MC motorer: Fra en til åtte sylindere. V, boxer, eller rekke?

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Bosted: Åsgårdstrand

Re: En, to,tre eller syv sylindere. V, boxer, eller rekke?

Legg inn av SuperMorten »

simpson skrev: Vi har ikke ett reellt behov for mc overhodet. Kun luxus. Og akkurat derfor blir preferansene så forskjellig for hva vi mener vi vil ha av sykler, og biler og båter osv.
Snakk for deg sjæl.. :gk . Hadde jeg kjørt motorsykkel fordi det var luksus, hadde jeg nok kjørt noe annet enn hva jeg gjør nå. Jeg kjører av nødvendighet. Pendler fra hjemsted til Oslo på jobb. En togbillett koster ca 200 hver vei. 400 kr pr dag. Det er nøyaktig 101 km på jobb. 202 til sammen. Hva blir billigst av 20 mil med bil eller mc. Vi snakker om 160 kr pr dag i bompenger. Sitte i kø i rushtrafikk (det er vel kanskje luksus å slippe). Uansett, jeg sparer ca 3000 kr pr mnd i sommerhalvåre på å kjøre sykkel. Dessuten er det ikke mye luksus å sitte en time på motorveien tidlig i april. Kroppen er fortsatt frossen, og jeg skal snart hjem..... :prop:
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2548
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Bosted: Nordmøre

Re: En, to,tre eller syv sylindere. V, boxer, eller rekke?

Legg inn av MaxTron »

SuperMorten skrev:
MaxTron skrev:Her HELT enig med PAULUS her, ingen, absolutt INGEN trenger en motorsykkel med volum på tre kubikkfot!!

Maken til stormannsgalskap!!! :[-( :[-(
Støttes :prf Mine 650 kubikk er mer enn nok til meg..

MEN: Jeg tror kanskje noe av dette henger igjen i fra "gamle dager". Min første bil, en 75 Toyota Corona Mark II hadde en 2 liters motor, med hele 79 hester.. Ikke vet jeg hva en f.eks 1000 kubikks mc hadde av hk på den tiden, men utviklingen har gått videre. Folk kjører fortsatt både 2 og 3 liters biler, med så mye hester at det går i surr.. Med dagen teknologi kunne vi sikkert ha klart oss med 500 på bil, og halvparten på mc. Men hadde det vært like gøy..? Tro'kke det nei..
Var jo ment som GROV spøk og ironi!!

3 kubikkfot = 84950,5 ccm eller 84,95 LITER!!

OG trur ingen trenger så stor motor på MC :lol
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Bosted: Nordkapp

Re: En, to,tre eller syv sylindere. V, boxer, eller rekke?

Legg inn av jhn »

SuperMorten skrev:
simpson skrev: Vi har ikke ett reellt behov for mc overhodet. Kun luxus. Og akkurat derfor blir preferansene så forskjellig for hva vi mener vi vil ha av sykler, og biler og båter osv.
Snakk for deg sjæl.. :gk . Hadde jeg kjørt motorsykkel fordi det var luksus, hadde jeg nok kjørt noe annet enn hva jeg gjør nå. Jeg kjører av nødvendighet. Pendler fra hjemsted til Oslo på jobb. En togbillett koster ca 200 hver vei. 400 kr pr dag. Det er nøyaktig 101 km på jobb. 202 til sammen. Hva blir billigst av 20 mil med bil eller mc. Vi snakker om 160 kr pr dag i bompenger. Sitte i kø i rushtrafikk (det er vel kanskje luksus å slippe). Uansett, jeg sparer ca 3000 kr pr mnd i sommerhalvåre på å kjøre sykkel. Dessuten er det ikke mye luksus å sitte en time på motorveien tidlig i april. Kroppen er fortsatt frossen, og jeg skal snart hjem..... :prop:
Det hadde jo vært nok med en 125 ccm :twisted

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Bosted: Åsgårdstrand

Re: En, to,tre eller syv sylindere. V, boxer, eller rekke?

Legg inn av SuperMorten »

MaxTron skrev:
SuperMorten skrev:
MaxTron skrev:Her HELT enig med PAULUS her, ingen, absolutt INGEN trenger en motorsykkel med volum på tre kubikkfot!!

Maken til stormannsgalskap!!! :[-( :[-(
Støttes :prf Mine 650 kubikk er mer enn nok til meg..

MEN: Jeg tror kanskje noe av dette henger igjen i fra "gamle dager". Min første bil, en 75 Toyota Corona Mark II hadde en 2 liters motor, med hele 79 hester.. Ikke vet jeg hva en f.eks 1000 kubikks mc hadde av hk på den tiden, men utviklingen har gått videre. Folk kjører fortsatt både 2 og 3 liters biler, med så mye hester at det går i surr.. Med dagen teknologi kunne vi sikkert ha klart oss med 500 på bil, og halvparten på mc. Men hadde det vært like gøy..? Tro'kke det nei..
Var jo ment som GROV spøk og ironi!!

3 kubikkfot = 84950,5 ccm eller 84,95 LITER!!

OG trur ingen trenger så stor motor på MC :lol
Var ikke seriøst ment herifra heller.. bare et forsøk på å se sammenhenger.. :prf
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
PAULUS
Innlegg: 79
Registrert: 01 okt 2011, 15:48
Motorsykkelen din: Suzuki GS 500 F
Bosted: Oslo

Re: En, to,tre eller syv sylindere. V, boxer, eller rekke?

Legg inn av PAULUS »

Til Simpson: For meg er verken båten eller motorsykkelen nyttekjøretøy, men hobby- og rekreasjonskjøretøy. Så da blir vel som du sier alle motorsykkler jålete, iflg. "Gerhardsen-filosofien". Jeg vil vokte meg vel for å overprøve andres valg. Men jeg tillater meg å undres over hvorfor folk gjør som de gjør. Før jeg bytter en 650 med en 1100 kubikker, ville jeg heller hatt to 650'er; en gatesykkel og en mer off-roadpreget. Har man to kan man jo ta den "litt mere ut", siden den som bare har en maskin ofte må gjøre mange kompromisser. Jeg har nå 34 hk på min og har hatt stor glede av den på både Rudksogen og på (øde) landeveier. Men etter ett år skal jeg fjerne plomben å få de originale 47 hestekreftene. Det er et fint tall for både sykkel og fører. Men hva man skal med 4 ganger så mye er for meg en gåte, om man ikke er svært ivrig på R-skogen eller Autobahn.

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Bosted: Sarpsborg

Re: En, to,tre eller syv sylindere. V, boxer, eller rekke?

Legg inn av lasse_hansen »

L-NA skrev:
ArcticTiger skrev:Det speller ingen rolle hvor mange syllindre du har, hvor store de er, i hvilken retning de peiker, hva slags sykkel de står i, eller hvem som har lagd de.
Allt er like bra :thumleft
Tja, du kan nok ha rett i det, men - blir liksom det samme som å si at "gulost er gulost" ](*,)
Gulost er gulost, bare fra forskjellig produsenter :P :p

Brukeravatar
omaas
Innlegg: 551
Registrert: 17 mar 2012, 12:20
Motorsykkelen din: Moto Guzzi Stelvio 1200 8V 2011
Bosted: Melhus

Re: En, to,tre eller syv sylindere. V, boxer, eller rekke?

Legg inn av omaas »

PAULUS skrev:Til Simpson: For meg er verken båten eller motorsykkelen nyttekjøretøy, men hobby- og rekreasjonskjøretøy. Så da blir vel som du sier alle motorsykkler jålete, iflg. "Gerhardsen-filosofien". Jeg vil vokte meg vel for å overprøve andres valg. Men jeg tillater meg å undres over hvorfor folk gjør som de gjør. Før jeg bytter en 650 med en 1100 kubikker, ville jeg heller hatt to 650'er; en gatesykkel og en mer off-roadpreget. Har man to kan man jo ta den "litt mere ut", siden den som bare har en maskin ofte må gjøre mange kompromisser. Jeg har nå 34 hk på min og har hatt stor glede av den på både Rudksogen og på (øde) landeveier. Men etter ett år skal jeg fjerne plomben å få de originale 47 hestekreftene. Det er et fint tall for både sykkel og fører. Men hva man skal med 4 ganger så mye er for meg en gåte, om man ikke er svært ivrig på R-skogen eller Autobahn.
Kan du ikke registrere denne under de nye mellomklassekravene som er 48 HK allerede i år?
http://www.vegvesen.no/Om+Statens+vegve ... 378639.cms

Edit:
Mellomtung MC: maks 35 Kw og maks 0,2 Kw//kg = 175 kg
GS 500 F: 47 hp (34.3 kW) at 9200 rpm. vekt 180 kg
Sist redigert av omaas den 07 apr 2013, 16:27, redigert 2 ganger totalt.
Moto Guzzi Stelvio 8V 2011
Honda NTV 650 Revere 1991

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: En, to,tre eller syv sylindere. V, boxer, eller rekke?

Legg inn av Desmo »

MaxTron skrev:
SuperMorten skrev:
MaxTron skrev:Her HELT enig med PAULUS her, ingen, absolutt INGEN trenger en motorsykkel med volum på tre kubikkfot!!

Maken til stormannsgalskap!!! :[-( :[-(
Støttes :prf Mine 650 kubikk er mer enn nok til meg..

MEN: Jeg tror kanskje noe av dette henger igjen i fra "gamle dager". Min første bil, en 75 Toyota Corona Mark II hadde en 2 liters motor, med hele 79 hester.. Ikke vet jeg hva en f.eks 1000 kubikks mc hadde av hk på den tiden, men utviklingen har gått videre. Folk kjører fortsatt både 2 og 3 liters biler, med så mye hester at det går i surr.. Med dagen teknologi kunne vi sikkert ha klart oss med 500 på bil, og halvparten på mc. Men hadde det vært like gøy..? Tro'kke det nei..
Var jo ment som GROV spøk og ironi!!

3 kubikkfot = 84950,5 ccm eller 84,95 LITER!!

OG trur ingen trenger så stor motor på MC :lol

Dette er en motor på snaut 3 kubikkfot, eller for å være nøyaktig 4360 cid.

Bilde
We have met the enemy and he is us.
Pogo

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Bosted: Indre Østfold

Re: En, to,tre eller syv sylindere. V, boxer, eller rekke?

Legg inn av EasyRider »

PAULUS skrev:Til Simpson: For meg er verken båten eller motorsykkelen nyttekjøretøy, men hobby- og rekreasjonskjøretøy. Så da blir vel som du sier alle motorsykkler jålete, iflg. "Gerhardsen-filosofien". Jeg vil vokte meg vel for å overprøve andres valg. Men jeg tillater meg å undres over hvorfor folk gjør som de gjør. Før jeg bytter en 650 med en 1100 kubikker, ville jeg heller hatt to 650'er; en gatesykkel og en mer off-roadpreget. Har man to kan man jo ta den "litt mere ut", siden den som bare har en maskin ofte må gjøre mange kompromisser. Jeg har nå 34 hk på min og har hatt stor glede av den på både Rudksogen og på (øde) landeveier. Men etter ett år skal jeg fjerne plomben å få de originale 47 hestekreftene. Det er et fint tall for både sykkel og fører. Men hva man skal med 4 ganger så mye er for meg en gåte, om man ikke er svært ivrig på R-skogen eller Autobahn.

Nå får du jo mer en bare HK når du øker kubikken til over 1000ccm

Det er dreimoment. Mange av som synes det er viktig. Særlig når du kjører med 2 på sykkelen.
Jeg vet ikke om du har kjørt mye med 2 på. Men jeg gjør det, og da er dreimoment kjekt å ha.
Enda jeg ikke har noen rå sykkel verken i moment eller hk. ved normal forbikjøring med 2 på trenger jeg ikke å gire ned, er bare å vri på rulla. og det er ganske så behagelig.

Om jeg trenger 900ccm? nei, men gutten i meg krever det, alltid vært litt fasinert av kubikk og hestekrefter. Om jeg bruker de? nei, tipper at 98% kjøringen min så trenger jeg dem ikke.. men så har vi de 2% som får meg til å føle meg levende, adrelinet bare bobler.. Da er det bare digg å ha noe som svarer når jeg vrir på rulla. og når jeg bytter sykkel en gang i fremtiden kommer jeg ikke til å gå nedover. blir 1000ccm plus.
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: En, to,tre eller syv sylindere. V, boxer, eller rekke?

Legg inn av Bringisen »

:lol Dette kan fort begynne å ligne på en viss annen tråd :popcrn
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Bosted: Indre Østfold

Re: En, to,tre eller syv sylindere. V, boxer, eller rekke?

Legg inn av EasyRider »

Bringisen skrev::lol Dette kan fort begynne å ligne på en viss annen tråd :popcrn
:D Ja, og det kommer jo ikke som en bombe, Ganske så "hot" tema dette her. :-#

Men nok off topic, får holde oss til alle disse sylindrene vi "må" ha. :D
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

ZZR-Erling

Re: En, to,tre eller syv sylindere. V, boxer, eller rekke?

Legg inn av ZZR-Erling »

Er det noen som bryr seg om hva man egentlig kun "trenger", vel det synes jeg er en gubbete, sirumpa og kjedelig diskusjon. :vs

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: En, to,tre eller syv sylindere. V, boxer, eller rekke?

Legg inn av simpson »

PAULUS skrev:Til Simpson: For meg er verken båten eller motorsykkelen nyttekjøretøy, men hobby- og rekreasjonskjøretøy. Så da blir vel som du sier alle motorsykkler jålete, iflg. "Gerhardsen-filosofien". Jeg vil vokte meg vel for å overprøve andres valg. Men jeg tillater meg å undres over hvorfor folk gjør som de gjør. Før jeg bytter en 650 med en 1100 kubikker, ville jeg heller hatt to 650'er; en gatesykkel og en mer off-roadpreget. Har man to kan man jo ta den "litt mere ut", siden den som bare har en maskin ofte må gjøre mange kompromisser. Jeg har nå 34 hk på min og har hatt stor glede av den på både Rudksogen og på (øde) landeveier. Men etter ett år skal jeg fjerne plomben å få de originale 47 hestekreftene. Det er et fint tall for både sykkel og fører. Men hva man skal med 4 ganger så mye er for meg en gåte, om man ikke er svært ivrig på R-skogen eller Autobahn.
En periode hadde jeg denne tanken selv :redface
Hadde en 2008 700 Transalp som brukssykkel og en Ducati 748 for gøy.
Jeg synes dette ble en dårlig løsning, ikke minst økonomisk. Jeg er skjødesløs med penger men fant ut at dette ikke var verdt prisen.
Og det er jo unødvendig med to sykler........
Nei jeg er fornøyd med mitt valg og vil ikke heller ha to mindre sykler istedenfor igjen.
Sist redigert av simpson den 07 apr 2013, 17:32, redigert 2 ganger totalt.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: En, to,tre eller syv sylindere. V, boxer, eller rekke?

Legg inn av Bringisen »

ZZR-Erling skrev:Er det noen som bryr seg om hva man egentlig kun "trenger", vel det synes jeg er en gubbete, sirumpa og kjedelig diskusjon. :vs
Hehe , ser at våren er i anmarsj , mensen har gitt seg og hukommelses tapene er fremtreden, men der er jo bare herlig :thumleft
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

ZZR-Erling

Re: En, to,tre eller syv sylindere. V, boxer, eller rekke?

Legg inn av ZZR-Erling »

Bringisen skrev:
ZZR-Erling skrev:Er det noen som bryr seg om hva man egentlig kun "trenger", vel det synes jeg er en gubbete, sirumpa og kjedelig diskusjon. :vs
Hehe , ser at våren er i anmarsj , mensen har gitt seg og hukommelses tapene er fremtreden, men der er jo bare herlig :thumleft
Yeah, whatever :twisted

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: En, to,tre eller syv sylindere. V, boxer, eller rekke?

Legg inn av Bringisen »

ZZR-Erling skrev:
Bringisen skrev:
ZZR-Erling skrev:Er det noen som bryr seg om hva man egentlig kun "trenger", vel det synes jeg er en gubbete, sirumpa og kjedelig diskusjon. :vs
Hehe , ser at våren er i anmarsj , mensen har gitt seg og hukommelses tapene er fremtreden, men der er jo bare herlig :thumleft
Yeah, whatever :twisted
:thumleft
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
erlend_cbr
Innlegg: 115
Registrert: 03 apr 2013, 00:45
Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 2011

Re: En, to,tre eller syv sylindere. V, boxer, eller rekke?

Legg inn av erlend_cbr »

Nå vet jeg ikke om noen har nevnt den her (jeg er for trøtt til å sjekke), men Triumph 675R Daytona er tresylindret, og er blant testerne ansett som noe av det råeste i 600-segmentet.

Dessuten, den er vakker :D

Bilde
"It's all part of the game. We know the risks. No one is making us do anything, all part of the game." - Guy Martin

ZZR-Erling

Re: En, to,tre eller syv sylindere. V, boxer, eller rekke?

Legg inn av ZZR-Erling »

3-sylindret høres veldig bra ut!! Triumph og dems 3-sylindrede motorer, får mye skryt i pressen om dagen, sikkert ikke ubegrunnet. :mk

Brukeravatar
Alas
Innlegg: 128
Registrert: 01 apr 2013, 17:04
Motorsykkelen din: Triumph Tiger 800 XC 2013
Bosted: Bergen

Re: En, to,tre eller syv sylindere. V, boxer, eller rekke?

Legg inn av Alas »

ZZR-Erling skrev:3-sylindret høres veldig bra ut!! Triumph og dems 3-sylindrede motorer, får mye skryt i pressen om dagen, sikkert ikke ubegrunnet. :mk
Ser spesielt engelske testere liker den, og andre Triumpher, veldig godt, føler av og til det blir litt som Top Gear og Bentley/Aston/Noble osv mot resten....

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: En, to,tre eller syv sylindere. V, boxer, eller rekke?

Legg inn av Jompa »

PAULUS skrev:Men hvis man kjøper en Suki SV 650 med to sylindre og 65 hk og setter på en kåpe, så har man en RR-maskin få hadde sett maken til for en generasjon siden. Så mitt spørsmål: Er det reelle behov for dobbelt så mange kubikk, sylindre og tre ganger så mange hestekrefter? Eller er det "jåleri" (ikke noe negativt normativt med det ordet altså)
Nei, det var nok ingen som hadde sett en RR-maskin med 65 hk for en generasjon, ca 20 år siden.
650 motorene hadde vel sånn ca 85 hk pluss/minus da og 1000 kubikkere hadde passert 150 hk.

Og reelle behov ? Nei....
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
erlend_cbr
Innlegg: 115
Registrert: 03 apr 2013, 00:45
Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 2011

Re: En, to,tre eller syv sylindere. V, boxer, eller rekke?

Legg inn av erlend_cbr »

Alas skrev:
ZZR-Erling skrev:3-sylindret høres veldig bra ut!! Triumph og dems 3-sylindrede motorer, får mye skryt i pressen om dagen, sikkert ikke ubegrunnet. :mk
Ser spesielt engelske testere liker den, og andre Triumpher, veldig godt, føler av og til det blir litt som Top Gear og Bentley/Aston/Noble osv mot resten....
Nja, jeg tviler ikke på at britene bikker oftere mot noe som er laget hos de selv, selv om det kanskje ikke er tilfellet.

På den andre siden, så var det faktisk bl.a denne testen jeg tenker på, og de er yanks:

"It's all part of the game. We know the risks. No one is making us do anything, all part of the game." - Guy Martin

ZZR-Erling

Re: En, to,tre eller syv sylindere. V, boxer, eller rekke?

Legg inn av ZZR-Erling »

erlend_cbr skrev:
Alas skrev:
ZZR-Erling skrev:3-sylindret høres veldig bra ut!! Triumph og dems 3-sylindrede motorer, får mye skryt i pressen om dagen, sikkert ikke ubegrunnet. :mk
Ser spesielt engelske testere liker den, og andre Triumpher, veldig godt, føler av og til det blir litt som Top Gear og Bentley/Aston/Noble osv mot resten....
Nja, jeg tviler ikke på at britene bikker oftere mot noe som er laget hos de selv, selv om det kanskje ikke er tilfellet.

På den andre siden, så var det faktisk bl.a denne testen jeg tenker på, og de er yanks:

[video]http://www.youtube.com/watch?v=V_VhUYakVqk[/video]
Nei, den kommentaren om "briter som bikker mot "egne merker", holder ikke vann.
Triumph med sin Explorer ble nr 1 i Alpenmaster 2012 levert av magasinet Motorrad, feks.

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: En, to,tre eller syv sylindere. V, boxer, eller rekke?

Legg inn av L-NA »

Når man først snakker om 3 sylindrer.......
http://www.mvagusta.it/en/f3" onclick="window.open(this.href);return false;

Imponerende :D :D

Brukeravatar
Hjernen
Innlegg: 802
Registrert: 14 des 2010, 11:07
Motorsykkelen din: 1996 Honda NTV 650 (Revere)
Bosted: Porsgrunn

Re: En, to,tre eller syv sylindere. V, boxer, eller rekke?

Legg inn av Hjernen »

Er vel ganske enkelt? :-k

Stempel beveger seg (først med hjelp av elektromotor som får spenning fra et batteri),
komprimerer fuel/luftblanding, antenner dette og setter i gang en bevegelsefremover eller bakover (bil)....

Om de ligger, står i 90, 120 eller 360 grader, har en to, tre , fire eller seks stykker må vel være ett fett hvis
de er montert i en ramme med et hjul i hver ende??


Det er vel i prinsippet en motorsykkel vi prater om her??

:lol :lol
Hvis en gjør slik, funker det da tru??

Member of Festus Mc Porsgrunn.

Klubbens hjemmeside er nå oppe å går: http://festusmc.wix.com/homepage
Min youtubekanal: http://www.youtube.com/user/h1ern1?feature=mhee
Photobucket: http://s5.photobucket.com/albums/y176/Hjernen/
Klassisk Honda-forum: http://forum.classichonda.no/index.php
Siste turen er om http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... 20sesongen

Brukeravatar
erlend_cbr
Innlegg: 115
Registrert: 03 apr 2013, 00:45
Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 2011

Re: En, to,tre eller syv sylindere. V, boxer, eller rekke?

Legg inn av erlend_cbr »

L-NA skrev:Når man først snakker om 3 sylindrer.......
http://www.mvagusta.it/en/f3" onclick="window.open(this.href);return false;

Imponerende :D :D
I flere tester jeg har sett på youtube, så kommer 675R Daytona bedre ut enn MV Augusta F3.

Ikke at det gjør F3 til en dårlig sykkel, men den er noe av det dyreste du får i segmentet, og motstykket er både blligere og bedre iflg journalistene.

Har en drøm om å prøve begge en dag. Pottene på F3 er jo helt klin kokos, noe jeg liker ;)
"It's all part of the game. We know the risks. No one is making us do anything, all part of the game." - Guy Martin

Svar