Cutless sin blogg
- Bjerknez
- Innlegg: 24656
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin blogg
Dette her tror jeg du fikser enkelt med å sage et kutt på rundt 10cm. i alle fire hjørnene på utblåset, for så og bende de mot hverandre til en spiss før du surrer inn med gaffateip. Det vil vel funke?
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Cutless sin blogg
Så enkelt som det er genialt !
Skal prøve det om dette ikke går
Skal prøve det om dette ikke går
Re: Cutless sin blogg
Spent på å høre hvordan den ble etter at du snevra inn luftuttaket. Er over gjennomsnittet interessert i å kjøpe en selv, men usikker på om en bør gå for løvblåser eller en som er dedikert til tørking av MC.Cutless skrev:Løvblåser
Første tørk med løvblåser gikk overraskende bra. Fikk av 80% av vannet ila et par-tre minutter.
Ser de selger Air Force Blaster Sidekick på MCOslo til 795,- som varmer opp lufta i tillegg. Kan ha en positiv påvirkning på tørketida. Går ut fra det ikke er skadelig for lakken om lufta er varm..
Langtekkelig video av sideblasteren under. Kom gjerne med tilbakemelding om du tror løvblåseren er mer eller mindre effektiv. :-)
http://youtu.be/rnmZLGSlKBo" onclick="window.open(this.href);return false;
Sent from my iPod touch using Tapatalk
- Bjerknez
- Innlegg: 24656
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin blogg
Bare pass på at hullet ikke blir FOR lite, slik at den går seg varm. Regner med at garantien forsvinner med en slik modifiseringCutless skrev:Så enkelt som det er genialt !
Skal prøve det om dette ikke går

men siden den ikke koster mer enn et par pils på Aker Brygge så regner jeg med du kan leve med det

- Bjerknez
- Innlegg: 24656
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin blogg
Det man i hovedsak trenger er mye luft i høy hastighet for å blåse bort vann. Hvordan denne luften får den høye hastigheten er vel i utgangspunktet ikke så nøye. Vi snakker om kanskje 10 minutters bruk (maks) her. Jeg tror denne løvblåseren til under 300,- er bang for the bucks, og skulle den ryke så har Biltema god kundeservice og man får byttet på dagen. (dog ikke hvis den er modifisert). For de nsummen er den så absolutt verdt et forsøk tror jegOrion skrev:Spent på å høre hvordan den ble etter at du snevra inn luftuttaket. Er over gjennomsnittet interessert i å kjøpe en selv, men usikker på om en bør gå for løvblåser eller en som er dedikert til tørking av MC.Cutless skrev:Løvblåser
Første tørk med løvblåser gikk overraskende bra. Fikk av 80% av vannet ila et par-tre minutter.
Ser de selger Air Force Blaster Sidekick på MCOslo til 795,- som varmer opp lufta i tillegg. Kan ha en positiv påvirkning på tørketida. Går ut fra det ikke er skadelig for lakken om lufta er varm..
Langtekkelig video av sideblasteren under. Kom gjerne med tilbakemelding om du tror løvblåseren er mer eller mindre effektiv. :-)
http://youtu.be/rnmZLGSlKBo" onclick="window.open(this.href);return false;
Sent from my iPod touch using Tapatalk

Re: Cutless sin blogg
Den kostet ikke mer nei. :-) Trodde den lå i 700,- kroners sjiktet jeg. Hadde uansett ikke vært dumt å korte ned tørketida enda litt til. 2 min vs 5 min er mye tid spart over en hel sesong. Får se om han blir fornøyd etter innsnevring av tuten. I og med han allerede var fornøyd, tipper jeg den blir bra :-)Bjerknez skrev:Jeg tror denne løvblåseren til under 300,- er bang for the bucks, og skulle den ryke så har Biltema god kundeservice og man får byttet på dagen
Sent from my iPod touch using Tapatalk
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Cutless sin blogg
Vask gjennomført (mer en skyll siden såpe ikke var innvolvert)
Ble så jeg delte forlengeren i to, slik at jeg fikk lengere rør samt smalere åpning. I tillegg så er innsugspunktet (store øverste) på et annet sted enn utblås (lille lange).

Nå ble det fart i sakene. Vannet prellet av. Nå står det bare på teknikken. Er ikke vant til å bruke luft til tørking, så måtte gå over samme området flere ganger.
Får ikke bort alt vannet, og da spesielt pga det er matt lakk - men du verden så mye vann som gjemmer seg inne i kriker og kroker. Spesielt radiatoren naturlig nok.
Tok noen bilder. Dette var etter 5 minutter med blåsing:


En kjapp omgang med microfriberklut skulle ta hånd om de siste dråpene
Ble så jeg delte forlengeren i to, slik at jeg fikk lengere rør samt smalere åpning. I tillegg så er innsugspunktet (store øverste) på et annet sted enn utblås (lille lange).
Nå ble det fart i sakene. Vannet prellet av. Nå står det bare på teknikken. Er ikke vant til å bruke luft til tørking, så måtte gå over samme området flere ganger.
Får ikke bort alt vannet, og da spesielt pga det er matt lakk - men du verden så mye vann som gjemmer seg inne i kriker og kroker. Spesielt radiatoren naturlig nok.
Tok noen bilder. Dette var etter 5 minutter med blåsing:
En kjapp omgang med microfriberklut skulle ta hånd om de siste dråpene
Re: Cutless sin hyperblogg
Ah, den følelsen av å bruke trykkluft til å blåse vekk vann fra diverse skruhoder og lignende.
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Cutless sin hyperblogg
Ja, kommer aldri til å vaske et kjøretøy uten trykkluft igjen :)
Spesielt deilig når det fossa vann ut av radiatoren !
Spesielt deilig når det fossa vann ut av radiatoren !
- norse900
- Innlegg: 984
- Registrert: 18 sep 2013, 15:25
- Motorsykkelen din: BMW R1100RT
- Bosted: Stavanger
Re: Cutless sin hyperblogg
Trykkluft eller løvblåser, Cutless?
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Cutless sin hyperblogg
Luft er luft :)
- norse900
- Innlegg: 984
- Registrert: 18 sep 2013, 15:25
- Motorsykkelen din: BMW R1100RT
- Bosted: Stavanger
Re: Cutless sin hyperblogg
Ok... 

BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Cutless sin hyperblogg
Men løvblåser i mitt tilfelle. Kompressor får vente til jeg har garasje :)
- norse900
- Innlegg: 984
- Registrert: 18 sep 2013, 15:25
- Motorsykkelen din: BMW R1100RT
- Bosted: Stavanger
Re: Cutless sin hyperblogg
If it works, don't fix it : thumleft
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
- Bjerknez
- Innlegg: 24656
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin hyperblogg
Takk for en trivelig tur i dag Cutless
Var nesten så solen ble ubehagelig til tider


Var nesten så solen ble ubehagelig til tider


- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Cutless sin hyperblogg
Hypermotarden og jeg etter en bensintank
Nå har jeg fått kjørt tom en full bensintank, og første inntrykkene begynner å sette seg. Jeg har brukt like mye tid på å kjøre som å vaske og dulle med sykkelen. Unnskyldningen er saltet, men hadde nok vasket og dullet like mye med den selv om det hadde vært midtsommers. Naboene tror jeg har mistet vettet. De ser meg flere ganger om dagen med den gigantiske løvblåseren og trykkpumpa mi fylt med hærlig såpe for den matte lakken.
Men nok om det. Hvordan er den å kjøre? Den er mer presis enn hva jeg forventet. Jeg prøvekjørte jo en demo (hyperstrada) på slutten av sesongen i fjor, og den var litt grøtete i kontrollene - men dog veldig morsom å kjøre. Så jeg forventet at også Hypermotarden min skulle ha litt "karrakter" når det kom til girskift etc. Her tok jeg feil, den er overraskende presis og kontant. Har hatt 2-3 falske nøytraler på nedgiring, men det var brukerfeil - var for forsiktig.
Det var utrolig morsomt å få kjørt en litt lengre tur med Bjerky i går, men turen vi kjørte i dag var enda bedre. Ble tryggere på sykkelen, og til tross for fuktige veier så gikk det an å kjøre litt "aktivt" (aktivt for en fersk fører sådan). Ryggen min er dog ikke vant til L-tvin... kjenner at jeg er støl i ryggen nå etter å ha brukt gassen litt mer aktivt i dag. Tror muligens jeg må trene ryggen litt fremover slik at det ikke legger en demper på kjøringen. Kan vel også ha noe med at det er en stund siden jeg sist kjørte motorsykkel...
Oppdaget også at Ducati er noen smarte jævler og har lagt inn fester for Kriega veskene mine originalt:


Fikk også lagt på et voks lag på bakhjulet i dag, slik at griseriet på kjede ikke setter seg for godt:

Det kommer nok jevnlige oppdateringen på hvordan det går med Hyper'n og meg fremover - men jeg skal prøve å begrense meg så jeg ikke teppebomber bloggen min med innlegg
Nå har jeg fått kjørt tom en full bensintank, og første inntrykkene begynner å sette seg. Jeg har brukt like mye tid på å kjøre som å vaske og dulle med sykkelen. Unnskyldningen er saltet, men hadde nok vasket og dullet like mye med den selv om det hadde vært midtsommers. Naboene tror jeg har mistet vettet. De ser meg flere ganger om dagen med den gigantiske løvblåseren og trykkpumpa mi fylt med hærlig såpe for den matte lakken.
Men nok om det. Hvordan er den å kjøre? Den er mer presis enn hva jeg forventet. Jeg prøvekjørte jo en demo (hyperstrada) på slutten av sesongen i fjor, og den var litt grøtete i kontrollene - men dog veldig morsom å kjøre. Så jeg forventet at også Hypermotarden min skulle ha litt "karrakter" når det kom til girskift etc. Her tok jeg feil, den er overraskende presis og kontant. Har hatt 2-3 falske nøytraler på nedgiring, men det var brukerfeil - var for forsiktig.
Det var utrolig morsomt å få kjørt en litt lengre tur med Bjerky i går, men turen vi kjørte i dag var enda bedre. Ble tryggere på sykkelen, og til tross for fuktige veier så gikk det an å kjøre litt "aktivt" (aktivt for en fersk fører sådan). Ryggen min er dog ikke vant til L-tvin... kjenner at jeg er støl i ryggen nå etter å ha brukt gassen litt mer aktivt i dag. Tror muligens jeg må trene ryggen litt fremover slik at det ikke legger en demper på kjøringen. Kan vel også ha noe med at det er en stund siden jeg sist kjørte motorsykkel...
Oppdaget også at Ducati er noen smarte jævler og har lagt inn fester for Kriega veskene mine originalt:
Fikk også lagt på et voks lag på bakhjulet i dag, slik at griseriet på kjede ikke setter seg for godt:
Det kommer nok jevnlige oppdateringen på hvordan det går med Hyper'n og meg fremover - men jeg skal prøve å begrense meg så jeg ikke teppebomber bloggen min med innlegg

- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: Cutless sin hyperblogg
Den beste treninga for en rygg som blir fort lei av å kjøre motorsykkel,
er å kjøre mer motorsykkel
Forresten, Gratulerer med tøff sykkel
er å kjøre mer motorsykkel

Forresten, Gratulerer med tøff sykkel

Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Cutless sin hyperblogg
Det var godt å høre. Mener jeg opplevde det samme når jeg starta å kjøre i fjor å :)
Takk for det !
Takk for det !
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Cutless sin hyperblogg
Disse hempene under salen er på de fleste nyere sykler, bare kriega som har utnyttet mulighetene som finnes. Er jævlig greit men disse hempene
Jeg vil anbefale deg å trene kjerne, og rygg....En perfekt øvelse for å forberede ryggen på MC kjøring er med hjelp av slik hjul....
http://youtu.be/VmqDIL2xzbk" onclick="window.open(this.href);return false;
Vet ikke om duden på filmen gjør det riktig, men var bare for 0 illustrere
Note 4

Jeg vil anbefale deg å trene kjerne, og rygg....En perfekt øvelse for å forberede ryggen på MC kjøring er med hjelp av slik hjul....
http://youtu.be/VmqDIL2xzbk" onclick="window.open(this.href);return false;
Vet ikke om duden på filmen gjør det riktig, men var bare for 0 illustrere

Note 4
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Cutless sin hyperblogg
Takk for tipset, skal sjekke ut det. Jeg har også noen kettlebells liggenda fra da jeg konkurrerte - finner sikkert noen gode øvelser på de å. Uansett, aldri feil å holde seg i form :)
- Bjerknez
- Innlegg: 24656
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin hyperblogg
Uten sammenligning forøvrig, men jeg fikk også fortere vondt i ryggen når jeg kjørte cruiseren, men det hadde dog ikke noe med V-Twin'en å gjøre men med sittestillingen som var mer oppreist. Mulig det er det som er hovedårsaken hos deg kanskje? Blanding av litt rettere sittestilling samt litt "utrent" etter lang tids mc tørke?Cutless skrev:Hypermotarden og jeg etter en bensintank
Nå har jeg fått kjørt tom en full bensintank, og første inntrykkene begynner å sette seg. Jeg har brukt like mye tid på å kjøre som å vaske og dulle med sykkelen. Unnskyldningen er saltet, men hadde nok vasket og dullet like mye med den selv om det hadde vært midtsommers. Naboene tror jeg har mistet vettet. De ser meg flere ganger om dagen med den gigantiske løvblåseren og trykkpumpa mi fylt med hærlig såpe for den matte lakken.
Men nok om det. Hvordan er den å kjøre? Den er mer presis enn hva jeg forventet. Jeg prøvekjørte jo en demo (hyperstrada) på slutten av sesongen i fjor, og den var litt grøtete i kontrollene - men dog veldig morsom å kjøre. Så jeg forventet at også Hypermotarden min skulle ha litt "karrakter" når det kom til girskift etc. Her tok jeg feil, den er overraskende presis og kontant. Har hatt 2-3 falske nøytraler på nedgiring, men det var brukerfeil - var for forsiktig.
Det var utrolig morsomt å få kjørt en litt lengre tur med Bjerky i går, men turen vi kjørte i dag var enda bedre. Ble tryggere på sykkelen, og til tross for fuktige veier så gikk det an å kjøre litt "aktivt" (aktivt for en fersk fører sådan). Ryggen min er dog ikke vant til L-tvin... kjenner at jeg er støl i ryggen nå etter å ha brukt gassen litt mer aktivt i dag. Tror muligens jeg må trene ryggen litt fremover slik at det ikke legger en demper på kjøringen. Kan vel også ha noe med at det er en stund siden jeg sist kjørte motorsykkel...
- Bjerknez
- Innlegg: 24656
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin hyperblogg
Poster videoen jeg tok fra vår siste tur i din tråd også jeg. Du var jo tross alt med
Desverre kan ikke den elendige GoPro mikrofonen gjengi lyden fra sykkelen din slik den faktisk hørtes ut som, noe som er litt synd for den lyden skal du så absolutt ikke skamme deg over
[video]https://www.youtube.com/watch?v=t53iPyz ... 2Bzd7_e6se[/video]

Desverre kan ikke den elendige GoPro mikrofonen gjengi lyden fra sykkelen din slik den faktisk hørtes ut som, noe som er litt synd for den lyden skal du så absolutt ikke skamme deg over

[video]https://www.youtube.com/watch?v=t53iPyz ... 2Bzd7_e6se[/video]
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Cutless sin hyperblogg
Setter en knapp på utrent. Regner også med det blir med påkjenning under akselerasjon når ryggen er nærmere 90 grader i forhold til kraft-retning. Ble tatt på sengen et par ganger da jeg er vant til en mer lineær momentkurve også :)
Re: Cutless sin hyperblogg
Gratulerer med tøff sykkel. :-) Jeg er så klar for våren nå. Her er det bare regn og kuling. 

Kjør sikkert!
- mortenolb
- Innlegg: 3618
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Hobøl
Re: Cutless sin hyperblogg
Jeg bor 3 mil unna dem, og har samme vær som deg :-)åGulars skrev:Gratulerer med tøff sykkel. :-) Jeg er så klar for våren nå. Her er det bare regn og kuling.