Cutless sin blogg
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Cutless sin Hyperblogg
Takk!
De originale hendlene føltes rett og slett litt billige. Spesielt clutch-hendelen. Det som blir litt spennene er to fingre på clutch. To fingre på brems er jeg vant til, men to fingre på org clutch funka ikke så bra da lillefinger og ringfinger kom i klem. Noen som har erfaring fra å gå fra org til short handles?
De originale hendlene føltes rett og slett litt billige. Spesielt clutch-hendelen. Det som blir litt spennene er to fingre på clutch. To fingre på brems er jeg vant til, men to fingre på org clutch funka ikke så bra da lillefinger og ringfinger kom i klem. Noen som har erfaring fra å gå fra org til short handles?
- Busa Trond
- Innlegg: 2744
- Registrert: 23 sep 2010, 20:58
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016
Re: Cutless sin Hyperblogg
Jeg hang på med en slik sykkel du har på en geniale mc veien Fv 96- sist torsdag.
Må jo si at Tigeren måtte gjøre et Tigersprang for å holde følge :-)
Må jo si at Tigeren måtte gjøre et Tigersprang for å holde følge :-)
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Cutless sin Hyperblogg
Ja, de kan være hyper til tider disse syklene, spesielt i krappe svinger med en kompetent fører 

- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Cutless sin Hyperblogg
Hendler
Klutsj hendelen var veldig enkel å montere siden det er god gammeldags kabel på Hyper'n. Bremsehendelen derimot brukte jeg en god del mer tid på å bli fornøyd. Jeg har lest om flere som har montert nye hendler, og opplevd at forbremsen har låst forhjulet uten at de var nær bremsen. Årsaken var at staget som går inn og skyver på bremsesyllinderen "hvilte" for langt inn når bremsehendelen ikke var i bruk. Etter mye frem og tilbake over 2 ettermiddager så fant jeg til slutt ut hvordan jeg kunne være helt sikker på at staget lå der det skulle. Fasiten ble å ta av lokket og gummihetta slik at jeg kunne se bremsevæsken i beholderen, og skyve bremsen sakte inn å se at det kom en "skvulp". Deretter stramma jeg skruen et hakk, og fortsette slik til det ikke kom noe "skvulp", og da tok den to runder tilbake. Burde være innafor. Endte opp med å bruke drivknutefett under monteringen, tror det funker greit + at det er svart farge på fettet.
Før og etter bilder:






Klutsj hendelen var veldig enkel å montere siden det er god gammeldags kabel på Hyper'n. Bremsehendelen derimot brukte jeg en god del mer tid på å bli fornøyd. Jeg har lest om flere som har montert nye hendler, og opplevd at forbremsen har låst forhjulet uten at de var nær bremsen. Årsaken var at staget som går inn og skyver på bremsesyllinderen "hvilte" for langt inn når bremsehendelen ikke var i bruk. Etter mye frem og tilbake over 2 ettermiddager så fant jeg til slutt ut hvordan jeg kunne være helt sikker på at staget lå der det skulle. Fasiten ble å ta av lokket og gummihetta slik at jeg kunne se bremsevæsken i beholderen, og skyve bremsen sakte inn å se at det kom en "skvulp". Deretter stramma jeg skruen et hakk, og fortsette slik til det ikke kom noe "skvulp", og da tok den to runder tilbake. Burde være innafor. Endte opp med å bruke drivknutefett under monteringen, tror det funker greit + at det er svart farge på fettet.
Før og etter bilder:
- cosmogs
- Innlegg: 306
- Registrert: 05 jul 2014, 22:09
- Motorsykkelen din: Speed Triple RS
- Bosted: Drammen
Re: Cutless sin Hyperblogg
Superlekre de hendlene!
Byttet til korte Triumph-hendler for noen uker siden, og synes det var gull.
Bruker stort sett 3 fingre både på clutch og brems, og begge deler kjennes helt rett.
Synes også de originale virket litt "billige" og kjenner nå faktisk at hendlene glir smoothere mot fingrene.
Superfornøyd, og rimelig overbevist om at du også kommer til å være det.

Byttet til korte Triumph-hendler for noen uker siden, og synes det var gull.
Bruker stort sett 3 fingre både på clutch og brems, og begge deler kjennes helt rett.
Synes også de originale virket litt "billige" og kjenner nå faktisk at hendlene glir smoothere mot fingrene.
Superfornøyd, og rimelig overbevist om at du også kommer til å være det.

2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Cutless sin Hyperblogg
Fornøyd så langt, men ble litt skuffa/overaska over hvor lange de "korte" hendlene er. Jeg håpa å få brukt kun to fingre på å dra klutsjen helt inn, men det ble kræsj med ringfinger med disse også. Men føles veldig bra med tre fingre på klutsj og to på brems nå - så da får det være sånn :-)
- cosmogs
- Innlegg: 306
- Registrert: 05 jul 2014, 22:09
- Motorsykkelen din: Speed Triple RS
- Bosted: Drammen
Re: Cutless sin Hyperblogg
Hvis de ikke er korte nok, kan du få låne vinkelsliperen min!Cutless skrev:Fornøyd så langt, men ble litt skuffa/overaska over hvor lange de "korte" hendlene er. Jeg håpa å få brukt kun to fingre på å dra klutsjen helt inn, men det ble kræsj med ringfinger med disse også. Men føles veldig bra med tre fingre på klutsj og to på brems nå - så da får det være sånn :-)

2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Cutless sin Hyperblogg
Jeg var inne på tanken 

- mortenolb
- Innlegg: 3615
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Siggerud
Re: Cutless sin Hyperblogg
Er samme med de korte hendlene mine. Bruker bare to, og kræsjer med fingrene å ta de helt inn, men den tar såpass langt ute at jeg aldri trenger å ta de helt inn annet enn for å starte sykkelen, så det er ikke noe issue her 

- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Cutless sin Hyperblogg
Joa, jeg klarer fint å koble ut klutsjen uten å dra hendelen så langt inn at den kræsjer med fingrene. Men da må jeg fokusere veldig på det, samt at jeg helt sikkert bommer litt noen gang å sliter ekstra på klutsjen. Vi får se, men det ble ihvertfall mye bedre enn de gamle!
Hyper'n skal forøvrig på sin første langtur til helga. Tur/retur Trøndelag. Det blir spennende å se hvordan kroppen og Hyper'n samarbeider iløpet av de 8-11 timene det kommer til å ta. Jeg har vært fornøyd med Kriega+grab handles løsningen så langt, tror ikke det blir noen overraskelser på den fronten.
Klok av skade så har dama gjemt unna Yogamatta si denne gangen...
Hyper'n skal forøvrig på sin første langtur til helga. Tur/retur Trøndelag. Det blir spennende å se hvordan kroppen og Hyper'n samarbeider iløpet av de 8-11 timene det kommer til å ta. Jeg har vært fornøyd med Kriega+grab handles løsningen så langt, tror ikke det blir noen overraskelser på den fronten.
Klok av skade så har dama gjemt unna Yogamatta si denne gangen...
-
- Innlegg: 1081
- Registrert: 29 okt 2011, 16:48
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
- Bosted: Trondheim
Re: Cutless sin Hyperblogg
Trøndertur altså? Kanskje det går ann å kjøre noen kilometer sammen, så jeg kan sikle litt på Hyper'n din? 

- Kawagutten
- Innlegg: 2902
- Registrert: 04 jul 2011, 01:18
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
- Bosted: Vestfold
Re: Cutless sin Hyperblogg
Klok av skade så har dama gjemt unna Yogamatta si denne gangen...[/quote]


X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Cutless sin Hyperblogg
På vei opp så har jeg det relativt travelt, men på vei nedover igjen så kan vi godt kjøre et stykke sammen. Kanskje du vet om noen gode veier?JK95 skrev:Trøndertur altså? Kanskje det går ann å kjøre noen kilometer sammen, så jeg kan sikle litt på Hyper'n din?
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Cutless sin Hyperblogg
Jeg ble bedt om å kjøre forsiktig og holde begge hjula på bakken av Martin Schancke i dag 

Re: Cutless sin Hyperblogg
Cutless skrev:Jeg ble bedt om å kjøre forsiktig og holde begge hjula på bakken av Martin Schancke i dag
