Lasse`s logg: Kawasaki Z H2 2020

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg: Triumph Speed Triple R 2013mod

Legg inn av lasse_hansen »

Slenger inn et par bilder jeg tok i farta istad når jeg parkerte i garasjen :)

Bilde

Bilde


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Lasse`s logg: Triumph Speed Triple R 2013mod

Legg inn av Olav K »

Se der... Doble under tail Arrow potter..det er jo "bære lekkert"
Og en rørlegger med en svart Speed Triple R kan jo aldri bli feil!:-D
Håper vi ser mer til deg her inne, utover i sesongen :thumleft
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg: Triumph Speed Triple R 2013mod

Legg inn av lasse_hansen »

Jeg må nok pent bli mere synlig både her inne og på veien. Har vært litt for lenge vekk fra mcsiden skjønner jeg. Driver å "leser meg opp" på postær her inne nå. Men nå begynner faktisk øya å bli ganske små, så må vel nesten kvelde.. Så får jeg forsette i morra, og hvem vet, kanskje det dukker opp et bilde eller to når jeg tar meg en liten tur i morræ :)


Sent from my iPad using Tapatalk

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg: Triumph Speed Triple R 2013mod

Legg inn av lasse_hansen »

Forresten, et par spørsmål dere kanskje kan svare på mens jeg sover. Fikk med noen godkjennings papirer på arrow portene, som ble montert hos forhandler i vinter. Er det slik at man kan få dette på vognkortet? Evt hvordan går man frem da?

Og en annen ting, noen som vet hvordan man kan få ut lyddemperen? Ser at selve demperen sitter skrudd baki enden der med en skrue inn i selve potta. Men på denne skruen så er det en liten sveiseprikk, sånn at man ikke bare kan skru den rett ut.. Noen ide om hvordan man kan få fiksa det enkelt og greit? Kan slenge inn et nærbilde av dette i morra :)

Nå er det straks natti natt merker jeg.


Sent from my iPad using Tapatalk

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38207
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Lasse`s logg: Triumph Speed Triple R 2013mod

Legg inn av AJ »

lasse_hansen skrev:
Håper ikke absolutt alle er oppgitt over at jeg er tilbake? :p
Slett ikke :-) !
Hyggelig å se deg her inne igjen :thumleft
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23393
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Lasse`s logg: Triumph Speed Triple R 2013mod

Legg inn av Bjerknez »

Vi må få tatt noen kaffeturer fremover lasse_hansen :thumleft
Selv om du bor i den "andre" byen så skal vi nok få til dette :lol

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Lasse`s logg: Triumph Speed Triple R 2013mod

Legg inn av Olav K »

lasse_hansen skrev:Forresten, et par spørsmål dere kanskje kan svare på mens jeg sover. Fikk med noen godkjennings papirer på arrow portene, som ble montert hos forhandler i vinter. Er det slik at man kan få dette på vognkortet? Evt hvordan går man frem da?

Og en annen ting, noen som vet hvordan man kan få ut lyddemperen? Ser at selve demperen sitter skrudd baki enden der med en skrue inn i selve potta. Men på denne skruen så er det en liten sveiseprikk, sånn at man ikke bare kan skru den rett ut.. Noen ide om hvordan man kan få fiksa det enkelt og greit? Kan slenge inn et nærbilde av dette i morra :)

Nå er det straks natti natt merker jeg.


Sent from my iPad using Tapatalk
Den sveiseperla tok jeg vekk med en Dremel-kutter, men det går også å bruke en liten bajonettsag.
Selve lyddemperen satt som fanden selv, så jeg skrudde av hele bakre potte og brukte et kosteskaft fra baksida. Da kom de greit ut.
Ang godkjenningspapirer, mine Arrow potter var montert da jeg kjøpte sykkelen i august ifjor (overligger fra '13) så dette har jeg ikke ofret så mange tankene akkurat :knegg
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Lasse`s logg: Triumph Speed Triple R 2013mod

Legg inn av Andreas »

lasse_hansen skrev:Forresten, et par spørsmål dere kanskje kan svare på mens jeg sover. Fikk med noen godkjennings papirer på arrow portene, som ble montert hos forhandler i vinter. Er det slik at man kan få dette på vognkortet? Evt hvordan går man frem da?

Og en annen ting, noen som vet hvordan man kan få ut lyddemperen? Ser at selve demperen sitter skrudd baki enden der med en skrue inn i selve potta. Men på denne skruen så er det en liten sveiseprikk, sånn at man ikke bare kan skru den rett ut.. Noen ide om hvordan man kan få fiksa det enkelt og greit? Kan slenge inn et nærbilde av dette i morra :)

Nå er det straks natti natt merker jeg.


Sent from my iPad using Tapatalk
Hallo! Regner med pottene du har er E-merket og med katalysator siden de har db-killere som er plombert? Da skal du kunne bestille time hos Vegvesenet og få vise sykkelen der. Ta med de papirene du fikk med pottene, så kikker de sikkert på de og kanskje krever en støytest. Da skal du få de innskrevet i vognkortet. Funker greit på Ducati med E-merket Termignoni ivertfall :thumleft

Sveisepunktet til DB-killer skruen klarer du å knekke med å bare ta i med passende verktøy på skruen. Men ville ventet med dette til du evt har fått de godkjennt. De er plombert med en sveis av en grunn :prf

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Lasse`s logg: Triumph Speed Triple R 2013mod

Legg inn av ojda »

Hei Lasse :vs
Godt å høre at Speed`n fortsatt ruller, og at du sitter oppå :prop:
Sees vel i løpet av sessongen :prf

Forresten, gratulerer med firma, nå slipper du kjeft fra sjefen :-)å
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg: Triumph Speed Triple R 2013mod

Legg inn av lasse_hansen »

Bjerknez skrev:Vi må få tatt noen kaffeturer fremover lasse_hansen :thumleft
Selv om du bor i den "andre" byen så skal vi nok få til dette :lol
Ja vi får få te det vel Bjerknez, hadde vært artig.. Prøver stort sett å unngå folk fra den andre byen, men ettersom frua er ifra frekksta så kan jeg vel egentlig ikke si så mye om det! :P


Sent from my iPad using Tapatalk

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg: Triumph Speed Triple R 2013mod

Legg inn av lasse_hansen »

Andreas skrev:
lasse_hansen skrev:Forresten, et par spørsmål dere kanskje kan svare på mens jeg sover. Fikk med noen godkjennings papirer på arrow portene, som ble montert hos forhandler i vinter. Er det slik at man kan få dette på vognkortet? Evt hvordan går man frem da?

Og en annen ting, noen som vet hvordan man kan få ut lyddemperen? Ser at selve demperen sitter skrudd baki enden der med en skrue inn i selve potta. Men på denne skruen så er det en liten sveiseprikk, sånn at man ikke bare kan skru den rett ut.. Noen ide om hvordan man kan få fiksa det enkelt og greit? Kan slenge inn et nærbilde av dette i morra :)

Nå er det straks natti natt merker jeg.


Sent from my iPad using Tapatalk
Hallo! Regner med pottene du har er E-merket og med katalysator siden de har db-killere som er plombert? Da skal du kunne bestille time hos Vegvesenet og få vise sykkelen der. Ta med de papirene du fikk med pottene, så kikker de sikkert på de og kanskje krever en støytest. Da skal du få de innskrevet i vognkortet. Funker greit på Ducati med E-merket Termignoni ivertfall :thumleft

Sveisepunktet til DB-killer skruen klarer du å knekke med å bare ta i med passende verktøy på skruen. Men ville ventet med dette til du evt har fått de godkjennt. De er plombert med en sveis av en grunn :prf
Ja tenkte å få dem inn på vognkortet, så venter med å fjerne db killerne til dette er gjort.. Det er såpass lett å få løs det sveisepunktet ja.. Er mest bare nyskjerrig på hvordan lyden blir uten, men spørs om det blir å kjøre rundt uten dem...
Ja har fått papirer på potta, og den er E merket.. Men da får jeg ta med meg papirer og sykkel opp dit en dag jeg får tid :)

Tenkte jeg skulle få slengt ut flere bilder idag, men det har jeg desverre ikke rukket, og i morra skal jeg i begravelse så det blir nok ikke noe sykkel kjøring nå føre fredagen, og helga om sola ønsker å værra fremme :)


Sent from my iPad using Tapatalk

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg: Triumph Speed Triple R 2013mod

Legg inn av lasse_hansen »

ojda skrev:Hei Lasse :vs
Godt å høre at Speed`n fortsatt ruller, og at du sitter oppå :prop:
Sees vel i løpet av sessongen :prf

Forresten, gratulerer med firma, nå slipper du kjeft fra sjefen :-)å
Jo takk for det Ojda ;) kjempe deilig å være sin egen sjef, men mye papirer og arbeid følger med, men men..

Ja jeg ruller enda, og sykkelen sitter på :P

Ja vi får satse på å ses på veiene i sommer vel :) det må vi få ordnæ ;)


Sent from my iPad using Tapatalk

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg: Triumph Speed Triple R 2013mod

Legg inn av lasse_hansen »

Olav K skrev:
lasse_hansen skrev:Forresten, et par spørsmål dere kanskje kan svare på mens jeg sover. Fikk med noen godkjennings papirer på arrow portene, som ble montert hos forhandler i vinter. Er det slik at man kan få dette på vognkortet? Evt hvordan går man frem da?

Og en annen ting, noen som vet hvordan man kan få ut lyddemperen? Ser at selve demperen sitter skrudd baki enden der med en skrue inn i selve potta. Men på denne skruen så er det en liten sveiseprikk, sånn at man ikke bare kan skru den rett ut.. Noen ide om hvordan man kan få fiksa det enkelt og greit? Kan slenge inn et nærbilde av dette i morra :)

Nå er det straks natti natt merker jeg.


Sent from my iPad using Tapatalk
Den sveiseperla tok jeg vekk med en Dremel-kutter, men det går også å bruke en liten bajonettsag.
Selve lyddemperen satt som fanden selv, så jeg skrudde av hele bakre potte og brukte et kosteskaft fra baksida. Da kom de greit ut.
Ang godkjenningspapirer, mine Arrow potter var montert da jeg kjøpte sykkelen i august ifjor (overligger fra '13) så dette har jeg ikke ofret så mange tankene akkurat :knegg
Okay, jeg får prøve tipset med å prøve å "skru" løs sveise perla først, så får vi se hvor godt det sitter ;)


Sent from my iPad using Tapatalk

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg: Triumph Speed Triple R 2013mod

Legg inn av lasse_hansen »

Elolz skrev:Der var du tilbake og ja. :thumleft Var en sånn popnagle som var sveiset fast på en Mivv potte jeg hadde, borret den ut (med minst mulig bor) og brukte en skrue med mutter til å holde db-killeren inni når jeg ville kjøre med den inne. ;-)
Her var jeg igjen vettu, ække lett å bli kvitt skjønner u ;)
Kommet for å bli nå :D

Takker for alle tips forresten, skal prøve å fjerne dem og høre hvordan lyden blir etter jeg har fått dem inn i vognkortet :)


Sent from my iPad using Tapatalk

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg: Triumph Speed Triple R 2013mod

Legg inn av lasse_hansen »

Ble vist lite mc kjøring idag, pga begravelse og sånn. Men fikk sniket meg inn å tatt et bilde av skruen som holder lyddemper på plass ;)

Bilde


Sent from my iPhone using Tapatalk

Svar