
KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
-
- Innlegg: 1081
- Registrert: 29 okt 2011, 16:48
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
- Bosted: Trondheim
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
Det blir heftig mellomklasse 

- fikse
- Innlegg: 953
- Registrert: 28 apr 2011, 19:48
- Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
- Bosted: Sund, Sotra, vest for Bergen
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
Ultrakjapt svar fra forhandler (halvannen time elns): Kom inn med den!
Kjører den til de på Mandag. Muligens får jeg bare de til å ta service på den samtidig. Litt usikker på KMstand nå, men etter alle solemerker er den litt over 5.000KM, og ifølge service-telleren på speedoen skal den ha service ved rundt 6.200KM. Blir vel stort sett bare noe olje, filter og plugg. Tror faktisk luftfilteret også skal byttes, men det synes jeg virker litt tidlig. Men men, den er vel bygget for støvete veier i India...

Kjører den til de på Mandag. Muligens får jeg bare de til å ta service på den samtidig. Litt usikker på KMstand nå, men etter alle solemerker er den litt over 5.000KM, og ifølge service-telleren på speedoen skal den ha service ved rundt 6.200KM. Blir vel stort sett bare noe olje, filter og plugg. Tror faktisk luftfilteret også skal byttes, men det synes jeg virker litt tidlig. Men men, den er vel bygget for støvete veier i India...

Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
- fikse
- Innlegg: 953
- Registrert: 28 apr 2011, 19:48
- Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
- Bosted: Sund, Sotra, vest for Bergen
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
Og der kom det pinadø opp varsel om lavt oljetrykk, på vei hjem fra jobb i går. Stoppet og sjekket. Nivå OK, temperatur OK, ingen unormale lyder eller vibrasjoner, så jeg kjørte videre. Varselet slo seg av etter få minutter, og kom ikke på resten av turen. Pokker er det som skjer?
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
Du har vel skamkjørt den
Sikkert dårlig kontakt eller trøbblete sensor. Er mye greiere uten instrumenter som viser ting som kan gi ufred i sjelen
Jeg satte alle slagsinstrument som var å få tak i på en Yanmar diesel for mange år siden og ble skrekkslagen . 



- fikse
- Innlegg: 953
- Registrert: 28 apr 2011, 19:48
- Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
- Bosted: Sund, Sotra, vest for Bergen
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
Jepp, sikkert utslitt av ekstremkjøringPollti skrev:Du har vel skamkjørt denSikkert dårlig kontakt eller trøbblete sensor. Er mye greiere uten instrumenter som viser ting som kan gi ufred i sjelen
Jeg satte alle slagsinstrument som var å få tak i på en Yanmar diesel for mange år siden og ble skrekkslagen .

Ja, er nok feil/fukt et eller annet sted. Men det får det jaggu fikses opp i. Greit nok om en får opp en feil eller to i.f.m. ekstrem nedbør, men gårsdagen var faktisk ganske ordinær. Litt vått, men ikke noe unormalt. Grr...

Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
- fikse
- Innlegg: 953
- Registrert: 28 apr 2011, 19:48
- Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
- Bosted: Sund, Sotra, vest for Bergen
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
Yess!!! Goooooooogle er min venn!
Her finner jeg et franskt forum for Mini-Greven, hvor adskillige har problemer med fusking i 7.500-området. Her snakker de om en oppdatering av programvaren, som løser problemet fullstendig. Jippi!!!
Gjett om forhandleren skal få legge inn den!
Her finner jeg et franskt forum for Mini-Greven, hvor adskillige har problemer med fusking i 7.500-området. Her snakker de om en oppdatering av programvaren, som løser problemet fullstendig. Jippi!!!
Gjett om forhandleren skal få legge inn den!
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
- fikse
- Innlegg: 953
- Registrert: 28 apr 2011, 19:48
- Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
- Bosted: Sund, Sotra, vest for Bergen
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
God morgen. Jaggu kom "low oil pressure" varselet opp i morges også. Jippi...
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
Gleder meg til å høre ossen den går etter nye mappet :)
Fuskinga har plaget meg lenge.
Jeg har også hatt det problemet med bremselyset som ikke virker som det skal etter det begynte å bli litt kaldt.
Fuskinga har plaget meg lenge.
Jeg har også hatt det problemet med bremselyset som ikke virker som det skal etter det begynte å bli litt kaldt.
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
Ride?fikse skrev:Ultrakjapt svar fra forhandler (halvannen time elns): Kom inn med den!![]()

Kjedelig å lese om troublesene du har...
Har ikke sett at du har skrevet noe om håndtaksvarmerene. Fikk du montert dem ferdig til slutt? Hvor plasserte du den gigantiske bryteren?

Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
Nu er jeg spent.
Åssen går vinterkjøringa??
Åssen går vinterkjøringa??
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
- fikse
- Innlegg: 953
- Registrert: 28 apr 2011, 19:48
- Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
- Bosted: Sund, Sotra, vest for Bergen
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
Kom hjem i natt etter en deilig uke ferie i Egypt, så først nå idag har vi fått oppleve noe særlig vinter
Sykkelen har stått på verksted siden vi reiste, og hentet den idag. Da har de tatt 2. service, samt fikset opp i en del. Fikset fukt i blinklys, sendt avgårde forespørsel til KTM på felgene, samt mappet. Funnet feil på føleren til speedometeret, den er bestillt men ikke ankommet ennå. Bremselysbryter byttet. Fremhjul avbalansert. De hadde ikke testet sykkel for fuskingen, pga grisevær. Skikkelig pingler mao
Brukte 3 kaffekopper i butikken for å manne meg opp for å kjøre hjemover. Er jo faktisk noen mil fra butikken og hjem, rundt 5 mil trur jeg. På alt fra såkalt motorvei, til smale usaltede veier. Varierte fra alt fra salt-snø-mel, til bar asfalt, til isete asfalt, issvuller, sørpe og slaps. Stort sett alle ingredienser, mao. Dekkene/sykkelen/jeg trivdes ikke der det var en viss dybde. Mer enn 4-5 cm og det ble ganske ubehagelig. Issvullene var også ganske ubehagelige, men forutsigbare. Kjørte bil tidligere idag, og issvullene var faktisk vel så irriterende i bilen. På relativt hardt underlag (hardpakket snø, is, isete asfalt), var det faktisk helt greit å kjøre. Rimelig godt grep, på nivå med vinterdekkene til bilen. Ergo; rolig i svingene og steder det er en viss sannsynlighet for å måtte bremse for "noe", tidvis litt lavere hastiget enn hva jeg ville gjort med bil, men for det aller meste holdt jeg samme tempo som bilene, og hadde det ikke vært biler på veien så hadde jeg nok kjørt noe fortere enkelte steder. Men, dette var ikke dagen for å kjøre forbi køen. Tok det derfor ganske så rolig på det partiet det var saktegående kø. Litt uvant igrunn, jeg pleier jo å putle forbi køen hver eneste dag, men idag måtte jeg altså lære meg å være tålmodig, og file på kløtsjen i 1 og 2.gir
Godt nytt er at fuskingen ser ut til å være borte. Fikk jo ikke kjørt noe særlig på idag, dette var ikke dagen for å utfordre veigrepet/skjebnen for mye
Men fuskingen kom ikke en eneste gang, samt at den virker noe mykere (ikke slappere, tvert om) på høyere turtall. So far so good!
Da jeg kom hjem fikk jeg meg en liten utfordring: Hvordan få sykkelen opp bakken til huset. Vi har 2 oppkjørsler, 1 som bare passer til MC (smal), og 1 opp til garasjen. Begge er ganske bratte, enkelte besøkende kvir seg for å kjøre opp til garasjen vår selv med bil på sommerføre, så...
Prøvde meg først på den vanlige oppkjørselen for MC, som ikke har vært måkt eller brukt. Men med rundt 15 cm (+?) løs snø gikk det bare et par meter før jeg satt meg fast.
Rygget meg ned igjen derfra. Igrunnen en ganske spennende opplevelse å rygge med MC i løssnø: skal man holde balansen med begge bena eller skal man bremse med bakbremsen, som er den eneste som har noen funksjon der og da...
Prøvde oppkjørselen for bilen, hvor vi har kjørt opp og ned et par ganger med bil. Hjulsporene fra bilen var her såpass løse at det var vanskelig å gå opp, snøen løsnet i mindre flak når jeg prøvde å gå opp. Men her gikk det fint med sykkelen, rett nok med litt filing med kløtsjen og 2.gir. Ned fra garasjen gikk også helt fint. Selv der snøen lå urørt gikk det fint å bremse. Noenlunde samme bremseeffekt som med bilen, så det er absolutt godkjent.
Prøver oss med å kjøre til jobb i morgen. De har saltet enda mer utover kvelden nå, så nå er det visst nesten helt bart på alle hovedveiene.
Varmeholker? Nei, de ligger no der ennå, de kablene til de.... Vil prøve å finne en bedre bryter, den er for stor den bryteren. Elfa.se har noen fine brytere, som jeg kan se. Må bare få tiden til å gjøre noe med det. Det er jo litt småkaldt på fingrene, men noen stor krise er det ikke. Idag kjørte jeg jo i rundt 1 time, og det gikk greit det. Normalt kjører jeg bare en god halvtime om gangen, så holker er kjekt å ha, men ikke noe jeg savner hele tiden :-)


Brukte 3 kaffekopper i butikken for å manne meg opp for å kjøre hjemover. Er jo faktisk noen mil fra butikken og hjem, rundt 5 mil trur jeg. På alt fra såkalt motorvei, til smale usaltede veier. Varierte fra alt fra salt-snø-mel, til bar asfalt, til isete asfalt, issvuller, sørpe og slaps. Stort sett alle ingredienser, mao. Dekkene/sykkelen/jeg trivdes ikke der det var en viss dybde. Mer enn 4-5 cm og det ble ganske ubehagelig. Issvullene var også ganske ubehagelige, men forutsigbare. Kjørte bil tidligere idag, og issvullene var faktisk vel så irriterende i bilen. På relativt hardt underlag (hardpakket snø, is, isete asfalt), var det faktisk helt greit å kjøre. Rimelig godt grep, på nivå med vinterdekkene til bilen. Ergo; rolig i svingene og steder det er en viss sannsynlighet for å måtte bremse for "noe", tidvis litt lavere hastiget enn hva jeg ville gjort med bil, men for det aller meste holdt jeg samme tempo som bilene, og hadde det ikke vært biler på veien så hadde jeg nok kjørt noe fortere enkelte steder. Men, dette var ikke dagen for å kjøre forbi køen. Tok det derfor ganske så rolig på det partiet det var saktegående kø. Litt uvant igrunn, jeg pleier jo å putle forbi køen hver eneste dag, men idag måtte jeg altså lære meg å være tålmodig, og file på kløtsjen i 1 og 2.gir

Godt nytt er at fuskingen ser ut til å være borte. Fikk jo ikke kjørt noe særlig på idag, dette var ikke dagen for å utfordre veigrepet/skjebnen for mye

Da jeg kom hjem fikk jeg meg en liten utfordring: Hvordan få sykkelen opp bakken til huset. Vi har 2 oppkjørsler, 1 som bare passer til MC (smal), og 1 opp til garasjen. Begge er ganske bratte, enkelte besøkende kvir seg for å kjøre opp til garasjen vår selv med bil på sommerføre, så...
Prøvde meg først på den vanlige oppkjørselen for MC, som ikke har vært måkt eller brukt. Men med rundt 15 cm (+?) løs snø gikk det bare et par meter før jeg satt meg fast.
Rygget meg ned igjen derfra. Igrunnen en ganske spennende opplevelse å rygge med MC i løssnø: skal man holde balansen med begge bena eller skal man bremse med bakbremsen, som er den eneste som har noen funksjon der og da...
Prøvde oppkjørselen for bilen, hvor vi har kjørt opp og ned et par ganger med bil. Hjulsporene fra bilen var her såpass løse at det var vanskelig å gå opp, snøen løsnet i mindre flak når jeg prøvde å gå opp. Men her gikk det fint med sykkelen, rett nok med litt filing med kløtsjen og 2.gir. Ned fra garasjen gikk også helt fint. Selv der snøen lå urørt gikk det fint å bremse. Noenlunde samme bremseeffekt som med bilen, så det er absolutt godkjent.
Prøver oss med å kjøre til jobb i morgen. De har saltet enda mer utover kvelden nå, så nå er det visst nesten helt bart på alle hovedveiene.
Varmeholker? Nei, de ligger no der ennå, de kablene til de.... Vil prøve å finne en bedre bryter, den er for stor den bryteren. Elfa.se har noen fine brytere, som jeg kan se. Må bare få tiden til å gjøre noe med det. Det er jo litt småkaldt på fingrene, men noen stor krise er det ikke. Idag kjørte jeg jo i rundt 1 time, og det gikk greit det. Normalt kjører jeg bare en god halvtime om gangen, så holker er kjekt å ha, men ikke noe jeg savner hele tiden :-)
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
-
- Innlegg: 1081
- Registrert: 29 okt 2011, 16:48
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
- Bosted: Trondheim
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
Flott å høre at Duken blir bedre
Varmeholker er altså ikke helt nødvendig?
Lykke til på vinterføre 



- fikse
- Innlegg: 953
- Registrert: 28 apr 2011, 19:48
- Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
- Bosted: Sund, Sotra, vest for Bergen
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
Ja, Duken virker langt bedre nå jaJK95 skrev:Flott å høre at Duken blir bedreVarmeholker er altså ikke helt nødvendig?
Lykke til på vinterføre

Varmeholker, jo for all del, det er nok en meget god ting! Poenget mitt er at jeg gjerne skulle hatt det på, men har for lite fritid til å få de ferdigmontert. Og så kjører jeg med tykke vinterhansker fra Halvarsson, så jeg rekker ikke bli iskald på fingrene, bare kald

Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
- fikse
- Innlegg: 953
- Registrert: 28 apr 2011, 19:48
- Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
- Bosted: Sund, Sotra, vest for Bergen
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
Kjørte på jobb nå imorges. Sykkelen startet som et skudd. Det har snødd litt i natt, så det lå noen få cm med snø på sideveiene. Helt greit å kjøre på det. Litt værre på deler av hovedveiene, hvor det tidvis var brede spor med issvuller, og enkelte steder var det umulig å unngå å kjøre dels på svullene, dels på asfalten. Ikke behagelig, og roet godt ned der det var slik. Men alt i alt helt greit, og dekkene er helt klart godkjent 

Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
Artig å lese.. Jeg har i alle år vert i den tro at det å kjøre to-hjuling på vinterstid er en skykkelig fy-fy og på kanten av galskap... :)
Dog, jeg ville nok ikke prøvd å dra ut droget mitt på glatta.. Den er dårlig nok på tørt føre fra før av.
Dog, jeg ville nok ikke prøvd å dra ut droget mitt på glatta.. Den er dårlig nok på tørt føre fra før av.

“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom