Skal kjøpe min andre MC og vil ha tips

Forum for fulleffekt tung-MC
Chubby-mc
Innlegg: 45
Registrert: 25 sep 2015, 13:48
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple R 2014

Re: Skal kjøpe min andre MC og vil ha tips

Legg inn av Chubby-mc »

Jeg vil helst ha en nyere sykkel enn 02 da jeg ikke har tid/lyst og evner til å skru.

Hva tenker folket om VFR 800? Jeg må si at jeg liker den godt, selvom"alle" har den.
Burde være mulig å få en 2008-2010 modell med lav kmstand til rundt 90k. Jeg er ikke nødvendigvis så opptatt av personlig preg osv selvom jeg har kjørt en HD ett års tid;) kjøreglede et viktigst!

Forbipasserende
Innlegg: 46
Registrert: 21 mai 2016, 15:09
Motorsykkelen din: Yamaha yzf600r Thundercat

Re: Skal kjøpe min andre MC og vil ha tips

Legg inn av Forbipasserende »

Stiller du noen krav til komfort?

Hva slags sittestilling ønsker du iforhold til rygg vinkel, ben vinkel.
vanlig ratt eller clip on styre. Kåpe eller åpen.
Skal du reise på lange turer, skal du ner i varmen i sør europa. Er det kun pendling og by sykkel.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23210
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Skal kjøpe min andre MC og vil ha tips

Legg inn av Bjerknez »

Hva som er komfort er relativt. Noen liker cruiser stilen, mens andre liker å sitte med ræva i været (R-sykkel). Jeg tror man kan venne seg til det meste. Men å gå rett fra en cruiser til en annen type sykkel kan virke feil i starten. Been there done that. For meg så var det døden å kjøre en cruiser over lenger avstander og grunnen var nok at på en cruiser så er demperne bare til pynt, man sitter i 90 graders vinkel og alle humper blir slått rett opp i ryggraden via disse demperne. Man sitter med beina ganske høyt og langt frem så blodtilførselen til disse ble hos meg ganske fraværende etter en stund.

Etter at jeg gikk over til "streetfighter" så hadde jeg ikke problemer med ryggen i den grad.

VFR 800 har jeg dog aldri kjørt eller sittet på, men dem ser jo ikke så aller værst ut rent estetisk synes jeg vertfall. Men det er nok ikke en sykkel JEG ville valgt. Ta en titt på Triumph Street Triple R, En fantastisk flott sykkel. Mulig du klarer å finne en slik til rundt den prisen. men disse er uhyre populære så følg med på finn og slå til med en gang det dukker opp et flott ekemplar.

Chubby-mc
Innlegg: 45
Registrert: 25 sep 2015, 13:48
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple R 2014

Re: Skal kjøpe min andre MC og vil ha tips

Legg inn av Chubby-mc »

Jeg har jo en "komfortkropp" på sett og vis; 180 cm og 0,1 tonn:) jeg ser ikke helt for meg at det blir mange langturer nedover Europa de kommende årene mtp at jeg et småbarnspappa, men jeg vil gjerne ha mulighet til å ta noen helgeturer innenlands ihvertfall.


Sykkelen skal brukes til og fra jobb som tar 10 min hver veg, og til kosekjøring på kvelder og i helgene - og forhåpentligvis noen lengre helgeturer når anledningene byr seg.

Ønsket sittestilling er vel kanskje aller helst lett fremoverlent. Jeg vil helst ha litt skjerming mot vær og vind, men dette kravet er ikke ufravikelig.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23210
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Skal kjøpe min andre MC og vil ha tips

Legg inn av Bjerknez »

Med vindskjerm så skjermer du deg selv med tanke på og få vinden direkte på deg, men medaljen har en bakside. Vinden blir jo ikek fjernet fra sykkelen, men omdirigert. Så den vinden du skulle fått jevnt fordelt på overkroppen blir nå flyttet til å treffe direkte på denne vindskjermen og det skapet turbulens i sykkelen. Det kjenner man ved at det river litt i styret og spesielt når man møter vogntog etc. Ikke noen big deal så lenge man er vent til det, men uansett så er dte vertfall medaljens bakside.

Er det lett fremoverlent og vindbeskyttelse du er ute etter så kommer man vel nesten ikke utenom sykler som Yamaha Tracer, Tiger 800, BMW 800GS etc.

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: Skal kjøpe min andre MC og vil ha tips

Legg inn av WikingTnT »

Får du mulighet - prøvekjør en av disse: www.finn.no/73258731
Bra til det meste - fin kjørestilling, god plass til fruen - artig motor med mye trøkk etc

Brukeravatar
Alex-68
Innlegg: 131
Registrert: 30 apr 2016, 14:37
Motorsykkelen din: Gixxer R

Re: Skal kjøpe min andre MC og vil ha tips

Legg inn av Alex-68 »

Så var det denne Benellien da.. ;) Jeg har fått litt sansen for den gitt, men den minner jo om en litt spinkel utgave av Fazer 1000 som jeg vet jeg hadde valgt. :thumleft Og nå til Tråden, alle med litt vett i hue har vel vært innom Cruiser. På -90tallet kjørte jeg rundt på en Intruder og husker det fremdeles som en godfølelse og lyden var digg, sittestilling var digg. Så jeg tittet litt på de igjen, men Cruiser er jo som en gammel snekke. Alt må planlegges nøye før handling. Og kan hvertfall ikke ha dårlig tid, og helt ubrukelig og dra på tur, om alle vennene dine kjører Tourer/Sport så valget ble enkelt for meg, Sportstourer. Og de jeg kjenner med Cruiser har jo seriøst bulka noe skikkelig, pga tungt, ikke akkurat best in class på unnamanøver mm.. Også har man jo gubbesyklene som er Norges mest solgte, Africa Twin.. Ser ut som man er klar for Paris Dakar og de største hindringene er Trikkeskinnene i Majorstukrysset kl 0800 om morgenen. :lol Men, de er jo supersmoothe og kjøre, sitter og dingler som på Danskefergen. Cruiser, Så ønsker du egentlig at du har trynet fullt av hår, og .. Ja, skjønner hvor jeg vil hen? :crazy: Så har vi Vaular med Rett opp og Ned... Streetfighter hvor alt som har vinger og er i ca hjelmhøyde er potensielle proteinkilder.. :twothumbs: Næ, Bedre og være litt mere sporty og ut på tur med Sportstourer så har man flervalgsmuligheter. Kan være Rossi i det ene gjørnet, og Tante Pose i det andrehjørnet. Vel, siste kategori er for de med styreforhøyer og VF.. :crazy:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Mc Oslo Suger!

Brukeravatar
kvase
Innlegg: 1064
Registrert: 29 des 2015, 02:35
Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
Sted: Arendal
Kontakt:

Re: Skal kjøpe min andre MC og vil ha tips

Legg inn av kvase »

Til siste innlegg den som kunne kjøre rundt med 3-4 prolapser og kroniske smerter i ryggen på en forover lent tur-racer er heldig .- Mange sykler der ute er hel-maks under den kategorien å se på sikkert å kjøre å .- men å stigmatisere en gruppe mc folk er tragisk for de har en type sykkel er å dra ting ut av proporsjoner her :lol
- Kall meg gjerne dust- jeg tåler det :crazy:
Mange gode forslag i tråden her å noen ihuga entusiaster :thumleft
Herlig tråd
Vespa Piago 75cc :crazy: Panter 50 cc :D Honda FT 500 cc :thumleft XT660 Z Tennere :thumleft KTM :twothumbs: 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R :prf
i tillegg en Suzuki DRZ 400 :lol
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/

Brukeravatar
Alex-68
Innlegg: 131
Registrert: 30 apr 2016, 14:37
Motorsykkelen din: Gixxer R

Re: Skal kjøpe min andre MC og vil ha tips

Legg inn av Alex-68 »

Du har vel lært at man kaller en Spade, for en Spade? :lol
Mc Oslo Suger!

Chubby-mc
Innlegg: 45
Registrert: 25 sep 2015, 13:48
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple R 2014

Re: Skal kjøpe min andre MC og vil ha tips

Legg inn av Chubby-mc »

Bjerknez skrev:Med vindskjerm så skjermer du deg selv med tanke på og få vinden direkte på deg, men medaljen har en bakside. Vinden blir jo ikek fjernet fra sykkelen, men omdirigert. Så den vinden du skulle fått jevnt fordelt på overkroppen blir nå flyttet til å treffe direkte på denne vindskjermen og det skapet turbulens i sykkelen. Det kjenner man ved at det river litt i styret og spesielt når man møter vogntog etc. Ikke noen big deal så lenge man er vent til det, men uansett så er dte vertfall medaljens bakside.

Er det lett fremoverlent og vindbeskyttelse du er ute etter så kommer man vel nesten ikke utenom sykler som Yamaha Tracer, Tiger 800, BMW 800GS etc.
Tracer 900 er et stykke utenfor budsjett, men du tenker kanskje på Tracer 700 som kommer snart? Den kan absolutt være av interesse om de klarer å presse prisen under 100k. Hadde vært digg med en splitter ny sykkel med garanti og no worries:)

Brukeravatar
kvase
Innlegg: 1064
Registrert: 29 des 2015, 02:35
Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
Sted: Arendal
Kontakt:

Re: Skal kjøpe min andre MC og vil ha tips

Legg inn av kvase »

Hørt rykte om rett rundt 100 k på Tracer 700
Vespa Piago 75cc :crazy: Panter 50 cc :D Honda FT 500 cc :thumleft XT660 Z Tennere :thumleft KTM :twothumbs: 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R :prf
i tillegg en Suzuki DRZ 400 :lol
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6975
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Skal kjøpe min andre MC og vil ha tips

Legg inn av kjellv »

kvase. skrev:Hørt rykte om rett rundt 100 k på Tracer 700
Må nok skuffe dere :redface
Prisen på Tracer 700 vil bli 114.900,- + klargjøring og regomk. Ventes i Juni/Juli 2016

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: Skal kjøpe min andre MC og vil ha tips

Legg inn av WikingTnT »

Alex-68 skrev:Så var det denne Benellien da.. ;) Jeg har fått litt sansen for den gitt, men den minner jo om en litt spinkel utgave av Fazer 1000 som jeg vet jeg hadde valgt. :thumleft
What :O :D
Jernhest.jpg
Italian stallion.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Alex-68
Innlegg: 131
Registrert: 30 apr 2016, 14:37
Motorsykkelen din: Gixxer R

Re: Skal kjøpe min andre MC og vil ha tips

Legg inn av Alex-68 »

Ikke vanskelig og se hvor pastarulla har tatt designet fra... :O :P
Mc Oslo Suger!

Forbipasserende
Innlegg: 46
Registrert: 21 mai 2016, 15:09
Motorsykkelen din: Yamaha yzf600r Thundercat

Re: Skal kjøpe min andre MC og vil ha tips

Legg inn av Forbipasserende »

74000kr resten av europa, hva selger fabrikken sykkelen for og hva tar norske stat i avgifter og moms for sykkelen, hvor mye sitter mc sjappa igjen med etter salget?

Svar