Subsea`s (b)logg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
LarsE
Innlegg: 375
Registrert: 27 mar 2017, 21:59
Motorsykkelen din: 2011 KTM 690 DUKE-R / 2004 BMW F650GS

Re: Subsea`s (b)logg

Legg inn av LarsE »

Subsea79 skrev: 06 aug 2019, 10:56
LarsE skrev: 05 aug 2019, 16:15 Oppgraderingssyka kommer fort og biter seg fort fast ja :D

Men før du går til det steget hvor du selger sykkelen og kjøper noe nytt så ville jeg sjekket opp i muligheten for å bytte til høyere styre eller innkjøp av styreforhøyere. Er ganske utrolig hvordan riktig ergonomi kan vekke kjærligheten for en sykkel igjen.
Jo, jeg ser den....men hjelper det mot oppgraderingssyka, eller blir det noen tusenlapper som jeg bruker og ikke får noe igjen for uansett :scratch
Jeg driver og vurderer å kjøpe et comfortsete til 3 000,- men pga. den snikende følelsen jeg har på at det blir å kjøpe annen sykkel, så nøler jeg litt med det. Må si at jeg samtidig er veldig fornøyd med sykkelen jeg har, men når finn.no syndromet først har kommet seg under huden, er det vanskelig å bli kvitt.
Er mulig å få styreforhøyere på eBay for ett par hundrelapper. Kompis av meg kjørte med det uten problemer, men skjer på ditt ansvar selvsagt. Kan være greit for å sjekke om det hjelper for deg før du legger tusenlapper i det. Alle syklene mine har hatt godt av litt endret ergonomi, og siden det høres ut som hovedklagen din så har jeg trua på at vi kanskje sitter på en kur her :thumleft

Brukeravatar
Subsea79
Innlegg: 234
Registrert: 13 nov 2018, 09:28
Motorsykkelen din: 2020 BMW F900R

Re: Subsea`s (b)logg

Legg inn av Subsea79 »

På tide med en oppdatering ser jeg.

Da begynner sesongen å nærme seg slutten, og det har vært artig.
Ikke blitt så mye kjøring som jeg hadde håpet på, og spesielt har det blitt lite langturer.
Har kjørt ca. 3000km siden lappen 28.Juni, som er langt under målet, men har ikke gitt meg enda :)

Er også nå på nippet til å kjøpe ny sykkel. Vil gjerne ha en jeg "kan" (og gidder) bruke til daglig, samt kan ta med på en lengre tur.
Vurderer i den forbindelse Tracer 900, Vfr800F og Z1000sx.
- Tracer 900 ser jeg klart er det mest fornuftige valget, meeeeen så var det dette med følelser rundt kjøpet da. Usikker på den adventure look`en.
- VFR800F er en sykkel jeg har sett på i årevis, og er på en måte " klassisk motorsykkel" for meg. Litt bekymret for den fremoverlente sittestillingen
- Z1000sx er en grom sykkel som jeg virkelig kunne ha tenkt meg. Er dog litt bekymret for om den er litt mye for meg, både mtp. HK og fysisk størrelse. Det som fort kan drepe lysten min til å ta sykkel fremfor bil, er om sykkelen er stor og tung og få ut av garasjen, snu på parkeringsplassen etc.
- Heeelt bakerst ligger BMW R9T og XSR900 og presser på og vil frem, basert på reine følelser :twothumbs:

Prismessig ligger alle disse (bortsett fra R9T) på samme hylle når jeg ser på 2016-2018 modeller.

Blir spennende dager fremover......

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24656
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Subsea`s (b)logg

Legg inn av Bjerknez »

XSR900 er så absolutt en sykkel som kan stå i garasjen min :)

Den har omtrent samme sittestilling som MT07 (mer er litt større og blir ikke like "trang") Den har langt mer motorkraft og klinker du til med Øhlins oppsett og annet stash så får du en klin ny en til rundt 200 lapper. Eneste bakdelen med denne er at man ikke får Cruise Control til den.

Brukeravatar
Subsea79
Innlegg: 234
Registrert: 13 nov 2018, 09:28
Motorsykkelen din: 2020 BMW F900R

Re: Subsea`s (b)logg

Legg inn av Subsea79 »

XSR er nydelig ja, ingen tvil om det.
Blir bare litt lite praktisk for meg, så det er det som holder tilbake.
Å hvis den skal gjøres praktisk, så ødelegger det hele utseende og poenget med sykkelen.

Var på en fotballkamp her forelden, og det begynte å regne. Jeg kunne ikke gå rundt i fullt kjøre utstyr heller hele dagen og savnet en plass å putte utstyret så det kunne ligge tørt og gjerne låst.

Kanskje det må bli 2 sykler :-k

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24656
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Subsea`s (b)logg

Legg inn av Bjerknez »

Du får den med passende orginale sidevesker også :)

Her er en jeg konfigurerte på Yamaha sine sider:
1.PNG
2.PNG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24656
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Subsea`s (b)logg

Legg inn av Bjerknez »

Men hva i huleste dem tenkte på når dem la til dette eksosanlegget som tilvalg det aner ikke jeg :lol :lol
3.PNG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Subsea79
Innlegg: 234
Registrert: 13 nov 2018, 09:28
Motorsykkelen din: 2020 BMW F900R

Re: Subsea`s (b)logg

Legg inn av Subsea79 »

Bjerknez skrev: 27 sep 2019, 10:18 Men hva i huleste dem tenkte på når dem la til dette eksosanlegget som tilvalg det aner ikke jeg :lol :lol

3.PNG
:knegg Det er den doble fra Acrapovic som må på her spør du meg :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24656
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Subsea`s (b)logg

Legg inn av Bjerknez »

Subsea79 skrev: 27 sep 2019, 10:27
Bjerknez skrev: 27 sep 2019, 10:18 Men hva i huleste dem tenkte på når dem la til dette eksosanlegget som tilvalg det aner ikke jeg :lol :lol

3.PNG
:knegg Det er den doble fra Acrapovic som må på her spør du meg :thumleft
Enig.

Hadde det vert sort og faktisk fulgt rammen like under den lille sidetaska så hadde dem kanskje vert på vei noe sted med dette designet, men dette annlegget tror jeg dem har sveiset sammen i fylla! :lol :lol

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 7056
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Bosted: Molde
Kontakt:

Re: Subsea`s (b)logg

Legg inn av kjellv »

Klin til med en Tracer 900GT så har du en god allroundsykkel lenge, en du kan bruke like godt til korte kveldsturer og lange ferieturer. Varmeholker og cruicekontroll har den, og TFT instrument med scrollehjul på høyre hendel med massevis av innstillinger som er kjekt å ha :thumleft

Brukeravatar
Subsea79
Innlegg: 234
Registrert: 13 nov 2018, 09:28
Motorsykkelen din: 2020 BMW F900R

Re: Subsea`s (b)logg

Legg inn av Subsea79 »

kjellv skrev: 28 sep 2019, 16:21 Klin til med en Tracer 900GT så har du en god allroundsykkel lenge, en du kan bruke like godt til korte kveldsturer og lange ferieturer. Varmeholker og cruicekontroll har den, og TFT instrument med scrollehjul på høyre hendel med massevis av innstillinger som er kjekt å ha :thumleft
Hei.
Jeg anser Tracer, og da gjerne GT, som et sikkert valg ja, og hadde helt garantert ikke blitt skuffet.
Har bare en dragning mot litt klassiske sportstourere, som den du har i for eksempel. Den blir dog noe stor (og dyr) for meg.
Tenker derfor VFR800 er fin størrelse for litt variert bruk.
Jeg får gruble litt til..... :-k

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24656
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Subsea`s (b)logg

Legg inn av Bjerknez »

Det som er så kjipt med slike sykler som Tracer for min del, er vindskjermen. Jeg blir regelrett syk av å kjøre med vindskjerm. Slitsom turbulens og det blir en evig jakt på riktig justering av denne, med jallaløsninger, teip, etc. for å fjerne turbulensen.

Så lenge man setter opp et skjold mot vinden på den måten man gjør på en sykkel som Tracer så vil man alltid få turbulens. Noen bryr seg ikke om det, mens andre gjør det. Jeg kommer sldri til å kjøpe meg en sykkel med vindskjerm. Det funker greit under 70-80km/t men prøv deg på en transportetappe på E6 i 120km/t så skjønner du hva jeg mener.

Så vil sikkert noen mene "Men hva pokker skal man kjøre på E6 for etc." Har man en sykkel som trives best i høyere hastigheter (som feks. S1000R) så er terskelen lavere for å bevege seg ut på den uhyre skumle motorveien. Kjører man en sykkel ala Tracer, GS etc. not so mutch.

Alt til sitt bruk. Dette er bare min mening.

En sportstourer med respekt for seg selv har jeg erfart er noe bedre når det kommer til turbulens da disse syklene som oftest har en kåpe som styrer vinden vekk fra føreren mer effektivt enn de "påklistrede" skjermene.

Men det betyr selvsagt ikke at Tracer er en dårlig sykkel. Snarere tvert i mot. Jeg liker det meste med den sykkelen. Men ikke vindskjermen. Men dette gjelder dog ikke kun Tracer.

Rha
Innlegg: 323
Registrert: 04 jul 2017, 22:26
Motorsykkelen din: yamaha mt09 tracer 2017

Re: Subsea`s (b)logg

Legg inn av Rha »

Hvis en har så mye i mot en skjerm så sett på en bitteliten søt racing dings og det problemet er borte. Jeg selv elsker vindskjermen min og det er ikke bufring for min del enda jeg er 187cm. satt på puig skjerm pluss en liten givi shield på toppen. Den orginale bufret det så ille med, at jeg tror jeg kjente det mens støtta var nede også... skjermen min er justert omtrentlig i munnhøyde på meg.
Nå har jeg surmult og vært sur som fa** i to år og plutselig ble jeg positiv.....

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24656
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Subsea`s (b)logg

Legg inn av Bjerknez »

Rha skrev: 30 sep 2019, 09:57 Hvis en har så mye i mot en skjerm så sett på en bitteliten søt racing dings og det problemet er borte. Jeg selv elsker vindskjermen min og det er ikke bufring for min del enda jeg er 187cm. satt på puig skjerm pluss en liten givi shield på toppen. Den orginale bufret det så ille med, at jeg tror jeg kjente det mens støtta var nede også... skjermen min er justert omtrentlig i munnhøyde på meg.
I think i rest my case :knegg

Å rive av vindskjermen på en slik sykkel gjør ikek akkurat noe positivt med utseende...

Rha
Innlegg: 323
Registrert: 04 jul 2017, 22:26
Motorsykkelen din: yamaha mt09 tracer 2017

Re: Subsea`s (b)logg

Legg inn av Rha »

tja, noen liker mora mens andre liker dattra..
synes den blir kul med liten skjerm jeg
Bilde
Jeg har slik skjerm.
Bilde
anngående den orginale så er den siste utgaven penest etter min mening. den på 2017 mod kom dem plutselig på at "steike vi burde ha en vindskjerm også" så satte dem på noe avskjær fra verkstedet. hau.
Nå har jeg surmult og vært sur som fa** i to år og plutselig ble jeg positiv.....

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24656
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Subsea`s (b)logg

Legg inn av Bjerknez »

Joda, men prøv å ta den helt bort :)

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2670
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Bosted: Odda/Rosendal

Re: Subsea`s (b)logg

Legg inn av Olav K »

StorTigern min hadde en del turbulens med den orginale vindskjermen.
Byttet ut med en fra britiske Powerbronze, modellnavnet var "Flip" tror jeg.
Det blei helt perfekt, stille og herlig bak skjermen. Kunne fint kjøre med visiret oppe i 100+.

Så Bjerkiz sin ralling om vindskjermer er bare svada, for det er YTTERST skjelden den orginale er særlig god.
Derfor finnes det en skog av ettermarkeds-vindskjermer, Puig, Powerbronze, Madstad... er bare tre jeg kommer på i farten.

I tillegg til VFR 800, har du Tiger Sprint 1050, som jeg vil anbefale.
I tester har denne parkert VFRen i skyggen. Litt mer eksotisk, men fryktelig god å kjøre, med en veldig solid og god motor.
En kamerat har klokket inn 150 000km på sin, foreløpig :-)
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24656
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Subsea`s (b)logg

Legg inn av Bjerknez »

Olav K skrev: 30 sep 2019, 16:35 StorTigern min hadde en del turbulens med den orginale vindskjermen.
Byttet ut med en fra britiske Powerbronze, modellnavnet var "Flip" tror jeg.
Det blei helt perfekt, stille og herlig bak skjermen. Kunne fint kjøre med visiret oppe i 100+.

Så Bjerkiz sin ralling om vindskjermer er bare svada, for det er YTTERST skjelden den orginale er særlig god.
Derfor finnes det en skog av ettermarkeds-vindskjermer, Puig, Powerbronze, Madstad... er bare tre jeg kommer på i farten.

I tillegg til VFR 800, har du Tiger Sprint 1050, som jeg vil anbefale.
I tester har denne parkert VFRen i skyggen. Litt mer eksotisk, men fryktelig god å kjøre, med en veldig solid og god motor.
En kamerat har klokket inn 150 000km på sin, foreløpig :-)
Er jo ikke svada hvis du leser det jeg skriver. Jeg sier at uten modifikasjoner så er den medfølgende vindskjermen ganske ubrukelig på de syklene jeg har kjørt. Jeg har juster dem opp og ned i mente, men til ingen nytte.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24656
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Subsea`s (b)logg

Legg inn av Bjerknez »

Jeg ser nå at jeg var ganske så bastant i uttallelsen i tidligere innlegg. Det er mulig den blir bedre med tredjeparts vindskjerm, men Traceren til xyvind her inne hadde dette tror jeg, og denne ble vel ikke spesielt bedre? Men fullt mulig din sykkel er helt perfekt med vindskjerm olav. Det vet jeg ikke noe om. Men det er nå vel heller ingen Tracer :)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 7056
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Bosted: Molde
Kontakt:

Re: Subsea`s (b)logg

Legg inn av kjellv »

Bjerknez er allergisk mot alt som har vindskjermer. Punktum. Det vet vi jo fra før. Han har også prøvekjørt en generasjon 1 Tracer 900 for noen år siden, den falt ikke i hans smak. Det vet vi, for han har fortalt det også mange ganger før.
Tracer 900, både gen 1 og gen 2 som kom i 2018 har solgt i hopetall. De aller fleste er veldig fornøyd med dem.
Dette er sykler som ikke er best til noe, men innmari bra til det aller meste på asfaltert vei. Utstyrt med grovere dekk takler de også grusveier veldig bra.

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk


Brukeravatar
biker7
Innlegg: 1309
Registrert: 12 feb 2011, 15:41
Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
Bosted: solør

Re: Subsea`s (b)logg

Legg inn av biker7 »

Bjerknez skrev: 30 sep 2019, 10:30
Rha skrev: 30 sep 2019, 09:57 Hvis en har så mye i mot en skjerm så sett på en bitteliten søt racing dings og det problemet er borte. Jeg selv elsker vindskjermen min og det er ikke bufring for min del enda jeg er 187cm. satt på puig skjerm pluss en liten givi shield på toppen. Den orginale bufret det så ille med, at jeg tror jeg kjente det mens støtta var nede også... skjermen min er justert omtrentlig i munnhøyde på meg.
I think i rest my case :knegg

Å rive av vindskjermen på en slik sykkel gjør ikek akkurat noe positivt med utseende...
Trenger som nevnt ikke rive den helt av, men sette på en "mini" :thumleft

Med min kappede "kina-skjerm" er turbulens et ikke-tema, og den GJØR noe positivt med utseende i mine øyne ihvertfall ;)

Bilde20180713_155338. by biker7, on Flickr
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:

-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24656
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Subsea`s (b)logg

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev: 30 sep 2019, 19:03 Bjerknez er allergisk mot alt som har vindskjermer. Punktum. Det vet vi jo fra før. Han har også prøvekjørt en generasjon 1 Tracer 900 for noen år siden, den falt ikke i hans smak. Det vet vi, for han har fortalt det også mange ganger før.
Tracer 900, både gen 1 og gen 2 som kom i 2018 har solgt i hopetall. De aller fleste er veldig fornøyd med dem.
Dette er sykler som ikke er best til noe, men innmari bra til det aller meste på asfaltert vei. Utstyrt med grovere dekk takler de også grusveier veldig bra.

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
Det virker nesten som om du tar dette litt personlig kjellv... ?

Det er ikke noe galt med Tracer 900. Jeg har flere ganger sagt at dette er en veldig god sykkel, men allikevel så får svaret ditt til å virke som om jeg tråkket deg på tærne. Vindskjerm problematikken kan muligens løses, men jeg har ikke fått til dette med de justerngsmulighetene jeg har hatt på de syklene jeg har prøvekjørt med vindskjerm. (Tiger Explorer 1200, Africa Twin, BMW R1200RS, Tracer 900 etc) jeg justerte så jeg fikk gnagsår på knokene, men turbulensen var til å bli syk av. Man merker dog ikke dette før man kommer opp i høyere hastigheter.

Jeg tror altså vi kan venne oss til det meste. Man kan bli så vant til vindskjerm at man ikke bryr seg om turbulensen. Man har bare slått seg til ro med at sånn er det bare. Men man ser jo titt og ofte poster rundt dette med turbulens problemer enkelte opplever.

På sportstourere som den du har vil jeg tro vindbeskyttelsen fungerer langt bedre? Det er vel fordi sykkelen er bygget rundt denne kåpen. Den er liksom ikke bare "klistret" på.

At noen synes disse vindskermene fungerer optimalt er jo veldig bra for dem. Jeg gir bare mine egne erfaringer. Bare spør xyvind som eide en Tracer hva han mente om turbulensen på denne når vi kjørte mot Eidsvoll. Jeg ble uten å overdrive kvalm når jeg kjørte Traceren. Altså ikke av sykkelen, men av turbulensen.

Hver gang noen nye her inne spør om noe som relaterer til dette, så vil jeg svare det samme og dermed gjenta meg selv. Mine opplevelser endrer seg ikke fordi andre ikke liker det. Det er det som er så fint med slike forum. Man får mange meninger fra andre. Så stør man selv igjen med jobben av å luke ut det som blir sagt.

Så det er nok ikke den siste gangen du hører meg nevne dette kjellv :knegg

Så fremt jeg ikke en dag prøvekjører en Tracer eller en annen sykkel som har fikset dette med turbulens. Men kjører man stort sett i 80km/t eller under dette er nok ikke problemet like stort tror jeg. Vertfall ikke det intrykket jeg fikk, å jeg har kjørt tre Tracere, hvorav den ene hadde en ettermarkeds sort vindskjerm. Var en lånesykkel jeg fikk på Yamaha Vinterbro når Cruiseren var på service. Vindskjermen funket fint, helt til jeg rundet rundt 80km/t. Kjørte ut på E6 ved avkjøringen til Nesodden på vei tilbake igjen og da brøt helvete løs. Følte at øyene danset polka rundt hjernen i 120-130km/t.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24656
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Subsea`s (b)logg

Legg inn av Bjerknez »

biker7 skrev: 30 sep 2019, 20:02
Bjerknez skrev: 30 sep 2019, 10:30
Rha skrev: 30 sep 2019, 09:57 Hvis en har så mye i mot en skjerm så sett på en bitteliten søt racing dings og det problemet er borte. Jeg selv elsker vindskjermen min og det er ikke bufring for min del enda jeg er 187cm. satt på puig skjerm pluss en liten givi shield på toppen. Den orginale bufret det så ille med, at jeg tror jeg kjente det mens støtta var nede også... skjermen min er justert omtrentlig i munnhøyde på meg.
I think i rest my case :knegg

Å rive av vindskjermen på en slik sykkel gjør ikek akkurat noe positivt med utseende...
Trenger som nevnt ikke rive den helt av, men sette på en "mini" :thumleft

Med min kappede "kina-skjerm" er turbulens et ikke-tema, og den GJØR noe positivt med utseende i mine øyne ihvertfall ;)

Bilde20180713_155338. by biker7, on Flickr
Mulig denne fungerer langt bedre ja. Men helt ærlig synes jeg en slik type sykkel ser bedre ut med litt større vindskjerm. :)

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Subsea`s (b)logg

Legg inn av simpson »

På mange R sykler er vinskjermen suveren og skaper ikke turbulens, men på diverse ADV og ADV kloner kan det skape ekstremt mye turbulens. Jeg har hatt Transalp og BMW f800gs, disse var ikke behagelige over 120 kmt, selv med annerkjente ettermarkedsvarianter.
Mens Multistradaen er merkbart bedre enn de 2 andre. Ikke plagsomt på noen måte, ikke skaper den unødvendig støy, og effekten av den mot vær og vind er så bra at det lille ubehag den eventuelt måtte føre med seg kan ikke måles mot fodelen den gir.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24656
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Subsea`s (b)logg

Legg inn av Bjerknez »

simpson skrev: 01 okt 2019, 07:51 På mange R sykler er vinskjermen suveren og skaper ikke turbulens, men på diverse ADV og ADV kloner kan det skape ekstremt mye turbulens. Jeg har hatt Transalp og BMW f800gs, disse var ikke behagelige over 120 kmt, selv med annerkjente ettermarkedsvarianter.
Mens Multistradaen er merkbart bedre enn de 2 andre. Ikke plagsomt på noen måte, ikke skaper den unødvendig støy, og effekten av den mot vær og vind er så bra at det lille ubehag den eventuelt måtte føre med seg kan ikke måles mot fodelen den gir.
Holder med deg der.

Kjører man stort sett på kosetur i hastigheter under 80km/t eller der omkring fungerer vindskjermen helt ok. Men runder man 100km/t så begynner det rett og slett bli ubehagelig og i 120km/t + uutholdelig.

Jeg har jo en slags vindskjerm på min også (selv om den sikkert bare er der for pynt) men jeg liker nå uansett å få vinden javnt fordelt på overkroppen. Det blir på en måte mer forutsigbart.

Jeg kan uten problemer slippe styret og riste litt på armene mens jeg ligger i 130km/t på E6. Jeg kjenner selvsagt vinden, men som nevnt er den forutsigbar og jevnt fordelt på overkroppen. Med Traceren kunne jeg ikke slippe styret følte jeg. Føler den gikk til alle kanter og vindskjermen fungerte mer som et seil som ødela hele aerodynamikken.

Men nå kjører sikkert jeg mer på motorvei enn folk flest også. Med den sykkelen jeg har tror jeg det nettopp er lettere og kose seg på motorveien i høyere hastigheter. Jeg er nok en av de ytterst få som enkelte ganger foretrekker motorveien. Spesielt når jeg skal fort frem og tilbake.

På sommerturen min så holder jeg meg dog unna motorveien, for da er jeg i feriemodus. Det er jeg ikke ellers... :redface

Brukeravatar
Subsea79
Innlegg: 234
Registrert: 13 nov 2018, 09:28
Motorsykkelen din: 2020 BMW F900R

Re: Subsea`s (b)logg

Legg inn av Subsea79 »

Først og fremst takk for alle meninger rundt dette.
Alt er kjærkommen informasjon for meg uansett :thumleft

Jeg heller nok mer og mer mot at en Tracer er det fornuftige valget, og med den miniskjermen på bilde som Biker7 la ut, ble den jo rett og slett knalltøff!

Jeg får se, men det tyder ihvertfall på at jeg holder meg til Yamaha, så får jeg se om det blir fornuften (Tracer) eller hjerte (XSR900) som blir å ta det siste stikket. BMW R9T blir for dyrt i denne omgang.

Ser meg om etter en løsning jeg kan sette på sidevesker og en vindskjerm (om det er behov) på XSR som med enkelhet kan fjernes når det blir tur. Utgangspunktet mitt er at jeg i tilfelle skal holde den så "ren" desigmessig som jeg kan.
Ser SW motech har en heritage løsning som ikke var så værst. Kombinert med en mulig touringskjerm så kan det være et alternativ de få gangene jeg er på tur. Kanskje kan jeg nesten få en "ja takk, begge deler" løsning, selv om XSR`en aldri vil bli så god som en Tracer på tur.

Tross alt vil 90% av bruken være korte turer fra 10 minutt til 2 timer, og jeg digger virkelig XSR look`en.


Jeg er virkelig i villrede.....kanskje blir det noe helt annet. :crazy:

Svar