Måkke glemme forhjulsslipp..TBI81 skrev:Men det der er jo fra et spill ZZ.
Herlig den DTC'en forøvrig. Hadde vært noe å bare kunnet gønne på med nedlegg :-)
Og fin rute det der. Tysnes er gull
LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*
Re: LordShaft - *Min egen lille verden*
-
- Innlegg: 32
- Registrert: 25 apr 2015, 16:38
- Motorsykkelen din: BMW S1000RR - 2011
Re: LordShaft - *Min egen lille verden*
Nåja........passe seg nå, så itte a mor sett ned beinet her og gir begrensninger i brukZZR-Erling skrev:Kjente meget tydelig at Rain var "slø" på power i forhold til Sport. Merker ikke noe "delay" i Sport, men så har jeg/vi ikke testa Race da. Skal prøve![]()
Liker å vite at DTC ikke begrenses helt til ikke å gi tilbakemelding, jeg vil vite når jeg er helt på grensa, for det anser jeg som unødig "risiko sport".
På K1300S'n er det veldig klar tilbakemelding på "DTC", der kalles den vel ASC, synes det er greit jeg.

-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: LordShaft - *Min egen lille verden*
Mor har talt




- mortenolb
- Innlegg: 3618
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Hobøl
Re: LordShaft - *Min egen lille verden*
Det klippet fra Ride illustrerer egentlig ikkenoe, da det ikke er sånn at en sykkel har flere hjelpemidler enn noe annet. Du har TC og klarer ikke låse forhjulet ved bråbrems, that's about it. 

Re: LordShaft - *Min egen lille verden*
Kjekt å hilse på LordShaft. Så med en gang at det var deg :-)LordShaft skrev:Startet med å kjøre innom Ride for å kjøpe meg ny Neck Warmer. Plukket med meg en Rukka piece til 489,- Kostet litt, men helt klart verdt det i mine øyner. Ride hadde RoadShow i dag, lurer meg på om det var KTM og Kawa som var der...Selv om jeg så at der var mulig å prøvekjøre bmw også. Uansett, var ikke noe av interesse for meg. Men fikk håndhilst på Bergen fra forumet her. Trivelig å slå av en prat før turen gikk videreSkulle helt klart fått til en tur ilag.
Ble ikke Versys... altfor treg! Men prøvde GTR. Den var meget behagelig


-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: LordShaft - *Min egen lille verden*
I frykt for at dette kommer til å bli brukt mot meg i all den tid
Så er jeg faktisk jævlig sugen på den K1300S selv. Klatrer jeg ned fra RR segmentet er egentlig denne eneste alternativet slik jeg ser det nå.
Har veldig lyst å prøvekjøre en slik
Vi er jo såpass "store" gutter, at vi kan liksom ikke kjøre hva som helst. Det er ikke maks komfort på min sykkel, selv om den er veldig behagelig for å være RR. Som du sikkert kjente selv i dag 

Har veldig lyst å prøvekjøre en slik


- Olav K
- Innlegg: 2668
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
- Bosted: Odda/Rosendal
Re: LordShaft - *Min egen lille verden*
Mitt inntrykk er at BMW nå, etter avgiftsletten tilbyr veldig mye sykkel for penga.. selv har jeg tenkt mye på R1200R i det siste
Men K1300 skal jeg jammen se mer på, neste gang jeg er innom Terje for en kaffe.. kanskje allerede mandag om været vil


Men K1300 skal jeg jammen se mer på, neste gang jeg er innom Terje for en kaffe.. kanskje allerede mandag om været vil

http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: LordShaft - *Min egen lille verden*
Jeg føler vel strengt talt at BMW har vært flink å levere bang for the buck de siste årene. Sykkelutvalget deres har utvilket seg til det bedre. Å jeg er veldig positiv til sport tourerne deres, men frykter at jeg vil savne den agressive og lekende RR klassen for mye (enda) Blir vel voksen en dag jeg også 

- Olav K
- Innlegg: 2668
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
- Bosted: Odda/Rosendal
Re: LordShaft - *Min egen lille verden*
LordShaft skrev:Jeg føler vel strengt talt at BMW har vært flink å levere bang for the buck de siste årene. Sykkelutvalget deres har utvilket seg til det bedre. Å jeg er veldig positiv til sport tourerne deres, men frykter at jeg vil savne den agressive og lekende RR klassen for mye (enda) Blir vel voksen en dag jeg også
Det tviler jeg på, LilleLord, like lite som onkel


http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: LordShaft - *Min egen lille verden*
Kan skrive under at K1300S er for store gutter. Hadde en slik i 2010 - savner trøkket!!
Iflg Terje kommer S1000XR i juni. Har lyst å prøve den før jeg bytter...
og, det er ikke lett å bytte sykkel når en er blitt vant med BMW kvalitet
Iflg Terje kommer S1000XR i juni. Har lyst å prøve den før jeg bytter...
og, det er ikke lett å bytte sykkel når en er blitt vant med BMW kvalitet

-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: LordShaft - *Min egen lille verden*
Hehe... sant nok. Det er veldig kloke ord må jeg absolutt påstå å sei
Uansett så blir det ikke tema å skifte sykkel denne sesongen, men hvem vet hva høsten bringer. Mye blir vel egentlig avgjort på turen i sommer. Vil jeg trives på langtur med RR, vil jeg prioritere en bedre egnet tursykkel... osv osv
Å når en kikker på tursykkel, ja så er det faen meg mye bra i det segmentet også

@Bergen... Ja S1000XR blir en mer tur inspirert liter sykkel, men vil den kunne konkurere med K1300S? Syns den minner mer om en Multistrada



Uansett så blir det ikke tema å skifte sykkel denne sesongen, men hvem vet hva høsten bringer. Mye blir vel egentlig avgjort på turen i sommer. Vil jeg trives på langtur med RR, vil jeg prioritere en bedre egnet tursykkel... osv osv


Å når en kikker på tursykkel, ja så er det faen meg mye bra i det segmentet også


@Bergen... Ja S1000XR blir en mer tur inspirert liter sykkel, men vil den kunne konkurere med K1300S? Syns den minner mer om en Multistrada


- mortenolb
- Innlegg: 3618
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Hobøl
Re: LordShaft - *Min egen lille verden*
Tror du må ta deg et par turer med Tiger Explorer-mafia'n her på forumet før du undervurderer "sportsligheten" til såkalt gubbe-tursykkel



- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: LordShaft - *Min egen lille verden*
Halvparten av "Mafiaen" stiller seg jo til disposisjon i over to uker i sommer 

Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- Olav K
- Innlegg: 2668
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
- Bosted: Odda/Rosendal
Re: LordShaft - *Min egen lille verden*
ojda skrev:Halvparten av "Mafiaen" stiller seg jo til disposisjon i over to uker i sommer
Nå man leser den setningen din, uten kontekst.. kan den lekende lett misforståes


http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: LordShaft - *Min egen lille verden*
Tror nok ikke den kan måle seg med sportslige egenskapene til KS, men spent på den motoren i XR. Oppreist kjørestilling og et helt annet tyngdepunkt. Blir spennende å prøveLordShaft skrev: @Bergen... Ja S1000XR blir en mer tur inspirert liter sykkel, men vil den kunne konkurere med K1300S? Syns den minner mer om en Multistrada![]()

Helt sikkert en sykkel som kan brukes like godt til jobb pendling som inspirert kjøring

Og en annen ting er at KS sikkert byttes ut av BMW etterhvert. Har tross alt overlevd siden 2009. Får håpe at det kommer en ny sportstourer da, og at de ikke legger sportstourer segmentet dødt!!
Multistrada var en god sammenligning :-)
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: LordShaft - *Min egen lille verden*
Olav K skrev:ojda skrev:Halvparten av "Mafiaen" stiller seg jo til disposisjon i over to uker i sommer
Nå man leser den setningen din, uten kontekst.. kan den lekende lett misforståesog det tror jeg faktisk at jeg velger å gjøre denne gang
Du får nå tolke hva du vil L Men jeg skal da i allefall sørge for at Lorden
får testet TigerBerta ila sommerukene. Å du også Olav, om du vil
Det kan jo være greit å prøve den "Moderne Tigeren". Å ikke det gamle skrammelet
som enkelte andre kjører rundt på :-)å
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Re: LordShaft - *Min egen lille verden*
Vel, det jeg mente å illustrere, er at det fins store forskjeller på hvordan TC griper inn. På min strupes fremdrift såpass at det kjennes at det skjer. Lordshaft skriver at hans bike får inn bakenden pent og pyntelig på de modes han har prøvd.mortenolb skrev:Det klippet fra Ride illustrerer egentlig ikkenoe, da det ikke er sånn at en sykkel har flere hjelpemidler enn noe annet. Du har TC og klarer ikke låse forhjulet ved bråbrems, that's about it.
Poenget mitt er at man må kjenne at den slår inn. Blir den "for bra", kan det vel bli at man kjører oftere "on the edge", enn man vil, særlig i regn.
Og bare så det er sagt, TC kan ikke berge et forhjulslipp, ikke initsiert av bremsing.
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: LordShaft - *Min egen lille verden*
Ja ta det med en klype salt Erling. Jeg kjente at DTC grep inn, men føltes ut som den hentet seg inn og ikke hugg inn om du skjønner. Hva som faktisk skjedde den brøkdelen av et sekund dette varte er noe helt annetZZR-Erling skrev: Vel, det jeg mente å illustrere, er at det fins store forskjeller på hvordan TC griper inn. På min strupes fremdrift såpass at det kjennes at det skjer. Lordshaft skriver at hans bike får inn bakenden pent og pyntelig på de modes han har prøvd.


Uansett så er jeg ikke i tvil om at dette er noe ALLE sykler burde ha. Nå er det bare opp til BMW å adoptere den ABS teknikken til Bosch eller hva det er som er på de nye KTM'ene.
Jeg regner med du er klar over at du må ha deg en svingom med raketten min om jeg skal besudle Berta diojda skrev: Men jeg skal da i allefall sørge for at Lorden
får testet TigerBerta ila sommerukene.


Ja det er ikke noe tvil om at S1000XR skal prøvekjøres. Men får alikevell litt sånn "her skal vi kjøre litt på grus" sykkel. Som mange andre av disse tur syklene er. Jeg har overhodet ikke noe på grus å gjøreBergen skrev: Tror nok ikke den kan måle seg med sportslige egenskapene til KS, men spent på den motoren i XR. Oppreist kjørestilling og et helt annet tyngdepunkt. Blir spennende å prøve![]()
Helt sikkert en sykkel som kan brukes like godt til jobb pendling som inspirert kjøring![]()
Og en annen ting er at KS sikkert byttes ut av BMW etterhvert. Har tross alt overlevd siden 2009. Får håpe at det kommer en ny sportstourer da, og at de ikke legger sportstourer segmentet dødt!!



K motoren som står i K1300S kom jo faktisk så tidlig som i 83, men solgte drit. Så de relanserte noe greier i 2004.
Leste også at K1300S er den kraftigste motoren BMW noen gang har produsert før S1000RR kom i 2010

-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: LordShaft - *Черт готов к летней поездки*

I dag er det 25 år siden Rolling Thunder sparket igang vårmønstringen i Bergen. Solen skinner fra skyfri himmel. Det er 8 - 9 varmegrader i skrivende stund. Dette kan bli et bra arrangement.
Jeg har ikke ro i ræven til å kaste vekk en så fin dag på å stå til utstilling i byen. Så jeg blir å kjøre på tur i stede tenker jeg. Litt usikker på hvor turen går i dag, men det frister jævlig å kjøre til Halhjem å ta fergen over til Våge

Re: LordShaft - *Min egen lille verden*
WHAT???LordShaft skrev:Ja ta det med en klype salt Erling. Jeg kjente at DTC grep inn, men føltes ut som den hentet seg inn og ikke hugg inn om du skjønner. Hva som faktisk skjedde den brøkdelen av et sekund dette varte er noe helt annetZZR-Erling skrev: Vel, det jeg mente å illustrere, er at det fins store forskjeller på hvordan TC griper inn. På min strupes fremdrift såpass at det kjennes at det skjer. Lordshaft skriver at hans bike får inn bakenden pent og pyntelig på de modes han har prøvd.![]()
![]()
Uansett så er jeg ikke i tvil om at dette er noe ALLE sykler burde ha. Nå er det bare opp til BMW å adoptere den ABS teknikken til Bosch eller hva det er som er på de nye KTM'ene.
Jeg regner med du er klar over at du må ha deg en svingom med raketten min om jeg skal besudle Berta diojda skrev: Men jeg skal da i allefall sørge for at Lorden
får testet TigerBerta ila sommerukene.![]()
![]()
Ja det er ikke noe tvil om at S1000XR skal prøvekjøres. Men får alikevell litt sånn "her skal vi kjøre litt på grus" sykkel. Som mange andre av disse tur syklene er. Jeg har overhodet ikke noe på grus å gjøreBergen skrev: Tror nok ikke den kan måle seg med sportslige egenskapene til KS, men spent på den motoren i XR. Oppreist kjørestilling og et helt annet tyngdepunkt. Blir spennende å prøve![]()
Helt sikkert en sykkel som kan brukes like godt til jobb pendling som inspirert kjøring![]()
Og en annen ting er at KS sikkert byttes ut av BMW etterhvert. Har tross alt overlevd siden 2009. Får håpe at det kommer en ny sportstourer da, og at de ikke legger sportstourer segmentet dødt!!![]()
![]()
![]()
K motoren som står i K1300S kom jo faktisk så tidlig som i 83, men solgte drit. Så de relanserte noe greier i 2004.
Leste også at K1300S er den kraftigste motoren BMW noen gang har produsert før S1000RR kom i 2010Men jeg ser at det er langt verre å velge sykkel når en har gjort seg en del erfaringer og må ta og gi litt i forhold til krav en har satt seg. Vi vil jo så gjerne ha ALT :-)å
K-motoren i dagens K, kom IKKE i 83...det er en HELT annen motor. Dagens K ble født i 2005!
Gamle K:


K fom 2005:

https://www.ricardo.com/Documents/RQ%20 ... 2_2009.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
- Ugelvik
- Innlegg: 69
- Registrert: 05 mar 2015, 11:19
- Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900
- Bosted: Bergen
Re: LordShaft - *Черт готов к летней поездки*
Tenkte meg på vårmønstringen på festplassen, men man blir vel bare parkert inne :)
Re: LordShaft - *Черт готов к летней поездки*
Må vist sende noe K-materiell til LS'n :-)å
Makan
Makan

-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: LordShaft - *Черт готов к летней поездки*
@Erling Motoren som ble bygget i R100 i 83-84 var ikke det strengt talt begynnelsen til det som ble motoren i K1300S
Eller er jeg helt på viddene nå?

Eller er jeg helt på viddene nå?
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: LordShaft - *Черт готов к летней поездки*
Ja jeg blir bare å parkere i nærheten eller rett utenfor på busslommen der. Kjører ikke inn, da kommer du deg faen ikke ut igjenUgelvik skrev:Tenkte meg på vårmønstringen på festplassen, men man blir vel bare parkert inne :)


Ja det tror jeg du må, for her har jeg tydeligvis fått i meg vranglæreZZR-Erling skrev:Må vist sende noe K-materiell til LS'n :-)å
Makan



Men hvilke andre sykler vurderte du når du valgte k1300s?
Busa? Kawa? Der er jo mange andre god sport maskiner i det segmentet

- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: LordShaft - *Черт готов к летней поездки*
Ja, det må du gjøre ... meget skuffende til å komme fra en BMW-mann.ZZR-Erling skrev:Må vist sende noe K-materiell til LS'n :-)å
Makan
