thewiz skrev:Ja hehe hvordan syns du den er i forhold til motarden?
Komfor
Overraskende bra iforhold til hva jeg hadde fryktet. Dette er jo første gang jeg prøver en R-sykkel. God/ok avstand mellom sete og pegs. Den foroverlente stillingen er jo ganske ekstremt, men går greit når jeg husker å klemme tanken med knærne. Eneste problemet var at den ikke hadde noen grip-pads og tanken var veldig glatt, så under nedbremsing så sklei jeg fram på setet om jeg ikke pressa alt jeg hadde med låra. Jeg endte opp med å kjøre 25 mil ca i dag, og det er jeg veldig fornøyd med. Ikke vondt i kroppen når jeg sitter å skriver nå, men er sikkert støl i låra i morgen. Nå vet jeg at jeg tåler en litt mer aggressiv kjøreposisjon - og det er kjekt å vite til man skal ha enda en sykkel i stabelen
Kjøreegenskaper
Er ikke like svingvillig som Hyper'n, men til gjengjeld så er den døds-stabil i svingene. Jeg var mer komfortabel med å legge meg ned i svinger med denne enn Hyper'n. Det er også veldig trygt å ligge så nært bakken. Gjør at jeg lettere kan holde blikket langt frem, men samtidig få med meg hva som skjer foran sykkelen. Jeg har fått brukt like mye av dekka på Panigalen som Hyper'n, selv om det å kjøre Panigalen i starten var som å lære å gå igjen.
Motor
Motoren er silkemyk. Den trives til og med på 3000 rpm. Det var litt antiklimaks å gi på da helvette
ikke brøt løs. Føltes ikke så brutal som jeg hadde forventet. Årsaker til det tror jeg er pga den aggressive sittestillingen gjør at jeg ikke kjenner kreftene like godt som på Hypern, samt at effektområdet er flyttet høyere i registeret. Med quickshift og gass inn så kom man jo opp i fart skremmende raskt, men med god vindbeskyttelse og aggressiv stilling så føltes det ikke så raskt. Skummelt.
Kunne jeg levd med den?
Nei. Jeg kjører sykkel i stedet for bil i sesong. Panigalen er alt for fin til å brukes på den måten

Den vil nok være hakket for ukomfortabel å kjøre lengre turer på for meg, men sett på Tech-spec tank grip så er mye gjort. For ikke å snakke om at førerkortet ville takket for seg ganske raskt. Sykkelen lurer deg opp i fart og holder deg der, så jeg måtte bruke speedometeret aktivt sammenlignet med Hyper'n der jeg kjenner vinden i brystkassa når jeg bikker 90 km.
En dag så må jeg nok ha en hvit 899 i garasjen som tas med på bane, det er jo der den virkelig hører hjemme.