Så du mener tre alubokser hadde sett bedre ut på Rocket enn løsningen jeg nå har?lazyboy skrev: 11 jun 2024, 20:13 Er det nå vi skal ta diskusjon ang alu bokser og hvor stygt det er![]()

Så du mener tre alubokser hadde sett bedre ut på Rocket enn løsningen jeg nå har?lazyboy skrev: 11 jun 2024, 20:13 Er det nå vi skal ta diskusjon ang alu bokser og hvor stygt det er![]()
Skal man ha med seg mye bagasje på MC så er det vel ytters få sykler som ser bra ut. men det er heller ikke formålet. Formålet mitt er å få det så kompakt og langt ned på sykkelen som mulig så den ikke blir for topptung. :)Domino skrev: 12 jun 2024, 09:32 Smak og behag er vel like vanskelig å bli enig om som religion og politikk. Men jeg er iallfall veldig fornøyd med mine alubokser. De er ikke vakre, men veldig praktiske.
Vi er nok forskjellige der. Jeg kan fint dra på tur alene og som oftest foretrekker jeg det, men det forutsetter at jeg kan ta noen pils eller komme i prat med noen på kvelden etc. Noe jeg som oftest gjør.Domino skrev: 12 jun 2024, 12:21 Jeg gikk en tur til en lokal isbre for noen år siden der jeg overnatta i en gapahuk. Jeg hadde lurt på om jeg kom til å kjede meg. Men neida. Jeg tok med tre pils som jeg la i bekken til avkjøling, og ei lita lerke med Braastad XO. Så tente jeg bål, stelte med bålet og koste meg med god mat og drikke. Kvelden gikk uventa fort. Det er noe med det å sitte og se inn i bålet, pirke litt i det, og sanke litt ved som virkelig er mentalhygiene. Iallfall for meg.
Alenetiden foretrekker jeg (som oftest) på sykkelen når jeg kjører. Orker ikke forholde meg til fem andre som skal pisse i annenhver sving, ta bilder samt spise 4 måltider pr. dag som i tillegg er kresne på maten. Da kommer man seg jo nesten ikke fremover.Domino skrev: 12 jun 2024, 12:31 Det er jo for meg en av de tingene jeg liker best ved å være motorsyklist: Man kommer bestandig i prat med folk.
Men noen ganger er det godt med alenetid.
Kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver her. Kjeder meg på ingen måte i eget selskap på MC-tur.Domino skrev: 12 jun 2024, 12:21 Jeg gikk en tur til en lokal isbre for noen år siden der jeg overnatta i en gapahuk. Jeg hadde lurt på om jeg kom til å kjede meg. Men neida. Jeg tok med tre pils som jeg la i bekken til avkjøling, og ei lita lerke med Braastad XO. Så tente jeg bål, stelte med bålet og koste meg med god mat og drikke. Kvelden gikk uventa fort. Det er noe med det å sitte og se inn i bålet, pirke litt i det, og sanke litt ved som virkelig er mentalhygiene. Iallfall for meg.
Hvis denne var til meg så tar du feil, det er nok flere år siden min bedre halvdel var med på MC-telt tur.Bjerknez skrev: 12 jun 2024, 13:30 Man må huske på at det er stor forskjell på og slå opp teltet på en campingplass eller en rasteplass langs veien og ute i skogen. På campingplass har jeg ingen problem med å slå opp teltet alene samt overnatte. Der er det alltid folk og eller en eller annen pub etc.
Så vidt jeg vet så har vel du som oftest reist samens med din bedre halvdel når dere telter etc.? Det blir helt noe annet. Da er du ikke alene.
Men du er nok helt garantert flinkere enn meg når det kommer til det å kose deg med en bok etc. For det klarer ikke jeg. Jeg har derimot Youtube og iPad, men ute i skogen er det ikke alltid dekning nok for å streame Youtube videoer. En viss kontakt med omverdenen synes jeg er ålreit.
Men altså... akkurat når jeg kjører så kan jeg godt klare det helt fint alene :)
Okay, det å få egentid når man er flere er jo enkelt. Det er jo bare å legge seg inn i teltet. Men å finne selskap når man ligger alene i et telt ute i skogen blir værre. Det er sistnevnte jeg sliter litt med. Altså det at jeg blir rastløs hvis alle muligheter for kontakt med andre er borte.AJ skrev: 12 jun 2024, 13:42Hvis denne var til meg så tar du feil, det er nok flere år siden min bedre halvdel var med på MC-telt tur.Bjerknez skrev: 12 jun 2024, 13:30 Man må huske på at det er stor forskjell på og slå opp teltet på en campingplass eller en rasteplass langs veien og ute i skogen. På campingplass har jeg ingen problem med å slå opp teltet alene samt overnatte. Der er det alltid folk og eller en eller annen pub etc.
Så vidt jeg vet så har vel du som oftest reist samens med din bedre halvdel når dere telter etc.? Det blir helt noe annet. Da er du ikke alene.
Men du er nok helt garantert flinkere enn meg når det kommer til det å kose deg med en bok etc. For det klarer ikke jeg. Jeg har derimot Youtube og iPad, men ute i skogen er det ikke alltid dekning nok for å streame Youtube videoer. En viss kontakt med omverdenen synes jeg er ålreit.
Men altså... akkurat når jeg kjører så kan jeg godt klare det helt fint alene :)
Var veldig trivelig det, ikke minst på Troll-Rally og Norgestreffene i regi av NMCU og lokale MC-klubber. Men det er altså noen år siden.
De siste 4-5 årene har jeg vært på MC-tur med teltovernatting alene eller sammen med en annen MC-kompis med eget telt.
Ingen problemer med å få egentid ved behov da heller.
Hehe, jada, man kan alltids sysselsette seg med ting bare for å ha noe å gjøre. Men da er det nok billigere og kanskje mer interresant å spikke seg en kniv eller en bolle... Men igjen... man lager seg et prosjekt for å holde humøret oppe istedenfor å gjøre noe som man faktisk har lyst til.kgjersda skrev: 12 jun 2024, 14:07 Skaff deg en liten kvistbrenner. Da har du fler timer framfor deg med å holde liv i det lille bålet.
Jeg fisket en del når jeg var liten, men i dag finner jeg ingen glede eller spenning i det egentlig. Først skal man drasse med seg fiskestang med tilbehør som også tar plass, så skal man fiske mest trolig iten å få noe som helst, og skulle man få noe så må man jo tilberede den der og da samt spise den. Fisken må gjøres opp og det blir kye klin. Så må man ha stekepanne eller diverse utstyr dor å steke den, noe som også tar plass. Når fisken er stekt så må man sitte å pille bein. Så trenger man jo nogot ved siden av som også tar bagasjeplass.lazyboy skrev: 12 jun 2024, 19:18 Mini teleskop fiskestang og 5 sluker. Tar minimalt med plass og en time går på et blunk. Trenger ikke være spesielt intr i fiske. Men det er alltid morro og få fisk![]()
Haha, jeg vet. Det høres litt bedrøvelig ut, men jeg vet nå hva jeg liker å ikke å jeg kjeder meg aldri på tur hvis jeg får det som jeg villazyboy skrev: 12 jun 2024, 19:35 Skikkelig positiv du erEkstra stekepanne, vasking , klin , tilbehør osv.
Er nok litt begge deler :)mekkern skrev: 12 jun 2024, 22:46 Er ikke heeelt sikker på om det er camping eller "dingser/utstyr" som egentlig er greia di...![]()
men inn 100% helt klart.![]()
Jøss, bagasjebrett som faktisk ser bra ut, her har Triumph vært flinke (antar Triumph?)Bjerknez skrev: 10 jun 2024, 11:11 Monterte forøvrig bagasjebrettet på sykkelen i går, som jeg helt hadde glemt at jeg hadde. Denne kommer godt med på campingturen da jeg kan surre fast teltet til denne og spare en del plass :)
Ja, det virker som om Triumph har lagt mye resurser i nettopp design og smarte løsninger som faktisk ser bra ut. Brakettene til sideveskene på Rocket er også utfellbare og når dem er sammenslått så blir dem en del av designet på sykkelen som følger linjene.pingvin skrev: 14 jun 2024, 07:39Jøss, bagasjebrett som faktisk ser bra ut, her har Triumph vært flinke (antar Triumph?)Bjerknez skrev: 10 jun 2024, 11:11 Monterte forøvrig bagasjebrettet på sykkelen i går, som jeg helt hadde glemt at jeg hadde. Denne kommer godt med på campingturen da jeg kan surre fast teltet til denne og spare en del plass :)
Angående alubokser, synes fakstiks SER bra ut på adv MC, tør bare ikke ha det i fall tryner og får beinet i klem...