Jeg merket at sotet visir ikke var noen høydare i mørket når jeg kjørte hjemover :-)å
Ble en skikkelig tøff lyd i den nye potta i forhold til det gamle industrirøret!

Litt usikker på hva du mener her med å "kutte blinde svinger optimalt" men etter hva jeg har sett når jeg ligger bak deg så tror jeg ikke du skal bekymre deg for at dette er noe sensor henger seg opp i under normal kjøring. Du kommer ikke til å ligge vannrett i svingene på en oppkjøring uansett. Sensor ser på en helhet og jeg synes helt ærlig at du kjører veldig bra. Du har t.o.m. begynt å "leke" deg litt og det viser at du begynner å få selvtillitt. Men pass på så ikke du blir for fort varm i trøya!Cutless skrev:Nå er vi nede på 5 dager![]()
Høres flott ut med en lang tur den helgen, men tørr ikke å planlegge noe før lappen faktisk er i boks. Sikkerhetskurs vei ble gjennomført på onsdag. Ble litt justering i forhold til sporvalg i sving, kjørelærer messet veldig om å til og med kutte blinde svinger optimalt. Det vil si kaste alt av optimal sikt ut vinduet og fokusere kun på slakest mulig svingradius gjennom svingen.. Håper å få en siste kjøretur med L på ryggen for å terpe litt mer på det.
Det jeg har sett, er at du har lett for å kutte venstresvinger.Cutless skrev:Nå er vi nede på 5 dager![]()
Høres flott ut med en lang tur den helgen, men tørr ikke å planlegge noe før lappen faktisk er i boks. Sikkerhetskurs vei ble gjennomført på onsdag. Ble litt justering i forhold til sporvalg i sving, kjørelærer messet veldig om å til og med kutte blinde svinger optimalt. Det vil si kaste alt av optimal sikt ut vinduet og fokusere kun på slakest mulig svingradius gjennom svingen.. Håper å få en siste kjøretur med L på ryggen for å terpe litt mer på det.
Ja, og det er nettopp det jeg er litt uenig med kjørelærer om. Han mener jeg skal kutte venstre og høyresvinger likt - selv om jeg ikke har sikt gjennom venstresvingen. Hvis det kommer trafikk er det bare å korrigere ifølge han. Videre så skal svingen kuttes tidlig, slik at det blir så svak kurve som mulig (på bekostning av sikt).TomB skrev:Det jeg har sett, er at du har lett for å kutte venstresvinger.Cutless skrev:Nå er vi nede på 5 dager![]()
Jeg tok bilen mange ganger for å bli kjent med ruta kjørelæreren sa jeg kom til å måtte kjøre. Selve oppkjøringen ble selvfølgelig gjort et helt annet stedCutless skrev:
Skal ta meg en tur i bil å kjøre litt i området jeg skal kjøre opp nå, så jeg blir litt mer kjent.