xyvind's logg [ADVENTURE]

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Vært på tur]

Legg inn av xyvind »

LordShaft skrev:Ja med tanke på hva du bruker til å ta bildene med så vil jeg si at kvaliteten er veldig bra :thumleft :thumleft
Det kommer an på hvordan man bruker utstyret sitt vettu :knegg :lol

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: xyvind's logg [Vært på tur]

Legg inn av LordShaft »

Ja det har jeg faktisk hørt bli sagt mange ganger før... Men forstår det fortsatt ikke :redface :terge

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Nye hendler!]

Legg inn av xyvind »

Det ble en rolig og solfylt ettermiddag her, så jeg bestemte meg for å svinge nedom Tyrigrava. Bor tross alt kun få minutter unna.
Triller sykkelen ut av "gården" og sjekker i samme slengen postkassa. Da hadde jaggu meg ebay-hendlene mine blitt levert! Lenge før estimert tid :knegg Så da håper jeg at barend-speila ikke er så langt unna heller :knegg

Bilde

Bilde

Hendlene var helt supre, og det var første gangen jeg har prøvd korte hendler. Veldig behagelig! Digg å få justert clutchen slik at friksjonssonen er der jeg vil ha den, altså ganske langt inn mot styret. Knall :thumleft Sykkelen føltes faktisk mindre, kjappere og mer håndterlig.
Glemte å ta med mobilen til Grava, så det ble ikke tatt noe bilde. Men det var en god del sykler og folk der i ettermiddag :prf

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: xyvind's logg [Nye hendler!]

Legg inn av gorbys »

Ebay Kina hendler?

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Nye hendler!]

Legg inn av xyvind »

gorbys skrev:Ebay Kina hendler?
Det er det.

Brukeravatar
cosmogs
Innlegg: 306
Registrert: 05 jul 2014, 22:09
Motorsykkelen din: Speed Triple RS
Sted: Drammen

Re: xyvind's logg [Nye hendler!]

Legg inn av cosmogs »

Grattis, de ser fine ut! :thumleft
Gleder meg som et lite barn til å endelig få mine korte hendler i posten i morgen. :-)
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Nye hendler!]

Legg inn av xyvind »

cosmogs skrev:Grattis, de ser fine ut! :thumleft
Gleder meg som et lite barn til å endelig få mine korte hendler i posten i morgen. :-)
Takk :vs De var veldig fine. Spesielt clutchen synes jeg er veldig rart ikke er justerbar på alle sykler. Det er jo et must!
Synes de fra Kina er helt ok, jeg. Hadde samme type på forrige sykkel også uten problemer. De har tross alt en veldig enkel mekanisk funksjon, men dog en livsviktig funksjon også :sk?

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: xyvind's logg [Nye hendler!]

Legg inn av gorbys »

Passform bra? Vurdere slike sjølv

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Nye hendler!]

Legg inn av xyvind »

gorbys skrev:Passform bra? Vurdere slike sjølv
Passform var helt spot on. Tror det er litt forskjell fra modell til modell (type sykkel), så jeg kjøpte de som skulle passe til min CB650F. Ikke noe slarke eller skjevheter, bruker de originale boltene som står på sykkelen. Tok et par minutter å bytte :thumleft

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Nye hendler!]

Legg inn av xyvind »

Den neste lille modifikasjonen jeg skal prøve meg på er et litt lavere styre. Det er litt for mye "rise" på det originale etter min smak.. Når det kommer til styret tør jeg ikke kjøpe noe fra Kina på ebay. Noen som vet om noen som har et lite utvalg i styrer? Kan gjerne være butikk i Oslo også. Jeg har ikke målt diameter enda, og finner ikke noen tall i instruksjonsbok eller i datablad på nett, men jeg tipper det er temmelig standard og noe sånt som 1" eller noe i den duren.

Vil at det skal se ut som på S1000R, bare at styret må være i sort farge.
Bilde

Edit: MÅ ikke være sort.. kanskje et S1000R-styre hadde passet på sykkelen min?

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: xyvind's logg [Nye hendler!]

Legg inn av RuneMC »

Bare pass på at geometrien er slik at styret ikke kommer borti noe på sykkelen ved fullt styreutslag. Ellers går vel styre mye på smak og behag fra über-sportslig til "ape-henger" :-)

Forum i Norge blir ofte litt små når det kommer ned på modell-spesifikke tilpasninger. Ofte er det erfaringsgrunnlag på de utenlandske ang gode mods... F.eks. fant jeg på VStrom forum opplysninger om at speil til Tuono kan brukes på VStrom, og at adventure type fotpinner kan bruke samme som er til en kawa-modell osv... (har ikke kjøpt noe av det, men greit å vite).
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Nye hendler!]

Legg inn av xyvind »

RuneMC skrev:Bare pass på at geometrien er slik at styret ikke kommer borti noe på sykkelen ved fullt styreutslag. Ellers går vel styre mye på smak og behag fra über-sportslig til "ape-henger" :-)

Forum i Norge blir ofte litt små når det kommer ned på modell-spesifikke tilpasninger. Ofte er det erfaringsgrunnlag på de utenlandske ang gode mods... F.eks. fant jeg på VStrom forum opplysninger om at speil til Tuono kan brukes på VStrom, og at adventure type fotpinner kan bruke samme som er til en kawa-modell osv... (har ikke kjøpt noe av det, men greit å vite).
Hei, ja jeg har sett litt på det og mener at et helt standard riser-styre skal passe bra på sykkelen. Vil bare ha litt mindre høyde på riser'n enn det er nå. Føles ikke som apehanger, men ikke langt unna :D
Styret bør være ganske rett, altså ikke bøyd inn mot fører og ha bittelitt stigning ifra senter.

Har forsøkt å søke en del på det med bytte av styre, da jeg ser at en del asiatiske youtubere har byttet styre.
Honda bygger jo en del sykler i Thailand nå, blant annet CB650F, og den er derfor(?) tydeligvis veldig populær der. De modifiserer syklene sine veldig, har jeg inntrykk av. Det er noen forum og klubber, men mye er skrevet på thailandsk :scratch :scratch Finner vel ut av det, det er vel temmelig standardisert.

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Nye hendler!]

Legg inn av xyvind »

De nye speilene kom i dag. Ikke veldig imponert over kvaliteten og finishen på de, men de var fine nok. Var et par små chips i lakken på det ene. Også er jeg spent på om de holder imot luftmotstanden eller om de er så løse at jeg må justere de hele tiden.
Prøvde å skru de på imens sneipen fikk seg en blund. Men når man prøver å rekker sånt no, da våkner han selvfølgelig med én gang :thumleft

Så jeg rakk bare å få av de originale speilene og så klø meg litt i knotten over hvordan jeg skal få ut de originale styrevektene osv. Har funnet ut av det nå da.

Men sykkelen ble tøff uten speil. Tok vekk litt av det "skolesykkelpreget" den hadde. Hvis jeg får på et lavere styre også nå så begynner det å ligne på en type streetfighter jeg kan like :knegg

Ny eksos og tail tidy kommer en gang ila. sommeren når skattepenger, feriepenger, ferie(ikke minst) er unnagjort, talt opp og avklart.

Bilde

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: xyvind's logg [Nye hendler!]

Legg inn av freddy123 »

Må si jeg liker utseende skikkelig godt på den her hondaen :) har jo sagt det en gang før også men men :) jeg må nok reise å prøvekjøre en slik neste vår tror jeg når tunglappen er i boks .... Slike prøvekjøringer er egentlig ganske farlige og kan fort ende i impulskjøp haha vist det skulle vise seg at motorkarakteristikk osv passer min kjørestil :)

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Nye hendler!]

Legg inn av xyvind »

freddy123 skrev:Må si jeg liker utseende skikkelig godt på den her hondaen :) har jo sagt det en gang før også men men :) jeg må nok reise å prøvekjøre en slik neste vår tror jeg når tunglappen er i boks .... Slike prøvekjøringer er egentlig ganske farlige og kan fort ende i impulskjøp haha vist det skulle vise seg at motorkarakteristikk osv passer min kjørestil :)
Ja, den er fin å se på :thumleft Veldig fornøyd med den selv. Jeg hadde en tung sykkel fra før, og hadde den med da jeg prøvekjørte Honda'n. Fikk til en veldig god deal med innbytte, så jeg slo til rett etter prøvekjøringa. Hadde riktignok lest og gravd mye etter info om denne sykkelen. Følte kanskje jeg var klar for en 1000-kubikker nå eller neste sesong, men det er (dessverre eller heldigvis?) forsikringsselskapet som bestemmer hvilken sykkel jeg kunne kjøpe. Denne var for meg like billig å forsikre som en moped omtrent, 2.550,- i året med full kasko og alt det der.
Motorkarakteristikken brer seg over et temmelig bredt spekter. Den har mer bånndrag enn min forrige 600cc, og mer kraft midt i registeret. Toppregisteret har jeg ikke testa enda, da den ikke er innkjørt enda. Note to self: Bestill førstegangsservice på mandag!!!

Låst