Cutless sin blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Geiroe
Innlegg: 861
Registrert: 29 jul 2013, 21:12
Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
Bosted: Sandefjord

Re: Cutless sin SuperMoto-blogg

Legg inn av Geiroe »

Bjerknez skrev: 05 mai 2019, 09:35 Bruker du maskin så ikke bruk alt for høy hastighet og beveg hele tiden maskinen. Det er fort gjort at lakken kan begynne å koke og da er du fucked.

Nå kjenner ikke jeg til de produktene du har der, men skal du ha et veldig godt allround produkt vedrørende polering så kjøp deg en flaske med Scholl S17. Krever maskin.
Du må bruke oscillerende maskin på S17, og ikke roterende. Du kan lett få noen swirls med roterende. Bruker selv roterende maskin, og går over til slutt med S30, og oscillerende maskin, for å få bort swirls.
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin SuperMoto-blogg

Legg inn av Bjerknez »

Geiroe skrev: 05 mai 2019, 09:51
Bjerknez skrev: 05 mai 2019, 09:35 Bruker du maskin så ikke bruk alt for høy hastighet og beveg hele tiden maskinen. Det er fort gjort at lakken kan begynne å koke og da er du fucked.

Nå kjenner ikke jeg til de produktene du har der, men skal du ha et veldig godt allround produkt vedrørende polering så kjøp deg en flaske med Scholl S17. Krever maskin.
Du må bruke oscillerende maskin på S17, og ikke roterende. Du kan lett få noen swirls med roterende. Bruker selv roterende maskin, og går over til slutt med S30, og oscillerende maskin, for å få bort swirls.
Får su swirls med s17 og roterende gjør du noe galt. Har polert en hel bil samt en båt med s17 og roterende uten problemer.

Brukeravatar
Geiroe
Innlegg: 861
Registrert: 29 jul 2013, 21:12
Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
Bosted: Sandefjord

Re: Cutless sin SuperMoto-blogg

Legg inn av Geiroe »

Ser at jeg har fått noen antydninger ja.
Edit: Kjedelig å legge på sealer, kjøre ut i sola, å se antydninger til swirls, for deretter å kjøre inn igjen for å rette opp.
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin SuperMoto-blogg

Legg inn av Bjerknez »

Men oscilerende maskin er uansett det tryggeste valget. Jeg hadde valgt dette selv også. Men det må være en bra en. En god oscilerende maskin koster fort 3-6.000 kroner.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin SuperMoto-blogg

Legg inn av Bjerknez »

Toven skrev: 05 mai 2019, 00:42 Ikke mc-relevant, men digger corgien din :D
Dette er en jævlig egen og sta liten jævel, med full av sjarm :twothumbs:

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Bosted: Trondheim

Re: Cutless sin SuperMoto-blogg

Legg inn av Cutless »

Snikendeugle skrev: 04 mai 2019, 23:04 Se her ja, et råskinn av en 690 😁
Tail tidyen ble veldig bra! Vær obs på at den tapen kan slite litt om du noen gang skulle ha sykkelen ute i minusgrader. Jeg ville nok dratt to bolter med låsemuttere på skiltet i tillegg for å være sikker 😬

Det store spørsmålet til de speilene er vel: Ser du noe bak deg i de?
Skal følge med på det, men tar sjansen. 140 kr for nytt skilt ;)

Snø og sludd de siste dagene så har ikke fått testet speilene enda. Men tror det skal bli bra!

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Bosted: Trondheim

Re: Cutless sin SuperMoto-blogg

Legg inn av Cutless »

LarsE skrev: 04 mai 2019, 23:22 Kjørte med dobbeltsidig teip på SMC-Ren min, og gjør det på Duken min nå også. Når det har vært montert skikkelig har jeg ikke hatt problem med at skiltet faller av, heller tvert imot. Da jeg skulle ta skiltet av SMC-Ren første gang så klarte jeg å bøye skiltet før teipen slapp taket. Kjører ikke i minusgrader da.
Godt å høre!
Toven skrev: 05 mai 2019, 00:42 Ikke mc-relevant, men digger corgien din :D
Hehe, takk. En stor hund i en liten kropp :)
D892DB41-161F-4990-8569-96EE6765443A.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Bosted: Trondheim

Re: Cutless sin SuperMoto-blogg

Legg inn av Cutless »

Maskinen fikk det ikke blankt. Ble enda finere overflate, men det er nesten som om det er et lite belegg på overflaten som bare blir flyttet rundt på når jeg buffer av med mikrofiber.

Gjorde samme operasjon på forskjermen for hånd, og der ble det fint og blankt + de fleste stripene borte.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin SuperMoto-blogg

Legg inn av Bjerknez »

Er produktet beregnet for maskin? Det du beskeriver som belegg er trolig oljer.
Hvilken maskin brukte du, og hvor mye press la du på? Hvilken pad etc?

overlay
Innlegg: 333
Registrert: 01 mai 2017, 19:48
Motorsykkelen din: 2017 Triumph Street Triple RS
Bosted: Fredrikstad

Re: Cutless sin SuperMoto-blogg

Legg inn av overlay »

Cutless skrev: 05 mai 2019, 19:53
Snikendeugle skrev: 04 mai 2019, 23:04 Se her ja, et råskinn av en 690 😁
Tail tidyen ble veldig bra! Vær obs på at den tapen kan slite litt om du noen gang skulle ha sykkelen ute i minusgrader. Jeg ville nok dratt to bolter med låsemuttere på skiltet i tillegg for å være sikker 😬

Det store spørsmålet til de speilene er vel: Ser du noe bak deg i de?
Skal følge med på det, men tar sjansen. 140 kr for nytt skilt ;)

Snø og sludd de siste dagene så har ikke fått testet speilene enda. Men tror det skal bli bra!
Men du må vell få nytt skiltnr og betale omreg om du ikke har noe å bytte inn?

sprtrd
Innlegg: 1
Registrert: 31 jul 2015, 14:08
Motorsykkelen din: KTM SMC 690 08
Bosted: Tønsberg

Re: Cutless sin SuperMoto-blogg

Legg inn av sprtrd »

Farget plast er noe forbanna drit å jobbe med, sjeldent jeg ser bra resultater med kjemikalier.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: Cutless sin SuperMoto-blogg

Legg inn av Snikendeugle »

Som de på Facebookgruppen "KTM Club Scandinavia" alltid pirker på: Hvorfor skal en SMC/Enduro 690 være så ren og pen uansett?
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin SuperMoto-blogg

Legg inn av Bjerknez »

Snikendeugle skrev: 06 mai 2019, 08:22 Som de på Facebookgruppen "KTM Club Scandinavia" alltid pirker på: Hvorfor skal en SMC/Enduro 690 være så ren og pen uansett?
I utgangspunktet har du et poeng. Til profesjonelt bruk er det nok få som bryr seg om det kosmetiske. Men det har seg nå slik at de aller fleste kjøper for privat bruk og en pen sykkel holder seg bedre i verdi enn en som ser ut til å ha blitt dratt etter asfalten.

Så jeg skjønner godt at man er litt opptatt av utseendet og at det ser bra ut.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: Cutless sin SuperMoto-blogg

Legg inn av Snikendeugle »

Bjerknez skrev: 06 mai 2019, 08:27
Snikendeugle skrev: 06 mai 2019, 08:22 Som de på Facebookgruppen "KTM Club Scandinavia" alltid pirker på: Hvorfor skal en SMC/Enduro 690 være så ren og pen uansett?
I utgangspunktet har du et poeng. Til profesjonelt bruk er det nok få som bryr seg om det kosmetiske. Men det har seg nå slik at de aller fleste kjøper for privat bruk og en pen sykkel holder seg bedre i verdi enn en som ser ut til å ha blitt dratt etter asfalten.

Så jeg skjønner godt at man er litt opptatt av utseendet og at det ser bra ut.
KTM Club Scandinavia er for det meste private brukere :eh

Tiltak for å "bevare verdi" vil alltid være mystisk i mine øyne. Tiltak for å være mer fornøyd med sitt eget produkt, DET skjønner jeg, innenfor rimelighetens grenser selvfølgelig.:)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin SuperMoto-blogg

Legg inn av Bjerknez »

Skulle jeg hatt en ny motorsykkel, uansett type, så ville jeg nå satt større pris på en som var blank og fin enn en som var fullstendig skrapet opp. Man kan uansett skrape den opp selv hvis man ønsker dette.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: Cutless sin SuperMoto-blogg

Legg inn av Snikendeugle »

Tar digresjonen videre for kveruleringens skyld, sorry Cutless:

Mine to forrige sykler ble aldri puset noe særlig med. For det meste kun vask i selvvasken på Statoil/Circle K og disse var ikke "fullstendig skrapet opp" på noe vis ;)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin SuperMoto-blogg

Legg inn av Bjerknez »

For meg høres dette i beste fall litt rart ut. Skal man ikke vaske eller vedlikeholde en Sykkel fordi den er laget for å kjøre i skogen etc med?

Ved kjøp av klin ny sykkel så er det i tillegg litt artig å ta vare på den. Riper og defekter dukker uansett opp på sikt.

Jeg skjønner at det sikkert finnes miljøer som synes litt riper etc. Kler sykkelen. Jeg tror ikke de fleste befinner seg på det stadiet.

Men for all del... det får være opp til hver enkelt :)

Brukeravatar
HeHy
Innlegg: 508
Registrert: 07 okt 2015, 16:05
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
Bosted: Kristiansand

Re: Cutless sin SuperMoto-blogg

Legg inn av HeHy »

overlay skrev:
Cutless skrev: 05 mai 2019, 19:53
Snikendeugle skrev: 04 mai 2019, 23:04 Se her ja, et råskinn av en 690 Bilde
Tail tidyen ble veldig bra! Vær obs på at den tapen kan slite litt om du noen gang skulle ha sykkelen ute i minusgrader. Jeg ville nok dratt to bolter med låsemuttere på skiltet i tillegg for å være sikker Bilde

Det store spørsmålet til de speilene er vel: Ser du noe bak deg i de?
Skal følge med på det, men tar sjansen. 140 kr for nytt skilt ;)

Snø og sludd de siste dagene så har ikke fått testet speilene enda. Men tror det skal bli bra!
Men du må vell få nytt skiltnr og betale omreg om du ikke har noe å bytte inn?
Dersom man mister skilt må du levere tapsmelding, betale 65kr for er nytt skilt og så får du et nytt vognkort pga nytt skiltnummer, ask me how I know...

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Bosted: Trondheim

Re: Cutless sin SuperMoto-blogg

Legg inn av Cutless »

sprtrd skrev: 06 mai 2019, 07:58 Farget plast er noe forbanna drit å jobbe med, sjeldent jeg ser bra resultater med kjemikalier.
Takk! Godt å høre at det ikke er jeg som er helt idiot. Etter mange timer med pussing og buffing begynner det å ta form. Plasten er ihvertfall helt ripefri nå. Mye bedre enn før. Har en onkel som ville legge keramisk coating på den for å holde den ripefri + få glans på det. Vi får se :-k

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Bosted: Trondheim

Re: Cutless sin SuperMoto-blogg

Legg inn av Cutless »

Snikendeugle skrev: 06 mai 2019, 09:29 Tar digresjonen videre for kveruleringens skyld, sorry Cutless:

Mine to forrige sykler ble aldri puset noe særlig med. For det meste kun vask i selvvasken på Statoil/Circle K og disse var ikke "fullstendig skrapet opp" på noe vis ;)
Kjør på, hyggelig med litt liv i bloggen :)

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Bosted: Trondheim

Re: Cutless sin SuperMoto-blogg

Legg inn av Cutless »

HeHy skrev: 07 mai 2019, 00:01
overlay skrev:
Cutless skrev: 05 mai 2019, 19:53
Snikendeugle skrev: 04 mai 2019, 23:04 Se her ja, et råskinn av en 690 Bilde
Tail tidyen ble veldig bra! Vær obs på at den tapen kan slite litt om du noen gang skulle ha sykkelen ute i minusgrader. Jeg ville nok dratt to bolter med låsemuttere på skiltet i tillegg for å være sikker Bilde

Det store spørsmålet til de speilene er vel: Ser du noe bak deg i de?
Skal følge med på det, men tar sjansen. 140 kr for nytt skilt ;)

Snø og sludd de siste dagene så har ikke fått testet speilene enda. Men tror det skal bli bra!
Men du må vell få nytt skiltnr og betale omreg om du ikke har noe å bytte inn?
Dersom man mister skilt må du levere tapsmelding, betale 65kr for er nytt skilt og så får du et nytt vognkort pga nytt skiltnummer, ask me how I know...
Du er herved spurt :D

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin SuperMoto-blogg

Legg inn av Bjerknez »

Cutless skrev: 07 mai 2019, 11:19
sprtrd skrev: 06 mai 2019, 07:58 Farget plast er noe forbanna drit å jobbe med, sjeldent jeg ser bra resultater med kjemikalier.
Takk! Godt å høre at det ikke er jeg som er helt idiot. Etter mange timer med pussing og buffing begynner det å ta form. Plasten er ihvertfall helt ripefri nå. Mye bedre enn før. Har en onkel som ville legge keramisk coating på den for å holde den ripefri + få glans på det. Vi får se :-k
Det blir fortsatt riper med keramisk coating. :)

Brukeravatar
HeHy
Innlegg: 508
Registrert: 07 okt 2015, 16:05
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
Bosted: Kristiansand

Re: Cutless sin SuperMoto-blogg

Legg inn av HeHy »

Cutless skrev:
HeHy skrev: 07 mai 2019, 00:01 Dersom man mister skilt må du levere tapsmelding, betale 65kr for er nytt skilt og så får du et nytt vognkort pga nytt skiltnummer, ask me how I know...
Du er herved spurt :D
Vel det er noen år siden nå, men på slutten av mopedtiden noen måneder før jeg ble 18, kom selvfølgelig politi og vegvesen på kontroll på videregående. Det ligger kanskje i teksten, men mopeden var selvfølgelig ikke original, det positive var at mopeden min var den som gikk best på rulla Bilde.
Vel med det medførte jo et forenkla forelegg og avskiltning. Når jeg da senere fikk gjort mopeden original og vist og fikk tilbake skiltet, så tok det ikke lang tid før det ble borte igjen. Når jeg var framme hjemme etter å ha vært på biltilsynet (noen få km) så oppdaget jeg selvfølgelig at skiltet var borte... Så på kort tid hadde jeg klart å miste skiltet 2 ganger (om enn litt forskjellig grunn). Prøvde en god stund å finne skiltet langs veien, men var ikke sjans å finne igjen.
Da bar det selvfølgelig på å måtte sende en slik tapt/mistet rapport på skiltet og vente på et nytt skilt med nytt regnummer.
Teorien min på hvordan jeg klarte å miste skiltet en gang nummer 2, var nok at politimannen/vegvesenet som plukka ut skiltet av en slik skiltholder som man får fra forhandlere, knakk et par av de plastbitene som holder det på plass.
Etter det har jeg alltid skrudd fast skiltene mine med låsemuttere på baksiden.

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Bosted: Trondheim

Re: Cutless sin SuperMoto-blogg

Legg inn av Cutless »

Haha. Sånn kan det gå. Ja, plastrammen på min sykkel så også litt skral ut. Tror gorilla tapen holder minst like godt.

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Bosted: Trondheim

Re: Cutless sin SuperMoto-blogg

Legg inn av Cutless »

Sånn ser bakstussen ut nå. Sier meg fornøyd med finnishen på plasten for denne gang :thumleft
FCBBA94F-B6A1-411D-B3FA-DCAEDD0334CB.jpeg

Og her er en liten teaser på neste miniprosjekt. Eller mer del to av tail tidy prosjektet:
7A507E35-2F41-40DE-ADBC-528176A8AC95.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Svar