ejs skrev: Sykkelen har vel millimeter ??
Fotbrettene fra USA??
![]()
Det stemmer....

ejs skrev: Sykkelen har vel millimeter ??
Fotbrettene fra USA??
![]()
Det ser ut som du har rett i det, hva du ikke vet AT er ikke verdt å vite om:ArcticTiger skrev:Det skulle ikke forundre meg om Veteksen er en "amrikaner", akkurat som GoldWingen og Valkyrien
Det var lett å gjette vet du GV, det er jo bare i USA de har rette, flate og breie nok veier til å kjøre med de digre droga derGodtvoksen skrev:Det ser ut som du har rett i det, hva du ikke vet AT er ikke verdt å vite om:ArcticTiger skrev:Det skulle ikke forundre meg om Veteksen er en "amrikaner", akkurat som GoldWingen og Valkyrien
http://www.vtxoa.com/forums/showthread. ... -1800-made
Noe forferdelige greier ja, men nå har feks CAT kommet veldig langt og er metrisk på det meste.ArcticTiger skrev:Ja de begynte så smått med detta fra ca 1980, bilene som ble produsert på den tida hadde et sammensurium av tommer og metrisk om hverandre
Ja, det er ikke en illsint veps som summer i full fart frem og tilbake - den er diger og oser av mye krefter/kraft, men drogArcticTiger skrev: Det var lett å gjette vet du GV, det er jo bare i USA de har rette, flate og breie nok veier til å kjøre med de digre droga der
Jeg har jo litt lyst å kjøre innom Norgestreffet i Lofoten, mens kona gjerne vil innom Havnnes Kulturfestival. Vi har ikke feire til å nå begge deler, så vi får se hva vi lander på. Det å nå Norgestreffet forutsetter også at jeg må ha ferie utenom ordinært feriesett på jobben. Det siste er ikke så veldig populært og ikke avklart om jeg kan få til.ArcticTiger skrev:Ja det blir en fin cruise-tur GVHva er tids-skjemaet for nordover-turen, har du skrevet om det noen plass ennå?
Æ har stoppa utallige ganger på fastlandsida og kikka over sundet og har hatt veldig lyst til å ta ferga over for å se på stedet, kanskje årets festival e den anledninga æ har venta på, med Ragarockers og Hekla stålstrenger.Godtvoksen skrev: Jeg har jo litt lyst å kjøre innom Norgestreffet i Lofoten, mens kona gjerne vil innom Havnnes Kulturfestival. Vi har ikke feire til å nå begge deler, så vi får se hva vi lander på. Det å nå Norgestreffet forutsetter også at jeg må ha ferie utenom ordinært feriesett på jobben. Det siste er ikke så veldig populært og ikke avklart om jeg kan få til.
Og for å komme tilbake til topic så er avstanden mellom Kvinesdal - Furuflaten: 210000000 cm = 82677165.354 "
Joda.. i dag ville det vert idiotisk å plutselig gå over til mm innfestning av verktøy. Men den gang i starten, da det ble ble laget. Hvorfor ikke da ha mm i begge ender? :)mekkern skrev:samme er med "bits" 1/4"..
hvorfor forandre noe som funker da?
ALLE bruker jo 1/4"-3/8"-1/2"-3/4"-1".
Kunne jo laget "ny standard" så alle måtte kjøpe nytt verktøy da..
Og kalt det: Sjøtt-Sjino-Sjylling osv.for det er jo allerede innarbeidede navn...
Eller for ikke å snakke om rør og rørgjenger, innen hydraulikk, offshore osv.Crinos skrev:En ting jeg ikke helt har blitt klok på..
På alle skraller er det jo tommes innfestning og millimeter på pipa/verktøyet...
simpson skrev:Eller for ikke å snakke om rør og rørgjenger, innen hydraulikk, offshore osv.Crinos skrev:En ting jeg ikke helt har blitt klok på..
På alle skraller er det jo tommes innfestning og millimeter på pipa/verktøyet...
Der er tommer daglig i bruk i den metriske delen av verden...også Norge
Neida det er flere varianter her også-var borti noe kalt:japanske spesialgjenger på et IHI turboaggregat.BNC rørgjenger-med mm diameter..fikse skrev: mens metrisk har vel bare 2 varianter, grov og fin.