Cutless sin blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin Hyperblogg

Legg inn av Bjerknez »

Kawagutten skrev:
Cutless skrev:
Kawagutten skrev:Kjenner ikke til Hypern eller dine preferanser men det mange anbefaler er en tann eller to mer bak.

Tror den forskjellen blir godt merkbar Bjerknez :-)
På hypermotard forumene så går de ned til 14t foran, istedet for å gå opp bak. Fordelen med å gå opp bak istedet er jo at kjedet slites mindre. Jeg prata med verkstedssjefen for Ducati ista, og han hadde skiftet fra 15t til 14t på alle sine 3 Ducatier. Da var det ikke mer å tenke på :)
Blir sikkert bra da og har du lyst til å prøve annen dreving så er jo ikke det så veldig kostbart :-)

Bjerknez kan jo sette på 12t foran og 65t drev bak for kjører vel ikke fortere enn maks 130 mener jeg han sa så vinner han frem til turtallssperra :prop: :lol
Oh shut up! :twisted

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3618
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Bosted: Hobøl

Re: Cutless sin Hyperblogg

Legg inn av mortenolb »

hvis du supplerer med mellomlegget så!

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Bosted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg

Legg inn av thewiz »

mortenolb skrev:Men jeg vil jo ha mer aks? :P
Noe må gi, enten mer aks / mer giring eller mindre aks / mindre giring.

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3618
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Bosted: Hobøl

Re: Cutless sin Hyperblogg

Legg inn av mortenolb »

Jeg er fullt klar over det :P Derfor jeg sa jeg gjerne skulle dreva om, men at jeg girer nok fra før. Altså blir det ikke aktuelt :P

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Bosted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg

Legg inn av Cutless »

Samma om man må gire litt mer om man kan dra bakhjul ut av sving i 2.gir med kun gasspådrag :twisted

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Bosted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg

Legg inn av Cutless »

Det er jo de dagene man kommer litt i flytsonen, og tenker at man kanskje har litt peiling på det å kjøre sykkel til tross for kort tid med lappen. Kanskje nesten gå så langt som å si at man føler seg litt varm i trøya.

Også kommer man over slike videoer, og trøya blir straks mye kjøligere.... (sjekk ut 2m 58s)

[video]https://www.youtube.com/watch?v=FgH91tdUGXI[/video]

Toven

Re: Cutless sin Hyperblogg

Legg inn av Toven »

Frisk kjøring det der :-)å

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin Hyperblogg

Legg inn av Bjerknez »

Det går liksom aldri opp for meg hvor mye mer man kan presse syklene våre når man ser slike videoer. kawagutten filmet meg mens vi kjørte en ålreit aktiv runde i Vestfolg og etter å ha sett videoen av meg selv kjøre så må jeg bare konstatere at jeg nok aldri kommer til å nå et slikt nivå...

Takk for at du tok drepen på selvtilliten min Cutless. Vi må ta noen pils og banke noen mindreårige en dag så vi kommer oss opp igjen :lol

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Bosted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg

Legg inn av Cutless »

Viktig å bli litt ydmyket av og til :) Øl blir jeg med på, men det andre forslaget var veldig voldsomt da - hva med å legge kabal med alle bildesidene synlige istedet?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin Hyperblogg

Legg inn av Bjerknez »

Cutless skrev:Viktig å bli litt ydmyket av og til :) Øl blir jeg med på, men det andre forslaget var veldig voldsomt da - hva med å legge kabal med alle bildesidene synlige istedet?
Din gærning! :lol

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Bosted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg

Legg inn av thewiz »

Kjenner til den følelsen der, tror man er rene Valentino Rossi, men egentlig så ser man helt idiot ut der man henger som en gærning til en side i 70km/t. :lol

Men jeg tror kanskje for å dra kne at man må henge ganske mye av sykkelen. Hvis man er av typen som nesten er ute på dekksiden så tror jeg man kan dra kne hvis man bare får kroppsposisjonen i orden.

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Bosted: Buskerud

Re: Cutless sin Hyperblogg

Legg inn av Tommas »

Slike videoer gjør underverker for selvtilliten...

Bilde

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: Cutless sin Hyperblogg

Legg inn av LordShaft »

Cutless skrev:Det er jo de dagene man kommer litt i flytsonen, og tenker at man kanskje har litt peiling på det å kjøre sykkel til tross for kort tid med lappen. Kanskje nesten gå så langt som å si at man føler seg litt varm i trøya.

Også kommer man over slike videoer, og trøya blir straks mye kjøligere.... (sjekk ut 2m 58s)

[video]https://www.youtube.com/watch?v=FgH91tdUGXI[/video]
Satan da mann!!! Dette var hårete kjøring, men to be fear... Se de svingene de har da :-)å :yeyeye De er jo så fint dosert, at det er nesten helt utrolig. Her skal du kjenne asfalten godt, vite hvor høy fart du kan ha gjennom også gradvis prøve deg fram :vs

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Bosted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg

Legg inn av Cutless »

Går unna med DHL:

Friday, May 15, 2015 Location Time
20 With delivery courier OSLO - NORWAY 10:09
19 Clearance processing complete at OSLO - NORWAY OSLO - NORWAY 09:47
18 Processed for clearance at OSLO - NORWAY OSLO - NORWAY 09:46
17 Arrived at Sort Facility OSLO - NORWAY OSLO - NORWAY 09:13
16 Departed Facility in OSLO - NORWAY OSLO - NORWAY 08:44
15 Transferred through OSLO - NORWAY OSLO - NORWAY 08:40
14 Departed Facility in COPENHAGEN - DENMARK COPENHAGEN - DENMARK 06:10
13 Transferred through COPENHAGEN - DENMARK COPENHAGEN - DENMARK 06:07
12 Departed Facility in LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 03:48
Nå er det bare å glede seg til budet kommer på døren iløpet av dagen :D

Toven

Re: Cutless sin Hyperblogg

Legg inn av Toven »

Du ble ikke hentet av Naf på e6 i særssborg sånn klokken nå? :P

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Bosted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg

Legg inn av Cutless »

Haha, nei. Var det noen som hadde en dårlig dag?

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3618
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Bosted: Hobøl

Re: Cutless sin Hyperblogg

Legg inn av mortenolb »

Så sånn ut. Hyper på planet!

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Bosted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg

Legg inn av Cutless »

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Bosted: Buskerud

Re: Cutless sin Hyperblogg

Legg inn av Tommas »

Nice!

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: Cutless sin Hyperblogg

Legg inn av LordShaft »

Meget nice :thumleft :thumleft

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Bosted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg

Legg inn av Cutless »

Takk!

De originale hendlene føltes rett og slett litt billige. Spesielt clutch-hendelen. Det som blir litt spennene er to fingre på clutch. To fingre på brems er jeg vant til, men to fingre på org clutch funka ikke så bra da lillefinger og ringfinger kom i klem. Noen som har erfaring fra å gå fra org til short handles?

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2747
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Cutless sin Hyperblogg

Legg inn av Busa Trond »

Jeg hang på med en slik sykkel du har på en geniale mc veien Fv 96- sist torsdag.
Må jo si at Tigeren måtte gjøre et Tigersprang for å holde følge :-)

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Bosted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg

Legg inn av Cutless »

Ja, de kan være hyper til tider disse syklene, spesielt i krappe svinger med en kompetent fører :D

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Bosted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg

Legg inn av Cutless »

Hendler

Klutsj hendelen var veldig enkel å montere siden det er god gammeldags kabel på Hyper'n. Bremsehendelen derimot brukte jeg en god del mer tid på å bli fornøyd. Jeg har lest om flere som har montert nye hendler, og opplevd at forbremsen har låst forhjulet uten at de var nær bremsen. Årsaken var at staget som går inn og skyver på bremsesyllinderen "hvilte" for langt inn når bremsehendelen ikke var i bruk. Etter mye frem og tilbake over 2 ettermiddager så fant jeg til slutt ut hvordan jeg kunne være helt sikker på at staget lå der det skulle. Fasiten ble å ta av lokket og gummihetta slik at jeg kunne se bremsevæsken i beholderen, og skyve bremsen sakte inn å se at det kom en "skvulp". Deretter stramma jeg skruen et hakk, og fortsette slik til det ikke kom noe "skvulp", og da tok den to runder tilbake. Burde være innafor. Endte opp med å bruke drivknutefett under monteringen, tror det funker greit + at det er svart farge på fettet.

Før og etter bilder:

Bilde
Bilde

Bilde
Bilde

Bilde
Bilde

Brukeravatar
cosmogs
Innlegg: 306
Registrert: 05 jul 2014, 22:09
Motorsykkelen din: Speed Triple RS
Bosted: Drammen

Re: Cutless sin Hyperblogg

Legg inn av cosmogs »

Superlekre de hendlene! :thumleft
Byttet til korte Triumph-hendler for noen uker siden, og synes det var gull.
Bruker stort sett 3 fingre både på clutch og brems, og begge deler kjennes helt rett.
Synes også de originale virket litt "billige" og kjenner nå faktisk at hendlene glir smoothere mot fingrene.
Superfornøyd, og rimelig overbevist om at du også kommer til å være det. :knegg
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

Svar