Flankers rare turer og fjas! - Stenger sjappa :-/

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Flankers rare turer og fjas! - Parkert for i år... PMS! :(

Legg inn av Flanker »

180 ml. ny olje er nå puttet på kardangen. Uproblematisk helt til det forbanna, røde helvete skulle sammen igjen. Etter å ha levert uante mengder triader av nordnorske kraftuttrykk i en drøy time gled endelig splinsene på aksling og kardang sammen igjen. Godt det er noen km. til neste gang, for å si det sånn!

Ellers kan en 60 ml. sprøyte anbefales når oljen skal fylles på. Funket meget bra, uten noe søl.

Da er det faktisk ikke noe som må gjøres før 2014 sesongen tar til... Har planer om å bytte håndtaksgummien, ny ligger klar i skuffen. Speed i Sandefjord skal få skifte alt av bremsevæske når man er på veien igjen. Og mulig jeg gjør noe med setet også, time will show.

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - Parkert for i år... PMS!

Legg inn av Flanker »

Våren kom overraskende tidlig i år, det må jeg si. Ikke at det er noe galt i det, for all del! Men jeg blir så jævlig misunnelig på dere som allerede er i gang med sesongen, mens jeg har litt (u)nødvendig småtteri jeg helst vil ha fikset før jeg tar ut sykkelen. Dette skulle ordnes på mars lønn, i nokså god tid trodde jeg. Men neeeeida. Dere kjører, og jeg har ikke sete på sykkelen engang!

De er levert hos en lokal salmaker i dag, som skal installere nytt skum og trekk fra Seat Concepts, som jeg handlet inn for en mnd. tid siden. Greit å få det gjort av proffe folk, så blir det skikkelig pent. Passasjersalen får i samme slengen nytt og tilpasset skum. Fruen synes hun sitter for høyt der bak, på Bagster salen som satt på sykkelen da jeg kjøpte den. "Som en fugl på vagle", var vel det presise uttrykket hennes. Og den er virkelig høy, så da blir det også fikset på.

Den jobben er ferdig i begynnelsen av neste uke. I løpet av helga skal jeg få byttet ut gummien på håndtakene, som er godt nedslitt. Og så, værgudene stå oss alle bi, er jeg på veien til uka :-)

Har et par-tre ting til som skal monteres, men her venter jeg på deler og det er heller ingen kjempehast med å få i orden. Jeg gleder meg!

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - Parkert for i år... PMS!

Legg inn av Flanker »

Da var ny håndtaksgummi på plass, og det gikk overraskende greit. Jeg har BMW originale varmeholker, og her sitter trådene innfelt i selve håndtaket og ikke i gummien. Ariete modelspesifikke grep ble kjøpt inn fra Louis.de og gikk på som smurt. Smurt med hårspray, that is :-) Det gjør susen både som "glidemiddel" for å få de på og som lim for å holde de der. En liten time og så var jobben gjort. Feiret med en smultring sammen med poden på 8, som var med som hjelper.

Nå bare venter jeg på at setene skal bli ferdige, så kan sesongen starte også for meg. Krysser fingre for at de kan hentes på tirsdag.

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Flankers rare turer og fjas! - Parkert for i år... PMS! :(

Legg inn av Flanker »

Endelig er jeg i gang med sesongen 2014! Helt fantastisk, om en noe kort tur i dag.

Etter å ha stablet tyskeren ut av vinterlagring, fylt luft i dekkene og ganske så kjapt fått start på moroa lyste "LAMPF" mot meg i dashbordet. Viser seg at det er nærlyset som har tatt kvelden, så det blir en tur innom nærmeste bilrekvisita i morgen etter ny pære. Ellers var det fantastisk å kjøre på 2 hjul igjen, og den nye salen virker å være meeeget bra! Nå er jeg parkert hjemme. Tut og kjør :-)

Bilde
Bilde

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - Parkert for i år... PMS!

Legg inn av Flanker »

Ny pære er montert, og det ble lys! I går ble årets første tur med passasjer. Det er akkurat lenge nok lyst (og varmt) for en halvannen times tur etter middag, så jeg og fruen satte kursen mot Drammen i går. MC tur til McDonalds for å kjøpe McFlurry. Stort mer MC fokusert tur enn det er vel ikke mulig!
Bilde

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - It's on! Sesongen 2014

Legg inn av Flanker »

Årets første skikkelige tur ble kjørt i dag, og gikk til et reisemål mange har skrytt av men som jeg ikke har besøkt før nå. Jeg holdt meg (såvidt) i eget fylke, og la turen til Mølen. Det ble en flott tur og sesongpremiere.

Planlagt rute: https://goo.gl/maps/ifeJF" onclick="window.open(this.href);return false;
Skjermbilde 2014-03-30 kl. 21.53.37.jpg
Været var supert og jeg la i vei, men uten å ha planlagt noe rute på GPS'en. Planen var å raskest mulig ta meg til Tønsberg, for deretter å følge RV303 nedover til Sandefjord og Larvik. Men slik ble det altså ikke, og faktisk rute tok meg parallelt med E18, forbi Torp og Speed MC blant annet. Den veien er jo mildt sagt dritt kjedelig, og godt bestrødd med 40-soner. Men men, som man reder så ligger man.

Fra Larvik gikk turen om Stavern og så til Mølen. I krysset mot Mølen er det veiarbeid, lysregulert og trangt om dagen. Og i dag var det sykt mye folk som var på vei ut dit, så det ble litt køkjøring før jeg kom frem. Mens bilistene febrilsk lette etter parkeringsplass snek jeg sykkelen inn mellom et tre og en bil, dro matboks og drikkeflaske ut av toppkofferten og nøt lunsjen min nede på rullesteinstranda.
Bilde

Etter en rask matbit, og tømming av menneskelig tank, gjorde jeg en rask sving ned til Nevlunghavn for å se meg omkring. Her har jeg heller aldri vært før, og det er jo virkelig et flott sted på en dag som denne!
Bilde
Bilde

Hjemveien ble lagt vi Lågendalen og RV40, via Hvittingfoss, Hanekleiva og hjem igjen til Berger. Her lå det stedvis snø ganske så nær veien, og i skyggen var det alt annet enn varmt. Men med ulltøy og for i kjøreklærne var det liten fare for å fryse. Hanekleiva og Vammensbakkene er en ypperlig avrunding av enhver tur! Mitt nye sete har gjort underverker, og det var null problemer å kjøre denne turen med bare to korte stopp...

Bilde
Her like etter å ha krysse Lågen på RV40.

Masse motorsykler på veiene i dag, særlig på RV40 var det tett av kolleger på to hjul. Det er tydelig at mange har sesongpremieren denne helgen! Kanskje traff jeg på noen medforumister også, uten å vite det. :prop:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Flankers rare turer og fjas! - It's on! Sesongen 2014

Legg inn av ojda »

Hva er det du sier Flanker.
Reiste du helt til Mølen, åsså blei det ikke no hjemmelaget sjokoladekake på deg :sorry
Sist redigert av ojda den 30 mar 2014, 22:40, redigert 1 gang totalt.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - It's on! Sesongen 2014

Legg inn av Flanker »

ojda skrev:Hva er det du sier Flannker.
Reiste du hellt til Mølen, åsså blei det ikke no hjemmelaget sjokoladekake på deg :sorry
Øhmmmm... Nå henger jeg ikke helt med her :scratch Sjokoladekake på Mølen?? Hva har jeg gått glipp av? :-k

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Flankers rare turer og fjas! - It's on! Sesongen 2014

Legg inn av ojda »

Du må følle med vettu :P :p
ZZR-Erling skrev:
SuperMorten skrev:
ZZR-Erling skrev:Ta noen bilder da, Bringisen!
Søndag drar vel vi på GSXR og K1300S til Mølen, med sjokokake i sideveska...:-)

Rullesteinsstrand sør om Larvik.
Mølen og sjokoladekake...? Søndag..? :knegg :prop


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jada, og jeg skal bake den :D
https://www.freiahjemmekonditori.no/hom ... ne?r=59390" onclick="window.open(this.href);return false;
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Flankers rare turer og fjas! - It's on! Sesongen 2014

Legg inn av ojda »

Her gjengis Erling`s kreasjon, uten samtykke fra bakeren selv :[-X

[img]http://i1200.photobucket.com/albums/bb3 ... d10be0.jpg[/img]
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - It's on! Sesongen 2014

Legg inn av Flanker »

Svarte! Her har jeg gått glipp av noe... Et plaster på såret må være sjokoladekaken min svigersøster serverte i kveld. Magisk :thumleft
Jeg lover å følge bedre med neste gang jeg skal til Mølen (eller noe annet sted) :yeyeye

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Flankers rare turer og fjas! - It's on! Sesongen 2014

Legg inn av ojda »

Neida, jeg tror han hadde tenkt til å gjømme seg bak noen store steiner,
å stappe i seg sjokoladekake sammen med denne"Hege`n sin :[-(
Bra du har allternativer :knegg
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Flankers rare turer og fjas! - It's on! Sesongen 2014

Legg inn av Flanker »

Litt småkjøring til jobb den siste uka. Men for det meste har sykkelen stått pga. nattefrost, jobbreise og til slutt i dag - harryreise!

Jeg fikk ikke overværet sesongåpningen på Smia MC i dag, men jeg fikk avlagt Hansson på Nordbysenteret en visitt, og kjøpte Halvarssons :)

Denne var rimelig, virket meget behagelig og funker forhåpentligvis supert nå som det er litt vel kjølig for en tynn buff i bomull.
Bilde

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - It's on! Sesongen 2014

Legg inn av LordShaft »

Har denne selv.... helt vindtett og fungerer utmerket. Syns den bygger litt for lite ned mot bryst skuldre og rygg.... men ellers ett topp produkt

Note 3

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - It's on! Sesongen 2014

Legg inn av Flanker »

LordShaft skrev:Har denne selv.... helt vindtett og fungerer utmerket. Syns den bygger litt for lite ned mot bryst skuldre og rygg.... men ellers ett topp produkt

Note 3
Høres lovende ut! Er flere i klubben som også har denne, og skryter av den. Så dette må vel bli bra :-)

Svar