Den Store KTM LC4 690-tråden

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Bosted: Ås

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av cevillan »

TBI81 skrev:Går SMCR inn i denne tråden mon tro?
Hva mer enn full-akra er "must have" på nykjøp mener dere?

Og er det noen som vet om et easy oppsett for grus på supermoto'en?
Ser jo relativt greit ut å gjøre det slik som han her:
http://www.qubar.se/2011/05/08/ktm-690- ... 90-enduro/
Går absolutt inn her :thumleft

O2-kontroller er et must i mine øyne, med mindre de har tatt grep på 2015-modellene og sikret jevnere gange i lave hastigheter.

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av TBI81 »

cevillan skrev:
TBI81 skrev:Går SMCR inn i denne tråden mon tro?
Hva mer enn full-akra er "must have" på nykjøp mener dere?

Og er det noen som vet om et easy oppsett for grus på supermoto'en?
Ser jo relativt greit ut å gjøre det slik som han her:
http://www.qubar.se/2011/05/08/ktm-690- ... 90-enduro/
Går absolutt inn her :thumleft

O2-kontroller er et must i mine øyne, med mindre de har tatt grep på 2015-modellene og sikret jevnere gange i lave hastigheter.
Var det to plugger tidligere eller bare en? Ble vel forbedret fra 2014 med to plugger i bruk under 4k rpm og en "som vanlig" over. 2013 synes jeg virket vel rykkete på lavt turtall. Måtte ha over 3500rpm på cruising.

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Bosted: Ås

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av cevillan »

TBI81 skrev:
cevillan skrev:
TBI81 skrev:Går SMCR inn i denne tråden mon tro?
Hva mer enn full-akra er "must have" på nykjøp mener dere?

Og er det noen som vet om et easy oppsett for grus på supermoto'en?
Ser jo relativt greit ut å gjøre det slik som han her:
http://www.qubar.se/2011/05/08/ktm-690- ... 90-enduro/
Går absolutt inn her :thumleft

O2-kontroller er et must i mine øyne, med mindre de har tatt grep på 2015-modellene og sikret jevnere gange i lave hastigheter.
Var det to plugger tidligere eller bare en? Ble vel forbedret fra 2014 med to plugger i bruk under 4k rpm og en "som vanlig" over. 2013 synes jeg virket vel rykkete på lavt turtall. Måtte ha over 3500rpm på cruising.
Det er to plugger på 2013, men aner ikke om disse styres på noen måte.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Snikendeugle »

TBI81 skrev:
cevillan skrev:
TBI81 skrev:Går SMCR inn i denne tråden mon tro?
Hva mer enn full-akra er "must have" på nykjøp mener dere?

Og er det noen som vet om et easy oppsett for grus på supermoto'en?
Ser jo relativt greit ut å gjøre det slik som han her:
http://www.qubar.se/2011/05/08/ktm-690- ... 90-enduro/
Går absolutt inn her :thumleft

O2-kontroller er et must i mine øyne, med mindre de har tatt grep på 2015-modellene og sikret jevnere gange i lave hastigheter.
Var det to plugger tidligere eller bare en? Ble vel forbedret fra 2014 med to plugger i bruk under 4k rpm og en "som vanlig" over. 2013 synes jeg virket vel rykkete på lavt turtall. Måtte ha over 3500rpm på cruising.
Det er to plugger i Duke fra 2012 og opp.
Det har ihvertfall ikke hatt stor betydning utover at sykkelen skal være smooth i lave turtall. Problemet som er løsbart på Duke er ihvertfall en O2 kontroller som går rundt mappingen som er aktiv i lave gassåpninger. Denne mappingen har en altfor mager bensinblanding, noe som resulterer i en ekstrem usmooth gange på lave turtall.

Denne modden skal være plug and play for både SMC og Duke
http://www.ktmforums.com/forums/duke/17 ... r-mod.html" onclick="window.open(this.href);return false;
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av TBI81 »

Snikendeugle skrev:
TBI81 skrev:
cevillan skrev:
TBI81 skrev:Går SMCR inn i denne tråden mon tro?
Hva mer enn full-akra er "must have" på nykjøp mener dere?

Og er det noen som vet om et easy oppsett for grus på supermoto'en?
Ser jo relativt greit ut å gjøre det slik som han her:
http://www.qubar.se/2011/05/08/ktm-690- ... 90-enduro/
Går absolutt inn her :thumleft

O2-kontroller er et must i mine øyne, med mindre de har tatt grep på 2015-modellene og sikret jevnere gange i lave hastigheter.
Var det to plugger tidligere eller bare en? Ble vel forbedret fra 2014 med to plugger i bruk under 4k rpm og en "som vanlig" over. 2013 synes jeg virket vel rykkete på lavt turtall. Måtte ha over 3500rpm på cruising.
Det er to plugger i Duke fra 2012 og opp.
Det har ihvertfall ikke hatt stor betydning utover at sykkelen skal være smooth i lave turtall. Problemet som er løsbart på Duke er ihvertfall en O2 kontroller som går rundt mappingen som er aktiv i lave gassåpninger. Denne mappingen har en altfor mager bensinblanding, noe som resulterer i en ekstrem usmooth gange på lave turtall.

Denne modden skal være plug and play for både SMC og Duke
http://www.ktmforums.com/forums/duke/17 ... r-mod.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ok, kanskje jeg missforstod hensikten med O2 kontrolleren. Skal lese på linken ..

Stian
Innlegg: 36
Registrert: 10 nov 2014, 15:09
Motorsykkelen din: Suzuki GSXS1000
Bosted: Stavanger

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Stian »

Da har jeg fått ca 50mil på min KTM 690SMC-R, meget kjekk sykkel, men driver med innkjøring så er max 6000rpm.

Føler jeg sliter litt med å finne et gir når jeg kjører rundt, blir fort enten for tung (hakking) eller for lett (høyt turtall)
Men utenom dette er det en meget kjekk sykkel, verfall for meg som ikke har noe særlig erfaring fra før med mc.
Gleder meg til vi får litt bedre vær her i Stavanger :-)
Har ikke forsket noe på det med gassresponsprogramene, men skal bli gøy å prøve seg frem når den er ferdig innkjørt.

Har fått den utstyrt med skliklosser frondt og bak, og sånn plate under motor.
Så neste på listen blir nyttskiltfeste (TRENGER TIPS)
samt nye blinklys, ja jeg ønsker å ha blinklys på en motard.

Kom med innspill og tips til meg folkens :D

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Bosted: Ås

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av cevillan »

Da har jeg fått montert handguards i vinter. Skulle gjerne hatt de litt høyere, men det setter bremsehendelen en stopper for. Den er litt for stor for handguards egentlig.

Bilde

Ble litt knot med festebraketten da jeg måtte gå under ledningsnett og wire til clutch, men over på andre siden;

Bilde

Men alt i alt, meget fornøyd! :thumleft

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Bosted: Stavanger

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Tobben84 »

@stian

Det finnes en closed-loop chip/o2 kontroller sak du kan kjøpe fra en som heter Kevin Hope inne på ktmforums.com. Den passet på min Duke 690 og kan tenke meg at den passer på din også, men det kan han sikkert svare på. Den løser MYE av den problematikken du har med litt harkete motorgange på lavt turtall.

http://www.ktmforum.co.uk/supermoto/213 ... orted.html" onclick="window.open(this.href);return false;

@cevillan

Det ser veldig bra ut, men de var enormt klumpete de hendlene dine ja, så trangt ut?

Superbels
Innlegg: 16
Registrert: 28 sep 2014, 21:38
Motorsykkelen din: KTM duke 690R 2014 mod.

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Superbels »

Hei!

Har 96 % sikkert bestemt meg for og kjøpe en duke R 14 mod. som førstegangssykkel etter prøvekjøring i dag, må bare bli enige med bank og forsikringsselskap først..
Ble rimelig solgt etter bare noen minutter oppå :yeyeye

Er det noen kjente svakheter jeg skal se etter før kjøp?
Noen som har forsikringsselskap og anbefale? Kommer ut mellom 850 og 900 kr. i mnd. uansett hvor jeg sjekker.
Har 75% på bil, så hos noen forsikringsselskap får jeg faktisk 50% startbonus..

detvarvondtdet
Innlegg: 269
Registrert: 01 apr 2014, 10:11
Motorsykkelen din: Aprilia Dorsoduro 1200. Vespa Piaggio.

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av detvarvondtdet »

Kan anbefale KLP til forsikring om du har mulighet.

Superbels
Innlegg: 16
Registrert: 28 sep 2014, 21:38
Motorsykkelen din: KTM duke 690R 2014 mod.

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Superbels »

Da har jeg hentet hjem gullet :D 2014 mod. Duke R, Fått kjørt et par mil, fy f*n som det drar! Gleder meg til varmere vær og mer kjøring nå!
Noen som kan anbefale et nettsted for kjøp av diverse stæsj? har lyst på handguards f.eks..
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Bosted: Stavanger

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Tobben84 »

Grattis, det er en herlig sykkel :thumleft

Jeg bestilte litt snax fra disse http://www.ktmtwins.com/#home" onclick="window.open(this.href);return false;, men jeg tror nesten det er like billig å bestille fra powerpartskatalogen hos forhandleren din. Blir frakt, mva og evt toll og drit oppå summen fra nettbutikk, så ender du nesten likt :scratch

Btw, så er KTm flinke til å beskytte varemerket sitt, så nesten alt av ekstras er orginalt ktm powerparts.

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Bosted: Ås

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av cevillan »

Godtebutikken i Phnom Penh, Kambodsja. Powerparts/-wear er dyrt uansett hvor man er i verden

Bilde

Her er det kun Duke 200 og 390 som gjelder.
Sist redigert av cevillan den 13 mai 2015, 12:29, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Snikendeugle »

http://www.bikersjersey.com/" onclick="window.open(this.href);return false; har det meste, men det samme gjelder her. Du ender somregel på den samme prisen ved å bestille fra powerparts katalogen hos forhandler.
Veldig kjekk til å finne originaldeler eller ekstradeler. Har de ikke delene, så er det bare å finne delenummeret i KTM katalogen, og sende mail. De fører alle KTM deler (på samme måte som forhandlerene)

Unntakene er nok de større dyrere delene som eksos osv, det kan man spare noen kroner på ved å bestille utenlands.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Superbels
Innlegg: 16
Registrert: 28 sep 2014, 21:38
Motorsykkelen din: KTM duke 690R 2014 mod.

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Superbels »

Takk for tips :thumleft jeg får sjekke i powerpartskatalogen da, handguards er sårt savnet akkurat nå, blir jo så kaldt på fingrene :-k

Superbels
Innlegg: 16
Registrert: 28 sep 2014, 21:38
Motorsykkelen din: KTM duke 690R 2014 mod.

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Superbels »

Mulig dette er et dumt spørsmål, men har drevet og lest litt om duke`n på diverse tester og ser at flere nevner en bryter under passasjersalen der man kan endre mellom 3 forskjellige mappinger; standard, sport og komfort.
Jeg finner ingen bryter, men flere kontakter for tilkobling, er denne innstillingen bare noe man kan gjøre på en evt. service, eller er det faktisk en bryter der? :scratch

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39827
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av AJ »

Stemmer det.
Stinius Viking Ødegård viste meg hvordan da jeg møtte ham på Tyrigrava da jeg testkjørte 690 Duke i 2012.
Men jeg har ikke god nok kjennskap til sykkelen til å kunne forklare nøyaktig hvor han gjorde justeringene...
Superbels skrev:Mulig dette er et dumt spørsmål, men har drevet og lest litt om duke`n på diverse tester og ser at flere nevner en bryter under passasjersalen der man kan endre mellom 3 forskjellige mappinger; standard, sport og komfort.
Jeg finner ingen bryter, men flere kontakter for tilkobling, er denne innstillingen bare noe man kan gjøre på en evt. service, eller er det faktisk en bryter der? :scratch
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Snikendeugle »

Det er en "bryter" som er i en gummisak (rund). med 10 innstillinger.

Jeg husker ikke hva de forskjellige verdiene er, men det stemmer at det er Standard - Soft - og "Sport". Ingen av disse gir noe mer eller mindre ytelse, men sier bare noe om hvor "røff" og direkte gassresponsen er. Jeg har alltid hatt min i Sport.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Superbels
Innlegg: 16
Registrert: 28 sep 2014, 21:38
Motorsykkelen din: KTM duke 690R 2014 mod.

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Superbels »

Har du lyst til og legge ut bilde av hvordan dette ser ut hos deg (eller andre som har sin i "sport") så kunne jeg sett om det er likt hos meg?

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Bosted: Trondheim

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Andreas »

Hvis Powerparts har ca samme pris hos den lokale forhandleren, kontra KTM-sjapper på nett fra utlandet, hvorfor støtter dere da ikke opp den lokale forhandleren og heller bestiller deler der :-k

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Bosted: Stavanger

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Tobben84 »

Andreas skrev:Hvis Powerparts har ca samme pris hos den lokale forhandleren, kontra KTM-sjapper på nett fra utlandet, hvorfor støtter dere da ikke opp den lokale forhandleren og heller bestiller deler der :-k
For min del var det pga det ikke var noen KTM forhandler her i Stavanger og nærmeste var såpass langt unna at det ble langt enklere å bestille på nett, ellers hadde jeg kjøpt over disk ja :prf

Superbels
Innlegg: 16
Registrert: 28 sep 2014, 21:38
Motorsykkelen din: KTM duke 690R 2014 mod.

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Superbels »

Andreas skrev:Hvis Powerparts har ca samme pris hos den lokale forhandleren, kontra KTM-sjapper på nett fra utlandet, hvorfor støtter dere da ikke opp den lokale forhandleren og heller bestiller deler der :-k
Med 4 timer og kjøre blir det naturlig og sjekke nettet litt først, men om prisene er like blir det bestilt fra den "lokale" sjappa :) synd ingen i tr.heim forhandler ktm deler :)

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Snikendeugle »

Andreas skrev:Hvis Powerparts har ca samme pris hos den lokale forhandleren, kontra KTM-sjapper på nett fra utlandet, hvorfor støtter dere da ikke opp den lokale forhandleren og heller bestiller deler der :-k
Hvorfor ikke støtte sjappa i utlandet? :)

ja, jeg prøver å være vanskelig
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Bosted: Trondheim

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Andreas »

Snikendeugle skrev:
Andreas skrev:Hvis Powerparts har ca samme pris hos den lokale forhandleren, kontra KTM-sjapper på nett fra utlandet, hvorfor støtter dere da ikke opp den lokale forhandleren og heller bestiller deler der :-k
Hvorfor ikke støtte sjappa i utlandet? :)

ja, jeg prøver å være vanskelig
Flott at noen gjør seg vanskelig :vs

Men da får du i framtiden belage deg på utenladsreise neste gang du skal handle nysykkel også. Er du i tillegg så heldig at nysykkelen din trenger noen bulletinoppgraderinger eller garantireparasjoner, ja, så får du jammen meg en utenladstur da og :prf

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Bosted: Ås

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av cevillan »

Det var da voldsomt.

Hvis en forhandler holder seg flytende utelukkende på grunn av salg av deler har de et problem. Mitt inntrykk fra min lokale forhandler er at det bare er et ork og et mas for dem hver gang jeg står med fingeren på en del fra KTM-katalogen, og noe de ikke tjener penger på. Min tankbag ble først bestilt når det var mange nok bestillinger (?!) og ingen gav beskjed når den kom.

Jeg lar min forhandler holde på med det de synes å prioritere; omsetning av sykler og verksted/service.

Svar