Kjenner litt på kubikk syndromet
- Domino
- Innlegg: 1193
- Registrert: 06 jul 2020, 23:03
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Tiger 800
- Bosted: Troms
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Men nå har vel dette lite med kubikk-syndromet å gjøre? Vi kan jo heller ta denne diskusjonen i en tråd om forumetikette og -regler?
- Bjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Er du som startet :)Domino skrev: 09 apr 2021, 09:11 Men nå har vel dette lite med kubikk-syndromet å gjøre? Vi kan jo heller ta denne diskusjonen i en tråd om forumetikette og -regler?
Videre diskusjon rundt dette er uansett ikke nødvendig for min del vertfall.
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Nå siterer jeg ingen, men her i forumet ansees ikke bruk av sitat som noe problem 

Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Og hvordan ble en i utgangspunktet svært så spennende tråd om en som skal velge ny motorsykkel til noe så kjedelig som en diskusjon om sitater?
Så hvordan går det med funderingene Audimannen?

Så hvordan går det med funderingene Audimannen?
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
KTM 1290 S/R .. Har hatt 2 x GS (1200 & 1250) og kan skrive under på at det er stor forskjell på KTM & GS. GS fantastisk allround sykkel med jevnt og god drag over hele registeret, det er en sykkel "alle" har og er sikkert relativt lettsolgt. KTM 1290 derimot har et fantastisk motor med ett bunndrag som jeg kun har oppleved i en blodtrimmet VMAX jeg hadde for mange år siden. Sørg for at du kjører i et progam med wheelie kontroll aktiviert. Min KTM er 2020 modell gått 6500 km så jeg vet lite om kvalitet og eventuelle feil, men jeg har mine erfaringer med begge GS'ene, og det er ikke bra.. BMW berger seg med et godt service nettverk og 5 års mobilitetsgaranti. Mulig BMW er et mer fornuftig kjøp (?), men KTM gir mye mer kjøreglede..for meg :-) Lykke til med valg av sykkel.
--------------------------------------------
2014: 0 km
2013: 8541 km
2012: 6514 km
2011: 7560 km
2010: 12500 km
2009: 4000 km
2008: 14800 km
2014: 0 km
2013: 8541 km
2012: 6514 km
2011: 7560 km
2010: 12500 km
2009: 4000 km
2008: 14800 km
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
beemer skrev: 09 apr 2021, 19:23 Mulig BMW er et mer fornuftig kjøp (?), men KTM gir mye mer kjøreglede..for meg :-) Lykke til med valg av sykkel.

Vanskelig å velge noe annet når man først er bitt av KTM kraften.
Men bør du ikke oppdatere "Min motorsykkel" infoen på profilen din ?
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Touché ... Fikset :-)
--------------------------------------------
2014: 0 km
2013: 8541 km
2012: 6514 km
2011: 7560 km
2010: 12500 km
2009: 4000 km
2008: 14800 km
2014: 0 km
2013: 8541 km
2012: 6514 km
2011: 7560 km
2010: 12500 km
2009: 4000 km
2008: 14800 km
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Pøh, solgte 16 1290´n og bytta til tysker og har ikke savna beta test maskinen fra Østerrike et sekund.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Bra for deglazyboy skrev: 09 apr 2021, 20:15
Pøh, solgte 16 1290´n og bytta til tysker og har ikke savna beta test maskinen fra Østerrike et sekund.

Jeg teller på knappene om jeg skal gå for min tredje :). Ikke i år, men kanskje neste år

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Tore L
- Innlegg: 1077
- Registrert: 08 jul 2014, 12:25
- Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
- Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Jeg må jo si at denne her frister veldig :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Er ikke helt fremmed for denne jeg heller.
Ikke minst veldig interessant med storservice hver 60K, etter hva jeg har fått med meg. Som må sies å være nesten revolusjonerende!
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Hva koster vanlige service intervaller da? Det mest knterresante her er jo totalsummen?
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Ganske overkommelig priser for folk med vanlig gjennomsnittlig økonomi.Bjerknez skrev: 09 apr 2021, 21:42
Hva koster vanlige service intervaller da? Det mest knterresante her er jo totalsummen?
Men likevel, 60K hovedservice må man kunne si er en bra greie. Færre serviceoppmøter på verksted er pluss i min bok.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Men blir det færre service oppmøter? Hva er intervallene?AJ skrev: 09 apr 2021, 21:53Ganske overkommelig priser for folk med vanlig gjennomsnittlig økonomi.Bjerknez skrev: 09 apr 2021, 21:42
Hva koster vanlige service intervaller da? Det mest knterresante her er jo totalsummen?
Men likevel, 60K hovedservice må man kunne si er en bra greie. Færre serviceoppmøter på verksted er pluss i min bok.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Kommer an på hvor langt du kjører selvfølgelig. Men altså all grunn til å tro at lengre serviceintervaller betyr færre servicer for fe fleste.Bjerknez skrev: 09 apr 2021, 22:04Men blir det færre service oppmøter? Hva er intervallene?AJ skrev: 09 apr 2021, 21:53Ganske overkommelig priser for folk med vanlig gjennomsnittlig økonomi.Bjerknez skrev: 09 apr 2021, 21:42
Hva koster vanlige service intervaller da? Det mest knterresante her er jo totalsummen?
Men likevel, 60K hovedservice må man kunne si er en bra greie. Færre serviceoppmøter på verksted er pluss i min bok.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Joda, men hvis service intervallene er feks. Pr. 10.000km. Så er jo det det samme som omtrent alle andre motorsykler.
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Det er vanlig oljeskiftservice hver 15.000km (eller minst hvert år). Min MS1200 har oljeskift hver 15.000 (ca 4000kr forrige gang) og storservice hver 30.000 (ca 12.000kr forrige gang), så litt lavere totalsum blir det nok, men at det utgjør det helt store (sammenlignet med f.eks verditap og forsikring) vil jeg ikke skrive under på :)
Sist redigert av pekle den 09 apr 2021, 23:19, redigert 1 gang totalt.
- Tore L
- Innlegg: 1077
- Registrert: 08 jul 2014, 12:25
- Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
- Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Min utmerkede GS er en 2018 mod, km nå 7800 - og skal inn på sin 4. service i juni. Den har 10 og 20 tusen inertvaller + årlig service hvis det kommer før et av service intervallene. Jeg synes jo at det er nok, og det kan jo bli noen servicer før den har kommet til 60.000 km i mitt eie :)
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916
-
- Innlegg: 881
- Registrert: 17 des 2019, 13:19
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
- Bosted: Skien
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
I Ducati sin ånd med ventiler, så hørte jeg idag at det er recall på over 1000 Multistrada pga ventil feil

Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Alltids greit å unngå første årsmodell. Men nå er ikke disse ventilene i Ducatis ånd da 

Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Nei det har du rett i. Nå er det ikke desmodromiske ventiler på V4, så nå er de som alle andre.
Nytt på V4 er oljebytte på 15.000km/hvert andre år, mot 15.000km/1 gang i året på v2.
Men nå er ikke V4 noen nytt for Ducati, så det er ikke noe de ikke har erfaring med.
Nytt på V4 er oljebytte på 15.000km/hvert andre år, mot 15.000km/1 gang i året på v2.
Men nå er ikke V4 noen nytt for Ducati, så det er ikke noe de ikke har erfaring med.
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Ah, hadde ikke fått med meg at det var hvert andre år - det vil jo faktisk gjøre en forskjell i serviceutgifter dersom en ikke kjører så himla mye.
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Den frister veldig men fullspecet er den på 400k før evt rådført med forhandler og tilbud :)
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Audi Mannen
- Innlegg: 870
- Registrert: 23 mai 2017, 14:13
- Motorsykkelen din: Yamaha XJR 1300
- Bosted: Kristiansund
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Strålende....... blir ikke det spøtt klokere enda. Men blir det bytte så blir det 1250 GSA eller V4 S Sport tror jeg.

Begge skal prøves før konto'n eventuelt skal åpnes.
Må også regne med en posjon


Yamaha XJR 1300