Cutless sin blogg
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Cutless sin Hyperblogg!
Mini-traktor?



- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Bosted: Stavanger
Re: Cutless sin Hyperblogg!
Er ikke det der en gs1200?
skulle ønske jeg kunne pakke min slik, men har den der kåpe/baklys saken bakpå som blir presset ned og oppskrapet da 


- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Cutless sin Hyperblogg!
Tihi.
Bakparten er i metall og er veldig solid, så den presser ikke ned på baklykta. Hele endestussen der er jo ekstrautstyr som jeg bytter med den originale bakstussen litt frem og tilbake. Så er ikke redd for at den får litt juling. Er mer forsiktig med den originale bakstussen som er i plast :)
Orginal:

Traktor modus steg 1:

Traktor modus steg 2:

Bakparten er i metall og er veldig solid, så den presser ikke ned på baklykta. Hele endestussen der er jo ekstrautstyr som jeg bytter med den originale bakstussen litt frem og tilbake. Så er ikke redd for at den får litt juling. Er mer forsiktig med den originale bakstussen som er i plast :)
Orginal:
Traktor modus steg 1:
Traktor modus steg 2:
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Cutless sin Hyperblogg!

- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Cutless sin Hyperblogg!
Sexy

Har en uke med cruiser-dilla av alle ting

Har en uke med cruiser-dilla av alle ting

- Bjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin Hyperblogg!
Trodde bare det var fyllepreik jeg... men ser jo at du har gjort litt mer alvor av det enn anntatt, haha.
Men jada, den var ikke dum den der. Savner en litt mer markant front. Liker ikke at den ser ut som en tråsykkel rett forfra... Ta en titt på Indian også.
Men jada, den var ikke dum den der. Savner en litt mer markant front. Liker ikke at den ser ut som en tråsykkel rett forfra... Ta en titt på Indian også.

- mortenolb
- Innlegg: 3618
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Hobøl
Re: Cutless sin Hyperblogg!
Svaret er nei. 

-
- Innlegg: 1081
- Registrert: 29 okt 2011, 16:48
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
- Bosted: Trondheim
Re: Cutless sin Hyperblogg!
+1mortenolb skrev:Svaret er nei.


- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Cutless sin Hyperblogg!
Det var ikke noe spørsmål. Forbanna trangsynte plast-racere 

- Bjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin Hyperblogg!
Haha
Vel... jeg har sagt det før og jeg sier det igjen... jeg liker ideen din og forstår hvorfor du tenker litt som du gjør
Jeg har jo eid en jernhest selv, så trangsynt kan jeg ikke si at jeg er

Vel... jeg har sagt det før og jeg sier det igjen... jeg liker ideen din og forstår hvorfor du tenker litt som du gjør

Jeg har jo eid en jernhest selv, så trangsynt kan jeg ikke si at jeg er

- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Cutless sin Hyperblogg!
Jeg synes bare de er tøffe, og jeg liker tanken om å cruise. Men etter å ha hatt Diavel på lån en uke så vet jeg jo at det ikke er helt klaff. Måtte i såfall blitt sykkel nr 2 :)
- Bjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin Hyperblogg!
Alt går sagtere med cruiser. alt du er vant til av nedlegg, wheelies, heftige gasspådrag etc. og endre modus helt. Jeg kunne lett funnet på noe slikt sprell selv jeg...igjen, men da MÅTTE jeg ha en med ryggstøtte og som ikke så ut som en Goldwing. Da blir nok fort mulighetene ganske amputerte :-)å
Hvis det viser seg at kjærringa omsider kommer til å ta lappen så kommer nok hun til å kjøpe seg en liten cruiser og da kan jeg jo evt. låne den. Men det blir nok ikke noe så fancy som Victory eller Indian etc. Vi snakker Honda Shadow her
Hvis det viser seg at kjærringa omsider kommer til å ta lappen så kommer nok hun til å kjøpe seg en liten cruiser og da kan jeg jo evt. låne den. Men det blir nok ikke noe så fancy som Victory eller Indian etc. Vi snakker Honda Shadow her

- freddy123
- Innlegg: 1054
- Registrert: 02 jul 2014, 22:26
- Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
- Bosted: akershus
Re: Cutless sin Hyperblogg!
Det er mange fine cruisere, men til felleskjøring med medlemmer herifra så er det slitsomt med cruiser :)
Men på tur alene går det fint :), men er du vandt med ducati og effekten dens så vil nok alle cruisere stort sett føltes stort tungt uhåndterbart og bælete, samtidig slappe .
Men er enig i at det er mange kule cruisere der ute :) fordelen med cruiser er vel at det er lettere og kose seg og holde fartsgrensene en med annen redskap, men helt ærlig jeg ser ikke for meg deg på noen cruiser :)
Men på tur alene går det fint :), men er du vandt med ducati og effekten dens så vil nok alle cruisere stort sett føltes stort tungt uhåndterbart og bælete, samtidig slappe .
Men er enig i at det er mange kule cruisere der ute :) fordelen med cruiser er vel at det er lettere og kose seg og holde fartsgrensene en med annen redskap, men helt ærlig jeg ser ikke for meg deg på noen cruiser :)
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Cutless sin Hyperblogg!
Fint resonnert av både Bjerknez og freddy123, men jeg ble veldig nysgjerrig på hvorfor du ikke ser for deg meg på cruiser freddy 

- Bjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin Hyperblogg!
Ja, cruisere føles stort sett helt annerledes og det er nettopp derfor en cruiser kan være løsningen på den perfekte ferieturen for noen. Man blir ikke fristet til å dragrace, men gidder ikke å tenke på heftige nedlegg etc. Man er i et helt annet modus med en slik sykkel og jeg husker selv følelsen og mange av turene jeg hadde savner jeg ennå.freddy123 skrev:Det er mange fine cruisere, men til felleskjøring med medlemmer herifra så er det slitsomt med cruiser :)
Men på tur alene går det fint :), men er du vandt med ducati og effekten dens så vil nok alle cruisere stort sett føltes stort tungt uhåndterbart og bælete, samtidig slappe .
Men er enig i at det er mange kule cruisere der ute :) fordelen med cruiser er vel at det er lettere og kose seg og holde fartsgrensene en med annen redskap, men helt ærlig jeg ser ikke for meg deg på noen cruiser :)
Men husk på en ting freddy123. ALLE cruisere er ikke "slappe" og treige. Jeg holdt faktisk fint følge med Cutless sin GSX650F på rettstrekket med min 1300 cruiser. Man får sikkert også langt råere cruisere enn den jeg hadde som sikkert har moment nok til å spinne på bar asfalt ved en lite glipp på clutchen. Dessuten så har man en fantastisk lyd i disse syklene også.
- mortenolb
- Innlegg: 3618
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Hobøl
Re: Cutless sin Hyperblogg!
Uten at jeg skal pårope meg noen stor erfaring, så er det vel litt forskjell fra cruiser til "cruiser" også. Da jeg prøvde Bjerknez sin, så var det bare plagsomt å måtte tenke på svinger og lav fart og i det hele tatt. Den dro godt, men det var vel det eneste som var brukbart med den etter min mening.
Har også prøvd en Kawasaki Vulcan, og det var hakket morsommere. Kunne svinge litt mer, og den synes jeg var lettstyrt og i det hele tatt. Fortsatt ikke noe jeg ville hatt, dog.
Har også prøvd en Kawasaki Vulcan, og det var hakket morsommere. Kunne svinge litt mer, og den synes jeg var lettstyrt og i det hele tatt. Fortsatt ikke noe jeg ville hatt, dog.
- Bjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin Hyperblogg!
Hvis jeg MÅTTE bytte til cruiser i dag så hadde jeg kjørt V-Rod'en til tor2502. Eller vertfall en V-Rod. Det er så nærme cruiser man kommer uten å ta bort alt for mye av den morsomme biten. Dessuten så er lyden i Tor sin V-Rod så fantastisk og hinnsides at alle andre sykler høres ut som symaskiner eller billige påhengsmotorer.
Men disse V-Rod'ene er dyre desverre og spesielt hvis man skal ha en litt påkostet en... :-)å
Men disse V-Rod'ene er dyre desverre og spesielt hvis man skal ha en litt påkostet en... :-)å
-
- Innlegg: 1081
- Registrert: 29 okt 2011, 16:48
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
- Bosted: Trondheim
Re: Cutless sin Hyperblogg!
Uten annen erfaring enn den fra kjøreskolens Honda Shadow 125 fra neon år tilbake vil jeg si at for meg er nok powercruiser ala ny V-Max eller Diavel de eneste jeg kunne tenkt meg



- freddy123
- Innlegg: 1054
- Registrert: 02 jul 2014, 22:26
- Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
- Bosted: akershus
Re: Cutless sin Hyperblogg!
skjer det no her om dagen
vært stille en stund nå syntes jeg 


- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Cutless sin Hyperblogg!
Hyggelig at du tenker på Hyper'n!
Det er veldig lite nytt her i gården. Kan dele det at Hyper'n fungerer utmerket til mer urban pendling. Jeg har også kjøpt meg kevlar jeans i den anledning som gjør alt så latterlig mye mer praktisk (tips hvis andre vurderer: tilbud hos bullfighter). De har en kevlar jeans som er dekt med kevlar over alt sammenlignet med andre som bare dekker på knær og andre utsatte områder. Anbefales.
Litt mer juicy: Jeg er veldig nysgjerrig på den nye versjonen av Speed Triple som blir lansert nå i høst. Jeg er klar over at rammen etc. forblir det samme. Men hvis de treffer på designet og pris så skal den vurderes til neste år :)

Det er veldig lite nytt her i gården. Kan dele det at Hyper'n fungerer utmerket til mer urban pendling. Jeg har også kjøpt meg kevlar jeans i den anledning som gjør alt så latterlig mye mer praktisk (tips hvis andre vurderer: tilbud hos bullfighter). De har en kevlar jeans som er dekt med kevlar over alt sammenlignet med andre som bare dekker på knær og andre utsatte områder. Anbefales.
Litt mer juicy: Jeg er veldig nysgjerrig på den nye versjonen av Speed Triple som blir lansert nå i høst. Jeg er klar over at rammen etc. forblir det samme. Men hvis de treffer på designet og pris så skal den vurderes til neste år :)

- Olav K
- Innlegg: 2668
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
- Bosted: Odda/Rosendal
Re: Cutless sin Hyperblogg!
Ny Speed Triple....Cutless skrev:Hyggelig at du tenker på Hyper'n!
Det er veldig lite nytt her i gården. Kan dele det at Hyper'n fungerer utmerket til mer urban pendling. Jeg har også kjøpt meg kevlar jeans i den anledning som gjør alt så latterlig mye mer praktisk (tips hvis andre vurderer: tilbud hos bullfighter). De har en kevlar jeans som er dekt med kevlar over alt sammenlignet med andre som bare dekker på knær og andre utsatte områder. Anbefales.
Litt mer juicy: Jeg er veldig nysgjerrig på den nye versjonen av Speed Triple som blir lansert nå i høst. Jeg er klar over at rammen etc. forblir det samme. Men hvis de treffer på designet og pris så skal den vurderes til neste år :)


Selv om jeg er en stooor fanboy av denne sykkelen (surprise) så er jeg ikke overoptimistisk mtp den nye modellen.

Det "forventes" en pris som er høyere enn den som er idag. Designmessig er det ikke de helt store endringene, er vel "ram air" inntaket i fronten som er det mest iøynefallende, sammen med ny eksos. (Jævla miljø-krav

Elektronikk- ride by wire, med tre ulike modes på standard Speed Triple, og fem på Speed Triple R. Kanskje den får cruise controll?
Showa dempere på standard-utgaven og full Øhlins på R (som idag)
Begge utgavene får de sinnsvakt gode Brembo bremsene.
Om den nye R utgaven igjen får ekstra lette hjul (som f.eks smidde PVM felger, slik jeg har på min 13 mod) vet vi ikke. På 14 og 15 modellene har Triumph kun utstyrt Speed'n med vanlige felger.. Men det er jo en glimrende anledning til å skaffe seg noen lekre OZ Racing felger

Men uansett, det er en deilig sykkel med tonnevis av kjøreglede, og jeg TROR du skal leite lenge etter en mer komfortabel streetfighter.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Cutless sin Hyperblogg!
Ja, blir spennende å se hva de går for angående felger etc. Jeg har ihvertfall hørt at Speed'n er også veldig komfortabel om du er lang.
Blir uansett spennende å se hva de kommer med, virker som om Triumph har gjort mye riktig i det siste :)
Blir uansett spennende å se hva de kommer med, virker som om Triumph har gjort mye riktig i det siste :)
- Olav K
- Innlegg: 2668
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
- Bosted: Odda/Rosendal
Re: Cutless sin Hyperblogg!
Nå er Triumph det neste mest solgte europeiske merket, og med en helt sinnsvak økning spesielt i USA... så joda, de treffer bra, spesielt men Tiger 800serien sin.Cutless skrev:Ja, blir spennende å se hva de går for angående felger etc. Jeg har ihvertfall hørt at Speed'n er også veldig komfortabel om du er lang.
Blir uansett spennende å se hva de kommer med, virker som om Triumph har gjort mye riktig i det siste :)
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Cutless sin Hyperblogg!
Er jo ganske bra "schwung" over navnet Triumph også da! 
