Sto ikke noe om at det var mørkt, er mange steder i Norges land det er lyst om natta, fortrinnsvis lysere jo lengere nord.AndreasB skrev:Nå må du VIRKELIG se det jeg skrev i kontekst, og ikke bare se på ene delen. Turen hjem startet nærmere 2200, det var mørkt, og derav var det uaktsomt. I tillegg regna det som f.. noe som gjorde det enda mer uaktsomt. Jeg har aldri påstått at det er uaktsomt midt på dagen :) Jeg har, og kommer fortsette med å kjøre med det på dagtid. (Men ja, det klare visiret havner i toppboksen!)simpson skrev:MEGET uaktsomt???AndreasB skrev:Etter å ha kjørt 22 mil med speilvisir kan jeg skrive under på at det er MEGET uaktsomt å gjøre dette.
Da siden kjøreturen startet kort tid før 2200, og varte til 0120.
Det er ikke meget uaksomt å kjøre med dette men det er du som i så fall er uaktsom som kjører nattestid med sotet visir.
Det står tydelig på visirene " day itme use only".
Hadde forøvrig oppkjøring med "speilvisir" og fikk ingen kommentar av bilsynet av den grunn.
Det er direkte idioti å kjøre med speilvisir om natta.
Er sotet/tintet visir lovlig??
Re: Er sotet/tintet visir lovlig??
Re: Er sotet/tintet visir lovlig??
HmmmnorseXL skrev:Sto ikke noe om at det var mørkt, er mange steder i Norges land det er lyst om natta, fortrinnsvis lysere jo lengere nord.AndreasB skrev:Nå må du VIRKELIG se det jeg skrev i kontekst, og ikke bare se på ene delen. Turen hjem startet nærmere 2200, det var mørkt, og derav var det uaktsomt. I tillegg regna det som f.. noe som gjorde det enda mer uaktsomt. Jeg har aldri påstått at det er uaktsomt midt på dagen :) Jeg har, og kommer fortsette med å kjøre med det på dagtid. (Men ja, det klare visiret havner i toppboksen!)simpson skrev:MEGET uaktsomt???AndreasB skrev:Etter å ha kjørt 22 mil med speilvisir kan jeg skrive under på at det er MEGET uaktsomt å gjøre dette.
Da siden kjøreturen startet kort tid før 2200, og varte til 0120.
Det er ikke meget uaksomt å kjøre med dette men det er du som i så fall er uaktsom som kjører nattestid med sotet visir.
Det står tydelig på visirene " day itme use only".
Hadde forøvrig oppkjøring med "speilvisir" og fikk ingen kommentar av bilsynet av den grunn.
Det er direkte idioti å kjøre med speilvisir om natta.

Flere enn meg som ikke leser godt nok?
Han sier kl er nærmere 2200 og det er mørkt........