
Oppkjøring i mårra!
-
- Innlegg: 91
- Registrert: 09 mai 2012, 12:54
- Motorsykkelen din: KTM-Duke 690 , 2013.
- Bosted: Lørenskog
Re: Oppkjøring i mårra!
Få kopi av sikkerhetskontrollen, jeg fikk dette. Les på den. Du får to sjangser på hvert "brett" i kjøregården. Alle øvelsene må du ta. Vis gode plasseringer på landevei, tegnbruk, samferdsel , og kjør med flyt , ikke kjør som ei "kjærring" i tettbebygd strøk;) jeg tok det litt for pent og fikk beskjed om at jeg kjørte som en kjærring, men jeg er en dame også, så da ble jeg unnskyldt. Gjør dagligkontrollen uoppfordret. Snakk gjerne mer enn det du skal på sikkerhetskontrollen, prat høl i hodet på han. Vis at du kan!
fortell gjerne hva du har gjort feil om du feiler underveis. Ok.. Forget it! Hvordan gikk oppkjøringen???

Medlem Just Girls MC.
- Icetruck
- Innlegg: 275
- Registrert: 24 mai 2012, 08:50
- Motorsykkelen din: 2011 Suzuki GSXR-600
- Bosted: Drammen (Lier)
Re: Oppkjøring i mårra!
TS har nok allerede hatt oppkjøring, og strøket en gang 

2014 - 11" Suzuki GSX-R600
2013 - 10" Honda CBR600RR
2012 - 09" Yamaha R6
2013 - 10" Honda CBR600RR
2012 - 09" Yamaha R6
-
- Innlegg: 738
- Registrert: 08 jun 2012, 18:42
- Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
- Bosted: Oslo!
Re: Oppkjøring i mårra!
Man stryker da vel ikke bare fordi man ikke er 100% i kjøregården? Om det er der man feiler burde man jo stryke med en gang, og ikke engang få komme på veien..?
Kan da ikke forvente at man er verdensmester under oppkjøring?
Har forresten oppkjøring på mandag selv, kjøretime på vei idag, sikkerhetskurs på bane og vei imorgen :)
Kan da ikke forvente at man er verdensmester under oppkjøring?
Har forresten oppkjøring på mandag selv, kjøretime på vei idag, sikkerhetskurs på bane og vei imorgen :)
-
- Innlegg: 738
- Registrert: 08 jun 2012, 18:42
- Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
- Bosted: Oslo!
Re: Oppkjøring i mårra!
Hvis dette var alt du gjorde feil, så må jo sensor være en regelrytternazi som mener alt må være 100% for at noen skal stå..mizfitinthathree92 skrev:Rolig no mr, Oppkjøringen gikk ganske bra, fikk bra kritikk for å ha god flyt i trafikken, men han syntes eg kom litt for fort inn i ett kryss, pluss det med krypkjøringen, ellers gikk resten av baneøvelsene greit.
Og det var nå ikke akkurat kritikk eg søkte no. Var heller svar på spørsmålet eg posta.
Kanskje du bare var uheldig med sensor?
Hva var det du gjorde feil under krypkjøringen?
Re: Oppkjøring i mårra!
AndreasB skrev:mizfitinthathree92 skrev:Rolig no mr, Oppkjøringen gikk ganske bra, fikk bra kritikk for å ha god flyt i trafikken, men han syntes eg kom litt for fort inn i ett kryss, pluss det med krypkjøringen, ellers gikk resten av baneøvelsene greit.
Og det var nå ikke akkurat kritikk eg søkte no. Var heller svar på spørsmålet eg posta.
Hva var det du gjorde feil under krypkjøringen?
Er utrolig kjedelig å stryke, men oppkjøring er lagt opp til en total vudering.
Etter det jeg forstår så har biltilsynet innarbeidet et system over mulig feil på oppkjøring. Definert som kategori/klasser. (info fra min sjåførlærer)
Et vikepliktsbrudd er klasse 3 feil. dvs. stryk!
Synes sensor at du kjører for fort inn i et kryss som gjør at du må bremse hardere en normalt for å holde din vikeplikt. så er dette en klasse 3 feil. (rom for vudering)
Krypkjøring, betyr faktisk krypkjøring. Min sjåførlærer sa at du skal helst kjøre så sakte at en person kan gå rolig ved siden av deg. Du må konstant justere med bakbrems,clutch og gass.
Det vanligste feilen er å kjøre for fort under krypkjøring. Her er det bare å ta god tid. skulle du være så uheldig å sette foten i bakken, eller kveler sykkelen 1gang så ikke tenkt på det. Bare kjøre videre som igenting har hendt. Du tar jo testen 2 ganger.
Jeg klarte å kvele syklen på krypkjøring under oppkjøring. Siden jeg besto spurte jeg sensor om den feilen. Han svarte da at ut fra den motorsykklen jeg kjørte (suzuki GSX 1000R) så var min
krypkjøring mer en tidfrestillende her, for dette var en sykkel som har et høyt 1 gir. og siden jeg viste god og rask handling med å få syklen igang igjen. så vuderte han ikke dette som noe problem.
Og jeg bommet totalt på sikkherhetspørsmålet under min oppkjøring.

Sensor sa følgende, "jeg forstod ingenting av det du sa, det ga meg ingenting". Men resten av kjøregårdsøvelsene var så bra at du består.
Men mulig jeg var heldig med sensor, han var i godt humør ihverfall og snakket ivrig om alt som hadde med motorsykkel å gjøre.

Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
- Icetruck
- Innlegg: 275
- Registrert: 24 mai 2012, 08:50
- Motorsykkelen din: 2011 Suzuki GSXR-600
- Bosted: Drammen (Lier)
Re: Oppkjøring i mårra!
Krypkjøringen kan være vrien. Jeg hadde en del timer der, uten at jeg kom noen vei.. Så hadde jeg en dobbel time med kjørelærern min lørdagen før jeg skulle kjøre opp(kjørte opp på mandag). Plutselig gikk det feilfritt vær gang, ikke vet jeg hvorfor, men ble vel mere avslappet helt plutselig.
Det viktigste med krypkjøring er å vise at du har god kontroll på sykkelen, det er helt ok å sette beinet ned, så lenge det er kontrollert! Men hvis bein og armer fyker i alle retninger mens du setter ned en fot, viser du jo at du ikke har kontroll. (Basert på hva min kjørelærer sa).
Det jeg fikk skryt for var fartstilpasning og defensiv kjøring. Jeg kjørte opp i sentrum, og hadde foten kun nede en gang(rødt lys). Jeg timet bra inn i kryss og rundkjøringer uten å måtte stoppe. Vil tro hvis du får mere landeveiskjøring er det sporvalg de legger mest vekt på.
Nå vet ikke vi hvor stor fart du hadde inn mot krysset, men vil tro sensor vet hva han driver med. Det finnes så klart unntak på sensorer også
Det viktigste med krypkjøring er å vise at du har god kontroll på sykkelen, det er helt ok å sette beinet ned, så lenge det er kontrollert! Men hvis bein og armer fyker i alle retninger mens du setter ned en fot, viser du jo at du ikke har kontroll. (Basert på hva min kjørelærer sa).
Det jeg fikk skryt for var fartstilpasning og defensiv kjøring. Jeg kjørte opp i sentrum, og hadde foten kun nede en gang(rødt lys). Jeg timet bra inn i kryss og rundkjøringer uten å måtte stoppe. Vil tro hvis du får mere landeveiskjøring er det sporvalg de legger mest vekt på.
Nå vet ikke vi hvor stor fart du hadde inn mot krysset, men vil tro sensor vet hva han driver med. Det finnes så klart unntak på sensorer også

2014 - 11" Suzuki GSX-R600
2013 - 10" Honda CBR600RR
2012 - 09" Yamaha R6
2013 - 10" Honda CBR600RR
2012 - 09" Yamaha R6
-
- Innlegg: 471
- Registrert: 01 nov 2009, 16:10
- Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
- Bosted: Oslo
Re: Oppkjøring i mårra!
Kjipt at du strøk. Trøsten er at når du får lappen, kjennes det kanskje enda bedre :-) Og den dagen kommer! Jeg strøk elv, like før oppkjøringen var over...Jeg var også inne på tanken å bytte kjøreskole og alt det der, men jeg ville ha tenkt meg litt om. Læreren du har hatt, kjenner deg, og det tar ofte litt tid å opparbeide denne kunnskapen. Bruk 2karantene tiden" på å øve på det du er usikker på, hvis du har en som kan øve dem med. Jeg brukte faktisk litt bil også, kjøre gjennom ruter det er sannsymlig du kjører på ved oppkjøringen. Og øv deg på klasse b stoff, trafikkregler osv Lykke til!
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Bosted: Brumunddal
Re: Oppkjøring i mårra!
Føler med deg,men har selv erfart via samtaler med folk at disse sensorenes dagshumør spiller
en altfor stor rolle
Om kjøreskolen sier en er OK,burde dette være som bestått prøve å regne,en kjørelærer gjennom ei
tid burde kunne ta en slik avgjørelse..
Mener jeg..
en altfor stor rolle


Om kjøreskolen sier en er OK,burde dette være som bestått prøve å regne,en kjørelærer gjennom ei
tid burde kunne ta en slik avgjørelse..

Mener jeg..
Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Icetruck
- Innlegg: 275
- Registrert: 24 mai 2012, 08:50
- Motorsykkelen din: 2011 Suzuki GSXR-600
- Bosted: Drammen (Lier)
Re: Oppkjøring i mårra!
Kunne ikke vært mere enig med det siste Intruder.
En kjørelærer har jo som oftest en del timer med en elev, og ser hvem vei utviklingen går. 30 minutters kjøring med en sensor, hvor de fleste har nervene utenfor huden kan gjøre så selv den beste går på en blemme. Glad jeg klarte beholde nervene på innsiden, men det kunne fort endret seg om ikke kjøregården gikk superb, det var jo den jeg var nervøs for!
En kjørelærer har jo som oftest en del timer med en elev, og ser hvem vei utviklingen går. 30 minutters kjøring med en sensor, hvor de fleste har nervene utenfor huden kan gjøre så selv den beste går på en blemme. Glad jeg klarte beholde nervene på innsiden, men det kunne fort endret seg om ikke kjøregården gikk superb, det var jo den jeg var nervøs for!
2014 - 11" Suzuki GSX-R600
2013 - 10" Honda CBR600RR
2012 - 09" Yamaha R6
2013 - 10" Honda CBR600RR
2012 - 09" Yamaha R6
-
- Innlegg: 738
- Registrert: 08 jun 2012, 18:42
- Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
- Bosted: Oslo!
Re: Oppkjøring i mårra!
Jeg er også dritnervøs for kjøregården.. Har oppkjøring på mandag :)Icetruck skrev:Kunne ikke vært mere enig med det siste Intruder.
En kjørelærer har jo som oftest en del timer med en elev, og ser hvem vei utviklingen går. 30 minutters kjøring med en sensor, hvor de fleste har nervene utenfor huden kan gjøre så selv den beste går på en blemme. Glad jeg klarte beholde nervene på innsiden, men det kunne fort endret seg om ikke kjøregården gikk superb, det var jo den jeg var nervøs for!
- Icetruck
- Innlegg: 275
- Registrert: 24 mai 2012, 08:50
- Motorsykkelen din: 2011 Suzuki GSXR-600
- Bosted: Drammen (Lier)
Re: Oppkjøring i mårra!
Bare husk at selv om du ikke klarer kjøregården feilfritt, så skal ikke det være en grunn til å stryke!
Vær avslappet, få godt feste til tanken og vær avslappet i armene og se langt frem
Vær avslappet, få godt feste til tanken og vær avslappet i armene og se langt frem

2014 - 11" Suzuki GSX-R600
2013 - 10" Honda CBR600RR
2012 - 09" Yamaha R6
2013 - 10" Honda CBR600RR
2012 - 09" Yamaha R6
-
- Innlegg: 1370
- Registrert: 18 mai 2012, 14:36
- Motorsykkelen din: KTM
Re: Oppkjøring i mårra!
Jeg var meget nervøs før oppkjøringen. Helt til jeg traff sensor, som virket meget hyggelig og oppegående.
Spøkte litt frem og tilbake mens jeg foretok daglig kontroll og sjekket olje (som var sikkerhetsspørsmålet jeg fikk).
Jeg var også mest nervøs før kjøregården, men satt inn fullt fokus. Hadde nok noe flaks også, da jeg aldri har kjørt noen av øvelsene mer perfekt enn det jeg gjorde på oppkjøringen. Sensor sa seg spesielt fornøyd med unnamanøveren min! Etter det lettet det meste jeg hadde av resterende nerver.
Kjøringen på vei gikk prikkfritt i følge sensor. :-)å
Har hatt lappen i hele 2 dager nå
Spøkte litt frem og tilbake mens jeg foretok daglig kontroll og sjekket olje (som var sikkerhetsspørsmålet jeg fikk).
Jeg var også mest nervøs før kjøregården, men satt inn fullt fokus. Hadde nok noe flaks også, da jeg aldri har kjørt noen av øvelsene mer perfekt enn det jeg gjorde på oppkjøringen. Sensor sa seg spesielt fornøyd med unnamanøveren min! Etter det lettet det meste jeg hadde av resterende nerver.
Kjøringen på vei gikk prikkfritt i følge sensor. :-)å
Har hatt lappen i hele 2 dager nå


Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!
- Sprint
- Innlegg: 566
- Registrert: 10 sep 2010, 16:23
- Motorsykkelen din: Triumph-Sprint-95
- Bosted: Karmøy
Re: Oppkjøring i mårra!
Gratulerer :=D> ,ønsker deg en flott sesong 

For livets glade gutter går solen aldri ned.
- Geir
- Innlegg: 810
- Registrert: 29 mar 2009, 01:24
- Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
- Bosted: Sør for Bergen...
Re: Oppkjøring i mårra!
Gratulerer!TheHaughom skrev:Jeg var meget nervøs før oppkjøringen. Helt til jeg traff sensor, som virket meget hyggelig og oppegående.
Spøkte litt frem og tilbake mens jeg foretok daglig kontroll og sjekket olje (som var sikkerhetsspørsmålet jeg fikk).
Jeg var også mest nervøs før kjøregården, men satt inn fullt fokus. Hadde nok noe flaks også, da jeg aldri har kjørt noen av øvelsene mer perfekt enn det jeg gjorde på oppkjøringen. Sensor sa seg spesielt fornøyd med unnamanøveren min! Etter det lettet det meste jeg hadde av resterende nerver.
Kjøringen på vei gikk prikkfritt i følge sensor. :-)å
Har hatt lappen i hele 2 dager nå


Geir
1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.
1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.
-
- Innlegg: 1370
- Registrert: 18 mai 2012, 14:36
- Motorsykkelen din: KTM
Re: Oppkjøring i mårra!
Nei, har hatt meg noen opplevelser allerede nå.
Biler som skifter felt er skummelt! Samme med diesel i veibanen - utrooolig glatt!
Ingen ulykker til da, og regner med å holde det slik :-)
Biler som skifter felt er skummelt! Samme med diesel i veibanen - utrooolig glatt!
Ingen ulykker til da, og regner med å holde det slik :-)

Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!
-
- Innlegg: 738
- Registrert: 08 jun 2012, 18:42
- Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
- Bosted: Oslo!
Re: Oppkjøring i mårra!
Håper det blir sånn for meg ogsåTheHaughom skrev:Jeg var meget nervøs før oppkjøringen. Helt til jeg traff sensor, som virket meget hyggelig og oppegående.
Spøkte litt frem og tilbake mens jeg foretok daglig kontroll og sjekket olje (som var sikkerhetsspørsmålet jeg fikk).
Jeg var også mest nervøs før kjøregården, men satt inn fullt fokus. Hadde nok noe flaks også, da jeg aldri har kjørt noen av øvelsene mer perfekt enn det jeg gjorde på oppkjøringen. Sensor sa seg spesielt fornøyd med unnamanøveren min! Etter det lettet det meste jeg hadde av resterende nerver.
Kjøringen på vei gikk prikkfritt i følge sensor. :-)å
Har hatt lappen i hele 2 dager nå

Jeg begynte å ta lappen for 1 uke siden, er ferdig med alt obl. Har dobbel kjøretime imorgen 1000, og så oppkjøring på mandag!
Praktisk sett lappen på 1 uke.