Chevy1974 skrev:fikse skrev:Intruder-Shadow-etc fra 80-90-tall har begrensede veiegenskaper, det begrenser seg naturlig med begrenset fjøringsvei og temmelig klumpete hjulopphengsdesign. Du kan endelig bytte div komponenter for å gjøre det bedre, men bra vil det aldri bli. Om det er farlig? Nei, det blir vel å dra det for langt. Men bra er det bare ikke. Da er sykler som CBF GSX etc langt bedre. Personlig synes jeg sittestillingen på Intruder-Shadow-klassen er grusom. Nå har jeg rett nok en ryggskade, men en time på en slik sykkel er nok til å få meg til å "hate"

Men for all del , det er de som kjører i åresvis med slike, og stortrives!

Er det stor forskjell på denne tidsepoken og nyare av samme type?
Eg har sett litt på tekniske spesifikasjonar og ser fort at det er mykje kortare vandring på demparane på desse enn ein typisk touring-sykkel, for ikkje å snakke om offroad der det gjerne er dobbelt så stor vandring.
Godt å vite at det ikkje er farleg, men det kjem jo sjølvsagt an på bruken. Dersom eg køyrer ein slik sykkel som om det var ein offroader blir det nok fort livsfarleg
Bruken min blir i all hovedsak kosekøyring på ettermiddag/helg, så får framtida vise kva eg vil ha om eit år eller to. Eg veit i alle fall at det er denne typen eg vil ha no :-)
Ja, det er stor forskjell fra f.eks Intruder som du ser på og den "nye" 800-en som finnes idag. Jeg har kjørt den nye noen få km, og kjørekomfort er av en helt annen klasse. Der begynner vi å nærme oss touring, samtidig som de har beholdt noenlunde det fine designet. På den nye er det bremser som biter "godt nok", overraskende "brukbar" fjøring...
Men du, nå er jeg litt streng altså. Det er ikke slik at jeg vil fraråde kjøp av eldre Intrudere. Det er fine sykler med masse stil og sjel

Men du må bare ha det i bakhodet at dette er ikke noe du gasser på i svingene med. Her tar du det lugnt, nyter livet og holder avstand til alt som er skummelt
Har sett litt på den du har lenket til. Dette ser bra ut. Nytt bakdekk, jojo, det er driftsutgifter. Men du får en henimot skuddsikker sykkel. Så jeg tipper du får en fin start på MClivet med denne.
AJ lenker til en Guzzi. Guzzi lager _nydelige_ sykler. Sykler som virkelig gir deg det STORE smilet. Som stortrives i svingene. Som kjeder seg rett fram i 80. Du vil bare kjøre rundt på jakt etter den ultimate svingen. Men jeg er ikke helt overbevist at det er sykkelen å starte med. Iallfall ikke i den prisklassen. Det er solide sykler, sånn totalt sett, men det elektriske er elendig, og generelt vil den kreve mer vedlikehold enn en Intruder. Mitt råd er at Guzzi lager noen flotte cruisere også, men du må litt opp i årsmodell/prisklasse for å finne noe som er driftssikkert. Men da får du også noe med det flotteste som finnes av cruisere. Kjøreegenskaper er inkludert. Kardang og
Men det blir neste gang. Nå skal du ut å handle Intruder, og kose deg med det. Hepp-hepp!