Jompa, en mann i slutten av 50årene

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7011
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: GYLLENE TIDER, Cometen

Legg inn av Jompa »

ejs skrev::thumleft
ArcticTiger skrev:Jeg syns du måtte gi mye :oh for den Cometen, vi brukte ikke å betale med enn ca 60 - 75 kr for en gammal Tempo på -70tallet :prf
Da ble jeg lurt.
Betalte 300 kroner for min første brukte Corvette høsten 1973.Lik den Cometen på bildet over.
Februar 74 var cometsettet montert ,og lang sal uten stropp.
Husker jeg syklet til skolen på 16 års dagen,kjørte moped resten av skoleåret. :prf
Tja, mye og mye.........
Ei kasse øl kosta vel omtrent 200 kroner i 79-80 ? Samme som en gammel Tempo :oh
Ei snuseske kosta 4,50 da Æ begynte på yrkesskolen i 80. Og man fikk 2 plater for 1 kr i jukeboksen på "Svendsen".
jukebox.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

mekkern
Innlegg: 7656
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: GYLLENE TIDER, Cometen

Legg inn av mekkern »

kasse pils levert i banankasse på lasterampa var 50 kr.. :-J :-J
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: GYLLENE TIDER, Cometen

Legg inn av MaxTron »

Sjølingen hadde en slik Comet som han nesten (ivertfall etter min mening) gav bort flere år før æ va 16. ](*,)

Sikkert delvis i håp om at æ ikke skulle bynne å interessere mæ for sånt svineri *mas

Han er ein av de som kjørte motorsykkel (diverse Tempo) opp gjennom åra, året rundt, fordi han måtte ikke fordi han likte det.
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7011
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: GYLLENE TIDER, Cometen

Legg inn av Jompa »

MaxTron skrev:Sjølingen hadde en slik Comet som han nesten (ivertfall etter min mening) gav bort flere år før æ va 16. ](*,)

Sikkert delvis i håp om at æ ikke skulle bynne å interessere mæ for sånt svineri *mas

Han er ein av de som kjørte motorsykkel (diverse Tempo) opp gjennom åra, året rundt, fordi han måtte ikke fordi han likte det.
Det høres kjent ut.
Svigerfaren min drev som rørlegger de fleste av sine levedager. Og han fortalte minst 100 ganger om de første årene, da han kjørte motorsykkel på jobb, for at han ikke hadde råd til bil.
Han hadde en Tempo, husker ikke modell, med veltebøyle foran og en krok han hadde laga på sida bak.
Så surra han rørene fast på sykkeln, verktøykista på bærern, og kjørte rundt både sommer og vinter.
Da Æ kjøpte sykkel mente han at Æ va "steine tuillat" som utsatte meg for sånt frivillig.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: GYLLENE TIDER, Cometen

Legg inn av MaxTron »

Ja, han har historier om at han la avispapir innenfor kjøreklærne (isolerte vist ganske bra) og når det ble for ille hoppet han av og sprang til han ble varm, så kjørte han en stund igjen o.s.v.

Gode hansker var jo ikke å få tak i, så han har leddgikt i hendene, ikke usansynlig at mye av grunnen er motorsykkelkjøringa.

At æ prøve å argumentere at utstyret som er å få kjøpt i dag er av en helt annen kvalitet og at æ kjøre når æ vil og har løst bit ikke nå særlig på...

STYGGEDOM og sløsing med pæng!! :ills
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: GYLLENE TIDER, Cometen

Legg inn av jhn »

Æ kjenne igjen diskusjonen, men det va moderen som va skeptisk, faderen vet alt om å bli bitt av mc-basillen. Han kjørte mc fra 1940-60, ikke fordi han måtte, men fordi han hadde lyst. Hans far og hans onkel hadde blitt bitt av den samme basillen, de kom fra Danmark til Nordkapp i 1920-22 på hver sin HD 1000 ccm, trur æ. Det også helt frivillig.
Alle mannlige medlemmer av den slekta, i to generasjoner, va mc-folk og har/hadde leddgikt
Synes æ såvidt kan skimte en liten sammenheng der.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7011
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: GYLLENE TIDER, Cometen

Legg inn av Jompa »

jhn skrev:Æ kjenne igjen diskusjonen, men det va moderen som va skeptisk, faderen vet alt om å bli bitt av mc-basillen. Han kjørte mc fra 1940-60, ikke fordi han måtte, men fordi han hadde lyst. Hans far og hans onkel hadde blitt bitt av den samme basillen, de kom fra Danmark til Nordkapp i 1920-22 på hver sin HD 1000 ccm, trur æ. Det også helt frivillig.
Alle mannlige medlemmer av den slekta, i to generasjoner, va mc-folk og har/hadde leddgikt
Synes æ såvidt kan skimte en liten sammenheng der.
De må ha vært av de aller første motorsykkelturistan på Nordkapp, om ikke de første.
Kjørte de helt til Nordkapp ? Va det vei opp allerede da ?

Du har nok rett i at du e arvelig belasta, ja.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: GYLLENE TIDER, fremdeles

Legg inn av jhn »

Om de kjørte helt opp til Nordkapp-platået vet æ ikke, æ skrev Nordkapp siden det kanskje ikke e alle som vet hvor Honningsvåg ligger. Bestefar og hans bror var fra Esbjerg, hvilken plan de hadde e uvisst, men begge to blei gift og bosatte sæ her.
Veien fra Honningsvåg til Nordkapp (35 km) åpnet på midten av 50 tallet.
Når æ tenke mæ litt om, så tvile æ på at noen har vært på Nordkapp med mc før veien åpnet mtp terrenget de må igjennom.
Litt arvelig belastet, ja, men håper bare ikke gikta går i arv, men æ e litt :sk?

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7011
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: GYLLENE TIDER, fremdeles

Legg inn av Jompa »

I forrige uke kjøpte vi ny bil. Den første helt nye bilen vi noen gang har skaffet oss.
En gledesdreper sa allerede da han hørte at vi hadde bestilt den, at "før du kommer ut på riksveien har den allerede falt 30`i verdi".
Nå, det var jeg klar over fra før. Og nok om det.

Bilen har mye stilig utstyr,bla.a el åpning av bakluka, ventilerte seter, GPS, keyless,automatgear og Webasto med timer og fjernkontroll.
Man kan også ringe Webastoen fra mobilen for å starte varmen. Jeg oppdaget etterhvert at man kan gjøre mer med mobilen :-k

For det finnes en App til smarttelefon som gjør at man både kan låse og låse opp, starte varmeren, se hvor mye det er på tanken, osv.
Men, det verste er at kjerringa kan bruke mobilen til å se hvor bilen er. Og GPSen kan ikke slåes helt av.


Så om Æ noen gang skulle få ei elskerinne, kan Æ ikke imponere med nybilen når Æ besøke ho. :orefk
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: GYLLENE TIDER, fremdeles

Legg inn av Intruder »

Du trenger ikke ha med bilen,hadde jeg hatt ei elskerinne kunne vi elske ute i ALLslags vær.. :thumleft
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: GYLLENE TIDER, fremdeles

Legg inn av ArcticTiger »

Hvis du skal ha deg ei Elskerinne, så har nok GPz :thumleft større imponator-faktor enn en nymotens blekk-boks full av alskens unøttige dingsa *mas .
I hvertfall på skikkelige elskerinner. Klart det finns elskerinner som liker duppe-ditta, men de elskerinnen er ikke noe tess :vs

Forøvrig: Grattis med ny bil :D :thumleft

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: GYLLENE TIDER, fremdeles

Legg inn av jhn »

Det kan være store kvalitetsforskjeller på elskerinner, ja, det kan æ bekreft.. :-# .. eeh, bare glem det, det her vet ingenting om

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7011
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: GYLLENE TIDER, fremdeles

Legg inn av Jompa »

:scratch
Intruder skrev:Du trenger ikke ha med bilen,hadde jeg hatt ei elskerinne kunne vi elske ute i ALLslags vær.. :thumleft
jhn skrev:Det kan være store kvalitetsforskjeller på elskerinner, ja, det kan æ bekreft.. :-# .. eeh, bare glem det, det her vet ingenting om
ArcticTiger skrev:Hvis du skal ha deg ei Elskerinne, så har nok GPz :thumleft større imponator-faktor enn en nymotens blekk-boks full av alskens unøttige dingsa *mas .
I hvertfall på skikkelige elskerinner. Klart det finns elskerinner som liker duppe-ditta, men de elskerinnen er ikke noe tess :vs

Forøvrig: Grattis med ny bil :D :thumleft
Tusen takk for velmente råd.
Har vel ikke verken bruk for eller lyst på noen elskerinne, men man kan aldri vite.
Du vet, når ***** står, e vettet borte. Men,da har man vel uansett glemt alle gode råd.... :scratch
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: GYLLENE TIDER, fremdeles

Legg inn av Banditmannen »

Jompa skrev:I forrige uke kjøpte vi ny bil. Den første helt nye bilen vi noen gang har skaffet oss.
En gledesdreper sa allerede da han hørte at vi hadde bestilt den, at "før du kommer ut på riksveien har den allerede falt 30`i verdi".
Nå, det var jeg klar over fra før. Og nok om det.

Bilen har mye stilig utstyr,bla.a el åpning av bakluka, ventilerte seter, GPS, keyless,automatgear og Webasto med timer og fjernkontroll.
Man kan også ringe Webastoen fra mobilen for å starte varmen. Jeg oppdaget etterhvert at man kan gjøre mer med mobilen :-k

For det finnes en App til smarttelefon som gjør at man både kan låse og låse opp, starte varmeren, se hvor mye det er på tanken, osv.
Men, det verste er at kjerringa kan bruke mobilen til å se hvor bilen er. Og GPSen kan ikke slåes helt av.


Så om Æ noen gang skulle få ei elskerinne, kan Æ ikke imponere med nybilen når Æ besøke ho. :orefk
Grattis med ny bil!
Ikke bli paranoid nå da, storebror ser deg! :8-[
Eller i ditt tilfelle er det vel heller storemor(uten at jeg antyder noe som helst om størrelsen på din bedre halvdel... :P :p )

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7011
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: GYLLENE TIDER, fremdeles

Legg inn av Jompa »

Det her blei jo etterhvert ei fin avsporing. Rart kor mange som blir interressert så snart man kommer med ei lita antydning
om sex. Det e vel tegn på at folk e frisk ?
Men for å slå det helt fast en gang for alle (?)
Æ har allerede verdens beste elskerinne, hvis ikke hadde vi vel ikke vært gift i 24 år ?

Da får man heller bære over med *mas =; :ills :doh :( :[-X :sk? :moi: :-k
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Svar