Mange med tullete kommentarer,men du er nok i særklasse den ypperste..ArcticTiger skrev: Åsså jeg som trudde at det bare var jeg som kom med tullete kommmentarer her inne :-)å
AJ Arena...
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Sted: Brumunddal
Re: AJ Arena... har besøk av en CBF 1000 med 600 km på telle
Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: AJ Arena... har besøk av en CBF 1000 med 600 km på telle
Klarte du å levere tilbake CBF`n eller avtalte du med dem så de Tiger`n i innbytte AJ.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 38173
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... har besøk av en CBF 1000 med 600 km på telle
Svein2 skrev:Klarte du å levere tilbake CBF`n eller avtalte du med dem så de Tiger`n i innbytte AJ.
Leverte CBF'en i samme stand som jeg fikk den, men med noen x-tra km. på teller'n :-)
Likte sykker'n, jeg! Opplevde som (fysisk) ganske mye mindre enn Tiger. Handler mer om selve følelsen enn hva som er virkeligheten, om du skjønner.
Forskjellene på disse to er ikke så stor at det gjør noe, men CBF'en er smalere (slankere) og sittestillingen lavere og en anelse mer framoverbøyd.
Satt godt på sykker'n og synes det var bra drag i den. Finishen er meget god og helhetsinntrykket absolutt overbevisende.
Selv om dette er en god sykkel med mange tildels svært gode kvaliteter og egenskaper, kommer jeg nok likevel ikke til å vurdere CBF som min neste sykkel...
Men etter å ha testkjørt den noen timer i går og i dag har jeg ingen problemer med å forstå at du og andre har gått for nettopp CBF modellen.
En svært fin egenskap med den er lavt tyngdepunkt og hvor lett den er å håndtere på forskjellig underlag. Jeg tenker da ikke på selve kjøringen, men på å buksere sykkelen på (gruset) gårdplassen, i garasjen osv. Trygt og sikkert og dermed også godt egnet for nybegynnere.
Joda, en fin motorsykkel er det - uten altfor mye fiks-fakserier, men godt nok utstyrt for de som er ute etter en lettkjørt motorsykkel med mer enn nok krefter egnet til såvel pendling, koseturer i kveldinga og ikke minst ferieturer med lange kjøreetapper på både svingete veier og motorveier hvor den spreke og kompakte Hondamotoren kan vise bredden i hva den evner å gjøre.
Girkassen er for øvrig silkemyk og helt uten tendenser til 'falsk' fri som noen produsenter fortsatt sliter med...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: AJ Arena... har besøk av en CBF 1000 med 600 km på telle
Det er omtrent de inntrykkene jeg har av sykkelen også AJ. Kunne kanskje vært litt mer snadder
på instrumentene, software koster ikke mye og bestandig artig å klå på noen knapper.
Blinklys i speilene kunne vært fint, de som er foran sitter kanskje litt lavt og vanskelig å se,
uten at jeg har merket noe til det.
Jeg syns heller ikke den er så fin med toppboks, men det gjelder mange sykler og skal man ha med
passasjer på tur har man egentlig ikke noe valg.
på instrumentene, software koster ikke mye og bestandig artig å klå på noen knapper.
Blinklys i speilene kunne vært fint, de som er foran sitter kanskje litt lavt og vanskelig å se,
uten at jeg har merket noe til det.
Jeg syns heller ikke den er så fin med toppboks, men det gjelder mange sykler og skal man ha med
passasjer på tur har man egentlig ikke noe valg.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 38173
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... har besøk av en CBF 1000 med 600 km på telle
Tiger 1050 2012 er testet av Visordown. Interessant, siden all fokus har vært på Explorer 1200 i det siste...
1050'en får gode skussmål også
Les mer ved å klikke på bildet:
[img]http://www.mcsiden.no/gallery/image.php?image_id=3154[/img]
Må jo også si at jeg synes 1050'en ser flott ut i 2012 fargekomboen rød og svart
1050'en får gode skussmål også
Les mer ved å klikke på bildet:
[img]http://www.mcsiden.no/gallery/image.php?image_id=3154[/img]
Må jo også si at jeg synes 1050'en ser flott ut i 2012 fargekomboen rød og svart
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 38173
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... har besøk av en CBF 1000 med 600 km på telle
Ikke særlig til kjørevær i dag heller...
Dermed kunne man heller holde på med andre MC-ting :-)
Som å bytte ut originale og litt gammeldags utseende blinklys med noen andre originale (også på Tiger 1050 2012 modellene... ) blinklys, som man hadde liggende.
Som tenkt så gjort:
Lettvint foran, litt mer arbeidskrevende bak, men straks man løsnet på et par skruer her og der løste den biffen seg også
Bak måtte jeg legge i mellom noe mellom et par deler i chassitet som jeg ikke helt vet hva kalles... Samma det :-) Brukte i hvert fall oljefilteravtakeren som "pressmiddel" slik at jeg kom til ledningskontaktene på en grei måte.
Syns resultatet ble veldig bra!
Dermed kunne man heller holde på med andre MC-ting :-)
Som å bytte ut originale og litt gammeldags utseende blinklys med noen andre originale (også på Tiger 1050 2012 modellene... ) blinklys, som man hadde liggende.
Som tenkt så gjort:
Lettvint foran, litt mer arbeidskrevende bak, men straks man løsnet på et par skruer her og der løste den biffen seg også
Bak måtte jeg legge i mellom noe mellom et par deler i chassitet som jeg ikke helt vet hva kalles... Samma det :-) Brukte i hvert fall oljefilteravtakeren som "pressmiddel" slik at jeg kom til ledningskontaktene på en grei måte.
Syns resultatet ble veldig bra!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Sted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: AJ Arena...
De nye blinkerne var langt bedre å se på ja i mine øyne!
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
Re: AJ Arena...
De nye var finere ja, du vurderte ikke å ha dem i speilene AJ, helt sikkert en litt annen pris da men.
Har det litt i bakhue sjøl at det kunne vært fint på min, slike som på VFR1200.
Har det litt i bakhue sjøl at det kunne vært fint på min, slike som på VFR1200.
- Busa Trond
- Innlegg: 2737
- Registrert: 23 sep 2010, 20:58
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016
Re: AJ Arena...
Det ble veldig bra det, Tigern så nesten nyere ut jo.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 38173
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena...
Som disse, som sitter på Sprint'en?Svein2 skrev:De nye var finere ja, du vurderte ikke å ha dem i speilene AJ, helt sikkert en litt annen pris da men.
Har det litt i bakhue sjøl at det kunne vært fint på min, slike som på VFR1200.
Øh...
Nei, ellers takk!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: AJ Arena...
Det var slike jeg tenkte på ja,
Tjaaaaa.....neimen om jeg vet, antagelig finest slik du gjorde det.
Tjaaaaa.....neimen om jeg vet, antagelig finest slik du gjorde det.
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Sted: Oslo
Re: AJ Arena... har besøk av en CBF 1000 med 600 km på telle
AJ skrev:Ikke særlig til kjørevær i dag heller...
Dermed kunne man heller holde på med andre MC-ting :-)
Som å bytte ut originale og litt gammeldags utseende blinklys med noen andre originale (også på Tiger 1050 2012 modellene... ) blinklys, som man hadde liggende.
Som tenkt så gjort:
Lettvint foran, litt mer arbeidskrevende bak, men straks man løsnet på et par skruer her og der løste den biffen seg også
Bak måtte jeg legge i mellom noe mellom et par deler i chassitet som jeg ikke helt vet hva kalles... Samma det :-) Brukte i hvert fall oljefilteravtakeren som "pressmiddel" slik at jeg kom til ledningskontaktene på en grei måte.
Syns resultatet ble veldig bra!
Ser bra ut Hva sitter i andre enden av sykkelen nå da De gamle
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 38173
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... har besøk av en CBF 1000 med 600 km på telle
Neida, nye bak også så klart :-)ojda skrev:Ser bra ut Hva sitter i andre enden av sykkelen nå da De gamleAJ skrev:
Syns resultatet ble veldig bra!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Sted: Oslo
Re: AJ Arena...
Vi ble jo litt mistenksomme da du ikke presenterte foto av bakstussen til Tiger
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]