Det der er hva jeg kaller true f@$$€£ing power!TBI81 skrev:Er jo så mye morsomt .. Lydmessig er jo seks sylindre litt snasent!
[video]https://www.youtube.com/watch?v=nZH7SA6XPuc[/video]
[video]https://www.youtube.com/watch?v=GJLgOrUWlVo[/video]
Nederste er vel norsk også :-)
Hva er din favorittmotor?
- Jonk888
- Innlegg: 37
- Registrert: 02 jun 2014, 22:59
- Motorsykkelen din: Honda VFR800 2002
- Bosted: Asker
Re: Hva er din favorittmotor?
Re: Hva er din favorittmotor?
Den utfordringen tror jeg faktisk at jeg tarBjerknez skrev:Har kunn kjørt cb500 og min egen og jeg foretrekker helt kalt min egen motor. Uansett turtall man skulle ha på en hvilken som helst 4-sylindret motor så hører man den ikke når man kjører siden av meg :)
Jeg blir sikkert rævkjørt så det holder, men for meg er lyd viktigst!



Liker både V-Twin Rekke4 Triple, alt til hver sin tid. Alle har de hver sin sjarm. Men må si jeg er meget imponert over motoren som sitter i sykkelen jeg har pr dags dato. Et deilig mellomregister gjør at kreftene er hvor de skal være.
---------------------------------
Honda CBR1000RR Repsol
Yamaha R1 *Stjålet*
KTM 950SMR *Solgt*
Yamaha XT 600 *Solgt*
--------------------------------
Honda CBR1000RR Repsol
Yamaha R1 *Stjålet*
KTM 950SMR *Solgt*
Yamaha XT 600 *Solgt*
--------------------------------
- Staven
- Innlegg: 174
- Registrert: 02 apr 2014, 21:36
- Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 600 k6
- Bosted: Hadeland
Re: Hva er din favorittmotor?
Jeg har ikkeange erfaringer, men synes nå min rekke firer med akropovik eksos funker fint
HD med strak blir for mye for min del. Ducati twin kan man jo aldri si noe på
Sent fra min HTC One via Tapatalk


Sent fra min HTC One via Tapatalk
Hadeland. Suzuki Gsxr 600 2006
2014 - 8800km
2015 - venter!!
2014 - 8800km
2015 - venter!!
- bshagen
- Innlegg: 226
- Registrert: 31 jul 2012, 12:30
- Motorsykkelen din: 2014 Ducati 899 Panigale
- Bosted: Hokksund
Re: Hva er din favorittmotor?
Har forelsket meg i L-twin'en min selvfølgelig, men sier ikke nei takk til V-4'ern som sitter i RSV4. Den lyden er utrolig fin med Akra-potte. Ellers så syns jeg rekkeseksern til Honda har en veldig fin lyd, og jeg også har sansen for en-dunkere.
Men favoritt? L-twin, og egentlig helst med tørrclutch, selv om min egen er våt.
Rekkefirere var liksom tøft en gang det også, men det blir for likt alt annet, selv om det ikke er så rart - det går en del japser rundt om. Hadde det vært færre med det lydbildet, så hadde jeg nok hatt den lyden på lista mi også, men akkurat nå så hører jeg de 10-20 ganger daglig forbi vinduet mitt hjemme.
Men favoritt? L-twin, og egentlig helst med tørrclutch, selv om min egen er våt.


Rekkefirere var liksom tøft en gang det også, men det blir for likt alt annet, selv om det ikke er så rart - det går en del japser rundt om. Hadde det vært færre med det lydbildet, så hadde jeg nok hatt den lyden på lista mi også, men akkurat nå så hører jeg de 10-20 ganger daglig forbi vinduet mitt hjemme.
- Kawagutten
- Innlegg: 2902
- Registrert: 04 jul 2011, 01:18
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
- Bosted: Vestfold
Re: Hva er din favorittmotor?
Det grommeste jeg noen gang har kjørt er Kawa ZX12R med KN filter og hel Yoshimura fra Japan og ikke US(over 200HK).Ble alltid lagt merke til i trafikken og når jeg besøkte folk så slapp jeg å ringe på døra for de hørte grom lyden når jeg kom :-) Skremte vel også livsskiten ut av noen jeg kjørte forbi også siden de husker meg enda
Etter en tur på Tyrigrava,kjørte sammen med en XX og en VFR1200 på vei hjem så kom det en spreking fra gatebil(Nissan med ca 800HK) og begynte å leke med de jeg kjørte med helt til jeg kom på siden hans og ruset litt,da syns han tydeligvis at det ikke var noe moro mer og sakket av
Ellers har jeg veldig sans for Aprilia som har flere sykler med god lyd/motor :-)



Ellers har jeg veldig sans for Aprilia som har flere sykler med god lyd/motor :-)
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
- Bjerknez
- Innlegg: 24585
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Hva er din favorittmotor?
Jeg tenker ikke på høyest mulig lyd i utgangspunktet, men "kraftigst" mulig lyd. Altså lydtrykket. Står du bak min sykkel når jeg ruser litt så kjenner du det smeller litt i magan. Men for morroskyld, så tar jeg gjerne utfordringenKTM950SMR skrev:Den utfordringen tror jeg faktisk at jeg tarBjerknez skrev:Har kunn kjørt cb500 og min egen og jeg foretrekker helt kalt min egen motor. Uansett turtall man skulle ha på en hvilken som helst 4-sylindret motor så hører man den ikke når man kjører siden av meg :)
Jeg blir sikkert rævkjørt så det holder, men for meg er lyd viktigst!Så lenge uansett turtall gjelder tror jeg du skal slite med å høre din egen sykkel når jeg får dratt på med rekkefireren uten katalysator og potta ved fothvileren rettet rett mot deg i det jeg passerer
Denne Repsolen jeg kjører nå bråker omtrent like mye som R1 jeg hadde før hvor tidligere eier lager "racing" potter med det enkle grep å rive ut innmaten i pottene
Høres omtrent ut som det kommer en formel-1 bil når en kommer inn i tuneller. Det er faktisk så høy lyd at det er i grenseland plagsomt, men ufattelig fin lyd som får MYE oppmerksomhet.
Liker både V-Twin Rekke4 Triple, alt til hver sin tid. Alle har de hver sin sjarm. Men må si jeg er meget imponert over motoren som sitter i sykkelen jeg har pr dags dato. Et deilig mellomregister gjør at kreftene er hvor de skal være.

Jeg er så fersk som jeg kan få blitt så litt fler erfaringer tar jo ikke skade

Men at du kjører fra meg med R-sykkelen din er jeg dog 100% sikker på. Vi snakker kun om lyden her

Re: Hva er din favorittmotor?
Heftigste lyden på sykkel jeg har prøvd må være Ducati Monster 795 med Akrapovic-anlegg. L-twin hvis jeg ikke tar feil. Leide på Koh Samui i fjor.
Sent from my iPod touch using Tapatalk
Sent from my iPod touch using Tapatalk
Re: Hva er din favorittmotor?
Lydtrykk er det samme som volum. Altså høy lyd høyt trykk. Du menes sikker lav frekvens?Bjerknez skrev:Jeg tenker ikke på høyest mulig lyd i utgangspunktet, men "kraftigst" mulig lyd. Altså lydtrykket. Står du bak min sykkel når jeg ruser litt så kjenner du det smeller litt i magan. Men for morroskyld, så tar jeg gjerne utfordringenKTM950SMR skrev:Den utfordringen tror jeg faktisk at jeg tarBjerknez skrev:Har kunn kjørt cb500 og min egen og jeg foretrekker helt kalt min egen motor. Uansett turtall man skulle ha på en hvilken som helst 4-sylindret motor så hører man den ikke når man kjører siden av meg :)
Jeg blir sikkert rævkjørt så det holder, men for meg er lyd viktigst!Så lenge uansett turtall gjelder tror jeg du skal slite med å høre din egen sykkel når jeg får dratt på med rekkefireren uten katalysator og potta ved fothvileren rettet rett mot deg i det jeg passerer
Denne Repsolen jeg kjører nå bråker omtrent like mye som R1 jeg hadde før hvor tidligere eier lager "racing" potter med det enkle grep å rive ut innmaten i pottene
Høres omtrent ut som det kommer en formel-1 bil når en kommer inn i tuneller. Det er faktisk så høy lyd at det er i grenseland plagsomt, men ufattelig fin lyd som får MYE oppmerksomhet.
Liker både V-Twin Rekke4 Triple, alt til hver sin tid. Alle har de hver sin sjarm. Men må si jeg er meget imponert over motoren som sitter i sykkelen jeg har pr dags dato. Et deilig mellomregister gjør at kreftene er hvor de skal være.![]()
Jeg er så fersk som jeg kan få blitt så litt fler erfaringer tar jo ikke skade![]()
Men at du kjører fra meg med R-sykkelen din er jeg dog 100% sikker på. Vi snakker kun om lyden her
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- Bjerknez
- Innlegg: 24585
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Hva er din favorittmotor?
I frykt for å bli alt for teknisk her nå, så mener jeg at lyden jeg liker skal være lavfrekvent med bulder og brakJohnnyTh skrev:Lydtrykk er det samme som volum. Altså høy lyd høyt trykk. Du menes sikker lav frekvens?Bjerknez skrev:Jeg tenker ikke på høyest mulig lyd i utgangspunktet, men "kraftigst" mulig lyd. Altså lydtrykket. Står du bak min sykkel når jeg ruser litt så kjenner du det smeller litt i magan. Men for morroskyld, så tar jeg gjerne utfordringenKTM950SMR skrev:Den utfordringen tror jeg faktisk at jeg tarBjerknez skrev:Har kunn kjørt cb500 og min egen og jeg foretrekker helt kalt min egen motor. Uansett turtall man skulle ha på en hvilken som helst 4-sylindret motor så hører man den ikke når man kjører siden av meg :)
Jeg blir sikkert rævkjørt så det holder, men for meg er lyd viktigst!Så lenge uansett turtall gjelder tror jeg du skal slite med å høre din egen sykkel når jeg får dratt på med rekkefireren uten katalysator og potta ved fothvileren rettet rett mot deg i det jeg passerer
Denne Repsolen jeg kjører nå bråker omtrent like mye som R1 jeg hadde før hvor tidligere eier lager "racing" potter med det enkle grep å rive ut innmaten i pottene
Høres omtrent ut som det kommer en formel-1 bil når en kommer inn i tuneller. Det er faktisk så høy lyd at det er i grenseland plagsomt, men ufattelig fin lyd som får MYE oppmerksomhet.
Liker både V-Twin Rekke4 Triple, alt til hver sin tid. Alle har de hver sin sjarm. Men må si jeg er meget imponert over motoren som sitter i sykkelen jeg har pr dags dato. Et deilig mellomregister gjør at kreftene er hvor de skal være.![]()
Jeg er så fersk som jeg kan få blitt så litt fler erfaringer tar jo ikke skade![]()
Men at du kjører fra meg med R-sykkelen din er jeg dog 100% sikker på. Vi snakker kun om lyden her

-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Hva er din favorittmotor?
Yamaha 9,9



Re: Hva er din favorittmotor?
K1300S har min favorittmotor. Den drar tidlig, sterkt og laaaaangt. Den har lite vibrasjoner, og duger best i en sport/tourer.
Har hattt og også prøvd ulike, sist den nye Ducati 1200 Monster. Den var hvertfall mye bedre enn Multistrada som høres fæl ut under 4000.
Trippel duger også!
Har hattt og også prøvd ulike, sist den nye Ducati 1200 Monster. Den var hvertfall mye bedre enn Multistrada som høres fæl ut under 4000.
Trippel duger også!
- Kawagutten
- Innlegg: 2902
- Registrert: 04 jul 2011, 01:18
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
- Bosted: Vestfold
Re: Hva er din favorittmotor?
Ja på en ...gummibåt så går jo den braLordShaft skrev:Yamaha 9,9![]()

X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
Re: Hva er din favorittmotor?
Rolls-Royce Merlin. Væskekjølt V-12 på 27 liter. 

We have met the enemy and he is us.
Pogo
Pogo
- poulet_cavalier
- Innlegg: 1272
- Registrert: 25 feb 2012, 21:55
- Motorsykkelen din: R1200GS
- Bosted: Asker
Re: Hva er din favorittmotor?
Nein - Daimler-Benz DB 601 er bedre. Den tåler negativ G.Desmo skrev:Rolls-Royce Merlin. Væskekjølt V-12 på 27 liter.


FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Hva er din favorittmotor?
Endunker med skikkelig eksos er godfølelse! :)tordfo skrev:Vanskelig spørsmål gitt, men jeg tror jeg måtte endt opp på v-twin, eller l-twin som det heter på ducatisk.
Endunker, herlige greier det. Kan ikke skjønne de som misliker, men de har kanskje bare kjørt med symaskineksos?
Vanlig rekkefirer er i alle fall kjedelig fram til det hyler i tosifret tusen rpms. Da er det ikke kjedelig lengre!
Lite som gir mer trøkk enn det av annet jeg har prøvd :>
Ellers så liker jeg Ducati twin motorer for den karakteristiske lyden... rrr
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013