Gi beskjed om hvilken rute du velger nå du henter sykkelen så får vi se om vi kan møtes på veien for en sykkelprat og kaffe.L-NA skrev:Den er klar for henting, regner med å få plass på en bil som kjører fra Frankrike den 6 April, Da blir det fortolling og henting på Tollager i Sandefjord når jeg kommer hjem i slutten av mnd. Regner med det skal være kjørbart over fjellet da :-) , eller så kan de jo hende jeg tar turen via Sørlandet..simpson skrev:Åssen går det forresten med guzzien din da? Fått den hjem enda?L-NA skrev:ArcticTiger skrev:KJEDE på en Guzzi-V-mottor :-)åL-NA skrev:Uavhengig av, fjæring, smak, kjøreegenskaper eller noe annet som ikke har med Choppere og Caferacere og gjøre, så liker jeg nå at Toppene viser seg på hver side av tanken...... synes den var drit bra![]()
![]()
![]()
Hva med denne da
Hva synes vi egentlig om choppere, caferacere osv ?
Re: Hva synes vi egentlig om choppere, caferacere osv ?
- L-NA
- Innlegg: 813
- Registrert: 02 okt 2012, 01:12
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014
Re: Hva synes vi egentlig om choppere, caferacere osv ?
Blir det Sørlandet, så gir eg selvfølgelig en lyd. :-)simpson skrev:Gi beskjed om hvilken rute du velger nå du henter sykkelen så får vi se om vi kan møtes på veien for en sykkelprat og kaffe.L-NA skrev:Den er klar for henting, regner med å få plass på en bil som kjører fra Frankrike den 6 April, Da blir det fortolling og henting på Tollager i Sandefjord når jeg kommer hjem i slutten av mnd. Regner med det skal være kjørbart over fjellet da :-) , eller så kan de jo hende jeg tar turen via Sørlandet..simpson skrev:Åssen går det forresten med guzzien din da? Fått den hjem enda?L-NA skrev:ArcticTiger skrev:KJEDE på en Guzzi-V-mottor :-)åL-NA skrev:Uavhengig av, fjæring, smak, kjøreegenskaper eller noe annet som ikke har med Choppere og Caferacere og gjøre, så liker jeg nå at Toppene viser seg på hver side av tanken...... synes den var drit bra![]()
![]()
![]()
Hva med denne da
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Hva synes vi egentlig om choppere, caferacere osv ?
2 eller 3 "klomper"
:


- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: Hva synes vi egentlig om choppere, caferacere osv ?
ArcticTiger skrev:2 eller 3 "klomper"![]()
:
3for min del, hør på den lyden da mann.

Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Hva synes vi egentlig om choppere, caferacere osv ?
Enig, toppen må stikke ut på sidene av tanken, enda en av fordelene med rekkefirer fremfor treer... ;L-NA skrev:Uavhengig av, fjæring, smak, kjøreegenskaper eller noe annet som ikke har med Choppere og Caferacere og gjøre, så liker jeg nå at Toppene viser seg på hver side av tanken...... synes den var drit bra
t]
Jeg fulgte med på American Chopper for etpar-tre år siden, men etterhvert ble hele serien bare jalla.
Bare masse dilldall og unødvendig pynt på syklene deres, en ekte chopper skal være enkel og"clean".
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- tor2502
- Innlegg: 545
- Registrert: 19 mar 2013, 00:23
- Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
- Bosted: Holmestrand
Re: Hva synes vi egentlig om shoppere, caferacere osv ?
Da bør det ligge innenfor det samme konstruksjons og bruksområdet. Man kan f.eks. ikke sette en sjåpper med lang gaffel opp mot en supermotard på svingete asfaltveier og konkludere med at sjåpperen har kjøreegenskaper som en trillebår.
En Motorsykkel må jo vurderes i den sammenhengen den er konstruert for. Jeg har hatt 10 eller 11 (kommet ut av tellingen) Motorsykler av ulike konstruksjon og merker og koste meg på alle sammen. Men som sagt, da brukte jeg dem innenfor deres egne bruksområder og det kunne ikke falle meg inn å sette dem opp mot hverandre.
Og det er altså mitt poeng. Og som sagt jeg er altetende når det kommer til MC og styres kun av bruksområde og penger. Nå har jeg en 1992 Africa Twin og koser meg med den. Men jeg kunne gjerne tenke meg å eie en Harley før jeg dør. Og en GS1200. Og en GS800. Og en Intruder 1400. Og en VN1500. Og en Dragstar 1100. Og en CB750 K-serie. Og en Gorldwing 1100 igjen. Og en DR650 SE.![]()
Ække lett dette her.
Det med valg av motorsykkel har med følelser å gjøre samt bruksområde, hva skal jeg bruke den til ? , du kjøper ikke GL1800 hvis du kjører mest i byen, det er en milsluker sykkel av rang med stor M.
Har hatt plastrakett-sykkel , den fasen er forbi , been there done that, OK.
Customsyklene til OCC er helt råe, helt utrulig hva de klarer å bygge. Ja jeg liker customsykler , men utifra de byggene til OCC hvor behagelige er de ? ser ikke behagelig...... les:dagsetappe 55mil oslo-trondheim.
HD , tja er nok litt inhabil der siden jeg har en slik selv, selv om jeg ikke liker alt av HD, skulle det bli en til måtte det bli Roadking CVO eller noe lign.
Africatwin? åja skulle gjerne hatt en slik før jeg dør for å ikke snakke om motoguzzi, california'n synes jeg ser topp
ut...., Goldwing Valkyrie GL1500 eller Rune GL1800......... nesten til å få vannplaning i kjeften av.... skal jeg fortsette slik kan jeg ramse opp en masse.
For min del velges sykkel ut ifra bruken, liker du å dra på tur er ikke akkurat racing-sykler så veldig behagelig , ihvertfall ikke for meg, for andre er det kanskje helt ok, adrenalinkicket joda jeg liker det, turtallsvillig som bare F, for meg må det være litt mer enn bare det.
Bruker sykkelen til jobb kjøring når været tillater det, kjører en tur når jeg kan på min fritid og koser meg , er fornøyd med den jeg har , beundrer gjerne andre sine doninger, men kritiserer ikke deres valg eller sykkeltyper.
Vi mennesker er forskjellige, noen liker dattera og noen liker mora ,ja og noen liker begge to.
Jeg tror det som for meg står høyt på ønskelista er et bygge prosjekt, GL1200 , vekk med alt av plastdeler og lag til en naken sykkel ala GL1000. Får se om jeg kaster meg ut i et slikt prosjekt det hadde vært moro.
Nå må jeg la skrivekløa få hvile litt , selv om jeg idag har fri fra jobben......
Sist redigert av Crinos den 10 apr 2013, 09:36, redigert 1 gang totalt.
Begrunnelse: Fjernet et overflødig quote tag
Begrunnelse: Fjernet et overflødig quote tag
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF
-
- Innlegg: 68
- Registrert: 12 feb 2012, 14:04
- Motorsykkelen din: Xs650/Norton comando,tt500xt500 1340shov
Re: Hva synes vi egentlig om choppere, caferacere osv ?
mine racere, til mitt behov er dette som funker
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- jonnykr
- Innlegg: 598
- Registrert: 21 mar 2010, 01:24
- Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
- Bosted: Sørum Kommune.
Re: Hva synes vi egentlig om shoppere, caferacere osv ?
Akkurat det står høyt på min ønskeliste også, en naken GL1200.tor2502 skrev:Jeg tror det som for meg står høyt på ønskelista er et bygge prosjekt, GL1200 , vekk med alt av plastdeler og lag til en naken sykkel ala GL1000. Får se om jeg kaster meg ut i et slikt prosjekt det hadde vært moro.Da bør det ligge innenfor det samme konstruksjons og bruksområdet. Man kan f.eks. ikke sette en sjåpper med lang gaffel opp mot en supermotard på svingete asfaltveier og konkludere med at sjåpperen har kjøreegenskaper som en trillebår.
En Motorsykkel må jo vurderes i den sammenhengen den er konstruert for. Jeg har hatt 10 eller 11 (kommet ut av tellingen) Motorsykler av ulike konstruksjon og merker og koste meg på alle sammen. Men som sagt, da brukte jeg dem innenfor deres egne bruksområder og det kunne ikke falle meg inn å sette dem opp mot hverandre.
Og det er altså mitt poeng. Og som sagt jeg er altetende når det kommer til MC og styres kun av bruksområde og penger. Nå har jeg en 1992 Africa Twin og koser meg med den. Men jeg kunne gjerne tenke meg å eie en Harley før jeg dør. Og en GS1200. Og en GS800. Og en Intruder 1400. Og en VN1500. Og en Dragstar 1100. Og en CB750 K-serie. Og en Gorldwing 1100 igjen. Og en DR650 SE.![]()
Ække lett dette her.
Nå må jeg la skrivekløa få hvile litt , selv om jeg idag har fri fra jobben......

Her er for øvrig min 77 GL1000 som jeg solgte i 2011. Snakket med eieren i dag faktisk om bytte av regreimer og GL,n gikk som en kule og han hadde ikke hatt noen problemer med den. Det gjorde meg glad.

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tut & Kjør!
- tor2502
- Innlegg: 545
- Registrert: 19 mar 2013, 00:23
- Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
- Bosted: Holmestrand
Re: Hva synes vi egentlig om shoppere, caferacere osv ?
[/quote]Her er for øvrig min 77 GL1000 som jeg solgte i 2011. Snakket med eieren i dag faktisk om bytte av regreimer og GL,n gikk som en kule og han hadde ikke hatt noen problemer med den. Det gjorde meg glad.![]()
Kjempeflott sykkel.
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF
- fs650e
- Innlegg: 171
- Registrert: 13 apr 2013, 15:15
- Motorsykkelen din: Husaberg FS650E 2004
- Bosted: Wherever the road takes me
Re: Hva synes vi egentlig om choppere, caferacere osv ?
Alt annet enn motard, enduro eller R sykkel (sporttouring tillatt) er ... fatter ikke at noen vil ha det..
Apehengere er så jævlig stygt, og kan umulig være godt å kjøre.. "Se på meg, jeg tror jeg er kul, jeg henger som en ape, oooh ooh aah aah *apelyder*"
Choppere bråker som regel mer enn det går, og kan være stive som .. ja, jeg vet ikke. Så ei dame nedi byen på en laaav chopper, så ut som hu kjente hver eneste lille sprekk i asfalten..
Nå vet jeg ikke hva caferacer er, men om det er sånne stygge gamle norton lignende sykler.. Nei takk, de må jo være livsfarlige på veien?
Kort sagt: Om du ikke kan gjøre dette:
(eller stoppie) Da har man feil type sykkel.
Noen vil påstå at dette går etter hva man liker eller ikke, men nei.
Litt off topic: Politiets misbruk av §3 er hårreisende.. Denne paragrafen må skrives om slik at man ikke mister lappen bare fordi man dro sykkelen på hjulet på en rett strekning uten særlig mange biler. Men neida, vi motorsyklister og bilister vi godtar alt.. Vi(bilister hovedsaklig) skal betale over 70% av nye veier, men det er også helt greit virker det som.
Håper virkelig noen finner en måte å omgå disse bommene, har hørt om reflekterende spray osv, som gjør skiltet uleselig..
På tide at alt av bil/vei/mc avgifter faktisk gikk til vei.
Apehengere er så jævlig stygt, og kan umulig være godt å kjøre.. "Se på meg, jeg tror jeg er kul, jeg henger som en ape, oooh ooh aah aah *apelyder*"
Choppere bråker som regel mer enn det går, og kan være stive som .. ja, jeg vet ikke. Så ei dame nedi byen på en laaav chopper, så ut som hu kjente hver eneste lille sprekk i asfalten..
Nå vet jeg ikke hva caferacer er, men om det er sånne stygge gamle norton lignende sykler.. Nei takk, de må jo være livsfarlige på veien?
Kort sagt: Om du ikke kan gjøre dette:

Noen vil påstå at dette går etter hva man liker eller ikke, men nei.
Litt off topic: Politiets misbruk av §3 er hårreisende.. Denne paragrafen må skrives om slik at man ikke mister lappen bare fordi man dro sykkelen på hjulet på en rett strekning uten særlig mange biler. Men neida, vi motorsyklister og bilister vi godtar alt.. Vi(bilister hovedsaklig) skal betale over 70% av nye veier, men det er også helt greit virker det som.
Håper virkelig noen finner en måte å omgå disse bommene, har hørt om reflekterende spray osv, som gjør skiltet uleselig..
På tide at alt av bil/vei/mc avgifter faktisk gikk til vei.
Husaberg FS650E 2004
Kawasaki ZZR 1100 91'
Kawasaki ZZR 1100 91'
- TomB
- Innlegg: 283
- Registrert: 26 des 2012, 11:07
- Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
- Bosted: på ei øy
Re: Hva synes vi egentlig om shoppere, caferacere osv ?
hmmm eneste mulige sammenligning der, er vel V-rod- Diavle?harlex skrev:Kjøreegenskaper blir aldri som en Ducati selv om det er et utall muligheter for å forbedre dem men på den annen side kommer aldri en Ducati i nærheten av kjørekomforten til en harley. Og mulighetene er vel særs begrensende i forhold til å gjøre noe med det.
Har kjørt begge (Night Road), og Diavlen knuser den, på både kjøreegenskaper og komfort.
Det er jo min mening da

Båndrag?
Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig
Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig
- tor2502
- Innlegg: 545
- Registrert: 19 mar 2013, 00:23
- Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
- Bosted: Holmestrand
Re: Hva synes vi egentlig om choppere, caferacere osv ?
Jeg synes VI SKAL akseptere at andre kjører den sykkel de kjører, jeg aksepterer at du har meninger om dette. Vi bør ikke rakke ned på de for det.fs650e skrev:Alt annet enn motard, enduro eller R sykkel (sporttouring tillatt) er ... fatter ikke at noen vil ha det..
Apehengere er så jævlig stygt, og kan umulig være godt å kjøre.. "Se på meg, jeg tror jeg er kul, jeg henger som en ape, oooh ooh aah aah *apelyder*"
Choppere bråker som regel mer enn det går, og kan være stive som .. ja, jeg vet ikke. Så ei dame nedi byen på en laaav chopper, så ut som hu kjente hver eneste lille sprekk i asfalten..
Nå vet jeg ikke hva caferacer er, men om det er sånne stygge gamle norton lignende sykler.. Nei takk, de må jo være livsfarlige på veien?
Kort sagt: Om du ikke kan gjøre dette:(eller stoppie) Da har man feil type sykkel.
Noen vil påstå at dette går etter hva man liker eller ikke, men nei.
Litt off topic: Politiets misbruk av §3 er hårreisende.. Denne paragrafen må skrives om slik at man ikke mister lappen bare fordi man dro sykkelen på hjulet på en rett strekning uten særlig mange biler. Men neida, vi motorsyklister og bilister vi godtar alt.. Vi(bilister hovedsaklig) skal betale over 70% av nye veier, men det er også helt greit virker det som.
Håper virkelig noen finner en måte å omgå disse bommene, har hørt om reflekterende spray osv, som gjør skiltet uleselig..
På tide at alt av bil/vei/mc avgifter faktisk gikk til vei.
Når det gjelder paragraf 3, ønsker du å kjøre på bakhjulet bør det gjøres under kontrollerte forhold og ikke i trafikken, det er nok det som er bakgrunn for politiets håndhevelse av paragrafen.
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF
- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Bosted: Helgeland
Re: Hva synes vi egentlig om choppere, caferacere osv ?
For mange år siden fikk jeg mc-gjester fra Nord-Troms som overnattet på ferie retning sørover. Den ene kjørte en ombygd sak med gaffel som rakk herfra til Mosjøen og ett styre så høyt at han måtte kjøre sykkel og turne i skranke på samme tid.
Når jeg spurte hvordan i h------ han klarte å kjøre det droget, så svarte han at han trente seg opp på vinteren. Det naturlige oppfølgingspørsmålet ble da hvordan han trente? Jo han passet på å ha dårlige batterier på alle fjernkontrollene i stua, slik at han måtte både holde de høyt i været og strekke seg for å skifte kanal og slå på dvd-spilleren..
Når jeg spurte hvordan i h------ han klarte å kjøre det droget, så svarte han at han trente seg opp på vinteren. Det naturlige oppfølgingspørsmålet ble da hvordan han trente? Jo han passet på å ha dårlige batterier på alle fjernkontrollene i stua, slik at han måtte både holde de høyt i været og strekke seg for å skifte kanal og slå på dvd-spilleren..
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

- tor2502
- Innlegg: 545
- Registrert: 19 mar 2013, 00:23
- Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
- Bosted: Holmestrand
Re: Hva synes vi egentlig om choppere, caferacere osv ?
Den var fin den.DrGreve skrev:For mange år siden fikk jeg mc-gjester fra Nord-Troms som overnattet på ferie retning sørover. Den ene kjørte en ombygd sak med gaffel som rakk herfra til Mosjøen og ett styre så høyt at han måtte kjøre sykkel og turne i skranke på samme tid.
Når jeg spurte hvordan i h------ han klarte å kjøre det droget, så svarte han at han trente seg opp på vinteren. Det naturlige oppfølgingspørsmålet ble da hvordan han trente? Jo han passet på å ha dårlige batterier på alle fjernkontrollene i stua, slik at han måtte både holde de høyt i været og strekke seg for å skifte kanal og slå på dvd-spilleren..
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF
- Geir Vangen
- Innlegg: 19
- Registrert: 18 sep 2012, 22:05
- Motorsykkelen din: HD Fat Boy 1450 2003
- Bosted: Østfold
Re: Hva synes vi egentlig om choppere, caferacere osv ?
Jeg har fulgt mye med på dette forumet, og skrevet veldig lite.
Det som går igjen i de fleste forumer er hvor riktig det er det man har selv
, og hvor galt alt det andre kjører er.
Jeg er også aktiv i 4x4 og ATV/UTV forum, og dette går igjen alle plasser.
Jeg personlig har sansen for mange forskjellige kjøretøy, men jeg føler ikke behov for å rakke ned på de som har andre meninger en meg, er heller med på bygge oppunder på at dette er deres greie, og det er flott at de synes det er kult.
Det viktigste må være at folk er fornøyd med det kjøretøyet de har selv.
Jeg har en FatBoy, og jeg synes den passer meg veldig bra. Er klar over at det finnes sykler som er raskere og som har bedre kjørekomfort. Men til mitt bruk er min sykkel helt perfekt.
Håper alle får en flott sesong uavhengig av hva dere kjører.

Det som går igjen i de fleste forumer er hvor riktig det er det man har selv


Jeg er også aktiv i 4x4 og ATV/UTV forum, og dette går igjen alle plasser.

Jeg personlig har sansen for mange forskjellige kjøretøy, men jeg føler ikke behov for å rakke ned på de som har andre meninger en meg, er heller med på bygge oppunder på at dette er deres greie, og det er flott at de synes det er kult.

Det viktigste må være at folk er fornøyd med det kjøretøyet de har selv.

Jeg har en FatBoy, og jeg synes den passer meg veldig bra. Er klar over at det finnes sykler som er raskere og som har bedre kjørekomfort. Men til mitt bruk er min sykkel helt perfekt.

Håper alle får en flott sesong uavhengig av hva dere kjører.

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
[album]3873[/album] [album]3874[/album] [album]3875[/album] [album]3876[/album] [album]3877[/album] [album]4378[/album]
- Sprint
- Innlegg: 566
- Registrert: 10 sep 2010, 16:23
- Motorsykkelen din: Triumph-Sprint-95
- Bosted: Karmøy
Re: Hva synes vi egentlig om choppere, caferacere osv ?
Flott sykkel det Geir Vangen
Enig med det du skriver,det er du som skal trives på din sykkel så får de andre mene ka di vil 


For livets glade gutter går solen aldri ned.
- tor2502
- Innlegg: 545
- Registrert: 19 mar 2013, 00:23
- Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
- Bosted: Holmestrand
Re: Hva synes vi egentlig om choppere, caferacere osv ?
Jeg er så enig så enig.
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF
- fs650e
- Innlegg: 171
- Registrert: 13 apr 2013, 15:15
- Motorsykkelen din: Husaberg FS650E 2004
- Bosted: Wherever the road takes me
Re: Hva synes vi egentlig om choppere, caferacere osv ?
Nei. Jeg KAN. Jeg skal absolutt ingen verdens ting!tor2502 skrev: Jeg synes VI SKAL akseptere at andre kjører den sykkel de kjører, jeg aksepterer at du har meninger om dette. Vi bør ikke rakke ned på de for det.
Når det gjelder paragraf 3, ønsker du å kjøre på bakhjulet bør det gjøres under kontrollerte forhold og ikke i trafikken, det er nok det som er bakgrunn for politiets håndhevelse av paragrafen.
Nja, jeg er stort sett enig, men det skader ingen at man drar den opp på hjulet på en rett strekning.
Er vel heller at ALT som er morsomt skal underlegges STRENGE regler..
(Motorsykkel, ATV, vannscooter, snøscooter..)
Er veldig enkelt å finne ut lover i Norge. Er det gøy? Ok, da har du ikke lov.
Husaberg FS650E 2004
Kawasaki ZZR 1100 91'
Kawasaki ZZR 1100 91'
- fs650e
- Innlegg: 171
- Registrert: 13 apr 2013, 15:15
- Motorsykkelen din: Husaberg FS650E 2004
- Bosted: Wherever the road takes me
Re: Hva synes vi egentlig om choppere, caferacere osv ?
Pen sykkelGeir Vangen skrev: Jeg har en FatBoy, og jeg synes den passer meg veldig bra. Er klar over at det finnes sykler som er raskere og som har bedre kjørekomfort. Men til mitt bruk er min sykkel helt perfekt.![]()
Håper alle får en flott sesong uavhengig av hva dere kjører.


Hvordan er den å sitte på 2-3 timer i strekk?
Husaberg FS650E 2004
Kawasaki ZZR 1100 91'
Kawasaki ZZR 1100 91'
-
- Innlegg: 96
- Registrert: 03 jan 2013, 19:55
- Motorsykkelen din: Old School CHOPPER!
Re: Hva synes vi egentlig om choppere, caferacere osv ?
Det går FINT ann å dra en chopper eller cafe-racer på bakhjulet.. Synes det faktisk er mer cred på en sånn type sykkel enn en 650 motard som selv en 13-åring kunne klart det på....fs650e skrev:Alt annet enn motard, enduro eller R sykkel (sporttouring tillatt) er ... fatter ikke at noen vil ha det..
Apehengere er så jævlig stygt, og kan umulig være godt å kjøre.. "Se på meg, jeg tror jeg er kul, jeg henger som en ape, oooh ooh aah aah *apelyder*"
Choppere bråker som regel mer enn det går, og kan være stive som .. ja, jeg vet ikke. Så ei dame nedi byen på en laaav chopper, så ut som hu kjente hver eneste lille sprekk i asfalten..
Nå vet jeg ikke hva caferacer er, men om det er sånne stygge gamle norton lignende sykler.. Nei takk, de må jo være livsfarlige på veien?
Kort sagt: Om du ikke kan gjøre dette:(eller stoppie) Da har man feil type sykkel.
Noen vil påstå at dette går etter hva man liker eller ikke, men nei.
Litt off topic: Politiets misbruk av §3 er hårreisende.. Denne paragrafen må skrives om slik at man ikke mister lappen bare fordi man dro sykkelen på hjulet på en rett strekning uten særlig mange biler. Men neida, vi motorsyklister og bilister vi godtar alt.. Vi(bilister hovedsaklig) skal betale over 70% av nye veier, men det er også helt greit virker det som.
Håper virkelig noen finner en måte å omgå disse bommene, har hørt om reflekterende spray osv, som gjør skiltet uleselig..
På tide at alt av bil/vei/mc avgifter faktisk gikk til vei.


- Geir Vangen
- Innlegg: 19
- Registrert: 18 sep 2012, 22:05
- Motorsykkelen din: HD Fat Boy 1450 2003
- Bosted: Østfold
Re: Hva synes vi egentlig om choppere, caferacere osv ?
Lengste tur uten stopp har kun vært ca 1,5 time foreløpig. Men kjørte totalt ca 260 km den dagen, og det var ingen problem.fs650e skrev:Pen sykkelGeir Vangen skrev: Jeg har en FatBoy, og jeg synes den passer meg veldig bra. Er klar over at det finnes sykler som er raskere og som har bedre kjørekomfort. Men til mitt bruk er min sykkel helt perfekt.![]()
Håper alle får en flott sesong uavhengig av hva dere kjører.For utstilling. Tviler sterkt på at den er noe å kjøre lengre turer med, men dette vet du mer om enn meg
Hvordan er den å sitte på 2-3 timer i strekk?
Er faktisk overasket selv over hvor behagelig den er å kjøre. Hadde en AfricaTwin tidligere, med den fikk jeg tre smak i ræva etter ca 1,5 time
[album]3873[/album] [album]3874[/album] [album]3875[/album] [album]3876[/album] [album]3877[/album] [album]4378[/album]
-
- Innlegg: 145
- Registrert: 04 apr 2012, 16:21
- Motorsykkelen din: MV Agusta Brutale 675
- Bosted: Skedsmo
Re: Hva synes vi egentlig om choppere, caferacere osv ?
Tror den flotte FatBoy'n går fint på langtur. Kjørte sammen med en Harley Davidson Sportster Custom 1200 fra Oslo til Korfu i Hellas i fjor sommer, det gikk helt fint. Dagsetapper på 45-80 mil.fs650e skrev:Pen sykkelGeir Vangen skrev: Jeg har en FatBoy, og jeg synes den passer meg veldig bra. Er klar over at det finnes sykler som er raskere og som har bedre kjørekomfort. Men til mitt bruk er min sykkel helt perfekt.![]()
Håper alle får en flott sesong uavhengig av hva dere kjører.For utstilling. Tviler sterkt på at den er noe å kjøre lengre turer med, men dette vet du mer om enn meg
Hvordan er den å sitte på 2-3 timer i strekk?
Hadde vel vært værre med Husaberg som måtte hatt 14 oljeskift på vei ned.
Folk må vel få kjøre akkurat den sykkelen de selv har lyst på

- Hjernen
- Innlegg: 802
- Registrert: 14 des 2010, 11:07
- Motorsykkelen din: 1996 Honda NTV 650 (Revere)
- Bosted: Porsgrunn
Re: Hva synes vi egentlig om choppere, caferacere osv ?
Her er tre bevis:superduper skrev:
Det går FINT ann å dra en chopper eller cafe-racer på bakhjulet.. Synes det faktisk er mer cred på en sånn type sykkel enn en 650 motard som selv en 13-åring kunne klart det på....![]()
Hvis en gjør slik, funker det da tru??
Member of Festus Mc Porsgrunn.
Klubbens hjemmeside er nå oppe å går: http://festusmc.wix.com/homepage
Min youtubekanal: http://www.youtube.com/user/h1ern1?feature=mhee
Photobucket: http://s5.photobucket.com/albums/y176/Hjernen/
Klassisk Honda-forum: http://forum.classichonda.no/index.php
Siste turen er om http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... 20sesongen
Member of Festus Mc Porsgrunn.
Klubbens hjemmeside er nå oppe å går: http://festusmc.wix.com/homepage
Min youtubekanal: http://www.youtube.com/user/h1ern1?feature=mhee
Photobucket: http://s5.photobucket.com/albums/y176/Hjernen/
Klassisk Honda-forum: http://forum.classichonda.no/index.php
Siste turen er om http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... 20sesongen
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Hva synes vi egentlig om choppere, caferacere osv ?
Wow!!
Potent Guzzi caféracer
!
Mer å lese her:
https://www.cycleworld.com/gt-motocycle ... ce=twitter
Potent Guzzi caféracer

Mer å lese her:
https://www.cycleworld.com/gt-motocycle ... ce=twitter
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Hva synes vi egentlig om choppere, caferacere osv ?
Flott sykkel, det der. Cylindrene på Guzzi begynner etterhvert å få HD-dimensjoner.
Men caferacr ?
Den mangler en del vesentlige ting som megafonpotter, tt-styre og så er den ikke "hjemmelaget"
Men caferacr ?
Den mangler en del vesentlige ting som megafonpotter, tt-styre og så er den ikke "hjemmelaget"
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.