Beste MC-bilde, avstemning ?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
EtronX
Innlegg: 283
Registrert: 13 sep 2009, 15:31
Motorsykkelen din: BMW R1200 GSA 2010

Re: Beste MC-bilde, avstemning ?

Legg inn av EtronX »

Jeg må si meg enig med Godtvoksen her. Når man legger ut et bilde legger man ut en historie. Man ønsker å fortelle noe og vil at andre skal få ta del i denne historien. Kanskje tolke den på sin måte. For å gjøre dette må man vise et snev av kritisk sans med hensyn til det man legger ut. Dette er ikke myntet på noen spesielle, bare generelle betraktninger.

Tenk på hvilken historie du vil formidle med bildet ditt :thumleft

Min venn tagesk treffer spikeren midt på hodet med følgende sitat han kom med på FB i går:

Dagens sitat er fra Ken Rockwell:
Painting is an art of inclusion, meaning that something only gets into the painting if the painter paints it that way. You can always tell a sloppy painter who's done watercolors from a photo because of all the needless junk. If you see telephone poles, crooked horizons and cars stopped in the middle of the street, it's obvious a painting was made from a snapshot.

Photography is an art of exclusion, meaning that everything gets into your photo unless you go out of your way to exclude it. You must always watch for distractions. This takes experience, since by human nature we don't see these distractions until we get our pictures back.

Bildet under er tatt i Kirovsk etter en kjøretur på snaue 12 mil. Vi brukte to dager a 12 timer på turen.

Bilde

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Re: Beste MC-bilde, avstemning ?

Legg inn av Svein2 »

Jeg skjønner både hva du og Godtvoksen mener EtronX, uten at jeg føler meg spesielt truffet. :janikk
Men jeg mener at vi på MCsiden bør ha plass til både de eksepsjonelt (er det dèt heter) bra bildene
og de bildene som kanskje ikke forteller mer enn at innlegger`n har vært på tur, personlig syns jeg
det er moro også. :D
Hvis jeg legger inn ett bilde har ikke jeg som amatør, noen forutsetninger for å vite hva andre tenker om det.
Jeg ser at det er tatt med ett halvgammelt mobilkamera, men jeg vet ikke hvor interresant andre
syns det er, hvis jeg ikke får tilbakemeldinger.
Men...inntil videre kommer jeg til å legge inn bilder fra noen lunkne svinger innpå skogen, så får
dere mene hva dere vil. :knegg
Det er flere som kjører MC her, enn som er proffe fotografer og er det noen som er begge deler så er
ingenting bedre enn det. :=D>

Godtvoksen

Re: Beste MC-bilde, avstemning ?

Legg inn av Godtvoksen »

Svein2 skrev: Hvis jeg legger inn ett bilde har ikke jeg som amatør, noen forutsetninger for å vite hva andre tenker om det.
Jeg ser at det er tatt med ett halvgammelt mobilkamera, men jeg vet ikke hvor interresant andre
syns det er, hvis jeg ikke får tilbakemeldinger.
Har jeg misforstått deg? Jeg forstod deg slik tidligere, at du ønsket ikke tilbakemelding med mindre den var positiv. Den reaksjonen jeg har fått på mine tilbakemeldinger av deg og andre, gjør at jeg nå velger å la vær og si noe mer om enkeltbilder.

Et unntak fra dette: AJ's siste bilde er etter min mening det aller beste bildet han noen gang har lagt ut. Det bildet gav meg skikkelig vår- og sommerfølelse, nesten så en kjenner sommervinden blåser.

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Re: Beste MC-bilde, avstemning ?

Legg inn av Svein2 »

Som jeg også skrev så legger jeg inn bilder uansett hvis jeg har noen, så jeg vet da neimen om jeg
er så avhengig av tilbakemeldinger i det hele tatt jeg.
Men du får ikke sitte å analysere det jeg har skrevet så nøye GV, ingen dag er lik og du skal ikke se bort
fra at vi alt i alt er ganske enige.
Det skulle tatt seg ut. :scratch

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38204
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Beste MC-bilde, avstemning ?

Legg inn av AJ »

Godtvoksen skrev:
Et unntak fra dette: AJ's siste bilde er etter min mening det aller beste bildet han noen gang har lagt ut. Det bildet gav meg skikkelig vår- og sommerfølelse, nesten så en kjenner sommervinden blåser.
Takk for det :thx

Tror nok vi alle innerst inne er enige om at ikke alle bildene vi har lagt ut i denne tråden hadde passet like godt i en kåringstråd av beste bilde.
Men nå ble ikke denne tråden en slik kåringstråd. Den ble vel heller en tråd hvor mange av oss har lagt ut bilder vi selv liker og gjerne vil dele med andre.
Slik vi gjør ellers hele sesongen for å vis hva MC-interessen gir oss av gleder som vi gjerne deler med andre her inne.
Det synes jeg absolutt vi skal fortsette med - uavhengig av fototeknisk nivå, ulikt selvkritisk nivå og evne til å fange (evt. komponere) motiver som har de fleste kriterier for hva som er... la oss si, 'konkurransefotografier'.

Husker ikke nå om jeg har nevnt det tidligere, men det å administrere en konkurranse hvor beste bilde skal kåres krever mye arbeid, en nominasjonskomité for å komme fram til et avgrenset utvalg fotos og ikke minst en kompetent jury, kan vi vel si, for at det skal bli en mest mulig riktig kåring basert på faglige kriterier for godt foto.
I tillegg bør, synes jeg, en slik kåring ha en "folkepris" hvor enkelt greit kriteriene for hva folk flest mener og liker er avgjørende.

Om en kåring legges opp noe i nærheten av det jeg har skissert ovenfor, tør jeg påstå at den vil falle utenom det vi har kapasitet til å administrere her på MCsiden.no.

Men for all del, folkens! når det gjelder bilder: det er mye å glede seg over med bilder og jeg er helt sikker på at vi fortsatt kommer til å mase om bilder når folk her inne blant annet skaffer seg nye sykler.
Det handler jo fortsatt om det, ikke sant? Å vise fram nye stolheter og flotte MC-"gull" \:D/ Og ikke minst fine bilder fra alt fra kveldsturer i nærområdet til lange turer i inn- og utland.

So keep' em coming, folkens :thumleft
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Beste MC-bilde, avstemning ?

Legg inn av Intruder »

Tente på denne avstemningsgreia,har jo fått kamera og er fit for fight... :thumleft
Men nå er problemet det at jeg glemmer det hjemme.. :redface For å være litt
alvorlig,la matchen gå sin gang,jeg skal stemme!! :b_c:
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

mekkern
Innlegg: 7667
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Beste MC-bilde, avstemning ?

Legg inn av mekkern »

det jeg har tatt av bilder "med mc" har jeg tatt for min egen del og ikke "planlagt og komponert" for andres "nytelse og vurdering"..enkel sjel-skal jeg konse om motiv så forsvinner turgleden.
men dette for at jeg er mer intressert i mc-opplevelsene enn å bruke tiden på foto,skulle jeg gud forby få tilbakefall (Go digital) til kameraet håper jeg det er fordi jeg ikke lengre kan bruke tiden på mc.. :8-[

andre har HELT annen vurdering enn sære meg-så jeg setter pris på mange av disse fotobidrag. :thumleft
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
bikerdude73
Innlegg: 960
Registrert: 04 jul 2010, 11:13
Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
Sted: Karmøy

Re: Beste MC-bilde, avstemning ?

Legg inn av bikerdude73 »

Jeg syns at Shedevil in action er det bildet jeg liker best her i denne tråden. ;e
Bildet av Globe in action med støtta skrapende nedi svingen er og kult. :thumleft
Cafe raceren til Twister i sort og hvitt plaserer jeg på en delt andreplass.
Etter det så får jeg problemer med å plukke ut favoritter.

Jeg personlig tar så og si kun bilder av mc, blandt annet på veteranklubbens samlinger.
Er jo sekretær der så må ta bilder for å dokumentere hvor mange som møter og lignd.

Men jeg er ingen ekspert. Snapper bare i vei :knegg
SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Beste MC-bilde, avstemning ?

Legg inn av joo »

Tidlig krøkes:

Bilde
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
EtronX
Innlegg: 283
Registrert: 13 sep 2009, 15:31
Motorsykkelen din: BMW R1200 GSA 2010

Re: Beste MC-bilde, avstemning ?

Legg inn av EtronX »

Måtte bare komme med et bilde fra sommerens tur. Den hostet litt da den igjen ble landfast, men ikke verre enn at det gikk :mk

Bilde

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Beste MC-bilde, avstemning ?

Legg inn av Carpa »

EtronX skrev:Måtte bare komme med et bilde fra sommerens tur. Den hostet litt da den igjen ble landfast, men ikke verre enn at det gikk :mk

Bilde
Woow, fantastisk bildet men hvordan klarte du å holde fart på sykkelen gjennom vannpytten?

Sent from my Galaxy using Tapatalk
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

ZZR-Erling

Re: Beste MC-bilde, avstemning ?

Legg inn av ZZR-Erling »

EtronX skrev:Måtte bare komme med et bilde fra sommerens tur. Den hostet litt da den igjen ble landfast, men ikke verre enn at det gikk :mk

Bilde
Christ...sett for mye LWA? :-)å

ZZR-Erling

Re: Beste MC-bilde, avstemning ?

Legg inn av ZZR-Erling »

Nu er jo 1 des passert da, men her er min kandidat:
Bilde

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2751
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Beste MC-bilde, avstemning ?

Legg inn av simpson »

Ser at det er kommet noen bilder av nyere dato og poster derfor bildet av min forige Ducati.
Er ingen fotograf men synes det er ett bra bilde etter mine øyne. Hva sier godtvoksen som kan dette faget?

Bilde

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Beste MC-bilde, avstemning ?

Legg inn av Kawasaki »

Carpa skrev:Bilde

Woow, fantastisk bildet men hvordan klarte du å holde fart på sykkelen gjennom vannpytten?

Vannpytten, :lol Du må være en bortskjemt liten jente :knegg

Tøfft bilde,forresten :thumleft
ikkebike.norwegianforum.net

Svar