Varsel om kontroll?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Re: Varsel om kontroll?

Legg inn av AJ »

Voksen skrev:
AJ skrev:
Voksen skrev:Fant ikke ut hvordan jeg "jevnes med jorden" :scratch
Håper at du fikser det AJ?
Hvis dette er det du ønsker uten å ta betenkningstid, setter jeg selvfølgelig kontoen din som deaktivert. Dvs. at den ikke slettes, men gjøres utilgjengelig.
Gjør det slik fordi vi bestemt at vi vil beholde all historikken som en del av MCsiden.no.
Skulle du senere ønske å gjenoppta medlemskapet kan vi dermed aktivere kontoen igjen.
Har tenk litt en liten stund på det (er jo fersk her) og tror det er lurt å ta en time-out og løsningen du her skisserer virker fornuftig.
Ok.
Da deaktiverer jeg kontoen din i løpet av kvelden i dag, 4.4. Dette fordi jeg helst gjør det på hjemme-PC'en i stedet for låne-PC'en jeg sitter ved for øyeblikket.
Skulle du ombestemme deg i mellomtiden, kan du sende meg en PM, evt. e-post til admin@mcsiden.no.

Har bare lyst til å nevne at selv om man har en konto her inne så er man ikke "forpliktet" til å logge seg på til enhvert tid ;-)
Man velger selvfølgelig selv hvor aktiv man ønsker å være og når man bruker kontoen sin. Men dette har du helt sikkert tenkt på selv og dermed egentlig unødvendig for meg å nevne...

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Nei og nei...bli nå her da, vi er alt for få fra sør som vi er... :thumleft

Kawasaki
Motorsykkelen din: DBS

Legg inn av Kawasaki »

Godtvoksen skrev:
Nei og nei...bli nå her da, vi er alt for få fra sør som vi er... :thumleft

Heh,trodde du var nordlænning :vs

@Voksen: slapp av mann,ikke la han samen der oppe fra Magerøya gi deg dårlig samvittighet,han er bare litt anspent for tiden da han har noen eksamener han skal igjennom snart :knegg

Trenger ikke jevne seg med jorden,det går fint å logge seg av en stund. Et lite velment råd tilslutt: ikke grav frem så mye fakta,sånt kan ødelegge en god diskusjon :lol
ikkebike.norwegianforum.net

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Voksen skrev: Selv har jeg vært i for mange begravelser som skyldes fart, også på motorsykkel. Derfor synes jeg det er feil av oss å hjelpe hverandre til å øke faren for å bli drept eller skadd. Jo høyere farten er jo større er faren.

Hvis vi ser bort fra de som forsvarer at en kjører i 130 km/t og ikke innser at det er idiotkjøring, så er det vel ingen her inne som ønsker at vi skal hjelpe hverandre til å øke farten i trafikken. Vi hjelper jo hverandre til ikke å bli lovbrytere. Selv har jeg kjørt idiot mange ganger, og da er det godt at noen påminner meg om at kjører du slik i dag, så går det galt...

Brukeravatar
ejs
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell

Legg inn av ejs »

:thumleft

Kjørte i 170-180 og ble forbikjørt av 2 stykker.Da la jeg meg ikke på hjul for å kjefte på dem. :prf :-#
If it ain't broke, I'll break it.

Brukeravatar
jhn
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str

Legg inn av jhn »

Kawasaki skrev: Heh,trodde du var nordlænning :vs

@Voksen: slapp av mann,ikke la han samen der oppe fra Magerøya gi deg dårlig samvittighet,han er bare litt anspent for tiden da han har noen eksamener han skal igjennom snart :knegg

Trenger ikke jevne seg med jorden,det går fint å logge seg av en stund. Et lite velment råd tilslutt: ikke grav frem så mye fakta,sånt kan ødelegge en god diskusjon :lol
Hæ, same :orefk Det e vel ikke æ som har gitt han den eventuelle dårlige samvittigheten han måtte ha, æ e jo en av de få som e tilnærmet enig med han.
Han bør absolutt ikke jevnes med jorda, da vil det jo til slutt bare bli en samling halvgamle menn igjen som sitter og nikker "enig", så var den diskusjonen over. Kjedelig.
Det du sier om fakta og diskusjoner e helt riktig, veldig ødeleggende.
Ellers så har du også rett i at æ muligens e litt anspent pga eksamener.
No blei det litt for mye enighet her :sorry :prop:

Brukeravatar
jhn

Legg inn av jhn »

Godtvoksen skrev: . Vi hjelper jo hverandre til ikke å bli lovbrytere. ...
Det e vel ikke helt korrekt, vi hjelper hverandre til ikke å bli registrerte lovbrytere.
De aller fleste av oss øker jo farta igjen når vi har passert kontrollen.

Men 130 km/t, idiotkjøring ? Vær no litt grei

Brukeravatar
RuneMC
Motorsykkelen din: '08 DL650A

Legg inn av RuneMC »

Et par små tankekors i debatten:
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks ... 99041.html" onclick="window.open(this.href);return false; - Politiet er rimelig firkantet. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/arti ... d=10049625" onclick="window.open(this.href);return false; - Fart blir sett på som kriminelt - men ikke vold ? :[-(
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/arti ... d=10030575" onclick="window.open(this.href);return false; - Det offentlige tar regelrett livet av 2000 personer hvert år pga dårlig hygiene, "legetabber", feil medisinering, manglende overvåkning - uten straff. Det er mer enn 10x antallet trafikkdrepte... :-k

Spør meg selv hvorfor dette ensidige fokuset på fart er så stort kontra andre lovbrudd?

Uansett er det en underforstått "katt og mus lek" dette med mobile fartskontroller - og se opp, nå er flere hundre betjenter trent på de nye lasermålerne som endelig ble godkjent ifjor. Men i Festningstunnelen i Oslo kjører daglig ca 100 000 kjøretøy 10-20 over fartsgrensen på 70. Ingen får bot.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Kawasaki

Legg inn av Kawasaki »

Godtvoksen skrev:Hvis vi ser bort fra de som forsvarer at en kjører i 130 km/t og ikke innser at det er idiotkjøring, så er det vel ingen her inne som ønsker at vi skal hjelpe hverandre til å øke farten i trafikken....

Forsvarer ikke at en kjører i 130, men innser heller ikke at det er idiotkjøring.Det kommer helt an på omgivelsene og kjøretøyet du sitter på/i, og kanskje egne ferdigheter?

Når det gjelder hjelp til å øke farten,så ønsker/trenger heller ikke jeg det.

Kawasaki

Legg inn av Kawasaki »

jhn skrev:Han bør absolutt ikke jevnes med jorda, da vil det jo til slutt bare bli en samling halvgamle menn igjen som sitter og nikker "enig", så var den diskusjonen over. Kjedelig.

:janikk :janikk

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Kawasaki skrev: ikke grav frem så mye fakta,sånt kan ødelegge en god diskusjon :lol
Det kan hende det ødelegger diskusjonen, men faglig faktakunnskaper er svært lærerikt. brap har flere slike gode innlegg i denne tråden. Synd men slett ikke overraskende at noen ønsker stoppe folk som sitter med en kunnskap som vi alle kan lære litt av.

Brukeravatar
jhn

Legg inn av jhn »

Godtvoksen skrev:
Kawasaki skrev: ikke grav frem så mye fakta,sånt kan ødelegge en god diskusjon :lol
Det kan hende det ødelegger diskusjonen, men faglig faktakunnskaper er svært lærerikt. brap har flere slike gode innlegg i denne tråden. Synd men slett ikke overraskende at noen ønsker stoppe folk som sitter med en kunnskap som vi alle kan lære litt av.
Antar at du ser at de kommentarene om fakta, var fleip. Det e ingen som har prøvd å stoppe noen som helst

Kawasaki

Legg inn av Kawasaki »

Godtvoksen skrev:

Nå har faktisk jeg lært noe allerede, jeg forvekslet "brap" med "Voksen" da jeg skrev det innlegget der. Og så trakk jeg inn samer også,huff å huff :-k Jaja,bra å få det oppklart :thumleft

Foruten det,så mener jeg fremdeles at "Voksen" ikke må grave seg ned

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Godtvoksen skrev: Hvis vi ser bort fra de som forsvarer at en kjører i 130 km/t og ikke innser at det er idiotkjøring, så er det vel ingen her inne som ønsker at vi skal hjelpe hverandre til å øke farten i trafikken. Vi hjelper jo hverandre til ikke å bli lovbrytere. Selv har jeg kjørt idiot mange ganger, og da er det godt at noen påminner meg om at kjører du slik i dag, så går det galt...
Vi har nok litt ulik terskel for når vi uttaler oss bastant om andres adferd, og viser ulik grad av selvinnsikt når vi velger å betegne andres adeferd som idiotisk, slik jeg ser det. Men, man kan jo kun måle andre i forhold til seg selv, og da vil selvfølgelig ulikt syn fremkomme. Lærerikt, veldig lærerikt...mennesker i mellom! Selv finner jeg det mest riktig å forsøke å ikke se bort i fra hva andre mener/forsvarer, men heller forsøke å forstå hvorfor en sak kan oppleves ulikt. Tror læringsutbytte vil bli langt større da!

...men det er meg det da! :mk

Brukeravatar
jhn

Legg inn av jhn »

Fornuftige ord, Globe, nesten litt for nuftige. :knegg

Svar