Nok en påstand fra en bruker som jevnlig kommer med innlegg med åpenbart mål om å så tvil om forumledelsen.jhn skrev:
Det er selvfølgelig en viss fare for at innlegget blir slettet før noen rekker å lese det ... vi får se.
Synd det i så fall.LordShaft skrev:
Å det spøker jævlig for min framtid på dette forumet![]()
![]()
Det var jo "hyggelige" ord fra en som aldri har møtt meg annet enn her inn på forumet.DrGreve skrev: når jeg var på Norgestreffet ble jeg spurt av kawagutten om jeg ville bli med på ett bannerbilde. Jeg takket vennlig men bestemt nei, jeg har null interesse av å bli fotografert sammen med AJ. At dette bildet skulle publiseres her inne som et bevis på at jeg støtter den despotiske og herskesyke sjefen er uakseptabelt for meg.
For deg som medlem er slike diskusjoner underholdning. For oss som moderatorer og spesielt AJ er slike diskusjoner trøttsomme og gørr kjedelige da det stort sett er AJ som hele tiden må gå i forsvar. Sorry, men et medlem ser ikke alltid det store bildet slik vi moderatorer ser det. Vi følger med døgnet rundt. Vi deler PM'er fra brukere på internforumet for diskusjon. Vi diskuterer hva som bør gjøres, strategi, forumregler og en drøss annet. Det skjer mye på internforumet som ikke vanlige medlemmer ser. Ja det har faktisk forekommet ganske så alvorlige ting til tider. Vi må holde en viss standard og være litt strenge til tider, eller så kan det gli helt ut. Spesielt med tanke på hvor mange meldemmer vi faktisk er her inne.Elolz skrev:Så...pga en liten sleivkommentar har vi mistet jhn og muligens DrGreve (sistnevnte av egen vilje isåfall), to av de med mest interessante poster innpå her.![]()
Synes dere virkelig ikke at dette er "litt" i overkant reaksjon?
Som Lorden har jeg også vært å lest litt på "the dark side", og sitter igjen med samme konklusjoner. For det meste greie folk der med mye kunnskap og humor i bøttevis. Samtidig skjønner jeg veldig godt at enkelte der ble bannet, og tror ikke akkurat at jeg hadde passet inn der.Men i dette tilfellet synes jeg det er veldig synd at det ikke går an å gi hverandre ørlite slingringsmonn.. jhn er ikke akkurat en bruker jeg hadde sett for meg skulle bli utestengt herfra.
"Hvorfor ikke bruke forumet slik andre gjør?"
Enkelte her inne har mistet gode forumkompiser pga det de mener er for streng moderering. Dere har tatt kontroversielle avgjørelser, da må dere også tåle at folk ytrer sin misnøye en gang i ny og ne, og la det passere i stillhet, istedenfor å hive ut folk for bagateller. Nå ser det ut som også jeg har mistet noen jeg har sett på som gode forumkompiser som både har hjulpet mange på forumet, og virkelig bidratt til å sette farge på diskusjoner. Rett og slett forjævlig.
Så ja, jeg kan absolutt forstå enkelte tidligere utestengelser, men dette var totalt unødvendig...
En veldig forenklet løsning dette som kun fungerer i en fantasiverden.Elolz skrev:Det er nettopp det.. det er ingen som trenger å gå i forsvar.. overse det og gi faen, så hadde det blitt glemt i løpet av dagen uansett.Hvis jeg går lenge uten å spise blir jeg sur og grinete og kan gjerne slenge litt med kjeften, men 99% av tiden er jeg rimelig grei å ha med å gjøre (greit 95% da for å være pinlig nøyaktig
) Jeg tviler på mange prosent av jhn's innlegg går til angrep på ledelsen her?
Ja, det skjer sikkert mye i kulissene også, men det er også en av grunnene til av vi vanlige medlemmer blir skeptiske, for vi får ikke vite noe som helst... Vi bare ser medlemmer forsvinne, og dere sier det er med god grunn. Vi får ikke vite begrunnelsene og om det faktisk var en god grunn. Hadde det vært full åpenhet om nøyaktig hvorfor folk ble utestengt, så hadde det kanskje blitt forståelig for folk flest, og det hadde neppe kommet så sterke reaksjoner. Som sagt er jeg enig med flere av utestengelsene, men akkurat denne virker totalt unødvendig.
Selv ante jeg ikke noe om den regelen der en gang, og så lenge det kun er den jeg skriver pm'en til som deler den offentlig, så er det jo ikke noe farlig? En står vel for det en skriver? Ser virkelig ikke problemet.
jhn ble kastet ut da han delte hele eller deler av en PM på offentlig fora. Dette er brudd på en regel vi slår hardt ned på. Dr.Greve sitt utsagn føyer seg bare inn i rekken over utsagn vi har fått via PM fra noen få brukere. Men tror det er første gang jeg leser det i det offentlige forumet. Uansett, så vidt meg bekjent så er det ikke tatt stilling til dette ennå. AJ ligger nok og sover på saken muligens.mortenolb skrev:Altså herregud. Jeg skjønner ikke problemet her. Hva jhn har skrevet har jeg ikke fulgt så mye med på, og hva angår DrGreve så ble jeg sykt overrasket over den posten han kom med. Ikke bare er det totalt unødvendig å skrive det, selv om han får lov til å mene det så mye han vil, men det var jo ikke noe annet enn å be om det. Jeg synes ærlig talt det var ganske barnslig, og tror ikke jeg har hørt noen si noe sånt siden barnehagen.
Jeg tror dette er det av forumene jeg frekventerer som har absolutt størst takhøyde for hvor mye usakligheter som blir godtatt, og hvorfor voksne folk skal gidde å bruke tid på å drive og diskutere såpass trivielle ting med en så seriøs tone fatter jeg ikke.
Om jeg synes noen av utkastelsene er unødvendige og om mulig en litt drøy reaksjon, joda, men dette er ikke mitt forum, og det er ikke jeg som har laget reglene.
Hva som skjer på BAN aner jeg ikke så den biten lar jeg ligge.Elolz skrev:Så litt åpenhet fungerer kun i en fantasiverden? Mens hysj-hysj i internforum fungerer jo strålende som vi ser...Ved tidligere utkastelser har jo andre medlemmer postet på vegne av de om hvorfor de ble kastet ut, og de utkastede medlemmene har postet på BAN at de ikke forstår utkastelsen og gjerne at de ikke har fått noe konkret grunn. De har bare prøvd å logge på, og da har de fått opp at kontoen er utestengt. Da hjelper det ikke som du sier å bare spørre de hvorfor de ble kastet ut. Selvfølgelig er det mest sannsynlig pur faenskap for å så tvil om ledelsen, og de vet sikkert godt hvorfor de ble kastet ut, men er ikke lett å vite hva en skal tro når ingen vil komme med noe uttalelser.
Hva tror du hadde skjedd om du kastet meg ut uten å si noe, tror du det hadde skapt mindre reaksjoner enn å være ærlig og si det som det er "X er nå kastet ut pga kommentarer som "..." "..." eller for å ha brutt x regel etc. Jeg hadde laget en post med bannede medlemmer og nøyaktig hvorfor, da hadde dere sluppet alt av rykter og mye av klagingen.
Dere kaster folk ut av fellesskapet, og vi blir forhindret fra å ha kontakt med de. Selvfølgelig bør vi få vite hvorfor, og det bør være en rimelig god grunn for å gå såpass drastisk til verks. (Ikke at det skal være like vanskelig som å hive ut Mullaen, men vi trenger ikke være helt Per Sandberg heller)
Nei jeg ser ikke på det med pm som et så stort problem at det krever en regel med utkastelse som følge... Har du et sånt sikkerhetsnett i virkeligheten der venner blir forvist fra landet dersom de sier videre noe du har sagt i fortrolighet? Nei dette her virker som en fillegrunn som ble brukt kun for å få en gyldig grunn etter reglene til å endelig bli kvitt en som viste litt misnøye.
Enig i at DrGreve sin kommentar var ganske så ufin, men denne utkastelsen, på så svakt grunnlag, skaper naturlig nok sterke reaksjoner.
Det er ikke bare Lordens framtid det spøker for her.
Et forsøk på å få folk til å tro at vi stenger og sletter poster og tråder over en lav sko her inneDrGreve skrev:Palma er borte og etter det jeg kan se er hele bloggen hans fjernet.