freddy123 skrev:Vekforekjellen på en sykkel kan jo bare ligge i materialet som blir brukt , jeg er ikke så opptatt av vekten på en sykkel,mdet som jeg bryr meg om er hvordan den føles å kjøre.
Vekten på fører kan jo også utgjøre veldig stor total forskjell i vekt , si at jeg som veier 74 kg kjøper meg en sykkel som veier litt mere, så kommer en tjukkas på 100kg med sin lette sykkel så snakker man jo 25 kg forskjell på førerne som kan gjøre at totalen blir lik :)
Men en sykkel som veier mindre er nokk lettere å manøvrere , men jeg tror ikke man merker den største forskjellen på 20-30kg fra eller til :)
Og som en annen nevnte her dette er en 650 og ikke en honda 500.
Også en siste ting dere som kjører triumph kan gå ogbta seg en bolle ass hørtes ut som dere tror dere eier verdens beste sykkel og at ingenting har noe å stille opp med mot den haha
Litt hakk i plata her nå... men hadde håpet at denne diskusjonen kunne gått litt dypere enn dette med tanke på hva som faktisk utgjør såpass mange kilo i forskjell. Jeg skjønner også at disse kiloene faktisk er der og at materialet må veie såpass mye mer, men jeg ser jo nå av posten til Lordshaft (som endelig kom med noe som var litt relevant) at man kan spare uhorvelig mange kilo på potten alene. Var vel bare jeg som vanskelig kunne forestille meg om at det var mulig å få en tilsvarende sykkel til å veie såpass mye mer. Men bruker man like "billige" materialer i resten av sykkelen som i potta så blir det jo fort noen kilo.
Så klart vekten på føreren utgjør mye, men denne vekten bli plassert OPPÅ sykkelen og det er noe helt annet uansett hvordan man ser på det. Men vi snakker ikke om hva hver enkelt veier her. Det får vi vel kanskje ta i en fitness tråd eller noe kanskje?
Når det gjelder kommentaren din om at jeg som Triumpheier skal ta meg en bolle fordi jeg tilsynelatende tror at jeg kjører verdens beste sykkel så tar jeg det som et kompliment. Jeg liker boller og siden jeg faktisk også valgte en Triumph så er dette verdens beste sykkel i MINE øyne. Altså ut fra budsjettet jeg hadde. Dette understreker også de aller fleste tester av sykkelen hvor den stort sett vinner i den klassen.
Men hvem vet... neste gang så er det kanskje en KTM 1290 SuperDuke som er "verdens beste" sykkel ... for MEG. Kan ikke se noe stort problem med at noen vil skryte av sykkelen sin. Du er fritt frem til å gjøre dette du også freddy123...