Beste MC-bilde, avstemning ?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Beste MC-bilde, avstemning ?

Legg inn av Duville »

Oh my god så kjekt me har det ! Nå reiser jeg ut og kjører MC så kan du sitter der og tenke ut neste trekk i krangelen din.....

synd at denne kom på neste side for den var direkte til Dimzum sitt innlegg som sitter og er bitter og innesluttet.....

Brukeravatar
Dimzum
Innlegg: 274
Registrert: 21 nov 2010, 11:09
Motorsykkelen din: Yamaha R1 2006

Re: Beste MC-bilde, avstemning ?

Legg inn av Dimzum »

:lol Dagens beste....nå må du lese tråden sånn at jeg kan oppdateres på hvem jeg krangler med :thumleft

God tur forresten. Ikke glem å ta med kameraet!
It takes two to lie - one to lie and one to listen!
-Homer Simpson-

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2273
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Sted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Beste MC-bilde, avstemning ?

Legg inn av tagesk »

Desmo skrev:Her er et bilde jeg syns jeg var ganske heldig med;
Bilde
Jeg tror det hadde blitt enda bedre om sykkeln hadde stått slik at lyset falt på den.
Det vil si vri den litt mot venstre, og flytte fotografen én meter fremover.
Slik det er nå virker sykkelen blå fordi det er himmelen og ikke solen som lyser den opp.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Beste MC-bilde, avstemning ?

Legg inn av joo »

Dimzum skrev: Dette bildet tolker jeg som følger:
En scruffy mc-dude har planlagt stevnemøte med en eller annens datter. "En eller annen" er hissig. Det kan man tydelig se på haggel-ladninga som har gått gjennom vinduet. ( Han kunne jo åpna vinduet først, hissigproppen!)
DEN tanken hadde ikke jeg, men kan skjønne den ;) Noe sjølopplevd kanskje?

Kanskje ikke interessant med "tips", men; på det ellers flotte bildet av duccen til Desmo vil bruk av blitz kunne gjøre underverker, brukt riktig. Folk bruker se på meg som en tosk når jeg sier at det er i sollys man har mest bruk for en god blitz ;-)
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Godtvoksen

Re: Beste MC-bilde, avstemning ?

Legg inn av Godtvoksen »

Da våger jeg å legge ut et bilde jeg selv har tatt. Er ikke helt fornøyd med etterbehandling av bildet, da spesielt fargejusteringen. Det jeg liker med bildet, er damen til høyre i bildet som jeg syntes helt klart viser at størrelsen betyr noe.... :knegg

Bilde

Online
mekkern
Innlegg: 7656
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Beste MC-bilde, avstemning ?

Legg inn av mekkern »

synes hun holder seg for nesen og lurer på om det er nok en nisse som knapt greier å kjøre den overmotoriserte trillebåra si.. :scratch


De har ikke akkurat GODE kjøreegenskaper de der...
Sist redigert av mekkern den 23 nov 2011, 21:35, redigert 1 gang totalt.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Beste MC-bilde, avstemning ?

Legg inn av joo »

Godtvoksen skrev:Da våger jeg å legge ut et bilde jeg selv har tatt. Er ikke helt fornøyd med etterbehandling av bildet, da spesielt fargejusteringen. Det jeg liker med bildet, er damen til høyre i bildet som jeg syntes helt klart viser at størrelsen betyr noe.... :knegg
Size matters! Og en BossHoss kan jo både imponere og skremme noen og enhver :-J

Fargejusteringen er vel OK? Kontrastomfanget blir kanskje heller problemet? (Men nå blir det vel smekk på lankene, snakke teknikk...)
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38175
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Beste MC-bilde, avstemning ?

Legg inn av AJ »

Syns dette er en interessant tråd selv om det å trekke fram bilder man synes er bra kan oppfattes som skrytete :moi:
Syns jeg også aner en viss likhet med hva som ofte skjer når man diskuterer religion og politikk; er mange sterke meninger om foto også...
Jeg har ikke så god fototeknisk kunnskap og det innrømmer jeg så gjerne. Men det fratar meg ikke retten, muligheten og evnen til å mene noe om bilder som fanger oppmerksomheten litt ekstra i forhold til andre bilder. I tillegg synes jeg det er interessant med bilder som forteller noe, slik Godtvoksen har nevnt. Kan hende bilder som forteller meg noe er meningsløse for andre, men slik vil det være med det meste. Noen synes f.eks. at de naturtro maleriene til Odd Nerdrum er storslått og genial kunst, mens andre synes det er 'ukebladnovellekitch', dvs. ikke spesielt storslått og genialt, men heller en smule smakløst...

Og med en så lang innledning, for de som synes det, er tida inne for å vise et par nye bilder fanget av min datter. Også av meg denne gangen og synes noen det blir for mye av denslags er det egentlig bare å overse denne posten :knegg

Bilde

Bilde

Det første ble tatt mens jeg tok på meg hanskene. Med blikket rettet mot hendene mens jeg altså tok på meg kjørehanskene.
En mulig annen tolkning: med bøyd hode og hjelm og kjøreklær kan kanskje noen tolke bildet som en slags bønn før kjøreturen starter. Eller er det helt utenkelig?
Uansett så synes jeg dette bildet har et slikt tolkingspotensial og dermed et spennende bilde. I hvert fall i min bok.

Synes også det andre bildet er godt. Her trilles sykkelen ut av garasjen straks klare for tur. Kanskje litt vel filosofisk, men bildet synes jeg viser harmoni og fellesskap mellom menneske og maskin - eller "hest og rytter", om man vil.

Om bildene vurderes av andre til å være av middelmådig kvalitet eller dårligere så skal ikke jeg argumentere mot det. Bildene er jo ikke spesielt fargerike og lyssettingen er antakelig heller ikke god. Komposisjonen? Vel, ikke akkurat spektakulær, den heller...
Men likevel tror jeg at flere enn meg med glødende MC-interesse, liker bilder som dette som jeg tror setter noen gode følelser i sving.

Mye enkel filosofi i en post, dette. Men det håper jeg flere tåler nå ved inngangen til en ny helg og et steg nærmere våren og en ny lang og flott MC-sesong \:D/

Og med det; en riktig god helg til dere alle :vs
Dermed ikke sagt at jeg skygger banen. Kommer til å stikke innom innom titt og ofte og håper at mange andre også finner tid til å gjøre det samme :thumleft
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: Beste MC-bilde, avstemning ?

Legg inn av ejs »

:thumleft
Hodet bøyd i bønn ,i håp om at TDM vil starte.

Jeg tar bilder som sier "meg" noe..
Andres vurderinger teller igrunnen veldig lite.
If it ain't broke, I'll break it.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38175
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Beste MC-bilde, avstemning ?

Legg inn av AJ »

ejs skrev: :thumleft
Hodet bøyd i bønn ,i håp om at TDM vil starte.
Også en høyst konkret tolkning, men faktum er at jeg aldri opplevde nettopp dette; at jeg måtte ty til bønn for at TDM'en skulle starte. Det gjorde den hver gang jeg trykket på startknappen. Noe annet er heller ikke å vente med en slik sykkel... :-)

:mk
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Godtvoksen

Re: Beste MC-bilde, avstemning ?

Legg inn av Godtvoksen »

AJ skrev:Syns dette er en interessant tråd selv om det å trekke fram bilder man synes er bra kan oppfattes som skrytete :moi:
Du gir deg ikke med å (mis)tolke i vei hva jeg skal ha oppfattet, kanskje det er en tanke at du spør hva jeg mener med det jeg har sagt/skrevet.. :-k Det jeg her foreslår er første bud i god kommunikasjon, men det er vel muligens særregler for mcsiden også på det område.

Kan jeg tolke deg slik at du er ute etter å krangle nå?

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38175
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Beste MC-bilde, avstemning ?

Legg inn av AJ »

Vel,vel, Godtvoksen...
Synes det er trist og samtidig ikke så rent lite underlig at du fokuserer på et løsrevet sitat i et lengre innlegg for å åpenbart gi et stikk til både meg og MCsiden, når du kunne tatt tak i så mye annet. Som f.eks. å kommentere hva bildene forteller meg og hva de evt. forteller deg, noe du illustrerte på en god måte med de eksemplene du selv har lagt ut i tråden.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Beste MC-bilde, avstemning ?

Legg inn av RuneMC »

Takk til Banditmannen for "nominering" tidligere i tråden.

Velger å ta med et annet bilde fra samme turen som for meg oppsummerer sesongen.
[album]2747[/album]
Vekslende vær - men tross alt god sjanse for sol om man griper dagen og sjansene som byr seg. Her en kveldstur der jeg gamblet på været - og fikk full pott - med fantastisk lys forbi Gaustatoppen. Kl 21:30 er dette bildet tatt, rett etter å ha bråbremset for noen "ulldotter" litt nedenfor dette punktet. Denne veien mellom Rjukan og Tuddal ble klart en av favorittene i 2011 - anbefales :thumleft


Ad avstemning:
Personlig synes jeg joo har fått til et blinkskudd med dette som er vist tidligere i tråden
[album]2746[/album]
Sist redigert av RuneMC den 26 nov 2011, 13:11, redigert 1 gang totalt.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Twister
Innlegg: 354
Registrert: 26 aug 2010, 08:59
Motorsykkelen din: for få....
Sted: sandefjord

Re: Beste MC-bilde, avstemning ?

Legg inn av Twister »


Personlig synes jeg joo har fått til et blinkskudd med dette som er vist tidligere i tråden [album]2746[/album]
Helt enig!! dette er i min verden et blinkskudd!! Den nesten rene hårtusten og at man ser smilet i øyekroken :thumleft :D
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre

Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87

Godtvoksen

Re: Beste MC-bilde, avstemning ?

Legg inn av Godtvoksen »

AJ skrev:Vel,vel, Godtvoksen...
Synes det er trist og samtidig ikke så rent lite underlig at du fokuserer på et løsrevet sitat i et lengre innlegg for å åpenbart gi et stikk til både meg og MCsiden, når du kunne tatt tak i så mye annet. Som f.eks. å kommentere hva bildene forteller meg og hva de evt. forteller deg, noe du illustrerte på en god måte med de eksemplene du selv har lagt ut i tråden.
Jeg fokuserer ikke på et løsrevet sitat, men en påstand basert på din subjektive tolkning. Påstanden formuleres i en fullstendig setning som du innleder et lengre innlegg med. Imidlertid er vi enig om at noe er trist, og jeg syntes det er både trist og underlig at jeg ikke får til en god kommunikasjon med deg AJ, uansett hvor mye jeg prøver. Jeg opplever at du tolker i vei det jeg skriver og definerer i øst og vest etter som det passer deg, eksempelvis når du i en tidligere diskusjon definerte begrepet "vi", på en helt annen måte en hva som er normal begrep- og språkforståelse. Det blir jo heller ikke mindre underlig og trist i mine øyne når du som "journalist" (les: fagmann i skriftlig kommunikasjon) opptrer på denne måten.

Svar