Du må bruke oscillerende maskin på S17, og ikke roterende. Du kan lett få noen swirls med roterende. Bruker selv roterende maskin, og går over til slutt med S30, og oscillerende maskin, for å få bort swirls.Bjerknez skrev: 05 mai 2019, 09:35 Bruker du maskin så ikke bruk alt for høy hastighet og beveg hele tiden maskinen. Det er fort gjort at lakken kan begynne å koke og da er du fucked.
Nå kjenner ikke jeg til de produktene du har der, men skal du ha et veldig godt allround produkt vedrørende polering så kjøp deg en flaske med Scholl S17. Krever maskin.
Cutless sin blogg
- Geiroe
- Innlegg: 861
- Registrert: 29 jul 2013, 21:12
- Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
- Bosted: Sandefjord
Re: Cutless sin SuperMoto-blogg
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin SuperMoto-blogg
Får su swirls med s17 og roterende gjør du noe galt. Har polert en hel bil samt en båt med s17 og roterende uten problemer.Geiroe skrev: 05 mai 2019, 09:51Du må bruke oscillerende maskin på S17, og ikke roterende. Du kan lett få noen swirls med roterende. Bruker selv roterende maskin, og går over til slutt med S30, og oscillerende maskin, for å få bort swirls.Bjerknez skrev: 05 mai 2019, 09:35 Bruker du maskin så ikke bruk alt for høy hastighet og beveg hele tiden maskinen. Det er fort gjort at lakken kan begynne å koke og da er du fucked.
Nå kjenner ikke jeg til de produktene du har der, men skal du ha et veldig godt allround produkt vedrørende polering så kjøp deg en flaske med Scholl S17. Krever maskin.
- Geiroe
- Innlegg: 861
- Registrert: 29 jul 2013, 21:12
- Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
- Bosted: Sandefjord
Re: Cutless sin SuperMoto-blogg
Ser at jeg har fått noen antydninger ja.
Edit: Kjedelig å legge på sealer, kjøre ut i sola, å se antydninger til swirls, for deretter å kjøre inn igjen for å rette opp.
Edit: Kjedelig å legge på sealer, kjøre ut i sola, å se antydninger til swirls, for deretter å kjøre inn igjen for å rette opp.
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin SuperMoto-blogg
Men oscilerende maskin er uansett det tryggeste valget. Jeg hadde valgt dette selv også. Men det må være en bra en. En god oscilerende maskin koster fort 3-6.000 kroner.
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin SuperMoto-blogg
Dette er en jævlig egen og sta liten jævel, med full av sjarm

- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Cutless sin SuperMoto-blogg
Skal følge med på det, men tar sjansen. 140 kr for nytt skiltSnikendeugle skrev: 04 mai 2019, 23:04 Se her ja, et råskinn av en 690
Tail tidyen ble veldig bra! Vær obs på at den tapen kan slite litt om du noen gang skulle ha sykkelen ute i minusgrader. Jeg ville nok dratt to bolter med låsemuttere på skiltet i tillegg for å være sikker
Det store spørsmålet til de speilene er vel: Ser du noe bak deg i de?

Snø og sludd de siste dagene så har ikke fått testet speilene enda. Men tror det skal bli bra!
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Cutless sin SuperMoto-blogg
Godt å høre!LarsE skrev: 04 mai 2019, 23:22 Kjørte med dobbeltsidig teip på SMC-Ren min, og gjør det på Duken min nå også. Når det har vært montert skikkelig har jeg ikke hatt problem med at skiltet faller av, heller tvert imot. Da jeg skulle ta skiltet av SMC-Ren første gang så klarte jeg å bøye skiltet før teipen slapp taket. Kjører ikke i minusgrader da.
Hehe, takk. En stor hund i en liten kropp :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Cutless sin SuperMoto-blogg
Maskinen fikk det ikke blankt. Ble enda finere overflate, men det er nesten som om det er et lite belegg på overflaten som bare blir flyttet rundt på når jeg buffer av med mikrofiber.
Gjorde samme operasjon på forskjermen for hånd, og der ble det fint og blankt + de fleste stripene borte.
Gjorde samme operasjon på forskjermen for hånd, og der ble det fint og blankt + de fleste stripene borte.
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin SuperMoto-blogg
Er produktet beregnet for maskin? Det du beskeriver som belegg er trolig oljer.
Hvilken maskin brukte du, og hvor mye press la du på? Hvilken pad etc?
Hvilken maskin brukte du, og hvor mye press la du på? Hvilken pad etc?
-
- Innlegg: 333
- Registrert: 01 mai 2017, 19:48
- Motorsykkelen din: 2017 Triumph Street Triple RS
- Bosted: Fredrikstad
Re: Cutless sin SuperMoto-blogg
Men du må vell få nytt skiltnr og betale omreg om du ikke har noe å bytte inn?Cutless skrev: 05 mai 2019, 19:53Skal følge med på det, men tar sjansen. 140 kr for nytt skiltSnikendeugle skrev: 04 mai 2019, 23:04 Se her ja, et råskinn av en 690
Tail tidyen ble veldig bra! Vær obs på at den tapen kan slite litt om du noen gang skulle ha sykkelen ute i minusgrader. Jeg ville nok dratt to bolter med låsemuttere på skiltet i tillegg for å være sikker
Det store spørsmålet til de speilene er vel: Ser du noe bak deg i de?![]()
Snø og sludd de siste dagene så har ikke fått testet speilene enda. Men tror det skal bli bra!
Re: Cutless sin SuperMoto-blogg
Farget plast er noe forbanna drit å jobbe med, sjeldent jeg ser bra resultater med kjemikalier.
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Cutless sin SuperMoto-blogg
Som de på Facebookgruppen "KTM Club Scandinavia" alltid pirker på: Hvorfor skal en SMC/Enduro 690 være så ren og pen uansett?
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin SuperMoto-blogg
I utgangspunktet har du et poeng. Til profesjonelt bruk er det nok få som bryr seg om det kosmetiske. Men det har seg nå slik at de aller fleste kjøper for privat bruk og en pen sykkel holder seg bedre i verdi enn en som ser ut til å ha blitt dratt etter asfalten.Snikendeugle skrev: 06 mai 2019, 08:22 Som de på Facebookgruppen "KTM Club Scandinavia" alltid pirker på: Hvorfor skal en SMC/Enduro 690 være så ren og pen uansett?
Så jeg skjønner godt at man er litt opptatt av utseendet og at det ser bra ut.
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Cutless sin SuperMoto-blogg
KTM Club Scandinavia er for det meste private brukereBjerknez skrev: 06 mai 2019, 08:27I utgangspunktet har du et poeng. Til profesjonelt bruk er det nok få som bryr seg om det kosmetiske. Men det har seg nå slik at de aller fleste kjøper for privat bruk og en pen sykkel holder seg bedre i verdi enn en som ser ut til å ha blitt dratt etter asfalten.Snikendeugle skrev: 06 mai 2019, 08:22 Som de på Facebookgruppen "KTM Club Scandinavia" alltid pirker på: Hvorfor skal en SMC/Enduro 690 være så ren og pen uansett?
Så jeg skjønner godt at man er litt opptatt av utseendet og at det ser bra ut.

Tiltak for å "bevare verdi" vil alltid være mystisk i mine øyne. Tiltak for å være mer fornøyd med sitt eget produkt, DET skjønner jeg, innenfor rimelighetens grenser selvfølgelig.:)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin SuperMoto-blogg
Skulle jeg hatt en ny motorsykkel, uansett type, så ville jeg nå satt større pris på en som var blank og fin enn en som var fullstendig skrapet opp. Man kan uansett skrape den opp selv hvis man ønsker dette.
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Cutless sin SuperMoto-blogg
Tar digresjonen videre for kveruleringens skyld, sorry Cutless:
Mine to forrige sykler ble aldri puset noe særlig med. For det meste kun vask i selvvasken på Statoil/Circle K og disse var ikke "fullstendig skrapet opp" på noe vis
Mine to forrige sykler ble aldri puset noe særlig med. For det meste kun vask i selvvasken på Statoil/Circle K og disse var ikke "fullstendig skrapet opp" på noe vis

MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin SuperMoto-blogg
For meg høres dette i beste fall litt rart ut. Skal man ikke vaske eller vedlikeholde en Sykkel fordi den er laget for å kjøre i skogen etc med?
Ved kjøp av klin ny sykkel så er det i tillegg litt artig å ta vare på den. Riper og defekter dukker uansett opp på sikt.
Jeg skjønner at det sikkert finnes miljøer som synes litt riper etc. Kler sykkelen. Jeg tror ikke de fleste befinner seg på det stadiet.
Men for all del... det får være opp til hver enkelt :)
Ved kjøp av klin ny sykkel så er det i tillegg litt artig å ta vare på den. Riper og defekter dukker uansett opp på sikt.
Jeg skjønner at det sikkert finnes miljøer som synes litt riper etc. Kler sykkelen. Jeg tror ikke de fleste befinner seg på det stadiet.
Men for all del... det får være opp til hver enkelt :)
- HeHy
- Innlegg: 508
- Registrert: 07 okt 2015, 16:05
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
- Bosted: Kristiansand
Re: Cutless sin SuperMoto-blogg
Dersom man mister skilt må du levere tapsmelding, betale 65kr for er nytt skilt og så får du et nytt vognkort pga nytt skiltnummer, ask me how I know...overlay skrev:Men du må vell få nytt skiltnr og betale omreg om du ikke har noe å bytte inn?Cutless skrev: 05 mai 2019, 19:53Skal følge med på det, men tar sjansen. 140 kr for nytt skiltSnikendeugle skrev: 04 mai 2019, 23:04 Se her ja, et råskinn av en 690
Tail tidyen ble veldig bra! Vær obs på at den tapen kan slite litt om du noen gang skulle ha sykkelen ute i minusgrader. Jeg ville nok dratt to bolter med låsemuttere på skiltet i tillegg for å være sikker
Det store spørsmålet til de speilene er vel: Ser du noe bak deg i de?![]()
Snø og sludd de siste dagene så har ikke fått testet speilene enda. Men tror det skal bli bra!
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Cutless sin SuperMoto-blogg
Takk! Godt å høre at det ikke er jeg som er helt idiot. Etter mange timer med pussing og buffing begynner det å ta form. Plasten er ihvertfall helt ripefri nå. Mye bedre enn før. Har en onkel som ville legge keramisk coating på den for å holde den ripefri + få glans på det. Vi får sesprtrd skrev: 06 mai 2019, 07:58 Farget plast er noe forbanna drit å jobbe med, sjeldent jeg ser bra resultater med kjemikalier.

- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Cutless sin SuperMoto-blogg
Kjør på, hyggelig med litt liv i bloggen :)Snikendeugle skrev: 06 mai 2019, 09:29 Tar digresjonen videre for kveruleringens skyld, sorry Cutless:
Mine to forrige sykler ble aldri puset noe særlig med. For det meste kun vask i selvvasken på Statoil/Circle K og disse var ikke "fullstendig skrapet opp" på noe vis![]()
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Cutless sin SuperMoto-blogg
Du er herved spurtHeHy skrev: 07 mai 2019, 00:01Dersom man mister skilt må du levere tapsmelding, betale 65kr for er nytt skilt og så får du et nytt vognkort pga nytt skiltnummer, ask me how I know...overlay skrev:Men du må vell få nytt skiltnr og betale omreg om du ikke har noe å bytte inn?Cutless skrev: 05 mai 2019, 19:53Skal følge med på det, men tar sjansen. 140 kr for nytt skiltSnikendeugle skrev: 04 mai 2019, 23:04 Se her ja, et råskinn av en 690
Tail tidyen ble veldig bra! Vær obs på at den tapen kan slite litt om du noen gang skulle ha sykkelen ute i minusgrader. Jeg ville nok dratt to bolter med låsemuttere på skiltet i tillegg for å være sikker
Det store spørsmålet til de speilene er vel: Ser du noe bak deg i de?![]()
Snø og sludd de siste dagene så har ikke fått testet speilene enda. Men tror det skal bli bra!

-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin SuperMoto-blogg
Det blir fortsatt riper med keramisk coating. :)Cutless skrev: 07 mai 2019, 11:19Takk! Godt å høre at det ikke er jeg som er helt idiot. Etter mange timer med pussing og buffing begynner det å ta form. Plasten er ihvertfall helt ripefri nå. Mye bedre enn før. Har en onkel som ville legge keramisk coating på den for å holde den ripefri + få glans på det. Vi får sesprtrd skrev: 06 mai 2019, 07:58 Farget plast er noe forbanna drit å jobbe med, sjeldent jeg ser bra resultater med kjemikalier.![]()
- HeHy
- Innlegg: 508
- Registrert: 07 okt 2015, 16:05
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
- Bosted: Kristiansand
Re: Cutless sin SuperMoto-blogg
Vel det er noen år siden nå, men på slutten av mopedtiden noen måneder før jeg ble 18, kom selvfølgelig politi og vegvesen på kontroll på videregående. Det ligger kanskje i teksten, men mopeden var selvfølgelig ikke original, det positive var at mopeden min var den som gikk best på rullaCutless skrev:Du er herved spurtHeHy skrev: 07 mai 2019, 00:01 Dersom man mister skilt må du levere tapsmelding, betale 65kr for er nytt skilt og så får du et nytt vognkort pga nytt skiltnummer, ask me how I know...

Vel med det medførte jo et forenkla forelegg og avskiltning. Når jeg da senere fikk gjort mopeden original og vist og fikk tilbake skiltet, så tok det ikke lang tid før det ble borte igjen. Når jeg var framme hjemme etter å ha vært på biltilsynet (noen få km) så oppdaget jeg selvfølgelig at skiltet var borte... Så på kort tid hadde jeg klart å miste skiltet 2 ganger (om enn litt forskjellig grunn). Prøvde en god stund å finne skiltet langs veien, men var ikke sjans å finne igjen.
Da bar det selvfølgelig på å måtte sende en slik tapt/mistet rapport på skiltet og vente på et nytt skilt med nytt regnummer.
Teorien min på hvordan jeg klarte å miste skiltet en gang nummer 2, var nok at politimannen/vegvesenet som plukka ut skiltet av en slik skiltholder som man får fra forhandlere, knakk et par av de plastbitene som holder det på plass.
Etter det har jeg alltid skrudd fast skiltene mine med låsemuttere på baksiden.
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Cutless sin SuperMoto-blogg
Haha. Sånn kan det gå. Ja, plastrammen på min sykkel så også litt skral ut. Tror gorilla tapen holder minst like godt.
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Cutless sin SuperMoto-blogg
Sånn ser bakstussen ut nå. Sier meg fornøyd med finnishen på plasten for denne gang
Og her er en liten teaser på neste miniprosjekt. Eller mer del to av tail tidy prosjektet:

Og her er en liten teaser på neste miniprosjekt. Eller mer del to av tail tidy prosjektet:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.