Takk for tips. Jeg kan altså sende inn momskrav og arbeidspengekrav på ting jeg repaererer etterhvert. Hvor lenge kan man holde på med å sende småkrav til selskapet?E-strom skrev:Basert på taksten så tilbyr mitt forsikringsselskap "delepris + halve arbeidspengene". Hvis jeg senere kjøper deler og betaler moms, så kan jeg sende inn kvittering og få moms refundert. Dette gjelder også om jeg kjøper deler fra utlandet.gsx750_80 skrev:Er det vanlig å få utbetalt vesentlig lavere beløp enn skadetakst? (14 000 blir 70 % av de 20 000..)PAULUS skrev:Vdr. Suzuki GS 500 F 1998 modell, 12500 km, kjøpt i fjor kr. 40 000,-
Jeg fikke en skade på min motorsykkel i vår, taksert til kr. 20 000.
Ifølge verkstedet er det bare utseendemessige konsekvenser + litt småplukk.
Iflg. Bilsport & MC kan man får såkalt bruttooppgjør, men man får ikke hele reperasjonsbeløpet. Jeg vil få anslagsvis 14 000 kroner utbetalt.
=> Lønner det seg å ta sykkelen på verksted å få den "så god som ny" eller lønner det seg å cashe inn og leve med skaden evt. selge den billigere med skade?
Kjør debatt!
Det kaller jeg en vinn-vinn situasjon for en selvlært hjemmemekker
Kaskoskade: Reperasjon eller "Brutto-oppgjør"?
Re: Kaskoskade: Reperasjon eller "Brutto-oppgjør"?
- E-strom
- Motorsykkelen din: BMW R1250GS og DRZ400S
- Kontakt:
Re: Kaskoskade: Reperasjon eller "Brutto-oppgjør"?
Det er viktig å huske at for forsikringsselskapet er saken avsluttet. Dette med refusjon av moms er en debet/kredit de gjør for deg som kunde, de har jo fradragsrett uansett...PAULUS skrev:Takk for tips. Jeg kan altså sende inn momskrav og arbeidspengekrav på ting jeg repaererer etterhvert. Hvor lenge kan man holde på med å sende småkrav til selskapet?E-strom skrev:Basert på taksten så tilbyr mitt forsikringsselskap "delepris + halve arbeidspengene". Hvis jeg senere kjøper deler og betaler moms, så kan jeg sende inn kvittering og få moms refundert. Dette gjelder også om jeg kjøper deler fra utlandet.gsx750_80 skrev:Er det vanlig å få utbetalt vesentlig lavere beløp enn skadetakst? (14 000 blir 70 % av de 20 000..)PAULUS skrev:Vdr. Suzuki GS 500 F 1998 modell, 12500 km, kjøpt i fjor kr. 40 000,-
Jeg fikke en skade på min motorsykkel i vår, taksert til kr. 20 000.
Ifølge verkstedet er det bare utseendemessige konsekvenser + litt småplukk.
Iflg. Bilsport & MC kan man får såkalt bruttooppgjør, men man får ikke hele reperasjonsbeløpet. Jeg vil få anslagsvis 14 000 kroner utbetalt.
=> Lønner det seg å ta sykkelen på verksted å få den "så god som ny" eller lønner det seg å cashe inn og leve med skaden evt. selge den billigere med skade?
Kjør debatt!
Det kaller jeg en vinn-vinn situasjon for en selvlært hjemmemekker
Hvor lenge? Aner ikke, men jeg har tenkt å bli ferdig til vinteren

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle

Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html