Meny - Nyttårsaften?
Meny - Nyttårsaften?
Hei Gutter -og piger
Ut fra tråden "meny for mc-folk" har jeg skjønt at det er mange "wannabe-Hellstrømmer" her
....meeeeen hva serverer dere på den store dagen ,Nyttårsaften?
Selv går jeg mot strømmen og skipper kalkun - som jeg mener i og for seg er greit, men etter min mening ingen slæger.......altså selv går jeg for lammelår - tilberedt etter eldgammel oppskrift. Til drikke hører akkevitt og rødvin . evt øl til de som foretrekker. Dessert er multekrem/kaffe og konjakk......
Ut fra tråden "meny for mc-folk" har jeg skjønt at det er mange "wannabe-Hellstrømmer" her
....meeeeen hva serverer dere på den store dagen ,Nyttårsaften?
Selv går jeg mot strømmen og skipper kalkun - som jeg mener i og for seg er greit, men etter min mening ingen slæger.......altså selv går jeg for lammelår - tilberedt etter eldgammel oppskrift. Til drikke hører akkevitt og rødvin . evt øl til de som foretrekker. Dessert er multekrem/kaffe og konjakk......
It takes two to lie - one to lie and one to listen!
-Homer Simpson-
-Homer Simpson-
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Re: Meny - Nyttårsaften?
Kalkun. Eller mer presist kalkunfiléer her i gården - etter god gammal trad. gjennom mange år... 

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Ok, ok.......kom igjen AJ.......litt mere detaljer takk!!AJ skrev:Kalkun. Eller mer presist kalkunfiléer her i gården - etter god gammal trad. gjennom mange år...

-Homer Simpson-
-Homer Simpson-
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Skal sørge for gode bilder når tiden er inne...Dimzum skrev:Ok, ok.......kom igjen AJ.......litt mere detaljer takk!!AJ skrev:Kalkun. Eller mer presist kalkunfiléer her i gården - etter god gammal trad. gjennom mange år...Fileter???

Er ikke jeg som står for denne middagen, ser du...

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Haha........med endre ord....du har ikke snøring! Jaja. et bilde sier mer enn 1000 ord
Til info er jeg apsolutt ikke noen premiekokk selv, men synes det er morsomt å lage festmat som jeg kjenner - dvs at jeg har prøvd dem et par ganger forut for festen....hehe. I så måte er internet - igjen - din beste venn.........man finner jo ut ALT her på webben.....

Til info er jeg apsolutt ikke noen premiekokk selv, men synes det er morsomt å lage festmat som jeg kjenner - dvs at jeg har prøvd dem et par ganger forut for festen....hehe. I så måte er internet - igjen - din beste venn.........man finner jo ut ALT her på webben.....
-Homer Simpson-
-Homer Simpson-
-
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Her blir det kalkun-saktestekt ca 170C med masse krydder og pensles ofte.
saftig kjempehøne...
saftig kjempehøne...

当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- ojda
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Her i huset er det innført ny tradisjon for fire år siden. Pinnekjøtt til nyttår
I år har jeg ikke fått handlet enda, så jeg håper på flaks i morgen.

I år har jeg ikke fått handlet enda, så jeg håper på flaks i morgen.

Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
-
- Motorsykkelen din: x
Vi har hatt pinnekjøtt på nyttårsaften "i alle år", og sånn blir det visst i år og
Og moltekrem.

ArcticTiger skrev:Vi har hatt pinnekjøtt på nyttårsaften "i alle år", og sånn blir det visst i år ogOg moltekrem.
Ikke Texas-steak altså?

-Homer Simpson-
-Homer Simpson-
-
Nei, alltid pinnekjøtt på nyttårsaften, det hadde vi hjemme hos foreldrene mine ogDimzum skrev:ArcticTiger skrev:Vi har hatt pinnekjøtt på nyttårsaften "i alle år", og sånn blir det visst i år ogOg moltekrem.
Ikke Texas-steak altså?

Men, til neste jul/nyttårsfeiring har vi snakket om å dra på hytta, så da er det ikke godt å vite hva som skjer med rutinene på matfronten

Annet enn at det sansynligvis blir "så det håller" :-)å da og.
- evike
- Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
- Kontakt:
Her er det også kjempehøne (kalkun) med medisterfarse-stuffing og stadig dynking av rødvin under stekinga. På den måten blir det nydelig kraftig saus-sjy som så jevnes med kremfløte. Pga. siste tids elendighet (mormoren min døde nå i romjula) så blir det ingen fest, men bare en stille rolig kveld hjemme.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]
Kjærringa skal jobbe og dattera skal på fest.
Sønnen og jeg får finne noen rester i kjøleskapet.

- Dexter
- Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Her blir det marinert kalkunbryst, pottitter og min utsøkte hjemmelagde saus 

Det er det samme for skylda hvem som har den...
-
Det er lenge sia jeg har vært noe særlig mye på Ælvrom, åssen er det der nåSvein2 skrev:Kjærringa skal jobbe og dattera skal på fest.

Det er lenge siden Tavernan ble stengt, det er bakeri der nå. Ellers er det nokArcticTiger skrev:Det er lenge sia jeg har vært noe særlig mye på Ælvrom, åssen er det der nåSvein2 skrev:Kjærringa skal jobbe og dattera skal på fest.
Sønnen og jeg får finne noen rester i kjøleskapet., er det no fart på Tavernan fortsatt
? De hadde da mat og der før...
av kafeer og restauranter i Leiret. Best og mest mat er det på Milano, ellers er Elgstua
og Forstmann på Skogmuseet bra. Er du på disse trakter igjen får du bare si fra.

-
Hmm..., høres stussli ut da, at Tavernan er borteSvein2 skrev:Det er lenge siden Tavernan ble stengt, det er bakeri der nå. Ellers er det nokArcticTiger skrev:Det er lenge sia jeg har vært noe særlig mye på Ælvrom, åssen er det der nåSvein2 skrev:Kjærringa skal jobbe og dattera skal på fest.
Sønnen og jeg får finne noen rester i kjøleskapet., er det no fart på Tavernan fortsatt
? De hadde da mat og der før...
av kafeer og restauranter i Leiret. Best og mest mat er det på Milano, ellers er Elgstua
og Forstmann på Skogmuseet bra. Er du på disse trakter igjen får du bare si fra.

- tagesk
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Kontakt:
Tradisjonen her i landet, det er å spise en cenone.
En cenone betyr "en stor middag".
Med norske øyne finnes ikke en liten italiensk middag.
Så når italienerne sier det er en stor middag, da er den stor.
Kan bli bra.
Rent praktisk betyr det at om en times tid tar vi sykkelen og cruiser ned til Piombino.
Derfra går fergen til Elba.
I morgen bruker vi dagen på å se på holmen før vi setter oss til bords på en liten trattoria i San Piero in Campo.
Søndag tilbake hit.
[TaSK]
En cenone betyr "en stor middag".
Med norske øyne finnes ikke en liten italiensk middag.
Så når italienerne sier det er en stor middag, da er den stor.
Kan bli bra.
Rent praktisk betyr det at om en times tid tar vi sykkelen og cruiser ned til Piombino.
Derfra går fergen til Elba.
I morgen bruker vi dagen på å se på holmen før vi setter oss til bords på en liten trattoria i San Piero in Campo.
Søndag tilbake hit.
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
Det blir vin, øl, champagne og cognaq. Ja, også god mat da :-)
- Svolp
- Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Det blir Rosa stekt andrebryst med pomme anna, pastinakk purè, svisa spinat og rødvinsaus med appelsin...
Konjakk, julebrygg, champagne og pils!
Takk for det gamle
Konjakk, julebrygg, champagne og pils!
Takk for det gamle

NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell