Den store forumtråden om adventure motorsykler og tureventyr MC'er!
- tagesk
- Innlegg: 2274
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Bosted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro
Jeg likte Yamahas toppkoffert: For én gang skyld ikke en toppkoffert som står opp i løse luften som et fyrtårn.
[TaSK]
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
- Olav K
- Innlegg: 2668
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
- Bosted: Odda/Rosendal
Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro
Hvis og/eller når den kommer, og OM den blir slik ryktene snakker om... ned mot 200 kg, og med et grusvei-stuk og offroad kapasitet på linje med KTM 990 Adventure...er den nok noe jeg vil sikle på ja.Viking84 skrev:Er det noen andre enn meg som gleder seg til denne? Reise-enduro med finfin motor, offroadtilpasset understell og våtvekt rundt 200kg er drømmen for min del hvertfall :)
https://idratherberiding.com/2014/05/13 ... n-is-back/
I tillegg til Triumphen selvsagt

Men nå er det 14 dager til EICMA, og ingen har sett spionbilder av den, Honda er nesten helt tause, så JEG er skeptisk til om Honda lanserer noen African Twin i år, som 2015 mod. Og jeg er enda mer skeptisk til om den blir noe annet enn en direkte V-Strom konkurrent. Altså en "20-på-dusinet-asfaltreisesykkel-med-litt-mer-bakkeklaring"
Jeg skal dog være kjempeglad for å ta feil i denne saken

http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro
Sikkert fin for de som har ventet på at Honda skal våkne. Men for min del mangler den noe i fronten, virker litt rar og ukomplettViking84 skrev:Er det noen andre enn meg som gleder seg til denne? Reise-enduro med finfin motor, offroadtilpasset understell og våtvekt rundt 200kg er drømmen for min del hvertfall :)
http://idratherberiding.com/2014/05/13/ ... n-is-back/" onclick="window.open(this.href);return false;

Blir sikkert en fin touringsykkel likevel.
Med lakkert forhjulsskjerm og veldig åpen radiator virker det som om Honda her satser på en touringsykkel.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro
Denne du tenkte på?tagesk skrev:Jeg likte Yamahas toppkoffert: For én gang skyld ikke en toppkoffert som står opp i løse luften som et fyrtårn.
[TaSK]
Jeg syns denne alu-boksen passer bedre til Race Blu 2015 Super Tenere. Tilnærmet samme farge som tanken og lyktekåpa. Boksen er ellers den samme som den svarte.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- tagesk
- Innlegg: 2274
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Bosted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro
Ja! Og jeg likte altså at den sitter flukt med sete, ikke en 10-15-20-30 cm høyere.kjellv skrev:Denne du tenkte på?tagesk skrev:Jeg likte Yamahas toppkoffert: For én gang skyld ikke en toppkoffert som står opp i løse luften som et fyrtårn.
[TaSK]
På MC gjelder det å holde vekten så lavt som mulig.
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro
Sant det! Den er kanskje litt liten, med kun 30 liter. Men en liten boks gir også mulighet for å laste mer oppå enn en stor boks gjør. Ellers er det på denne sykkelen, og med denne boksen også utrolig romslig på baksetettagesk skrev:Ja! Og jeg likte altså at den sitter flukt med sete, ikke en 10-15-20-30 cm høyere.kjellv skrev:Denne du tenkte på?tagesk skrev:Jeg likte Yamahas toppkoffert: For én gang skyld ikke en toppkoffert som står opp i løse luften som et fyrtårn.
[TaSK]
På MC gjelder det å holde vekten så lavt som mulig.
[TaSK]

- Andreas
- Innlegg: 888
- Registrert: 21 sep 2011, 09:23
- Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
- Bosted: Trondheim
Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro
Ducati har lansert en oppgradert utgave av Testastretta-motoren til Multistrada. Nå kommer den bla med DVT- Desmodromic Variable Timing. Det blir 160hk og 132Nm fra samme kubikken og de lover 8% mindre forbruk. 11° er nå borte fra navnet siden de nå kan justere ventiloverlappet kontinuerlig. Teknologien er forresten "lånt" fra motorene til moderselskapet VW/Audi...
Det ryktes stor facelift på Multistrada, det kan vell nesten garanteres nå når de har vist motoren. Blir spennende å se
http://www.asphaltandrubber.com/news/du ... le-timing/" onclick="window.open(this.href);return false;


Det ryktes stor facelift på Multistrada, det kan vell nesten garanteres nå når de har vist motoren. Blir spennende å se

http://www.asphaltandrubber.com/news/du ... le-timing/" onclick="window.open(this.href);return false;


- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro
Du har et poeng der Tage. I allefall om man tenker å kjøre kun med toppboksen og ikke sidekoffertene. Da ser man det tydelig.tagesk skrev:Jeg likte Yamahas toppkoffert: For én gang skyld ikke en toppkoffert som står opp i løse luften som et fyrtårn.
[TaSK]
Jeg har jo de nye sorte Alukoffertene til GIVI, synes disse var både mer solid og penere enn BMW sine originale. Dessuten har de mange fine festemuligheter.
Nå har de endelig kommet med toppboks tilhørende sidekoffertene, og jeg har bestilt en



2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
- tagesk
- Innlegg: 2274
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Bosted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro
Bringisen skrev: Du har et poeng der Tage. I allefall om man tenker å kjøre kun med toppboksen og ikke sidekoffertene. Da ser man det tydelig.
Skrekkeksempel (beklager AJ, men jeg viste i det minste ikke frem Stelvio).
Her står boksen minst 30 cm høyere enn nødvendig; til og med høyere enn styret!
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro
Slett ikke uenig med deg, tagesk .tagesk skrev:
Skrekkeksempel (beklager AJ, men jeg viste i det minste ikke frem Stelvio).
Her står boksen minst 30 cm høyere enn nødvendig; til og med høyere enn styret!
[TaSK]
GIVI Maxia toppboksen på Stelvio'en er til å leve med, synes jeg.
Verre var det med plasseringen på Tiger 1050'en. Der var den så høyt hevet at den plasseringen ga merkbar (negativ) effekt på kjøringen.
Breva-løsningen minner veldig om Tiger 1050...
Ellers er jeg også helt enig i at toppboksen på Super Tènèrè'en er plassert slik den bør være, i flukt med passasjersalen.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 2419
- Registrert: 02 mar 2010, 18:40
- Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
- Bosted: Skien
Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro
Mener å ha sett en ganske høy Tiger her inne...

Ja, der var den vist...
Ja, der var den vist...

- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro
Om den boksen skulle vært senket med 30 cm måtte boksen vært flyttet mye lenger bak.tagesk skrev:Bringisen skrev: Du har et poeng der Tage. I allefall om man tenker å kjøre kun med toppboksen og ikke sidekoffertene. Da ser man det tydelig.
Skrekkeksempel (beklager AJ, men jeg viste i det minste ikke frem Stelvio).
Her står boksen minst 30 cm høyere enn nødvendig; til og med høyere enn styret!
[TaSK]
Jeg kjører mye heller med høy vekt, en å forsyve vekten enda lenger bak

Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- tagesk
- Innlegg: 2274
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Bosted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro
Vel - bunnen av boksen er minst 10 cm over kanten på setet. Først er det et "stativ" og så en brakett plassert oppå der igjen.ojda skrev: Om den boksen skulle vært senket med 30 cm måtte boksen vært flyttet mye lenger bak.
Jeg kjører mye heller med høy vekt, en å forsyve vekten enda lenger bak
Konklusjonen er vel uansett at kombinasjonen av sykler med "ræva i været" og toppboks er ikke en god mix.
Så får enhver vurdere om "ræva i været" eller toppboksen er problemet :-)
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
- tagesk
- Innlegg: 2274
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Bosted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro
Godt skrevet!
Essensen er vel ikke "liten og lett sykkel" men heller "tenk nøye gjennom hva du skal bruke sykkelen til".
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
- L-NA
- Innlegg: 813
- Registrert: 02 okt 2012, 01:12
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014
Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro
tagesk skrev:Godt skrevet!
Essensen er vel ikke "liten og lett sykkel" men heller "tenk nøye gjennom hva du skal bruke sykkelen til".
[TaSK]
Ja, det er nettopp DET det er snakk om :-)
"tenk nøye gjennom hva du skal bruke sykkelen til"

Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro
Heisan, Er ny her men er på leit etter den perfekte blanding av tursykkel og adventure sykkel. Har planer om Romania og Balkan til sommer og trenger et verktyg for jobben. Ønsker at det er litt motor så 800cc er nedre grense men er heller ikke så høy at er tvilsom til om 1200GS er noe for meg. Har så vidt prøve kjørt nye V.Strom 1000 og tenker at noe høyere er ikke heilt ideelt.
Noken tips uten om V-Stromen?
Noken tips uten om V-Stromen?
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro
Heisan KawaJensKawaJens skrev:Heisan, Er ny her men er på leit etter den perfekte blanding av tursykkel og adventure sykkel. Har planer om Romania og Balkan til sommer og trenger et verktyg for jobben. Ønsker at det er litt motor så 800cc er nedre grense men er heller ikke så høy at er tvilsom til om 1200GS er noe for meg. Har så vidt prøve kjørt nye V.Strom 1000 og tenker at noe høyere er ikke heilt ideelt.
Noken tips uten om V-Stromen?

Velkommen hit til MCsiden.no

Har et tips utenom V-Stromen, ja.
Hva med en Moto Guzzi Stelvio? Vurderer å selge min etter to år med mange lange og fine turer i inn og utland (Tyskland, Østerrike og Italia sommeren 2013).
Salhøyden på Stelvio er lavere enn GS'en og byr på god langturkomfort.
Finn-annonse her (klikk på bildet):
[img]http://finncdn.no/mmo/2014/11/vertical- ... 807499.jpg[/img]
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro
Takk takk
Italiensk utgår nok dessvärre for min sin del, ikke på grunn av sykklene i seg selv, men avstanden til forhandler og verksted blir altforlang. Snakker om opp mot vist ikke over 400km.

Italiensk utgår nok dessvärre for min sin del, ikke på grunn av sykklene i seg selv, men avstanden til forhandler og verksted blir altforlang. Snakker om opp mot vist ikke over 400km.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro
Ja, de er dessverre "few and far between"...KawaJens skrev:Takk takk![]()
Italiensk utgår nok dessvärre for min sin del, ikke på grunn av sykklene i seg selv, men avstanden til forhandler og verksted blir altforlang. Snakker om opp mot vist ikke over 400km.
Jeg er av de heldige som har en høyst oppegående forhandler bare 15 minutters kjøring fra her jeg bor.
En av flere gode grunner til at Guzzi er et alternativ høyt oppe på listen når ny sykkel skal handles inn - til kommende sesong eller neste...

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro
Fine sykkler. Har kun sett en slik før. En som vart heist oppi en supply båt. Sikkert mannskap om bord som hadde seg kjøreturer inni mellom. Solid topp kuffert feste ivertfall såg eg 

- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro
Han er vel her på forumet tror jegKawaJens skrev:Fine sykkler. Har kun sett en slik før. En som vart heist oppi en supply båt. Sikkert mannskap om bord som hadde seg kjøreturer inni mellom. Solid topp kuffert feste ivertfall såg eg

[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- L-NA
- Innlegg: 813
- Registrert: 02 okt 2012, 01:12
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014
Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro
Jada, jeg er på forumet, og kikker inn hver gang denne tråden blir oppdatert :-) Sykkelen har vert med på Jobb i sommer også, og har hatt flere turer rundt omring offshore basene når vi har vert inne. God garasje" ombord har gitt mulighet for litt pussing og ekstra vedlikehold på frivaktene :-)
Kan bare bekrefte både AJ og KawaJens sine påstander. Jeg er i samme situasjon som Aj, og ønsker å selge min Stelvio, men eneste argumentet for at jeg eventulet ikke skulle kjøpe Stelvio igjen er avstand til nærmeste forhandler
Men,men...foreløbig så er ny Stelvio fortsatt høyest ønske på listen for ny sykkel, og selv om det finnes mange gode, og kanskje bedre alternativer, så passer denne sykkelen mine behov og min smak så midt i.....ingen over, ingen ved siden
Kan bare bekrefte både AJ og KawaJens sine påstander. Jeg er i samme situasjon som Aj, og ønsker å selge min Stelvio, men eneste argumentet for at jeg eventulet ikke skulle kjøpe Stelvio igjen er avstand til nærmeste forhandler

Men,men...foreløbig så er ny Stelvio fortsatt høyest ønske på listen for ny sykkel, og selv om det finnes mange gode, og kanskje bedre alternativer, så passer denne sykkelen mine behov og min smak så midt i.....ingen over, ingen ved siden

- Flanker
- Innlegg: 1530
- Registrert: 19 apr 2013, 09:02
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Bosted: Berger, Svelvik
- Kontakt:
Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro
Asfaltorientert adventure sykkel, lavere enn GS, over 800 kubikk... Hmmm... Først og fremst synes jeg at du skal prøve en GS med salen i laveste posisjon. Den er ikke SÅ jævlig høy, uten at jeg vet hvor høy du er. Forøvrig kan jeg bare anbefale å teste Yamaha 1200 Super Tenere. Lavere og smalere sal (og sykkel) enn GS og en ypperlig tourer. Ja, den er 260kg. Men de kiloene er godt kamuflert med et svært lavt tyngdepunkt. Da jeg prøvekjørte måtte jeg spørre om den vekta stemmer. Sykkelen føles som den veier 60 kg. mindre.
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Bosted: Stavanger
Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro
Jeg valgte nettopp Tiger 800 XC. Lett(210kg), justerbart sete, pegs og styre. Sykkelen er definitivt mer asfaltorientert enn GS800, og er leken på svingete vei. Ny modell har kommet for 2015, så jeg gjorde en god handel på 2014 modellen med MYE ekstrautstyr. Langt billigere enn de andre nevnte syklene er den også, men den føles veldig godt skrudd sammen og har lite kjente feil.