En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Legg inn av Bjerknez »

KawaJens skrev:Z1000 er kun 6kg tyngre en Speed Triple. ZX6R er 4kg mer en Daytona.
GSX650F og CB500 er "økonomi" sykkler.
Kan noen forklare meg hvordan det kan være rimeligere å bygge en sykkel som veier 70-80 kg. mer enn en tilsvarende sykkel med omtrent samme motorvolum? Jeg sier ikke at jeg ikke tror på det, men hadde vert fint med en forklaring. Joda, jeg ser at stål kanskje er billigere enn alluminium etc. men aluminium er vel også lettere og forme?

Tenk deg feks. en standard VW Golf og en standard BMW 3-serie. La oss si Golf'en veier 1-tonn. Da skulle BMW'en ha veid ca. 1.6-tonn hvis man sammenligner vektforskjellen til disse to syklene. En 30 år gammel Volco 240 veier jo ikke det en gang... Hva i alle dager er det som utgjør så mange kilo? Jeg bare lurer... :scratch

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Bosted: Skien

Re: En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Legg inn av Banditmannen »

Olav K skrev:
Snikendeugle skrev:Liker looken. Skulle sett litt hissigere ut i bakenden, men...

Kjøreklar vekt: 208 Kilo :-)å :-)å
0_o
Har japsene bly i syklene sine??
Synes alle japsene veier mye mer enn tilsvarende bajker fra Europa?
Speeden min på 1050ccm veier vel omtrent det samme som den 500'en, Street Triple nesten 30 kg mindre, MV Agusta sine modeller er også vesentlig lettere...
Så undres man på hvorfor japsene har slitt litt med salget?
Ikke alle. Yamaha MT 07 har en oppgitt våtvekt på 179 kg, MT 09 er oppgitt til 191 kg i våtvekt.
Til sammenligning er f.eks Street Triple oppgitt til 188 i våtvekt, så ikke så voldsomt stor forskjell...

PS. Den 500 er en 650. En CB 500 F er oppgitt til 190 kg våtvekt. :-)

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Legg inn av KawaJens »

Bjerknez skrev:
KawaJens skrev:Z1000 er kun 6kg tyngre en Speed Triple. ZX6R er 4kg mer en Daytona.
GSX650F og CB500 er "økonomi" sykkler.
Kan noen forklare meg hvordan det kan være rimeligere å bygge en sykkel som veier 70-80 kg. mer enn en tilsvarende sykkel med omtrent samme motorvolum? Jeg sier ikke at jeg ikke tror på det, men hadde vert fint med en forklaring. Joda, jeg ser at stål kanskje er billigere enn alluminium etc. men aluminium er vel også lettere og forme?

Tenk deg feks. en standard VW Golf og en standard BMW 3-serie. La oss si Golf'en veier 1-tonn. Da skulle BMW'en ha veid ca. 1.6-tonn hvis man sammenligner vektforskjellen til disse to syklene. En 30 år gammel Volco 240 veier jo ikke det en gang... Hva i alle dager er det som utgjør så mange kilo? Jeg bare lurer... :scratch
Gammel teknologi når det gjelder ramme og div. Utvikling og testing er det brukt mindre penger på siden det alerede er en utprøvd teknologi. Det er ikke kg pris som koster fabrikken. Det er teknologien og utstyret til å lage det.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Legg inn av Bjerknez »

Banditmannen skrev:
Olav K skrev:
Snikendeugle skrev:Liker looken. Skulle sett litt hissigere ut i bakenden, men...

Kjøreklar vekt: 208 Kilo :-)å :-)å
0_o
Har japsene bly i syklene sine??
Synes alle japsene veier mye mer enn tilsvarende bajker fra Europa?
Speeden min på 1050ccm veier vel omtrent det samme som den 500'en, Street Triple nesten 30 kg mindre, MV Agusta sine modeller er også vesentlig lettere...
Så undres man på hvorfor japsene har slitt litt med salget?
Ikke alle. Yamaha MT 07 har en oppgitt våtvekt på 179 kg, MT 09 er oppgitt til 191 kg i våtvekt.
Til sammenligning er f.eks Street Triple oppgitt til 188 i våtvekt, så ikke så voldsomt stor forskjell...

PS. Den 500 er en 650. En CB 500 F er oppgitt til 190 kg våtvekt. :-)
Street Triple veier 183kg. (våtvekt) i følge produsentens hjemmeside. Så det er nesten 10kg. forskjell. Dog er ikke dette veldig mye som du sier, men jeg kicket mer på denne GSX650F'en som nesten veier like mye som en Harley Sporstster 883... SKjønner ikke helt hvor SÅ mye ekstra vekt kommer fra. Noe få kilo er greit, men ca. 70 kg(!!) :-)å

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Bosted: Elverum

Re: En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Legg inn av Svein2 »

Bjerknez skrev:
Banditmannen skrev:
Olav K skrev:
Snikendeugle skrev:Liker looken. Skulle sett litt hissigere ut i bakenden, men...

Kjøreklar vekt: 208 Kilo :-)å :-)å
0_o
Har japsene bly i syklene sine??
Synes alle japsene veier mye mer enn tilsvarende bajker fra Europa?
Speeden min på 1050ccm veier vel omtrent det samme som den 500'en, Street Triple nesten 30 kg mindre, MV Agusta sine modeller er også vesentlig lettere...
Så undres man på hvorfor japsene har slitt litt med salget?
Ikke alle. Yamaha MT 07 har en oppgitt våtvekt på 179 kg, MT 09 er oppgitt til 191 kg i våtvekt.
Til sammenligning er f.eks Street Triple oppgitt til 188 i våtvekt, så ikke så voldsomt stor forskjell...

PS. Den 500 er en 650. En CB 500 F er oppgitt til 190 kg våtvekt. :-)
Street Triple veier 183kg. (våtvekt) i følge produsentens hjemmeside. Så det er nesten 10kg. forskjell. Dog er ikke dette veldig mye som du sier, men jeg kicket mer på denne GSX650F'en som nesten veier like mye som en Harley Sporstster 883... SKjønner ikke helt hvor SÅ mye ekstra vekt kommer fra. Noe få kilo er greit, men ca. 70 kg(!!) :-)å
Hva er egentlig problemet? Hadde jeg hatt en såkalt lett Triumph hadde jeg bekymret meg mer for hvor jeg skulle hatt service og att jeg antagelig måtte tatt 2 - 3 feriedager for å ha tatt den. :sk?

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Legg inn av Bjerknez »

Svein2 skrev:
Bjerknez skrev:
Banditmannen skrev:
Olav K skrev:
Snikendeugle skrev:Liker looken. Skulle sett litt hissigere ut i bakenden, men...

Kjøreklar vekt: 208 Kilo :-)å :-)å
0_o
Har japsene bly i syklene sine??
Synes alle japsene veier mye mer enn tilsvarende bajker fra Europa?
Speeden min på 1050ccm veier vel omtrent det samme som den 500'en, Street Triple nesten 30 kg mindre, MV Agusta sine modeller er også vesentlig lettere...
Så undres man på hvorfor japsene har slitt litt med salget?
Ikke alle. Yamaha MT 07 har en oppgitt våtvekt på 179 kg, MT 09 er oppgitt til 191 kg i våtvekt.
Til sammenligning er f.eks Street Triple oppgitt til 188 i våtvekt, så ikke så voldsomt stor forskjell...

PS. Den 500 er en 650. En CB 500 F er oppgitt til 190 kg våtvekt. :-)
Street Triple veier 183kg. (våtvekt) i følge produsentens hjemmeside. Så det er nesten 10kg. forskjell. Dog er ikke dette veldig mye som du sier, men jeg kicket mer på denne GSX650F'en som nesten veier like mye som en Harley Sporstster 883... SKjønner ikke helt hvor SÅ mye ekstra vekt kommer fra. Noe få kilo er greit, men ca. 70 kg(!!) :-)å
Hva er egentlig problemet? Hadde jeg hatt en såkalt lett Triumph hadde jeg bekymret meg mer for hvor jeg skulle hatt service og att jeg antagelig måtte tatt 2 - 3 feriedager for å ha tatt den. :sk?
Er vel ingenting som har sagt at dette er et problem? GSX650F er en flott sykkel som har fått veldig mye skryt og kommer bra ut på mange tester, dessuten er den veldig rimelig. Det går også ann å diskutere ting som ikke er et "problem". Vi snakker ikke om hvilken motorsykkel som er best eller dårligst her, men om denne ekstra vekten og hva som gjør en motorsykkel med noenlunde samme motor og ellers lik fysisk størrelse hele 70kg. tyngre? Det blir jo nesten som å ha en ekstra person på sykkelen...

Alle merker har sine svakheter, men her snakker vi altså om vekten på denne GSX650'en og evt. andre veldig tunge sykler og hva som faktisk gjør at dem veier såpass mye mer enn sine "brødre"... :thumleft

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Legg inn av LordShaft »

Bjerknez skrev:
KawaJens skrev:Z1000 er kun 6kg tyngre en Speed Triple. ZX6R er 4kg mer en Daytona.
GSX650F og CB500 er "økonomi" sykkler.
Kan noen forklare meg hvordan det kan være rimeligere å bygge en sykkel som veier 70-80 kg. mer enn en tilsvarende sykkel med omtrent samme motorvolum? Jeg sier ikke at jeg ikke tror på det, men hadde vert fint med en forklaring. Joda, jeg ser at stål kanskje er billigere enn alluminium etc. men aluminium er vel også lettere og forme?

Tenk deg feks. en standard VW Golf og en standard BMW 3-serie. La oss si Golf'en veier 1-tonn. Da skulle BMW'en ha veid ca. 1.6-tonn hvis man sammenligner vektforskjellen til disse to syklene. En 30 år gammel Volco 240 veier jo ikke det en gang... Hva i alle dager er det som utgjør så mange kilo? Jeg bare lurer... :scratch
Bygge materiale er vel definitivt den som utgjør størst forskjell i vekt og pris. Stål er tyngre, og langt billigere å bruke enn en del andre ting. Karbon er langt dyrere og lettere enn plastikk osv. tjukkelsen på materialet har litt å si!

Ta eksosanlegget på min S1000RR.... Originalt veier 17,4 kilo... Akrapovic veier ca 6,4.... der har du 11 kilo i forskjell....

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:
Bjerknez skrev:
KawaJens skrev:Z1000 er kun 6kg tyngre en Speed Triple. ZX6R er 4kg mer en Daytona.
GSX650F og CB500 er "økonomi" sykkler.
Kan noen forklare meg hvordan det kan være rimeligere å bygge en sykkel som veier 70-80 kg. mer enn en tilsvarende sykkel med omtrent samme motorvolum? Jeg sier ikke at jeg ikke tror på det, men hadde vert fint med en forklaring. Joda, jeg ser at stål kanskje er billigere enn alluminium etc. men aluminium er vel også lettere og forme?

Tenk deg feks. en standard VW Golf og en standard BMW 3-serie. La oss si Golf'en veier 1-tonn. Da skulle BMW'en ha veid ca. 1.6-tonn hvis man sammenligner vektforskjellen til disse to syklene. En 30 år gammel Volco 240 veier jo ikke det en gang... Hva i alle dager er det som utgjør så mange kilo? Jeg bare lurer... :scratch
Bygge materiale er vel definitivt den som utgjør størst forskjell i vekt og pris. Stål er tyngre, og langt billigere å bruke enn en del andre ting. Karbon er langt dyrere og lettere enn plastikk osv. tjukkelsen på materialet har litt å si!

Ta eksosanlegget på min S1000RR.... Originalt veier 17,4 kilo... Akrapovic veier ca 6,4.... der har du 11 kilo i forskjell....
Der tok diskusjonen en mer riktig rettning ja :thumleft

Jeg prøver bare å sammenligne dette litt med bilverdenen egentlig, hvor de aller fleste biler i kompaktklassen (ala VW Golf) veier omtrent like mye med bare ca. 100kg. fra og til. Kanskje ike det en gang... Også kan kanskje et av verdens største motorsykkelprodusenter produsere en doning, bygget med tunge billige materialer som veier 50-70 kg. mer enn sine konkurrenter uten at dette blir nevnt i stor grad. Med tanke på hva en mc faktisk veier så er denne prosentandelen med tanke på vekt veldig høy.

Jeg klarer ikke engang å finne to tilsvarende biler med samme vektforskjell, selv om jeg går 30 år tilbake i tid.

Det skal sies at den orginale potta på GSX650F er ENORM(!!!) og hvis man sparer 20kg. bare ved å bytte denne så hjelper det... men jeg får en litt sånn merkelig følelse uansett... :-k

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Bosted: akershus

Re: En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Legg inn av freddy123 »

Vekforekjellen på en sykkel kan jo bare ligge i materialet som blir brukt , jeg er ikke så opptatt av vekten på en sykkel,mdet som jeg bryr meg om er hvordan den føles å kjøre.

Vekten på fører kan jo også utgjøre veldig stor total forskjell i vekt , si at jeg som veier 74 kg kjøper meg en sykkel som veier litt mere, så kommer en tjukkas på 100kg med sin lette sykkel så snakker man jo 25 kg forskjell på førerne som kan gjøre at totalen blir lik :)

Men en sykkel som veier mindre er nokk lettere å manøvrere , men jeg tror ikke man merker den største forskjellen på 20-30kg fra eller til :)

Og som en annen nevnte her dette er en 650 og ikke en honda 500.

Også en siste ting dere som kjører triumph kan gå ogbta seg en bolle ass hørtes ut som dere tror dere eier verdens beste sykkel og at ingenting har noe å stille opp med mot den haha

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Legg inn av Bjerknez »

freddy123 skrev:Vekforekjellen på en sykkel kan jo bare ligge i materialet som blir brukt , jeg er ikke så opptatt av vekten på en sykkel,mdet som jeg bryr meg om er hvordan den føles å kjøre.

Vekten på fører kan jo også utgjøre veldig stor total forskjell i vekt , si at jeg som veier 74 kg kjøper meg en sykkel som veier litt mere, så kommer en tjukkas på 100kg med sin lette sykkel så snakker man jo 25 kg forskjell på førerne som kan gjøre at totalen blir lik :)

Men en sykkel som veier mindre er nokk lettere å manøvrere , men jeg tror ikke man merker den største forskjellen på 20-30kg fra eller til :)

Og som en annen nevnte her dette er en 650 og ikke en honda 500.

Også en siste ting dere som kjører triumph kan gå ogbta seg en bolle ass hørtes ut som dere tror dere eier verdens beste sykkel og at ingenting har noe å stille opp med mot den haha
Litt hakk i plata her nå... men hadde håpet at denne diskusjonen kunne gått litt dypere enn dette med tanke på hva som faktisk utgjør såpass mange kilo i forskjell. Jeg skjønner også at disse kiloene faktisk er der og at materialet må veie såpass mye mer, men jeg ser jo nå av posten til Lordshaft (som endelig kom med noe som var litt relevant) at man kan spare uhorvelig mange kilo på potten alene. Var vel bare jeg som vanskelig kunne forestille meg om at det var mulig å få en tilsvarende sykkel til å veie såpass mye mer. Men bruker man like "billige" materialer i resten av sykkelen som i potta så blir det jo fort noen kilo.

Så klart vekten på føreren utgjør mye, men denne vekten bli plassert OPPÅ sykkelen og det er noe helt annet uansett hvordan man ser på det. Men vi snakker ikke om hva hver enkelt veier her. Det får vi vel kanskje ta i en fitness tråd eller noe kanskje?

Når det gjelder kommentaren din om at jeg som Triumpheier skal ta meg en bolle fordi jeg tilsynelatende tror at jeg kjører verdens beste sykkel så tar jeg det som et kompliment. Jeg liker boller og siden jeg faktisk også valgte en Triumph så er dette verdens beste sykkel i MINE øyne. Altså ut fra budsjettet jeg hadde. Dette understreker også de aller fleste tester av sykkelen hvor den stort sett vinner i den klassen.

Men hvem vet... neste gang så er det kanskje en KTM 1290 SuperDuke som er "verdens beste" sykkel ... for MEG. Kan ikke se noe stort problem med at noen vil skryte av sykkelen sin. Du er fritt frem til å gjøre dette du også freddy123... :thumleft

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39827
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Legg inn av AJ »

Kort innpå med et forslag:
hva med å lage en egen tråd om vektforskjellene på MC? Hva årsakene til dette er og hvordan det virker inn på lastevne, kjøreegenskaper, holdbarhet osv. osv.

En diskusjon og meningsutveksling om dette i egen tråd tror jeg kan bidra til at "En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC"-tråden ikke blir altfor off-topic... ;-)
I tillegg tror jeg temaet i seg selv er interessant nok til å forsvare en egen tråd.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Bosted: Stavanger

Re: En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Legg inn av Tobben84 »

Denne syns jeg ikke de har vært heldige med designet på:

http://m.finn.no/mc/all/ad.html?finnkod ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Legg inn av Snikendeugle »

Tobben84 skrev:Denne syns jeg ikke de har vært heldige med designet på:

http://m.finn.no/mc/all/ad.html?finnkod ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;
Oi...

Så ut som noe fra veldig tidlig 2000 tallet!
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1008
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Legg inn av jongsanim »

Snikendeugle skrev:
Tobben84 skrev:Denne syns jeg ikke de har vært heldige med designet på:

http://m.finn.no/mc/all/ad.html?finnkod ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;
Oi...

Så ut som noe fra veldig tidlig 2000 tallet!
Ser ut som et skadet dyr som rygger....

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Bosted: Stavanger

Re: En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Legg inn av Tobben84 »

Faktisk noe av det verre jeg har sett av ny mc siden jeg fikk interessen en del år tilbake. Helt grusom :scratch

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Bosted: Stavanger

Re: En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Legg inn av Tobben84 »

jongsanim skrev:
Snikendeugle skrev:
Tobben84 skrev:Denne syns jeg ikke de har vært heldige med designet på:

http://m.finn.no/mc/all/ad.html?finnkod ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;
Oi...

Så ut som noe fra veldig tidlig 2000 tallet!
Ser ut som et skadet dyr som rygger....
Hahahaha, der traff du spikern :lol

Gordon
Innlegg: 148
Registrert: 14 nov 2014, 19:44
Motorsykkelen din: 2015 Moto Guzzi Stelvio NTX ABS 1200cc
Bosted: Hokksund

Re: En skal se mye rart på FINN...brukt MC

Legg inn av Gordon »

Andreas skrev:Nå skal ikke jeg påstå jeg er noen rettskrivnings-GUD.. Men en ting slår meg vær gang jeg sitter å surfer på FINN. Så å si ALLE annonsene har masse skrivefeil (ordeling, komma, punktum store og små bokstaver osv osv osv osv).... Annonser fra firma er ingen unntak. DE SKRIVER OFTE ALT MED CAPS LOCK PÅ OGSÅ. Skal man prøve å selge et produkt i dag, så hjelper det vell å virke litt seriøs å vise at man ikke bare har slurvet ned noen feilskrevne ord og settninger? :eh

Jeg skjønner at folk kan ha skrivevansker, men alle som skriver annonser kan ikke ha det :-k Alt for mye uformell skriving i verdagen har vell ødelagt en del. Men jeg synes nå ivertfall at man kan ta seg litt tid til å korrekturlese noe man skal legge fram offentlig. Det kan ikke være for mye å kreve av folk :scratch SÅNN, det var det jeg ville klage på i dag :vs :prf :prop:

For meg kan det være et problem og skrive på Norsk. Opprinnelig fra England, vi lært ikke Norsk på skole. Det er hovedsakelig grammatikk som er for meg et problem. Enkelte ending av ord bomme jeg på - er det "r" til slutts eller? Jeg får litt hjelp fra konen, men etter å har bodde her i over 40 år, har jeg gitt opp, og håper at folk flest forstår det jeg skriver. Alternative vil være Engelsk.
Men når det er sagt, er jeg enig med deg om hvor sløv mange er når de skrive/skriver?
Gordon

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Bosted: Brumunddal

Re: En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Legg inn av Intruder »

Hos Glomstad Motor på Raufoss står en BMW R1200 C Classic for salg , en sykkel jeg faktisk synes er jævla tøff !! :mc5

...gidder noen av dere sette inn et bilde her...pliiis ! :prop: :thumleft
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
omaas
Innlegg: 551
Registrert: 17 mar 2012, 12:20
Motorsykkelen din: Moto Guzzi Stelvio 1200 8V 2011
Bosted: Melhus

Re: En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Legg inn av omaas »

Bilde

Skal du skifte ut Intrudern?
Moto Guzzi Stelvio 8V 2011
Honda NTV 650 Revere 1991

Fjeldern
Innlegg: 249
Registrert: 10 jan 2015, 22:17
Motorsykkelen din: Yamaha Mt-09 Tracer
Bosted: Hamar

Re: En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Legg inn av Fjeldern »

Snikendeugle skrev:Liker looken. Skulle sett litt hissigere ut i bakenden, men...

Kjøreklar vekt: 208 Kilo
0_o
Når det kommer til mellomklasse syklene til Honda, så må en huske på at sykkelene må veie over 200 kg for å ha riktig kW/kg.

Og hule ut rammer, og spare vekt på sånne ting uten å minske hvor sterk den er, vil jo utgjøre en del vekt, og alt sånn blir vel spart inn på disse "billig" syklene.

Fjeldern
Innlegg: 249
Registrert: 10 jan 2015, 22:17
Motorsykkelen din: Yamaha Mt-09 Tracer
Bosted: Hamar

Re: En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Legg inn av Fjeldern »

Snikendeugle skrev:Liker looken. Skulle sett litt hissigere ut i bakenden, men...

Kjøreklar vekt: 208 Kilo
0_o
Når det kommer til mellomklasse syklene til Honda, så må en huske på at sykkelene må veie over 200 kg for å ha riktig kW/kg.

Og hule ut rammer, og spare vekt på sånne ting uten å minske hvor sterk den er, vil jo utgjøre en del vekt, og alt sånn blir vel spart inn på disse "billig" syklene.

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Bosted: Skien

Re: En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Legg inn av Banditmannen »

Fjeldern skrev:
Snikendeugle skrev:Liker looken. Skulle sett litt hissigere ut i bakenden, men...

Kjøreklar vekt: 208 Kilo
0_o
Når det kommer til mellomklasse syklene til Honda, så må en huske på at sykkelene må veie over 200 kg for å ha riktig kW/kg.

Og hule ut rammer, og spare vekt på sånne ting uten å minske hvor sterk den er, vil jo utgjøre en del vekt, og alt sånn blir vel spart inn på disse "billig" syklene.
Nei, det stemmer ikke! 0,2 kW/kg er formelen, og minste vekt med maks effekt(35 Kw/48 hk) blir da 175 kg

Fjeldern
Innlegg: 249
Registrert: 10 jan 2015, 22:17
Motorsykkelen din: Yamaha Mt-09 Tracer
Bosted: Hamar

Re: En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Legg inn av Fjeldern »

Banditmannen skrev:
Fjeldern skrev:
Snikendeugle skrev:Liker looken. Skulle sett litt hissigere ut i bakenden, men...

Kjøreklar vekt: 208 Kilo
0_o
Når det kommer til mellomklasse syklene til Honda, så må en huske på at sykkelene må veie over 200 kg for å ha riktig kW/kg.

Og hule ut rammer, og spare vekt på sånne ting uten å minske hvor sterk den er, vil jo utgjøre en del vekt, og alt sånn blir vel spart inn på disse "billig" syklene.
Nei, det stemmer ikke! 0,2 kW/kg er formelen, og minste vekt med maks effekt(35 Kw/48 hk) blir da 175 kg
Da retter jeg meg. Var nemlig det jeg har fått høre. Uansett en billig sykkel, så da ligger det vel heller i prisen

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Bosted: Brumunddal

Re: En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Legg inn av Intruder »

omaas skrev:Bilde

Skal du skifte ut Intrudern?
Nei,blir nok intet skifte...før jeg havner i skifteretten... :-)å
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;


Svar