei! hehe. Men i morra prøver jeg meg på jobb igjen :thumleft Da går forhåpentligvis tiden fortere mot sommeren 2012 :knegg

Svar