Fikk plutselig en idé her om dagen. I teorien virket den svært god
Så var det å prøve den ut i praksis så langt det lot seg gjøre.
Funket helt fint! Nå gjenstår det å se om den også funker på Tiger'n så fort det blr kjøreføre
So mange her inn vet kjøpte jeg softbagsystemet fra amerikanske
RevPack.
Dette bagasjesystemet består av en stor bag produsert i vannfast Cordura med såkalte 'doglegs' på hver side. I disse doglegs er det avsatt plass til to småbag'er, som følger med. Hendige saker til småting, som man har lett tilgang til siden den langsgående glidelåsen, som vil vises tydelig på bildene nedenfor, også kan åpnes nedenfra der bag'ene er plassert.
I tillegg er RevPack utstyrt med en topbag, som tydelig vises på bildene i
RevPack-linken.
RevPack'en rommer 71 liter og er sånn sett noe av det beste man kan få av bagasjesystemer til MC.
Ulempen med systemet er at uten bagasje henger og slenger RevPack'en bakpå der som en tomsekk. Dvs. ingen oppstiving av noe slag.
Det har derimot
RallyPack fra Dowco.
Jeg har begge systemene og idéen jeg fikk gikk på følgende: hva med å plassere RAllyPack oppi RevPack'en?
Som tenkt så gjort.
RallyPAck'en passet akkurat og lot seg fint feste foran og bak i bunnen med medfølgende festereimer i de innvendige D-ringene i RecPack'en. Dermed er den festet trygt.
Den medfølgende rill-bag'en til RallyPack festes så med medfølgende reimer i tilgjengelige D-ringer utenpå og oppå RecPack'en og til slutt festes medfølgende top-bag til RecPack'en på ryggstøttedelen av RecPack, som nå holdes oppe av den innvendige RallyPack bag'en, som er nok stivet opp til til å gjøre nettopp det slik at RevPack løsningen slipper å henge og slenge som en tomsekk.
I tillegg gir RevPack med denne løsningen en viss trygghet for passasjeren selv om ryggstøtten ikke er like god som en toppboks.
Uansett så viser det seg at idéen/teorien også funker i praksis slik bilkdene nedenfor viser.
Jeg tror dette er en kjempemessig løsning og gleder meg til å prøve den på Tiger'n :-)
Om noen er interessert i å vite mer om bagasjeløsningen er det selvfølgelig bare p ta kontakt

Dowco RallyPack festet oppi RevPack'en...

... med solide kroker i D-ringer i bunna v RevPack'en.

Med plass til to soveposer...

Viser de praktiske 'dogleg' bagene...

Her ferdig montert med 'roll-bag' og 'top-bag': tilsammen gir dette solid bagasjekapasitet til langtur for to.
I tillegg er det x-tra D-ringer som gir mulighet til å feste telt og campingstoler.
Alt i alt en løsning jeg tror er meget god