En kompis og jeg kjørte nylig fra Tønsberg til nordvestlandet (med bil og henger) for å kjøpe en crosser som selger påsto var i utmerket teknisk stand. På telefonen gjorde kompisen min det klart at vi kjører laaaangt for dette og ønsker ikke å bli lurt. På bildene så sykkelen kjempebra ut, og ifølge selger var den ny-servet, dekka var ok, starta lett, og alt fungerer utmerket!

"Supert" tenkte vi og heiv oss i bilen med lomma full av penger! Dagen etter var vi framme, og skuffelsen var enorm da vi fikk se sykkelen og innså at bildene åpenbart var blitt photoshoppet!!!

Sykkelen så mildt sagt jævlig ut, og det elektriske annlegget var bare en svær spagettiklump der mange ledninger hang løse. Dekkene var nedslitt, og etter å ha tråkket på kjiken i et kvarter startet endelig vraket. Hovedlykta virket, mens baklykta funket bare på høyt turtall, Ingen andre lys virket. Turtellernåla var knekt (!), men motoren hørtes grei ut. Selv da motoren var god å varm var den ekstremt tungstartet...

Kompis og jeg følte oss lurt, og jeg så det på han at nå er det rett før han ryker på en tilt.

Det ble selvfølgelig ikkenoe salg, og vi sa begge vår mening til selgeren - som forøvrig ble ganske stille da han fort skjønte at vi gjennomskuet dette med en gang..

Makan!! Jeg kjenner jeg blir småforbanna her jeg sitter og tenker på det nå..

Men kompis og jeg tenker positivt da, og ser tilbake på dette som en fin guttetur allikevel! :-)