Kan bli litt kostbart å bytte deler som er i orden også...
så en manual med el-skjema er sakene,og et analogt multimeter med viser.
De digitale er nesten ubrukelige på slike feil.

Ok, Tenker jeg setter den inn på verksted innen 2 mnd, Men takk for hjelpa alle sammen! :)mekkern skrev:Har desverre ikke noe skjema over ledningsnettet på sykkelen så jeg aner ikke hva de forskjellige ledningene/fargene er...
Kan bli litt kostbart å bytte deler som er i orden også...
så en manual med el-skjema er sakene,og et analogt multimeter med viser.
De digitale er nesten ubrukelige på slike feil.
ehh, Ja ?Veit ikke om den har nivåføler men.. Hva har saken med gnist å Olje ? :) Hvis den har for lite olje så får den ikke gnist? :SGeir skrev:A longshot; har denne egen oljetank med nivåføler? I så fall; nok olje? Skulle jo være et varsellys hvis ikke, men....
Teknikkens verden er fantastisk:-) Kanskje den kutter gnisten hvis nivået er for lavt,sånn at du ikke skal få start på motor for så å skjære den.powerfulglenn skrev:ehh, Ja ?Veit ikke om den har nivåføler men.. Hva har saken med gnist å Olje ? :) Hvis den har for lite olje så får den ikke gnist? :SGeir skrev:A longshot; har denne egen oljetank med nivåføler? I så fall; nok olje? Skulle jo være et varsellys hvis ikke, men....
@ powerfuglenn: Nettopp - se hva Kawasaki skriver...Kawasaki skrev:Teknikkens verden er fantastisk:-) Kanskje den kutter gnisten hvis nivået er for lavt,sånn at du ikke skal få start på motor for så å skjære den.powerfulglenn skrev:ehh, Ja ?Veit ikke om den har nivåføler men.. Hva har saken med gnist å Olje ? :) Hvis den har for lite olje så får den ikke gnist? :SGeir skrev:A longshot; har denne egen oljetank med nivåføler? I så fall; nok olje? Skulle jo være et varsellys hvis ikke, men....
Vet ikke om det er sånn på moppen din,men muligheten er der.
edit: Da du bekreftet egen oljetank til "Geir", så tenkte jeg to-takt og to-taktsoljetank. Nå ser jeg at moppen din er 4-takt,så da har du ikke noen egen oljetank.
Geir skrev:@ Kawasaki: 4t? Trodde disse var 2t tom. 2002 og deretter 4t...
Flott at du fikk det til!powerfulglenn skrev:YEEEEAH!!! Idag så målte jeg og div og jeg fikk negative resultater :/ Men så fikk jeg en Idè! Så jeg tok Stålbørste og børsta inne i kabel skoen Den som går til Coilen.. Også litt på Coilen.. Også etter det så prøvde jeg men uten hell... Også prøvde jeg fler ganger å starte den og den hadde gnist men den ville ikke! Også prøvde jeg å trille den igang men da bare Hosta den... Også pussa jeg på Tennpluggen! VIPS! Så var det full fyr i den![]()
Men da begynner jeg å lure litt på egentlig hva det var? Bare dårlig kontakt med Coilen? :S
Noen tips til å stille inn Forgasseren på den ? Takker for svar igjen :) Og Spesielt takk til ALLE som har vært Aktive her og svart meg :)
brukte stålbørsten bare på den ene coilen;) var ikke bortpå tennpluggen og den med stål børste;) var bare på den "inngangen" til coilen.. er sånn kabelsko greier..Geir skrev:Flott at du fikk det til!powerfulglenn skrev:YEEEEAH!!! Idag så målte jeg og div og jeg fikk negative resultater :/ Men så fikk jeg en Idè! Så jeg tok Stålbørste og børsta inne i kabel skoen Den som går til Coilen.. Også litt på Coilen.. Også etter det så prøvde jeg men uten hell... Også prøvde jeg fler ganger å starte den og den hadde gnist men den ville ikke! Også prøvde jeg å trille den igang men da bare Hosta den... Også pussa jeg på Tennpluggen! VIPS! Så var det full fyr i den![]()
Men da begynner jeg å lure litt på egentlig hva det var? Bare dårlig kontakt med Coilen? :S
Noen tips til å stille inn Forgasseren på den ? Takker for svar igjen :) Og Spesielt takk til ALLE som har vært Aktive her og svart meg :)Akkurat hvor problemet har lagt er jo ikke godt å si. Dårlig kontakt på ett eller flere av de stedene du nevner kan gi problemer. Tennpluggen gjør jo en særdeles viktig jobb under vanskelige forhold og skal jo byttes med jevne mellomrom uansett... På tide å kjøpe ny plugg til sykkelen kanskje?
Verktøyvalget ditt er jeg litt overrasket over; stålbørste? Vanligvis vil man bruke en bit smergelpapir, et lite skrujern, en knivspiss, en llten fil eller noe i den duren for å fjerne korrosjon fra kontaktoverflatene. Stålbørste på tennpluggen kan ta knekken på hele stasen hvis du skader isolatoren rundt elektroden i midten eller evt. klarer å endre avstanden mellom elektrodene "plugg-gapet". Fort gjort når grovt verktøy tas i bruk. Rett verktøy til rett jobb er viktig, så begynn gjerne med noe lite og enkelt som passer for jobben før grovverktøyet tas i bruk...![]()
Hvorfor vil du "stille inn" forgasseren? Fusker den? For fet blanding, for mager blanding...? For å sitere fra en gammel Sabb* motor: "Hvis motoren går godt, forsøk ikke å få den til å gå bedre".
(*Båtmotor - har ingenting med bilmerket å gjøre...)