Jeg har jo en BMW K1200GT 2006 modell og er egentlig fornøyd med den. Men den kommer til å runde 70000 km til våren og jeg vil ha noe nytt. Var helt bestemt på å bytte til K1600GT, men når jeg satt på den føltes den umåtelig stor ut.
Så jeg tror jeg slår det ifra meg...synes egentlig 1200GT er i drøyeste laget på små krokete brosteinsveier og trange alpesvinger rundt omkring sørpå.
Så jeg har begynt å tenkte helt nytt men kan ikke få surra meg til å lande på noe som helst.
Problemet er at jeg ikke kan velge akkurat fritt.....jeg er litt for kort i den ene enden for det så jeg bør ikke opp på mer enn 80-81cm i setehøyde. Så en ting til, den får ikke være alt for lang over tanken. Husker i "gamle dager" da siklet jeg på en Kawa GPZ 1100...men når jeg satt meg på den med beina i bakken og skulle legge hendene på styret skvatt beina opp, så endte den gang opp med en FJ 1100.
Her sett på Triumph tiger 800.... den kunne kanskje vært artig, er det noen her som har testet den? Er det noe fart i den?
Dessverre så blir Tiger 1050 for høy selv med lav sal (har prøvd).
Tror også BMW 1200GS blir for høy.
Har ikke bestemt meg for offroad sykkel, så vuderer også Kawa 1000 SX.... Yamaha FZ1 er ikke så morsom som kawaen har jeg hørt. Ser også på BMW K1300S den er lav nok men har for lavt tyre, ser at man får kjøpt raisere til den på 5 cm så da kanskje den blir grei nok. Noen som har sett disse påmontert?
Er det noe annet jeg bør vurdere for langtur? Noen tips?
En ren R sykkel er uaktuellt da jeg skal beholde MV Agusten. Dette er snakk om en tur sykkel.