Tvungen fartsregulering

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
mekkern
Innlegg: 7935
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Bosted: Tranby

Re: Tvungen fartsregulering

Legg inn av mekkern »

Duville skrev:Vi har også, etter min mening, et ganske oppegående og strengt Datatilsyn, som setter klare begrensninger hva disse opplysningene kan brukes til.

:lol :lol :lol :lol :lol det gir jo statlige organ blankt faen i-stikkord:rettsmedisinsk institutt?
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Bosted: Skien

Re: Tvungen fartsregulering

Legg inn av Banditmannen »

mekkern skrev:
Duville skrev:Vi har også, etter min mening, et ganske oppegående og strengt Datatilsyn, som setter klare begrensninger hva disse opplysningene kan brukes til.

:lol :lol :lol :lol :lol det gir jo statlige organ blankt faen i-stikkord:rettsmedisinsk institutt?
Tror du må gjøre noe med sitatet, så det er meg som får skylda... :P :p

Vet ikke hvilken sak du sikter til, men tviler ikke på at det blir gjort tabber.
Så får man håpe at det gi lærdom. :-)

mekkern
Innlegg: 7935
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Bosted: Tranby

Re: Tvungen fartsregulering

Legg inn av mekkern »

Hender det klikker...ikke bare meg men dataen også :lol

Det gjelder lagringen av DNA profiler på uskyldige personer.
lærte? de nekter rett og slett å slette dem og det er ikke noen som har sanksjonsmulighet mot dem...
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Bosted: Nordkapp

Re: Tvungen fartsregulering

Legg inn av jhn »

Duville skrev:
jhn skrev:Joda, snikkeren, det har jo det, men det ligger vel ved siden av det som diskuteres her, og det synes æ forsåvidt at det AJ og Duville skriver også gjør. Denne overdrevne frykten for myndighetenes trang til å sjekke og kontrollere den enkeltes liv, har ikke æ. Kall mæ gjerne både naiv og kommunist og uanstendig, men æ e en optimistisk fyr, og har tru på at samfunnet utvikler sæ i en litt mere positiv retning enn det disse to skisserer

Tror du utvikling den ene eller den andre veien er tilfeldig?
Æ kunne jo ha sagt ja, utviklinga styres av de politikerne vi tilfeldigvis stemmer på, men det skal æ ikke si, æ skal heller omformulere den siste setninga.
.. æ e en optimistisk fyr, og har tru på at gjennomsnittspolitikeren, som e et tilfeldig utvalg av gjennomsnittsnordmannen, e i stand til å styre utviklinga i en litt mere positiv retning enn det dere to skisserer

mekkern
Innlegg: 7935
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Bosted: Tranby

Re: Tvungen fartsregulering

Legg inn av mekkern »

jhn skrev:gjennomsnittspolitikeren, som e et tilfeldig utvalg av gjennomsnittsnordmannen
njaaaa...det er jo snart bare avkom fra politikere(broilere)som aldri har hatt fast arbeid som styrer...selv om de er flinke til å snakke ut i fra et manus eller gjengi partiprogrammet gjør nok ikke dette politikere til "tilfeldig utvalg av gjennomsnittsnormann" tvært imot heller en "politisk elite" som igjen knytter tette bånd til næringslivet.

litt pussig hvis de jobber for folket og ikke for egen vinning når de går rett over til lederjobber/godt betalte lobbyjobber..eller innehar "dobbeltroller-fiskeriministeren.. :sk?
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Bosted: Nordkapp

Re: Tvungen fartsregulering

Legg inn av jhn »

Jovisst finnes det en del broilere og en del dårlig plasserte ministre, som f.eks "lakselusa"
Men stortinget består også i stor grad av fiskere,bønder, jernbindere, lærere og mye annet rart, altså "hobbypolitikere" som vi har stemt inn fra mange små kommunestyrer. Det har til og med vært en selfanger som partileder. Det e ikke ut i distriktene det e størst tetthet av broilere
Men det e jo ikke sikkert det e bare negativt med en broiler eller to, som har fått en grundig opplæring i "politikerfaget" og diplomatiets kunst

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Bosted: Nordkapp

Re: Tvungen fartsregulering

Legg inn av jhn »

Æ rappa litt info fra et annet forum. No trur æ at æ vil ønske det velkommen, det burde vel bli litt færre fartskontroller?

"2002: Fikk skriftlig forsikringer om at MC skal unntas om det innføres
automatiske fartsholdingssystemer (ISA) i Norge
NMCU sørget for at det i Nasjonal handlingsplan for trafikksikkerhet på veg ble tatt inn
en paragraf om at motorsykler ikke kan omfattes av framtidige Intelligent Speed
Adaptation systemer (ISA), fordi det er farlig å overstyre en MC-førers gasskontroll"
http://nmcu.org/files/Hva%20har%20NMCU-010111_0.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

mekkern
Innlegg: 7935
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Bosted: Tranby

Re: Tvungen fartsregulering

Legg inn av mekkern »

hva vi mener her i landet spiller nok ingen rolle for EU.. :[-X
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Tvungen fartsregulering

Legg inn av Duville »

Ser at tidligere veidirektør er flau over veistandarden her i landet.... Merkelig at han oppdager det nå etter noen år borte fra stolen han satt i... Han måtte vel sies opp for å se hvordan tilstanden i virkeligheten er..... hadde de bygget veer så hadde vi sluppet mye uhell rundt om....

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Bosted: Nordkapp

Re: Tvungen fartsregulering

Legg inn av jhn »

Tja, ikke vet æ, men den mye omtalte rapporten fra blandt andre NMCU sier vel at det bare var noen få % av ulykkene som kunne tilskrives veistandarden

mekkern
Innlegg: 7935
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Bosted: Tranby

Re: Tvungen fartsregulering

Legg inn av mekkern »

innrømmelser angående vei/ulykke sitter langt inne pga ansvarsforhold.se bare på gjærdrum ulykken-de legger veitrafikklovens paragraf 3 til grunn.
i følge den kunne vi kjørt på læirevelling-uansett er det førerens ansvar å skaffe tilsreklig veigrep og avpasse farten for å unngå skade. :evil
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

brap
Innlegg: 26
Registrert: 09 sep 2010, 14:41
Motorsykkelen din: R1

Re: Tvungen fartsregulering

Legg inn av brap »

Duville skrev:Ser at tidligere veidirektør er flau over veistandarden her i landet.... Merkelig at han oppdager det nå etter noen år borte fra stolen han satt i... Han måtte vel sies opp for å se hvordan tilstanden i virkeligheten er..... hadde de bygget veer så hadde vi sluppet mye uhell rundt om....
Hvis du tar med en lenke eller på annen måte viser til hvor du "ser" så kan vi diskutere saken med et felles faktagrunnlag.

Forøvrig er det politikere som bevilger penger til vei, og ikke vegdirektøren.
mekkern skrev:innrømmelser angående vei/ulykke sitter langt inne pga ansvarsforhold.se bare på gjærdrum ulykken-de legger veitrafikklovens paragraf 3 til grunn.
i følge den kunne vi kjørt på læirevelling-uansett er det førerens ansvar å skaffe tilsreklig veigrep og avpasse farten for å unngå skade.
Det er riktig at veien bare ligger der, fri til å brukes av alle. Ansvaret for bruken og trafikken er beskrevet i VTL, mens veiens forfatning skal være i samsvar med vegnormaler og driftskontrakter.

Har du forslag til en bedre ordning enn dette?

Retten fant forøvrig at to ansatte i Mesta hadde opptrådt uaktsomt da de lot være å skilte ifm. den tragiske Gjerdrum-saken. http://www.rb.no/lokale_nyheter/article5566349.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

mekkern
Innlegg: 7935
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Bosted: Tranby

Re: Tvungen fartsregulering

Legg inn av mekkern »

uansett er det det offentlige som sitter med ansvaret for at veien er i forsvarlig stand,uansett underleverandør.

men slapp som vanlig unna ansvaret...OG erstatning...
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Tvungen fartsregulering

Legg inn av Duville »

Link:
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks ... 31896.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Her sitter det alså en mann som har sittet i ledelsen av veivesenet og Vegdirektoratet - mange år som leder i. Mannen er flau over kvaliteten på veiene han selv har sittet og administrert i mange år.

Det er jo veldig lett å skylde på andre og politikerene har svært mye av skylden for den standarden som foreligger men når det sitter en fjott og kun administrerer politikerenes vedtak så gjør han ikke jobben. Han skal stå på for å bedre veinettet og fortelle i klare ord hva som skjer når ikke veien bygges i en slik standard veien bør bygges.

Så lenge det sitter administratorer, som i praksis skal ha fagkunnskap til å si fra om hva som skjer når politikerene ikke gjør jobben, så kan politikerene gjøre som de vil.

I Sverige klarte de å bygge veier som de i dag tjener stort på. 3 felt der det er behov og en standard som ligger milevidt over vår standard her i Norge.

Enten har vi hatt idioter til politikere eller så har vi hatt idioter som veiingeniører eller så er det en kombinasjon. Betegnende er det nå vi i 2000 bygget vei etter 1980 standard på europaveien. Den nye E39 over Kvinesheia. bygget 2000 - er SMALERE enn broa over Topdalsfjorden i Kristiansand - og den er bygget på slutten av 1950 årene.

Har vi penger til å bygge skikkelig? JA det har vi men vi gjør det ikke - hvorfor ikke?

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Bosted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Tvungen fartsregulering

Legg inn av Crinos »

Duville skrev:Enten har vi hatt idioter til politikere eller så har vi hatt idioter som veiingeniører eller så er det en kombinasjon. Betegnende er det nå vi i 2000 bygget vei etter 1980 standard på europaveien. Den nye E39 over Kvinesheia. bygget 2000 - er SMALERE enn broa over Topdalsfjorden i Kristiansand - og den er bygget på slutten av 1950 årene.
Det er jo en kjennsgjerning at dagens politikkere var de som var mest "flower power" på 70-tallet. Med så mye syre som har svirret rundt i topplokket, er det jo et spørsmål om hvor klartenkte dem er!
Den yngre generasjons politikkere, er de som ØNSKET at dem var med på flower power revolusjonen og tar igjen for det tapte!


Den gyldne regelen er...
Det er ikke farten som dreper.. Men den dårlige veien! :ills
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Svar