Banditmannens bekjennelser

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av Banditmannen »

ADVARSEL! Sutring pågår! :(
#@£&%$¤!!!! ](*,) Fordømte søpplete møkkakropp! Ikke nok med at den forp**** ryggen er ubrukelig, nå begynner f*** meg knea å krangle! :ills
Er for tiden på et NAV-kurs/arbeidsmarkedstiltak, hvor det bl.a er litt fysisk fostring(trim), noe jeg utvilsomt trenger!
Syns faktisk det er ganske gøy også, og blir kanskje i overkant ivrig... Viljen er klart større en evnen, for å si det slik! :sk?
Allerede etter første treningsøkta for 14 dager siden, begynte kroppen å krangle! Men siden jeg har vært svært inaktiv i lengre tid, regnet jeg med at dette var et forbigående fenomen... Gikk på med godt mot et par treninger til, men de helvetes knea blei bare værre og værre! ](*,)
Så nå er tilstanden slik at det å gå på flatmark går noenlunde greit, opp og ned trapper er et lite helvete!
Og alt som har med belastning på bøyde knær, som det å sette seg ned, reise seg opp igjen, er noe dritt, men det å sitte er ikke så ille, bare jeg får retta ut knea. :mk

Alt dette, pluss at jeg har vært mer sliten og trøtt i det siste, har gjort at sykkelen har stått i 14 dager! Og jeg er redd den blir stående en stund, kanskje for godt denne sesongen! :sorry

Er så fordømt irriterende! Har jo vært mange flotte høstdager i det siste!
Og ikke nok med det, i dag spurte ArcticTiger om vi skulle ta en liten tur i finværet.
Var jo på kurs til ut på ettermiddagen, og kroppen er jo som nevnt langt fra godt, så det ble det ikke noe av! :(
FFS! Fandens oldemor, svigermor, og hela slekta! Arrrrg! Møkk og dritt og f*** ta!


Puh, da fikk jeg ut litt frustrasjon! :P :p

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av Snikkeren »

Føler med deg.
Her er det været som begrenser kjøringen. Hadde to fine dager i helgen, ellers har det regnet den siste mnd. ](*,)
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38177
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av AJ »

Banditmannen skrev:ADVARSEL! Sutring pågår! :(

Puh, da fikk jeg ut litt frustrasjon! :P :p
Sutring er lov! Eller frustrasjonsutlufting, om vi kan bruke et slikt ord i stedet for eller i tillegg til sutring.

Vil tro plagene du har akkurat nå er et overgangsfenomen. Ergelig at det skjer akkurat nå på de fineste høstdagene vi har hatt, men problemene går helt sikkert over etter hvert.
Trøsten får være, håper jeg, at formen etterhvert blir på stigende kurve og med sterk vital kropp vil kommende MC-sesong by på mange gode gleder sammen med flotte forumfolk!
Noe å se fram til, Banditmannen, hæ? :D
Plages nå... Javel. Men la ikke disse forbigående tingene tynge deg for mye. En slik tilstand vil ikke bli vedvarende, men er nok heller et godt og nødvendig skritt, eller fase om man vil, til noe bedre.

Stå på, gutten! Det bor uvanlig mye godt i deg og jeg og mange med meg er jeg helt sikker på, gleder oss til en Banditmannen i kriminelt god form til våren \:D/ :mc1
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

mekkern
Innlegg: 7658
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av mekkern »

For min del så er det uaktuellt å voldta knea før sekken oppå er litt lettere..drev å bygde litt her i sensommeren og hoppet ned i steden for å klatre ned noen ganger og det ble ei uke som 90+åring...så lenge en er nesten 2 personer så blir det som en tynnere person går rundt med kjærringa på ryggen hele dagen-det har ikke knea godt av... :banansplit
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av jhn »

Banditmannen skrev:ADVARSEL! Sutring pågår! :(
#@£&%$¤!!!! ](*,) osv osv

Puh, da fikk jeg ut litt frustrasjon! :P :p
Æ har ingen problemer med å forstå frustrasjonen din, æ har sjøl en kropp æ har krangla mye med, både rygg, nakke, skuldre, hode, kne og tå. Men æ fant ut for noen år siden at de smertene mc-kjøring forårsaket kan æ leve med, så lenge mc-kjøring ellers har så mange positive sider som det faktisk har.
Men æ må ha hyppige pauser, ca en gang pr time, aller helst på rygg.
Æ har nok ligget på rygg på de fleste avkjøringer og bensinstasjoner i hele skandinavia (profilbildet e ikke det eneste av sitt slag, æ har mange tilsvarende) No sier ikke æ at det vil funke for dæ, hvor store plager og smerter du har, ja, det vet bare du, uansett, god bedring

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av jhn »

mekkern skrev: så blir det som en tynnere person går rundt med kjærringa på ryggen hele dagen-det har ikke knea godt av... :banansplit
:scratch E det mi kjærring mi du snakke om? Eller har du ei egen?

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av Banditmannen »

Takker for oppmuntrende ord! :-)
Regner med at det er et forbigående fenomen, men er redd mekkern er inne på noe...
Om jeg ikke har ei kjerring på ryggen, drar jeg nok rund på en halv sementsekk! :knegg
Og når jeg da beiner rund etter en ball, det være seg badmington-, innebandy-, eller fot-ball. Med mer eller mindre grasiøse, og mer eller mindre kjappe vendinger, på relativt hard underlag, drassende på nevnte halve sementsekk, ber jeg nok om problemer! :8-[

Problemet med å kjøre sykkel nå er mest det å sette seg/reise seg, og særlig det å sitte med bøy i knea...
Burde kanskje hatt en Harley eller no, som jeg kunne strekke ut beina på! :P :p

mekkern
Innlegg: 7658
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av mekkern »

jhn skrev:
mekkern skrev: så blir det som en tynnere person går rundt med kjærringa på ryggen hele dagen-det har ikke knea godt av... :banansplit
:scratch E det mi kjærring mi du snakke om? Eller har du ei egen?
Tja.. det skal jeg ikke si sikkert men madammen min hadde nok knekt beina på de fleste.. :-J
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av Snikkeren »

mekkern skrev:
jhn skrev:
mekkern skrev: så blir det som en tynnere person går rundt med kjærringa på ryggen hele dagen-det har ikke knea godt av... :banansplit
:scratch E det mi kjærring mi du snakke om? Eller har du ei egen?
Tja.. det skal jeg ikke si sikkert men madammen min hadde nok knekt beina på de fleste.. :-J
Du får satse på at hun ikke leser her, så knekker hun kanskje ikke beina dine. ;e
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av Duville »

Banditmannen skrev:Takker for oppmuntrende ord! :-)
Og når jeg da beiner rund etter en ball, det være seg badmington-, innebandy-, eller fot-ball. Med mer eller mindre grasiøse, og mer eller mindre kjappe vendinger, på relativt hard underlag, drassende på nevnte halve sementsekk, ber jeg nok om problemer! :8-[

:P :p
Må jo begynne rolig med litt spaserturer og lett jogging ELLER i stedet for jogging som kanskje er i overkant en liten motbakke!!! kan jo ikke begynne med en idrett hvor du må følge opp noe som andre setter i gang må vite og de setter standarden - blir jo ødelagt før du får begynt, jo...... og snuoperasjoner i 150, utrent med sementsekk på ryggen, - tja, hva skal man si, synd å ødelegge slutten på sesongen. Men nå har du jo hele vinteren å komme deg på - kjøp ei tredemølle og sett i kjelleren - MED motbakkeinnstilling og sett en TV foran - ikke sett deg forran TVen, men sett en TV forran. Funker bra det.....

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av jhn »

Løping og jogging etter en ball, e vel ikke så heldig for slitne knær, kanskje en tråsykkel hadde vært tingen?

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av Banditmannen »

jhn skrev:Løping og jogging etter en ball, e vel ikke så heldig for slitne knær, kanskje en tråsykkel hadde vært tingen?
Vel, i utgangspunktet var det ikke så mye galt med knea.
Og til mitt forsvar, gikk det ganske greit for 1. og 1/2 år siden gjorde tilsvarende stunt.
Var da i et annet tiltakopplegg, med minst like mye trening.
Vekta var også da på feil side av 0,1 tonn. :P :p
Riktignok foregikk mer av treninga da, på vesentlig mykere undrelag, men vi hadde da noen runder med innebandy i "gymsal", og det gikk da ganske greit... :-k

Første treninga varma jeg ganske godt opp(tror jeg), tøyde ut litt, men neppe nok...
Hadde ikke spesielt vondt i knea når jeg holdt på, det var først etterpå!

Hadde litt vondt fram til neste trening ei uke etter, men det ga litt under treninga, var så ganske vondt i to dager til neste trening. Også denne gangen funka det greit under trening, men den drøye uka etter det har vært et lite hælvete! :ills

Trenger virkelig å komme meg i bedre fysisk form! Vet at det hjelper på psyken også!
Nå hadde jeg noen å trene sammen med, og hadde det gøy! Men nå blir det vel "alternativ trening" på meg, og det er så gørrkjedelig å trene aleine!
Nå får nok unnasluntreren i meg vann på mølla igjen... :sk?

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av jhn »

Vi satser på at det med knea e forbigående og at du stiller opp på neste trening? Sant som du sier at det e kjedelig å trene alene, å ha noen å trene sammen med e uvurderlig. Æ har vært en del ganger på opptreningsenter (Valnesfjord Helsesportsenter) dyktigere og mere dedikerte folk enn de som jobber der skal man lete lenge etter, der tilpasses treningen til den enkelte veldig bra, et fantastisk sted å være. Hadde æ vært no til kar, så hadde æ sendt en stor bukett blomster til hver enkelt av de ansatte, æ har mye å takke de for.
Men ikke gjør som æ, og som du nevner selv også, dette med å slippe unnasluntreren til. Det har vel æ gjort i den senere tid, ikke bra
Stå på :thumleft

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av Banditmannen »

Sto i fare for å måtte bytte nick i dag...
Etter en tids sutring over dårlig knær, var i dag formen såpass at jeg tok meg en liten høsttur til Vestfold.
Nærmere bestemt V-Twin i Horten, for å kjikke litt på en 2001 Honda Transalp 650(Transalpmannen? :-k )
"Heldigvis" var den holdt av, så det blei ikke noe handel. Var egentlig ganske klar for en handel, gjerne med vinterlagring ikludert, men slik gikk det altså ikke! :P :p

Apropos vinterlagring er jeg litt i tvil... Skal jeg plukke den litt i biter, og ta ut tidligere omtalte "lagerbru"(ellerhvadetnåheter), for å fikse den ødelagte gjengen i den, eller vente til våren med hele driten?

Kjenner at knær og rygg helst ser det hele utsatt... Får tygge på den noen dager til.

Bilde

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av Banditmannen »

Ja, da er nok sesongen over for min del også!
Etter litt grubling, har jeg bestemt meg for å la fagfolk få ta seg av min kjære Bandit i vinter!
Brødrene Lihaug i Larvik har påtatt seg å lagre, sjekke almentilstanden og fikse gjenga til toppdekselet.

Lurte lenge på å gjøre dette selv, men har altså "feiga ut"... :P :p
Lurer litt på om tida er kommet for å bytte ut(eller inn) Banditen med noe annet, og da kan det jo være greit at jeg kan si at den er nyserva o.s.v...
Hva jeg i så fall skal finne som erstatter, er ennå uklart, men helst noe med enda mer oppreist sittestilling, og helst med mer vindbeskyttelse en Banditen. :janikk

Er åpen for alle innspill, men økonomien setter sine klare begrensninger! :8-[
Trolig ligger smertegrensa rundt +/- 60K inkl. det jeg kan få for Banditen.

Svar