Ska,ska ikke,ska,ska ikke.

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Coach
Innlegg: 249
Registrert: 06 mar 2012, 13:01
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2008 mod.
Sted: Heimdal

Ska,ska ikke,ska,ska ikke.

Legg inn av Coach »

Sitter her i Tronheim og skal kjøpe min første sykkel. Har funnet en sykkel til en forhandler på Sørlandet. De sier sykkelen er bra og gir meg 3 mnd garnti jeg kan benytte her i Trondheim. Sitter nå å vurderer på om jeg skal ta turen til forhandleren for først å se sykkelen/prøve. Eller om jeg skal bare kjøpe den pr telefon og få den sendt til meg.
Det er jo 90 mil til forhandleren.

Hva er lurt her?

:scratch

Vi snakker her om en TDM 900 fra Mc-sentret Kristiansand.
Mvh

Stig Roar
(Coach)
Trondheim

Medlem: NMCU

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: Ska,ska ikke,ska,ska ikke.

Legg inn av Svolp »

Vell..

Jeg dro fra Stavanger til Hammerfest og så på min sykkel før jeg tok typen i hånda og betalte. Satt den på godsbåt og fløy hjem igjen dagen etter. 7 nervepirrende dager så var den i Sandnes. Jeg dro fordi det var snakk om mye penger usett ( 190000 ) og da var 4000kr vell brukt for og finne ut om det var noe eller ikkr.

Dette må du føle på selv men jeg syntes det alltid er lurt og se på varen før du kjøper. Min personlige mening.

Dog.. Jeg kjenner godt til mc senteret da jeg er sørlendig. Starter sesongen min i morgen og kjører rett ned til lillesand. Hvis du vil og om det betyr noe kan jwg godt svinge innom og se på den og sende deg et utfyllende svar om hvordan den ser ut?

Kenneth
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Brukeravatar
Stranger
Innlegg: 109
Registrert: 28 feb 2012, 18:38
Motorsykkelen din: 2004 ktm lc4
Sted: Byen under skyen (Bergen)

Re: Ska,ska ikke,ska,ska ikke.

Legg inn av Stranger »

StigRoar skrev:Sitter her i Tronheim og skal kjøpe min første sykkel. Har funnet en sykkel til en forhandler på Sørlandet. De sier sykkelen er bra og gir meg 3 mnd garnti jeg kan benytte her i Trondheim. Sitter nå å vurderer på om jeg skal ta turen til forhandleren for først å se sykkelen/prøve. Eller om jeg skal bare kjøpe den pr telefon og få den sendt til meg.
Det er jo 90 mil til forhandleren.

Hva er lurt her?

:scratch

Vi snakker her om en TDM 900 fra Mc-sentret Kristiansand.
Hei! vil anbefale deg og ta turen og prøve sykkelen. Det er ganske kjedelig og ta en usett og uprøvd sykkel for og finne ut att du enten ikke liker den, enten det er sittestilling,høyde eller noe annet.

Personlig har jeg sett flere sykler jeg liker utrolig godt, men det er ikke det store når de prøvekjøres. Smak og behag er verd en tur for og gjøre en egen vurdering.

Brukeravatar
tomsnes
Innlegg: 331
Registrert: 03 okt 2010, 23:46
Motorsykkelen din: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
Sted: Sandefjord
Kontakt:

Re: Ska,ska ikke,ska,ska ikke.

Legg inn av tomsnes »

Kan ikke annet enn å si meg enig med de andre her.

Var nylig og så på en TDM 900 her på østlandet, som iflg. annonsen skulle være meget bra....

Er glad for at jeg tok turen. Makan til skrot har jeg aldri sett. Tanken var sprayet svart, over Yamaha-logoen, og den skranglet og gikk. :lol

Ta turen du, så ser du hva du får.

Lykke til med kjøpet. :thumleft
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"

Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Ska,ska ikke,ska,ska ikke.

Legg inn av ArcticTiger »

Ja ta turen så du får sett og prøvd den. Og hvis dette er sykkern for deg, så kjøper du den på flekken, og så får du en flott tur når du kjører den hjem :D
Svolp er jo grei som tilbyr seg å se på den for deg, og han kan nok vurdere tilstanden, men det er ikke sikkert han har samma kropp og smak som du.....

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Ska,ska ikke,ska,ska ikke.

Legg inn av Snikkeren »

Jeg kjøpte TDM'en min uprøvd. No var jo det en overligger som aldri var registrert før, så det teller kanskje ikke. Uansett så har jeg ikke angret et sekund.

Forrige sykkelen jeg hadde (GSX 650F) kjøpte jeg også utsett. Men den var jo ikke mer enn 1 år gammel når jeg kjøpte den.

Helt utsett var det dog ikke med noen av de. Jeg reiste og hentet begge to, og skrev ikke under på kontrakten før jeg hadde sett de.

Vil anbefale deg å reise personlig ned og se på den før du skriver under. Det er ingenting som føles så godt som å kjøre ny sykkel hjem igjen, og TDM'en eter de 90 milene lett. :thumleft
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ska,ska ikke,ska,ska ikke.

Legg inn av Globe »

StigRoar skrev:Sitter her i Tronheim og skal kjøpe min første sykkel. Har funnet en sykkel til en forhandler på Sørlandet. De sier sykkelen er bra og gir meg 3 mnd garnti jeg kan benytte her i Trondheim. Sitter nå å vurderer på om jeg skal ta turen til forhandleren for først å se sykkelen/prøve. Eller om jeg skal bare kjøpe den pr telefon og få den sendt til meg.
Det er jo 90 mil til forhandleren.

Hva er lurt her?

:scratch

Vi snakker her om en TDM 900 fra Mc-sentret Kristiansand.

Enig med de andre her...ta turen ned, og vær forberedt på å reise tilbake om det skulle være for ille!

ELLER...hva med å prøve denne vennetråden vår, den har vært i bruk tidligere. VI har jo en del medlemmer på det glade sørland som sikkert kunne ta seg en titt, før du eventuelt tok turen. :) Du finner Speider/vennetråden vår her

Jeg...skal til Kristiansand torsdag i neste uke, så om det ikke blir for sent for deg kan jeg godt ta turen innom å titte litt på den! Bare gi beskjed, så tar jeg turen innom dem. Jeg har jo en viss erfaring med TDM ;e

Brukeravatar
Coach
Innlegg: 249
Registrert: 06 mar 2012, 13:01
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2008 mod.
Sted: Heimdal

Re: Ska,ska ikke,ska,ska ikke.

Legg inn av Coach »

Hei Gutter

Jeg må si at jeg er imponert over hjelpsomheten her. Det at 2 stk tilbyr seg og ta en titt på sykkelen er veldig overveldende. Hvis Globe har mulighet til å ta turen innom butikken i neste uke hadde dette vært veldig bra for meg. Har vært og sett på Globe sin tidligere TDM. Og jeg tror han har veldig god greie på denne sykkelen. (med all respekt til dere andre).

Vil nok ta turen etter anbefalinger fra dere, hvis Globe gir den god karakter.

Må takke Kenneth igjen for at han tilbyr seg.


Stig Roar
Mvh

Stig Roar
(Coach)
Trondheim

Medlem: NMCU

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ska,ska ikke,ska,ska ikke.

Legg inn av Globe »

@StigRoar: Den er grei, jeg legger turen innom Mc-sentret i Kristiansand, torsdag i neste uke. Bilder og eventuelle kommentarer kommer :thumleft

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Ska,ska ikke,ska,ska ikke.

Legg inn av Crinos »

Jeg kan også se på sykkelen for deg da jeg bor i området. Men jeg er Harley mann, så det eneste jeg kan si er om den ser fin ut i lakk og slik.. Kjenner over hodet ikke til sykkelen ellers.. Så Globe er nok bestevalget der ja. :thumleft
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: Ska,ska ikke,ska,ska ikke.

Legg inn av Svolp »

Globe som den TDM mannen han har vært så er det en fin mulighet til og få en som kjenne biken godt til og se etter.
Uansett, tilbudet mitt står også ved lag.. Er på Sørlandet til Onsdag neste uke!

Lykke til!

Kenneth
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ska,ska ikke,ska,ska ikke.

Legg inn av Globe »

Globe skrev:@StigRoar: Den er grei, jeg legger turen innom Mc-sentret i Kristiansand, torsdag i neste uke. Bilder og eventuelle kommentarer kommer :thumleft
Da har jeg ankommet Kr.Sand, skal sørge for å ta turen innom MC-Sentrret i løpe av dagen :) Melder tilbake med tekst og bilder.

Brukeravatar
Coach
Innlegg: 249
Registrert: 06 mar 2012, 13:01
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2008 mod.
Sted: Heimdal

Re: Ska,ska ikke,ska,ska ikke.

Legg inn av Coach »

Globe skrev:
Globe skrev:@StigRoar: Den er grei, jeg legger turen innom Mc-sentret i Kristiansand, torsdag i neste uke. Bilder og eventuelle kommentarer kommer :thumleft
Da har jeg ankommet Kr.Sand, skal sørge for å ta turen innom MC-Sentrret i løpe av dagen :) Melder tilbake med tekst og bilder.
Flott Globe. Du er en snill mann.
Mvh

Stig Roar
(Coach)
Trondheim

Medlem: NMCU

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Ska,ska ikke,ska,ska ikke.

Legg inn av jhn »

Æ må også si mæ enig med alle andre, absolutt fornuftig å se/prøve først.
Men æ må samtidig si at de to forrige syklene mine ble kjøpt usett, en VT 1100 fra mc-senteret? eller kanskje mc-spesialisten? og en 900 Hornet, av en privat. Det var en kalkulert risiko fra min side, men æ vurderte begge selgerene som troverdige, noe som viste seg som ei riktig vurdering

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Ska,ska ikke,ska,ska ikke.

Legg inn av TBI81 »

Støtter samtlige innlegg her :-)
Du prøvd lignende sykkel før, ikke sant? Du vet at det er den type sykkel du ønsker?

Svar