Har kjørt bortimot 10000 km. (tror jeg...) etter at jeg satte inn et Pipercross luftfilter i TDM'en.
I dag hadde jeg tid til å demontere omtrent halversykker'n for å ta det ut, sjekke og eventuelt vaske det og olje det inn på nytt.
Pipercross er litt annerledes enn andre ettermarkedsfiltre og det kan de som er interessert i lese mer om
her.
Jeg fulgte bruksanvisningen; sprayet på rensevæske, børstet det pent og pyntelig inn i det svamplignende luftfiltermaterialet, renset med varm vann etter noen minutter med forsiktig trykk og lot det lufttørke, noe som tok noen timer i det kjølige sommerværet vi hadde her i dag på Østlandet.
Da det var tørt sprayet jeg på et tynt lag med spesialoljen fra Pipercross og satte filteret på plass igjen.
Så var det klar for en testkjøring.
Og du verden!
Jeg fikk nesten et lite sjokk!! Gassresponsen var merkbart bedre og sykker'n gikk mye bedre!
Eller...
Er dette bare innbildning?
Har noen andre merket forskjell etter første rens av slike filtre, være seg BMC, K&N eller andre?