Effekttap på høyt turtall

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1606
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Effekttap på høyt turtall

Legg inn av Kjellrf »

Haavar skrev: Mange GPZ DFI eiere har satt på forgassere når DFI trøbbler det til for mye, men det er vel en falitt erklæring? :sorry
Er vel å gå baklengs inn i framtida...


:walk
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Effekttap på høyt turtall

Legg inn av jhn »

Kjellrf skrev:
Haavar skrev: Mange GPZ DFI eiere har satt på forgassere når DFI trøbbler det til for mye, men det er vel en falitt erklæring? :sorry
Er vel å gå baklengs inn i framtida...


:walk
Eller framover inn i fortida?

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7012
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Effekttap på høyt turtall

Legg inn av Jompa »

Mange svar her, og mye bra.
Løse ventilstyringer er utelukket, hadde ført til havari for lengst.

Luftfilteret ble bytta i sommer, samme med plugger og plugghetter.
bensinpumpa leverer det den skal, både av mengde og trykk. Trykkregulatoren er bytta og sjekka, virker som den skal.
Bensinfilteret er nytt, krana har ingeen sil som kan gå tett, manuell kran.

Og dysene kan være dårlige, de er jo 30 år gamle.. har gitt dem etpar "overdoser" med dyserens i sommer uten at det gjorde noen forskjell.

Litt interresant dette med eksosanlegg.
Før leste jeg ganske mye teori om motortrimming (bil) og innsug/eksos.
De fleste "guruer" sier at lyddemperen (eller demperne) har minimal betydning for effekten så lenge de ikke struper eksosen.
Det er grenrørene og overlappinga på ventilene som bestemmer om cylindrene blir tømt raskt nok uten å ta med seg fersk blanding ut gjennom røret.
Lengden og diameteren på grenrørene er helt avgjørende her.

Jeg har 4-1 anlegg med samme diameter og omtrent samme lengde på rørene som originalt.
Mangler dokumentasjon på anlegget, det er ikke engang CE-merka.

Tanken skal av i vinter, og da skal ventilene sjekkes/justeres. Skal ohme coilene og pluggledningene samtidig og bytte gasswire.
Gasswiren for at den er gammel, og ny wire ligger klar i garasjen.

Det kunne vært artig å prøvd å legge inn en motstand på tempføleren, har lest litt om det på KZrider.com.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Effekttap på høyt turtall

Legg inn av DrGreve »

Jeg ville koblet en oscilatorlampe på hver pluggledning og sjekket om pluggene får gnist i alle turtallsområder bare for å eliminere tenningsfeil..?
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

ZZR-Erling

Re: Effekttap på høyt turtall

Legg inn av ZZR-Erling »

Noe nytt her?

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7012
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Effekttap på høyt turtall

Legg inn av Jompa »

ZZR-Erling skrev:Noe nytt her?
Nææ, sykkeln har vært urørt siden i høst.
Skal begynne med å gå over det mekaniske aller først. Av med tank og toppdeksel.
Men det blir ikke i år :sover
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

ZZR-Erling

Re: Effekttap på høyt turtall

Legg inn av ZZR-Erling »

Tida kan gå fort mot vår for det som trengs mekk, gammelt jungelord ;-)

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7012
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Effekttap på høyt turtall

Legg inn av Jompa »

ZZR-Erling skrev:Tida kan gå fort mot vår for det som trengs mekk, gammelt jungelord ;-)
Ha,ha si ikke det. Når fantomet skrur, står tiden stille. Enda et gammelt jungelord.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Svar