Hei rosseland og velkommen her på MCsidenrosseland skrev: 26 okt 2017, 14:43 Hvor mye har det å si om en sykkel gått mange km?Hva er grensen om det finnes noen?
![]()

Du har gjort akkurat det vi håper alle nye brukere tar sjansen på, nemlig å poste i vei med innlegg om ting man lurer på og egne erfaringer - på godt og vondt.
Håper dine mindre gode oppkjøringserfaringer ender med en magisk god som igjen vil gi deg mange flotte MC-opplevelser.
Om det blir på en ny eller brukt sykkel med en del km. på telleren spiller egentlig mindre rolle.
Selv har jeg vært heldig å kunne kjøpe nye sykler og en nesten ny (demokjørt ca. 4000 km) siden 2006.
Den jeg kjørte lengst var min første nye sykkel,Yamaha TDM 900, som jeg byttet inn i en demokjørt Triumph Tiger 1050 fire år senere. Da hadde TDM'en kjørt tett opp mot 60K og var like tight og fin som ny med en motor som gikk pent, jevnt og uten oljeforbruk.
Det samme opplever jeg nå med KTM'en. Opplever at denne også går veldig pent ( i den grad en KTM twin låter pent...

KTM'en rundet 55K rett før den ble vinterparkert.
Er MC'en tatt greit vare på og fulgt opp med servicer så har høy km.stand ikke veldig mye å si, er min påstand.
Det er heller slik at mange MCmotorer trenger mye lengre reell innkjøringstid enn det produsenten setter som innkjøringsperiode for å kunne yte optimalt.