Ska,ska ikke,ska,ska ikke.

Forum for fulleffekt tung-MC
Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ska,ska ikke,ska,ska ikke.

Legg inn av Globe »

Har i dag vært å tittet på TDM på MC-senteret i Kr.sand.

[img]http://img.skitch.com/20120329-xr7smem5 ... wwdqyf.jpg[/img]


Sykkelen så bra ut den, ingen synlige skader eller andre skavanker. Selger opplyser at de hadde tatt den i innbytte fra Oslo. De hadde skiftet venstre sidedeksel foran, samt hadde de lakkert sidedekslene på sidekoffertene (han påstod at disse var grå/blå når de fikk den) Koffertene er originale fra Yamaha, og toppboksen har påmotert ryggpute. Det var ettermontert varmeholder på den.

Det var tatt 30.000 service på den, kilometerstand stod på 33.600 km nå. De kunne kkke finne papirene på syklen når jeg var der, men dette hadde de liggende sa han jeg snakket med. Han som hadde tatt i mot sykkelen var ikke på jobb i dag, men det var visstnok han som hadde oversikt over dette. De hade skiftet bremseklosser bak. Klossene foran så greie ut. Ingen synlige lekkasjer og alt virket rett så TDM-isch bra. Den stod på Bridgestone dekk og skulle være mer en godt nok mønsterdybde for kommende sesong :-)

Verktøysettet til sykkelen var med, men dette lå løst i toppboksen. Etuiet til verktøyet manglet (skal ligge stroppet fast under salen)

Selger visste ikke årsken til at venstre sidedeksel måtte skiftes, men sykkelen fremsod ikke med noen andre merker som skulle kunne indikere noe velt (på håndtak, styre og andre utsatte områder) Han regner med at det var pga en sprekk i det.

Synes ikke prisen var helt "off" heller, med tanke på hva jeg fikk for min, med nogenlunde lik km-stand, 2 år eldre og med en del mer utstyr.

Jeg ville nok ha sjekket historikken på sykkelen litt før jeg dro ned for å eventuelt gøre en handel. Tenker da på å få sjekket den faktiske årsaken til at sidedekslet måtte skiftes, samt få sett serviceheftet slik at alt var ok der også. En liten kjøretur med den hadde nok sikkert også vært smart.

De har sikkert litt å gå på hva gjelder prisen, ved en eventuell rask handel :) Selger var ivrig etter å spørre om navnet på den jeg var å tittet for, men jeg sa at du (StigRoar) selv tok kontakt om det var interessant for deg.

Så....StigRoar....da er vi spente på hva du gjør :mk

Her er noen bilder og et par filmklipp jeg tok når jeg var der:

[video]http://www.youtube.com/watch?v=Twj2Qc9uM9Y[/video]

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38048
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Ska,ska ikke,ska,ska ikke.

Legg inn av AJ »

Globe skrev:
Selger visste ikke årsken til at venstre sidedeksel måtte skiftes, men sykkelen fremsod ikke med noen andre merker som skulle kunne indikere noe velt (på håndtak, styre og andre utsatte områder) Han regner med at det var pga en sprekk i det.
Grunnen til at sidedekselet er byttet kan rett og slett være at et av festene har røket. Det øverste festet på begge sidedekslene på min 2006 mod. sprakk og ble ødelagt og jeg fikk to nye med dekaler på garantien. Tror dette var en svakhet med dekslene til nettopp 2006 mod. som jeg hadde.

Ellers er jeg enig med Globe; sykker'n så absolutt veldig fin ut :thumleft

Edit:
Prøvde å spiller av video'en i posten din, Globe, men fikk melding om at den var privat... :-k
Kanskje du endrer på dette...?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Coach
Innlegg: 249
Registrert: 06 mar 2012, 13:01
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2008 mod.
Sted: Heimdal

Re: Ska,ska ikke,ska,ska ikke.

Legg inn av Coach »

Ja da var valgets dag kommet, Globe har vært og sett på sykkelen for meg, og gitt meg nyttig info. Jeg må si det at makan til service fra Globe har jeg aldri sett. Det å hjelpe en fersking på Mc-markedet slik, med å bruke masse tid til å se på sykkel for meg og lage video med bilder av sykkelen. Dette står veldig høyt i boka mi.

Stor Takk til Globe. :D :D :D

Da skal jeg ta kontakt med selger av sykkelen, og se om vi kan bli enige.

Fortsettelse følger................(påskekrim) :scratch
Mvh

Stig Roar
(Coach)
Trondheim

Medlem: NMCU

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38048
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Ska,ska ikke,ska,ska ikke.

Legg inn av AJ »

StigRoar skrev:Fortsettelse følger................(påskekrim) :scratch
Vi venter i spenning :-)

Lykke til med godt sykkelvalg :thumleft
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Coach
Innlegg: 249
Registrert: 06 mar 2012, 13:01
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2008 mod.
Sted: Heimdal

Re: Ska,ska ikke,ska,ska ikke.

Legg inn av Coach »

Da har jeg snakka med forhandleren i Kristiansand. De hadde ingen servicehistorikk på sykkelen. De hadde kjøpt den av en forhandler i Oslo som hadde tatt den i innbytte. De var ikke villige til å snakke pris på sykkelen. Synes kansje at 89900+åravgift+reg.- for denne blir litt nye da man kan få denne
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=33934436" onclick="window.open(this.href);return false;
som har gått betydelig mindre til noen tusenlapper mer.

Synspungter?
Mvh

Stig Roar
(Coach)
Trondheim

Medlem: NMCU

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Ska,ska ikke,ska,ska ikke.

Legg inn av ArcticTiger »

Gå for den røde hvis du har de extra kronene :thumleft

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38048
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Ska,ska ikke,ska,ska ikke.

Legg inn av AJ »

Enig med AT, gå for den røde. Rødt og sort, suveren kombo.
I tillegg følger det med Akrapovic slip-ons og de ser skikkelig tøffe ut på TDM 900 - garantert!!
rødTDM.PNG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ska,ska ikke,ska,ska ikke.

Legg inn av Globe »

StigRoar skrev:Da har jeg snakka med forhandleren i Kristiansand. De hadde ingen servicehistorikk på sykkelen. De hadde kjøpt den av en forhandler i Oslo som hadde tatt den i innbytte. De var ikke villige til å snakke pris på sykkelen. Synes kansje at 89900+åravgift+reg.- for denne blir litt nye da man kan få denne
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=33934436" onclick="window.open(this.href);return false;
som har gått betydelig mindre til noen tusenlapper mer.

Synspungter?

Enig med deg. Ingen servicehistorikk, og utkjøp av en annen forhandler, som har tatt den i innbytte..hmmm...nei. Her er det mange som skal ha tjent seg noen tusenlapper for du får kjørt den. Enig med de andre her....gå for en "NY" TDM :thumleft

Welshen
Innlegg: 442
Registrert: 27 okt 2010, 11:43
Motorsykkelen din: ?? Uten mc, men plutselig
Sted: Vestsida

Re: Ska,ska ikke,ska,ska ikke.

Legg inn av Welshen »

Jeg støtter de andre her hvis økonomien tilsier den litt dyrere. Når en seriøs bedrift ikke kan vise til servicer synes jeg det er noe rart, Evt har de tatt den svært billig inn. Har butikken tilbudt seg å ta kontakt med tidligere eier, Evt de som kjøpte sykkelen ?

Synes jo den rød var skikkelig fin jeg da.....

Påskekrim er bra :-)
I don`t care about little things.....

Tidligere tohjulte:

Tempo Trygg modell 080 82 modell
Suzuki GSF 650SA ABS 06 modell

BMW F650GS 11 modell

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Ska,ska ikke,ska,ska ikke.

Legg inn av Crinos »

Jeg støtter deg av flere grunner...
1. Samme som de andre her, den røde har gått mindre og så langt bedre ut.

2. Personlige grunner, men la oss bare si at om en sykkel IKKE har service historikk tilgjengelig... Er det fordi den IKKE HAR DET i det hele tatt....

Hele opplegget som Globe beskrev virket også veldig rotete og lite service minded. Av prinsipp kjøper jeg aldri noe av en forhandler om servicen er ræva.. Uansett hvor mye jeg har lyst på produktet de skal selge meg!
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: Ska,ska ikke,ska,ska ikke.

Legg inn av ejs »

Crinos skrev:Jeg støtter deg av flere grunner...
1. Samme som de andre her, den røde har gått mindre og så langt bedre ut.

2. Personlige grunner, men la oss bare si at om en sykkel IKKE har service historikk tilgjengelig... Er det fordi den IKKE HAR DET i det hele tatt....

Hele opplegget som Globe beskrev virket også veldig rotete og lite service minded. Av prinsipp kjøper jeg aldri noe av en forhandler om servicen er ræva.. Uansett hvor mye jeg har lyst på produktet de skal selge meg!
Har hørt litt om de.
Må alikevel tilstå at jeg har kjøpt kjøredress der.. :redface
If it ain't broke, I'll break it.

Brukeravatar
MrPitlane
Innlegg: 624
Registrert: 01 feb 2011, 22:26
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Sted: Eidsvoll
Kontakt:

Re: Ska,ska ikke,ska,ska ikke.

Legg inn av MrPitlane »

StigRoar skrev:Da har jeg snakka med forhandleren i Kristiansand. De hadde ingen servicehistorikk på sykkelen. De hadde kjøpt den av en forhandler i Oslo som hadde tatt den i innbytte. De var ikke villige til å snakke pris på sykkelen. Synes kansje at 89900+åravgift+reg.- for denne blir litt nye da man kan få denne
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=33934436" onclick="window.open(this.href);return false;
som har gått betydelig mindre til noen tusenlapper mer.

Synspungter?
Du har et flott utgangspunkt. Dersom det er TDM du har bestemt deg for, gjelder det jo å få mest mulig for penga, det vil i mine øyne være å få en så ny mc som mulig, med så lav km som mulig, men... har sett mange mc'er der det ikke alltid har vært den som har lavest km som er det beste kjøpet.

Kan jo være slik at forhandler har satt en fornuftig pris, er sikker på tilstand til mc og derfor ikke nødvendigvis vil sette ned pris pr tlf? I min verden er det ikke sikkert at man ene og alene skal se seg blind på et servicehefte, da mc er fra 07 (gått 5 sesonger) men se på helheten. 3 mnd garanti fra forhandler er jo noe å ta med seg. :-k

Nyt vårsolen og kikk deg omkring, men vær obs på at man plutselig ender opp med noe langt dyrere enn det som var planlagt, da man lager gode grunner for å gå opp noen tusenlapper for å oppnå drømmen. :mk


Gjelder å velge litt med fornuft, og like store deler med følelser. Lykke til, blir spennende å se hva du ender opp med. :prop:

Brukeravatar
Coach
Innlegg: 249
Registrert: 06 mar 2012, 13:01
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2008 mod.
Sted: Heimdal

Re: Ska,ska ikke,ska,ska ikke.

Legg inn av Coach »

Banditten skrev:Jeg støtter de andre her hvis økonomien tilsier den litt dyrere. Når en seriøs bedrift ikke kan vise til servicer synes jeg det er noe rart, Evt har de tatt den svært billig inn. Har butikken tilbudt seg å ta kontakt med tidligere eier, Evt de som kjøpte sykkelen ?

Synes jo den rød var skikkelig fin jeg da.....

Påskekrim er bra :-)

Nei, butikken kom ikke med dette tilbudet. Det var et kontant nei, på om de hadde servicebok/historikk på denne. Når jeg skulle forhandle pris med dem, sa de at jeg kunne få den fraktet til Trondheim på deres regning. Da måtte jeg bestemme meg der å da. De hadde en bil som skulle til Trondheim i påsken. De ønsket ikke å diskutere pris utover dette.
Har slått fra meg denne sykkelen. Tror det er viktig at du sitter med en "godfølelse" i kroppen mår du skal kjøpe. Og jeg kan ikke si at jeg har den i denne saken.
Kan kansje ikke si at servicen jeg har fått av denne selgeren er blant "mine" topp 10.

Men så er jeg Trønder da, mulig jeg er litt kresen. :D
Mvh

Stig Roar
(Coach)
Trondheim

Medlem: NMCU

Brukeravatar
Coach
Innlegg: 249
Registrert: 06 mar 2012, 13:01
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2008 mod.
Sted: Heimdal

Re: Ska,ska ikke,ska,ska ikke.

Legg inn av Coach »

MrPitlane skrev:
StigRoar skrev:Da har jeg snakka med forhandleren i Kristiansand. De hadde ingen servicehistorikk på sykkelen. De hadde kjøpt den av en forhandler i Oslo som hadde tatt den i innbytte. De var ikke villige til å snakke pris på sykkelen. Synes kansje at 89900+åravgift+reg.- for denne blir litt nye da man kan få denne
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=33934436" onclick="window.open(this.href);return false;
som har gått betydelig mindre til noen tusenlapper mer.

Synspungter?
Du har et flott utgangspunkt. Dersom det er TDM du har bestemt deg for, gjelder det jo å få mest mulig for penga, det vil i mine øyne være å få en så ny mc som mulig, med så lav km som mulig, men... har sett mange mc'er der det ikke alltid har vært den som har lavest km som er det beste kjøpet.

Kan jo være slik at forhandler har satt en fornuftig pris, er sikker på tilstand til mc og derfor ikke nødvendigvis vil sette ned pris pr tlf? I min verden er det ikke sikkert at man ene og alene skal se seg blind på et servicehefte, da mc er fra 07 (gått 5 sesonger) men se på helheten. 3 mnd garanti fra forhandler er jo noe å ta med seg. :-k

Nyt vårsolen og kikk deg omkring, men vær obs på at man plutselig ender opp med noe langt dyrere enn det som var planlagt, da man lager gode grunner for å gå opp noen tusenlapper for å oppnå drømmen. :mk


Gjelder å velge litt med fornuft, og like store deler med følelser. Lykke til, blir spennende å se hva du ender opp med. :prop:

Å kjøpe MC/bil er vel 1% fornuft og 99% følelser.
Mvh

Stig Roar
(Coach)
Trondheim

Medlem: NMCU

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Re: Ska,ska ikke,ska,ska ikke.

Legg inn av rogg »

Helt klart mye følelser i det å handle. Bare jeg som har handlet usett og uprøvd på de to siste syklene. Men det gikk bra det og.
Å handle på denne tiden betyr at en betaler noen tusenlapper mere. Prisene stiger på våren.

Lykke til med kjøpet uansett hva det blir. Alltid like spennende å handle sykkel.

Bare helt til slutt..husk det er du som handler og du som skal bruke sykkelen...God påske.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Svar