Beste MC-bilde, avstemning ?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Dimzum
Innlegg: 274
Registrert: 21 nov 2010, 11:09
Motorsykkelen din: Yamaha R1 2006

Re: Beste MC-bilde, avstemning ?

Legg inn av Dimzum »

Kawasaki skrev:
Dimzum skrev:Men "Pissed" ..... betyr ikke det å være full da? Trøstedrikker du mao på grunn av det bildet?? Dette hadde neppe Jompa tenkt på da han starta tråden..........

Jaja....det er jo fredag :)
(og dette sier jeg ikke for å krangle altså - som en av de mer "diffuse" beskyldte meg for her om dagen.....)
Neineinei igjen ,Dimzum. Pissed = adjektiv for sint/forbannet hvis du er fra Amerika. Er du fra England bør du si Pissed off. At dere drikker litt mye der oppe i Mo i Rana og snøvler litt i fylla,forandrer ikke på det.
Bare til orientering.

Krangle kan du gjøre med med de to sørlænningan :knegg
Unnskyld Kawa for at jeg roter så mye. Ikke meningen altså. Du vet vi soser nå rundt her i industritåka, og det kan vel medføre at man blir noget tungnem etter hvert?? At vi surrer i fylla hender vel også, men mer enn andre? Njaaa....? :scratch

Når det kommer til din insinuasjon om at jeg krangler mye med østlendinger vil jeg påstå at du tar feil. Har jo mange fra den landsdelen på besøk her - ofte. Så ofte at de har slutta å si "giid" for den minste ting, og nyter småting som å kunne krysse gata uten fare for liv og helse. De har også slutta å sende hverandre skråblikk når man var uheldig å fyre av en bannskaps-salve over naboen som apsolutt må klippe plenen midt i grillinga.. De er mao nesten blitt likanes folk, om du forstår hva jeg mener...

At de diskriminerte oss norlenninger til langt utpå 70-tallet med med annonser ala "Hybel til leie - IKKE nordlending" er tilgitt forlengst!
It takes two to lie - one to lie and one to listen!
-Homer Simpson-

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Beste MC-bilde, avstemning ?

Legg inn av Kawasaki »

Dimzum skrev:
Kawasaki skrev:
Dimzum skrev:Men "Pissed" ..... betyr ikke det å være full da? Trøstedrikker du mao på grunn av det bildet?? Dette hadde neppe Jompa tenkt på da han starta tråden..........

Jaja....det er jo fredag :)
(og dette sier jeg ikke for å krangle altså - som en av de mer "diffuse" beskyldte meg for her om dagen.....)
Neineinei igjen ,Dimzum. Pissed = adjektiv for sint/forbannet hvis du er fra Amerika. Er du fra England bør du si Pissed off. At dere drikker litt mye der oppe i Mo i Rana og snøvler litt i fylla,forandrer ikke på det.
Bare til orientering.

Krangle kan du gjøre med med de to sørlænningan :knegg
Unnskyld Kawa for at jeg roter så mye. Ikke meningen altså. Du vet vi soser nå rundt her i industritåka, og det kan vel medføre at man blir noget tungnem etter hvert...........Når det kommer til din insinuasjon om at jeg krangler mye med østlendinger vil jeg påstå at du tar feil.
Neineineinei,Dimzum,nå roter du fælt.Jeg tar sjelden og aldri feil.Jeg har da aldri insuniert at du krangler med Østlænninger. Jeg sa vel sørlænninger? Men så krangelaktige som enkelte av dem er,så kan man jo lure på om dem kanskje har litt norlænning i seg ;e
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Sted: Sør-Trøndelag

Re: Beste MC-bilde, avstemning ?

Legg inn av SheDevil »

Moro å se at bilde som ble tatt av meg på ACR-banen er med i avstemningen ;-)

Det å være på bane, er FANTASTISK moro :prf
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Godtvoksen

Re: Beste MC-bilde, avstemning ?

Legg inn av Godtvoksen »

Jeg ser at i denne tråden kan jeg ha formulert meg på en måte som gjør at enkelte kan føle seg svært støtt. Det har selvsagt aldri vært min hensikt, å såre noen eller gi noen et vondt stikk.

Jeg har vært aktiv hobbyfotograf i mange år og har tidligere drevet eget nettsted/forum, samt frekventert flere nettsteder for fotointeresserte.

Språk og begrepsbruk på fotosidene kan være/virke krass, men målsettingen i fotokonkurranser (som jeg oppfattet dette var) er alltid at en skal finne frem til aller beste bilde. Ærlig og konstruktiv kritikk, uten å gi skulderklapp har alltid vært rette tonen.

Når jeg leser trådstarters ønske om presentasjon og avstemming om MCsidens beste bilde, så var min eneste intensjon med min kritikk å finne frem til nettopp det: Mcsidens aller beste bilde.

Jeg har merket meg dette:
Svein2 skrev: Du kan gjerne si at ett bilde er bra, men spar deg for å kritisere andres amatørbilder
på ett MC forum.
Det kan du gjøre her: http://www.foto.no/" onclick="window.open(this.href);return false;
Du har helt rett Svein2, jeg har feilberegnet publikum på MCsiden, og jeg gikk rett i den sjargongen om bilder som en har på mange fotosider, blant andre den du viser til.

Jeg ber derfor alle som har følt seg støtt av mine kommentarer om en uforbeholden unnskyldning. Håper på tilgivelse for min feiberegning av publikum :[-o< :[-o< :[-o<

Forsikrer igjen at min hensikt med min kritikk har kun vært ment til beste for MCsiden.

Det er jo kommet inn mange fine bilder, her er en liten fotokollasj jeg har laget av dem. Håper denne tråden fortsetter....:-)
mcsiden1.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Beste MC-bilde, avstemning ?

Legg inn av RuneMC »

Bra Godtvoksen ! :thumleft :prf

Selvinnsikt er bra, og man må jo huske at vi som kjører MC ikke gjør dette kun av logiske/tekniske grunner men også med en god porsjon entusiasme for MC og alt tilhørende, med forskjellige vinklinger selvfølgelig. Det gjenspeiles nok i hvilke bilder vi synes er fine.

Keep it up folkens! Flere bilder til nominering!
( Og gi f... i Janteloven om det tilfeldigvis er foto tatt av deg selv du synes ble ekstra bra! )
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Beste MC-bilde, avstemning ?

Legg inn av Dexter »

Nå er jeg litt trist faktisk... jeg tenkte at nå må jeg vel se om jeg kan finne fram et fint bilde fra året som har gått. Som noen kanskje husker så døde laptoppen min... jeg trodde jeg hadde tatt backup av alle bilder, men det hadde jeg visst ikke... alle mc-bildene lå i en egen mappe som jeg ikke tok backup av... nesten alle årets bilder er borte - for alltid ](*,)

Huff, d er trist altså... :sorry
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Beste MC-bilde, avstemning ?

Legg inn av Snikkeren »

Var det harddisken som røk på den da? Eller er det mulig å ta ut harddisken og hente ut bildene?
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7012
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Beste MC-bilde, avstemning ?

Legg inn av Jompa »

Dexter skrev:Nå er jeg litt trist faktisk... jeg tenkte at nå må jeg vel se om jeg kan finne fram et fint bilde fra året som har gått. Som noen kanskje husker så døde laptoppen min... jeg trodde jeg hadde tatt backup av alle bilder, men det hadde jeg visst ikke... alle mc-bildene lå i en egen mappe som jeg ikke tok backup av... nesten alle årets bilder er borte - for alltid ](*,)

Huff, d er trist altså... :sorry
Du har min dypeste medfølelse.
Skal huske å kopiere bildene over på usb-penn mens pc-helvetet enda fungerer.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Beste MC-bilde, avstemning ?

Legg inn av Dexter »

Snikkeren skrev:Var det harddisken som røk på den da? Eller er det mulig å ta ut harddisken og hente ut bildene?
Det var nok harddisken... kom mange rare lyder da den trakk sitt siste sukk - jeg var dær ved dens side da den gjorde så, det var litt trist det også
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Beste MC-bilde, avstemning ?

Legg inn av Banditmannen »

Dexter skrev:
Snikkeren skrev:Var det harddisken som røk på den da? Eller er det mulig å ta ut harddisken og hente ut bildene?
Det var nok harddisken... kom mange rare lyder da den trakk sitt siste sukk - jeg var dær ved dens side da den gjorde så, det var litt trist det også
Er du litt som meg? Snakker varmt om viktigheten av å ta backup til alle rundt deg, men tar litt lett på det for egen del...? Uansett, skikkelig trist! ](*,)
Hadde selv en skikkelig kræsj i sommer, men med blåskjerm og rare klikkelyder fra disken.
Fant et recoveryprogramm på PB(fy meg :-J ), som het EaseUS Data Recovery Wizard Professional
Fikk faktisk redda ganske mye, bl.a alle bildene, jeg selvfølgelig ikke har backup av! :\m/:

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Beste MC-bilde, avstemning ?

Legg inn av ArcticTiger »

Dette bildet av Broderns -06 Ducati Multistrada tok jeg på Korsvolltoppen/Havnajordet i Oslo 5 okt. Det finnes på tråden min.
Selv syns jeg det er et fint bilde, og dette kommer jeg nok til å blåse opp og ha det på veggen :D

Bilde

Brukeravatar
Dimzum
Innlegg: 274
Registrert: 21 nov 2010, 11:09
Motorsykkelen din: Yamaha R1 2006

Re: Beste MC-bilde, avstemning ?

Legg inn av Dimzum »

ArcticTiger skrev:Dette bildet av Broderns -06 Ducati Multistrada tok jeg på Korsvolltoppen/Havnajordet i Oslo 5 okt. Det finnes på tråden min.
Selv syns jeg det er et fint bilde, og dette kommer jeg nok til å blåse opp og ha det på veggen :D

Bilde
Enig - det der var et snasent bilde!
It takes two to lie - one to lie and one to listen!
-Homer Simpson-

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38177
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Beste MC-bilde, avstemning ?

Legg inn av AJ »

Da er jeg tilbake etter en frivillig poste(puste...?)-pause på noen få dager.
Bilder som ArcticTiger har lagt synes jeg er strålende; flott motiv og god motivdybde som etter min vurdering viser hva et av flere steder i Oslo har å by på av flotte naturskjønne steder.

Her et bilde rett utenfor egen stuedør; også knipset av eldstedatter :-)
Et artig bilde, synes jeg, som gjør at jeg helt klart ser fram til en ny sesong om ikke altfor lenge ;-)

Bilde
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Beste MC-bilde, avstemning ?

Legg inn av jhn »

Ja, det va et bra bilde AJ, helt enig

PS. Det e jo en ganske snasen sykkel i grunnen, det e Triumph 800, ikke sant ?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38177
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Beste MC-bilde, avstemning ?

Legg inn av AJ »

jhn skrev:Ja, det va et bra bilde AJ, helt enig
Takk for det :thx
jhn skrev:PS. Det e jo en ganske snasen sykkel i grunnen, det e Triumph 800, ikke sant ?
Stemmer det :janikk
Likte den ikke i starten, men begynte å trives skikkelig etter noen mil. En kjapp og fin sykkel med god sal og høyreist oversiktlig kjørestilling. I tillegg mer enn sprek nok.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar